2018-08-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
40 års fängelse kommer göra dessa herrar gott. Ger tid för eftertanke hur som helst.

Låt de stanna i Spanien. Klimatet lär vara bra har jag hört. Fängelset kanske inte håller svensk standard, men de kommer säkert trivas. På köpet kanske de lär sig spanska, ett världsspråk. En win/win situation.

Nja, knappast trivas, Spanska fängelser är ju bland de värre i Europa.
Citera
2018-08-19, 08:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kul att läsa spanskt forum, nu är de less på både svenskar och nysvenskar
https://www.forocoches.com/foro/show....php?t=6654348

Bra att de inser åtminstone att detta liksom inte är klassiska Viking svenskar.
https://i.imgur.com/yCHaU13.jpg

Även om det man sett från hur svenska viking svenskar beter sig när de är fulla och dumma i Spanien som turister gör att de säkert är trötta på riktiga svenskar också.
Citera
2018-08-19, 08:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kul att läsa spanskt forum, nu är de less på både svenskar och nysvenskar
https://www.forocoches.com/foro/show....php?t=6654348
Speciellt på dem som heter Hassan. De snackar också om en video men den tycks ligga på ett ställe med obligatorisk registrering. Får se om den dyker upp på otros sitios.
Citera
2018-08-19, 08:57
Medlem
Så de greps en taxi på väg till Algeciras efter att ha bränt upp Porschen de flydde i, i San Roque. Varför avbokade de flyget hem när de visste att de var eftersökta? Och hur fick de reda på det?
Citera
2018-08-19, 08:58
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompa75
Etniciteten på förövarna verkar vara väldigt viktigt för Aftonbladet då ordet Sverige eller svensk nämns hela 10 gånger i den korta artikeln angående tortyrmordet.

Det är ju skillnad på svensk och ”svensk”.
Tippar på att hela högen är ”svenskar” med namn som hamid, abdiraham, farzad osv.

Det är inte bara i Sverige som dessa män blomstrar. Nu sprider sig den ”svenska” kriminaliteten till både turkiet och spanien.

Sverigebilden.
Citera
2018-08-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Att de försökte fly till Marocko säger allt...

Hade du läst artiklarna som länkats hade du vetat att de planerat att resa till Sverige, men att de tvingats undvika poliskontroller och därför valt att försöka ta sig ur Spanien via Marocko.
Citera
2018-08-19, 09:01
Medlem
Om nu dessa gontar hamnar i spanskt fängelse, hur löser Sverige det på kanelbullens dag och andra högtidstillfällen? Skickar man ner bullar, våfflor, julklappar och annat med postnord eller är det Batikhäxans Cykelbud AB som får de uppdragen?

Och om de istället ska överföras till Sverige, är det då Kriminalvården som plockar fram sin vita minibuss för att hämta dem med en säker och välplanerad metod?
Citera
2018-08-19, 09:09
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Hade du läst artiklarna som länkats hade du vetat att de planerat att resa till Sverige, men att de tvingats undvika poliskontroller och därför valt att försöka ta sig ur Spanien via Marocko.

Jag har läst artiklarna... hablo espanol y leer en este idioma....

Men vad jag menar med att Det säger allt är att ingen vettig person försöker fly via Marocko , att som misstänkt mördare fastna i Marocko hade varenda normalbegåvad individ försökt undvika till varje pris...

Flykten och tillvägagångssättet säger allt om deras etnicitet...

Nu är det slut på att leka maffia
Citera
Medlem
Det är inte så lätt att hålla sig undan i Marocko om man inte har kontakter där, är de Svenskar och inte känner nån där så hade de ändå torskat ganska så snart.
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
Såklart att de försöker fly till Marocko om de begår mord i malaga då det ju är nära. Oavsett ursprung så är ju det såklart det självklara flyktmålet om man nu vill komma undan.Behöver ju inte vara marockaner för det. 🙄🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
Inte konstigt att spanjorerna är trötta på odrägliga turister....
Så mycket stålar som dom tjänar på turismen så ska dom nog vara tysta. Dom tjänar pengar på sina främlingar....Vi betalar för våra...
Senast redigerad av kinbergbatrashaka 2018-08-19 kl. 09:19.
Citera
2018-08-19, 09:11
Medlem
Citat:

Men vad jag menar med att Det säger allt är att ingen vettig person försöker fly via Marocko , att som misstänkt mördare fastna i Marocko hade varenda normalbegåvad individ försökt undvika till varje pris...

Vettiga personer ägnar sig inte åt brott av den typen.
Citera
2018-08-19, 09:18
Medlem
Citat:

Du svamlar. Ska dom fly från den delen av spanien så kan jag garantera att lättaste vägen är marocko. Fly till portugal skulle liksom inte göra så mycket skillnad (läs:schengen,eu osv). Vart skulle dom lämpligast fly till menar du? Island?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in