2024-07-28, 23:16
Medlem
Vad blev domarna?
Citera
2024-07-29, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Vad blev domarna?
Det är oklart. Oklart på det sätt att 13 år verkar orimligt när någon erkänner att han sköt.

Mer information verkar inte finnas än att en person fick 13.

I så fall får man googla många timmar i spanska tidningar etc

https://www.google.com/search?client...q=muerte+mijas
Citera
2024-07-29, 10:21
Medlem
ha ha ha denna Robin är ganska roligt. Bra "städning"

https://petterssonsblogg.se/2021/05/...-tre-man-doms/
Citera
2024-08-01, 20:27
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Någon som har info om tortyren? Som hört av Shaw* i efterhand? Eller vad det handlat om?
Citera
2024-09-24, 22:16
Medlem
Finns det någon sammanfattning nånstans? Här eller i poddformat? Vad som helst?
Citera
2024-09-25, 15:33
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Finns det någon sammanfattning nånstans? Här eller i poddformat? Vad som helst?

Tror inte det. Är det något specifikt du vill veta så kanske någon kan svara på det. Det är lite oklart vad exakt det blev för straff eller hur livet ser ut för CR osv.
Citera
2024-09-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Tror inte det. Är det något specifikt du vill veta så kanske någon kan svara på det. Det är lite oklart vad exakt det blev för straff eller hur livet ser ut för CR osv.

Tack för svaret. Jag ramlade över tråden av en slump då jag googlade på ett namn på en kvinna som det visade sig hade nämnts i denna tråd, verkar som hon dejtat Shawn eller vad snubben heter. Han verkar förövrigt vara skriven i centrala Stockholm hos någon som borde vara hans pappa. Sen tyckte jag mordet och allt lät intressant på så sätt att det verkar helt sjukt att torteras i Spanien och allt. Så hade varit intressant att läsa bakgrunden hos alla inblandade, vad som ledde de till denna händelse osv osv.
Citera
2024-09-26, 09:53
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Tack för svaret. Jag ramlade över tråden av en slump då jag googlade på ett namn på en kvinna som det visade sig hade nämnts i denna tråd, verkar som hon dejtat Shawn eller vad snubben heter. Han verkar förövrigt vara skriven i centrala Stockholm hos någon som borde vara hans pappa. Sen tyckte jag mordet och allt lät intressant på så sätt att det verkar helt sjukt att torteras i Spanien och allt. Så hade varit intressant att läsa bakgrunden hos alla inblandade, vad som ledde de till denna händelse osv osv.

Yes, här har du en hyfsad sammanfattning. I det stora hela handlar det om en maktkamp i narkotikabranschen. Om du vill lyssna på Shawn när han går in på detta lite så kan du lyssna på hans vittnesmål som tilltalad i "planerade massaker på barnkalas" på Prime Crime, kanske finns på Youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av Mgmgrand2099
Ok ska vi försöka hålla oss till fakta.

Det vi vet är att Shawn och Simon hittas i en lägenhet i Pueblo tranquillo i Mijas. Båda svårt torterade och skjutna. Simon avlider på plats och Shawn överlever men svårt skadad.

Lägenheten ägs av Carl Rizk och Gibbo Sibideh.

Spanska polisen upprättar en jakt på MGM då det nog är lätt för dom att se på kamerorna från lgh komplexet vilka som kommit och gått samt vem som äger lgh.

Simons bil, en BMW som ej står skriven på han, hittas brinnande i Fuengirola. Ca 10 min från brottsplatsen. Samma kväll.

Någon timme senare anträffas en brinnande Porsche skriven på Carl Rizk i San Roque nära Algeciras.

Carl Rizk och 2 till MGM grips i en taxi påväg mot Algeciras där färjan till Marocko går.

Om man ska spekulera så har väl MGM tuttat på SMs bil i Fuengirola för att sedan hoppa in i Porschen och gasa mot San Roque. Tidslinjen håller. Det är lite över en timme i bil mellan Fuengirola och San Roque enligt Google Maps.

Dom har antingen tuttat eld på Simons bil för att bli av med bevisning i hans bil såsom DNA, eller för att förvirra polisen.

Övrig fakta som vi vet är att både GM och BO har en relation till Gibbo Sibideh. Detta har bekräftats genom bilder i tråden. GM Carl Rizk så pass nära relation att dom bott tillsammans. Figurerar en video där dom kör ner madrasser till Marbella i just Porschen som användes vid mordet.

Hur mycket narkotika dessa grabbar säljer är irrelevant. Det som är relevant är att alla har kopplingar till narkotikabranschen.

Den av dessa som verkar haft deg och som verkar vart på en annan nivå är brottsoffren. Villan på 20 miljoner är inget skämt. Om nån här verkligen är insatt i vilka brottsoffren är så vet dom att det jag säger stämmer.
Citera
2024-10-01, 22:13
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Yes, här har du en hyfsad sammanfattning. I det stora hela handlar det om en maktkamp i narkotikabranschen. Om du vill lyssna på Shawn när han går in på detta lite så kan du lyssna på hans vittnesmål som tilltalad i "planerade massaker på barnkalas" på Prime Crime, kanske finns på Youtube.
Inget om tortyren? Verkar vara tystat en del
Citera
2025-06-18, 01:21
Medlem
Vad hette simons vän ljusa gambianen som sitter för tacket?
Citera
2025-06-18, 02:15
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panda40

Sitter för tacket? Vad menar du?
Citera
2025-06-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panda40

Om*r *=a varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in