2018-08-18, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen är inte, vad jag vet, dömd, för pedofili?

Uppenbarligen finns det andra skäl till dina bortförklaringar och det jag ser som försvar av psykopaten Madsen. Vad exakt är det?

Jag tänker inte svara eller tolka uteblivet svar.

Du kan väl svara själv. Vad exakt är det med Madsen som gör att du försvarar honom?

Det skrev jag inte heller utan vad jag skrev var att jag imponeras inte att en dömd slår en annan. Andra får göra det självklart. Om t ex Harry Larsen dömd för att utnyttjat alla sina barn, tvingat dom till att onanera hästar, sålt döttrarna, utnyttjat dom själv, tvingat dom äta avföring och därtill tvingat sönerna att våldta sina mindre syskon skulle slå Madsen. Så ser jag inte det som ett hältedåd, ingen av de två dömda behöver göra sig till förmer än den andra, båda är samma elände.

Att Madsen fått en örfil och att det var ett milt slag vet jag genom att den 18-åriga fången inte ens nådde ett grundlovsforhør vilket annas sker, även bakom murarna. Idag ser jag att all media själva skriver detsamma jag skrev igår.

Citat:
Peter Madsen blev inte allvarligt skadad vid överfallet på Storstrøms fængsel, som begicks av en 18-årig medfånge. Medfången har inte häktats, vilket sker vid allvarligare överfall.

http://www.gp.se/nyheter/världen/madsen-till-specialfängelse-för-sexförbrytare-1.7721291

Som jag skrev direkt efter lavetten, Madsen manipulerar och vill ha en flytt närmare Köpenhamn. Utöver det skrev jag att man ser att detta är en uppförstorad sak mycket pga Haldmarks behov att få fram saken i media.
Senast redigerad av don.t 2018-08-18 kl. 11:23.
Citera
2018-08-18, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Det skrev jag inte heller utan vad jag skrev var att jag imponeras inte att en dömd slår en annan. Andra får göra det självklart. Om t ex Harry Larsen dömd för att utnyttjat alla sina barn, tvingat dom till att onanera hästar, sålt döttrarna, utnyttjat dom själv, tvingat dom äta avföring och därtill tvingat sönerna att våldta sina mindre syskon skulle slå Madsen. Så ser jag inte det som ett hältedåd, ingen av de två dömda behöver göra sig till förmer än den andra, båda är samma elände.

Att Madsen fått en örfil och att det var ett milt slag vet jag genom att den 18-åriga fången inte ens nådde ett grundlovsforhør vilket annas sker, även bakom murarna. Idag ser jag att all media själva skriver detsamma jag skrev igår.

http://www.gp.se/nyheter/världen/madsen-till-specialfängelse-för-sexförbrytare-1.7721291

Som jag skrev direkt efter lavetten, Madsen manipulerar och vill ha en flytt närmare Köpenhamn. Utöver det skrev jag att man ser att detta är en uppförstorad sak mycket pga Haldmarks behov att få fram saken i media.
Fan vad du fegar ur, "bön hörd".
Från särskrivningar till omskrivningar, hahahaha.

Oavsett om du inbillar dig att PM manipulerar och har ordnat sin "guldbiljett" så handlar frågorna om vad fan DU jublar över. Är du trög?

Du njuter av PMs agerande (som du själv hittat på) som om han vore en supermästare, klurigheten själv - rent av nåt beundransvärt.

PM har åkt på stryk. Ett slag i ansiktet som gett en skada så han har fått uppsöka sjukhus.
Detta är sakfakta via media.

Du har noll koll på om han provocerat fram det hela medvetet.
Du har noll koll om han åkt på stryk och sen DÄREMOT passat på att ansöka.
Sistnämnda vore inte en otippad manöver om så skett från fjanten som sen länge vill byta fängelse.

Imponerande manöver isf av Madsen? Nåt att jubla över likt du gör? Inte det minsta.
DETTA är vad som ifrågasätts och ställs frågor kring men det syns nu klart och tydligt att du fegar ur och inte vågar stå för det och istället leker sexualbrottslingarnas Big mama iom fångvården.

Inbillar du dig att han lyckas med nåt storartat inom kriminalvården? Varenda äckel i klass med PM hamnar förr eller senare på psykopaternas högnäste.

Inbillar du dig att han ska få det lugnare där? Fetglöm det enligt våldsstatistiken.
Citera
2018-08-18, 17:31
Medlem
kugutts avatar
Det kom fram under rättegången att Madsen hadde ett intresse för kroppsvetskor (body fluids). Nu kom det, vad jag vet, inte fram vilcka kroppsvätskor han gillade (eller gjorde det?) Jag tänker visa att det på Manifest(Madsens "favourite hangout") fanns et interesse för den i det här sammanhanget mest interessanta vätskan, nämligen blod.
Jag tenker inte gå nåt längre i dom här spekulationerna, men vill bara konstantera att ,ja det finns folk som gillar sånt, och, ja Madsen hadde möjligheten att kolla på sånt utan att man kan spåra det på hans dator.

Jag kommer spoila det här, och uppmanar folk att inte kolla om dom är känsliga.

Varning starka bilder:

Citera
2018-08-18, 17:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det kom fram under rättegången att Madsen hadde ett intresse för kroppsvetskor (body fluids). Nu kom det, vad jag vet, inte fram vilcka kroppsvätskor han gillade (eller gjorde det?) Jag tänker visa att det på Manifest(Madsens "favourite hangout") fanns et interesse för den i det här sammanhanget mest interessanta vätskan, nämligen blod.
Jag tenker inte gå nåt längre i dom här spekulationerna, men vill bara konstantera att ,ja det finns folk som gillar sånt, och, ja Madsen hadde möjligheten att kolla på sånt utan att man kan spåra det på hans dator.

Varning starka bilder:

Herre jösses vilka störda människor som rör sig i dessa kretsar. Oavsett om det vore fejkblod så finns det inte minsta spår av normalitet. Hur nån ens kan finna sånt kladd upphetsande är en gåta och jag antar svaret finns inom psykiatrin.
Den kroppsvätska som framkom kring PM var bland annat sperma, det specades inte närmre men beskrevs i pluralisform.
Citera
2018-08-18, 17:52
Medlem
Citat:

Varning starka bilder:

Hej,

framkom något alls under rättegången om material inriktat på blod?

Det material som var mest representativt i hans datorer var inriktat på avrättningar väl?

Skulle vara intressant med en lista på teman. Ett av dem var "spettning" också. Sen fanns fler.

Men detta är förstås ett material som får ses som mest representativt för hans intressen generellt, och då finns vissa teman som är mer frekventa. Det är detta material som han ägnat tid åt. Och det är vad han samlat.

Samt förberett för innan mordet.
Citera
2018-08-18, 17:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herre jösses vilka störda människor som rör sig i dessa kretsar. Oavsett om det vore fejkblod så finns det inte minsta spår av normalitet. Hur nån ens kan finna sånt kladd upphetsande är en gåta och jag antar svaret finns inom psykiatrin.
Den kroppsvätska som framkom kring PM var bland annat sperma, det specades inte närmre.

Man blir skrämd, faktiskt. En sak är att lesa om det, nåt annat att i värkligheten se det. Då förstår man att seksualitet och kärlek i många fall står myyycket långt ifrån varandra.
Jag kommer inte följa det här spåret vidare, skiten äcklar mig (och det känns lite spekulativt faktiskt), jag ville bara visa att polymorfa Madsen kan ha haft ett interesse för blod i sig själv.
Citera
2018-08-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja självklart är en psykopat farlig det har vi fått flera exempel på. De har en extrem empati av och på-knapp. De flesta människor stänger av sin empati emellanåt, men om man är normal så reagerar min spontant om något är berörande känslomässigt. Psykopater kan tydligen uppleva nån form av berördhet men endast vid uppmaning. Och kanske knappt då.

Skulle vara intressant att veta hur forskningen ser på orsakssambanden mellan psykopati och mord.

Är det
psykopati > mord

eller är det
mord > psykopati?

Eller båda?

Vid mord, är då "empatisk avstängning" nödvändigt för utförandet. Dvs psykopatisk egenskap möjliggör och orsakar mord.

Eller är det inte alls så?

Kan mord kräva avstängning så att X (sexualintresse, tex) > mord > psykopatisk egenskap avstängning?

Jag tror att det egentligen är det sexuella intresset som härskar. Dvs jag tror det är den förklarande orsaken.

Psykopati är en personlighetsstörning som utvecklas under tid. Sannolikt finns flera av de psykopatiska kända egenskaperna inom spektrat av försvarsmekanismer utvecklade av Anna Freud också.

Men BRIST på empati ger inte sexuellt intresse. Det tror jag inte. Det är snarare det sexuella intresset som ger brist på empati när man betraktar det ur offrets perspektiv. Sedan var ju Freud intresserad av de två perspektiven på lidande inom sadism/masochism och menade att de finns inom en person samtidigt. Madsen drog på detta också, så han har nog tänkt på det.

Jag tycker Madsen är hårt driftsstyrd och har haft svårt att hindra sin drift. Det är en sexualdrift han har. Men sådant är inte lätt att komma åt med terapi, och psykopati är till för att skydda denna sexualdrift och detta intresse att agera ut det. Så det är en anledning till att terapi misslyckas. Man måste bryta ned ett massivt försvar först och sen komma åt sexualdriften. Det sista är nog rätt kört.
Senast redigerad av Qavalah 2018-08-18 kl. 18:07.
Citera
2018-08-18, 18:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Man blir skrämd, faktiskt. En sak är att lesa om det, nåt annat att i värkligheten se det. Då förstår man att seksualitet och kärlek i många fall står myyycket långt ifrån varandra.
Jag kommer inte följa det här spåret vidare, skiten äcklar mig (och det känns lite spekulativt faktiskt), jag ville bara visa att polymorfa Madsen kan ha haft ett interesse för blod i sig själv.
Ja, med tanke på all upphetsning vid att se ren slakt på datorn, huvudavskärningar och annat elände samt att han valt att använda kniv och skruvmejsel vid mordet så ligger det nog inte långt undan att han gillar att kolla på blod.

Ja, det äcklar. Det som sen äcklar är att flertal försöker normalisera det och omtala att det "bara" är en sexuell nisch, det är så fritt för var och en och en annan massa hallelujah - när det snarare verkar helt stört.
BDSM klassades som normalt vaniljsex under rättegången - det var "bara" gruppvåldtäkt som rollspel. Jättenormalt allting. Bara en lek.
Folk får syssla med vad fan de har lust med inom lagens gränser MEN de facto har trivialiseringen klass med sexförbrytare trätt in men ingen tycks vara medveten om fenomenet och är fullt upptagna med att försköna...
Knulla kors och tvärs med hardcore och lev ut fantasier, go ahead, men man har uppenbart tappat bort sig själv i begreppen kring vad som är vaniljsex.

När sen advokaten började yla om att det är i klass med fredagsmys att se på mord, halshuggningar och perforerade underliv så tar man fram skämskudden. Hon må vara halvt desperat i sin profession men vart fan är självbevarelsedriften när man uttalar nåt sånt?
Senast redigerad av develi 2018-08-18 kl. 18:17.
Citera
2018-08-18, 18:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Hej,

framkom något alls under rättegången om material inriktat på blod?

Det material som var mest representativt i hans datorer var inriktat på avrättningar väl?

Skulle vara intressant med en lista på teman. Ett av dem var "spettning" också. Sen fanns fler.

Men detta är förstås ett material som får ses som mest representativt för hans intressen generellt, och då finns vissa teman som är mer frekventa. Det är detta material som han ägnat tid åt. Och det är vad han samlat.

Samt förberett för innan mordet.

Nej, inte vad jag vet, det var tortyr/avrettningar/spettning ,men han drog ju själv fram sitt intresse för kroppsvätskor. Jag tror heller inte Madsen har druckit blod, men jag tycker inte man skall nobba dom totalt som tror så. Det finns som jag har skrivit om i ett par innlegg nu, vissa indicier/möjligheter.(om enn svaga)
Det här är dock inget jag kommer att gå vidare i, om inte något nytt skulle dyka upp.
Senast redigerad av kugutt 2018-08-18 kl. 18:18.
Citera
2018-08-18, 18:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, med tanke på all upphetsning vid att se ren slakt på datorn, huvudavskärningar och annat elände samt att han valt att använda kniv och skruvmejsel vid mordet så ligger det nog inte långt undan att han gillar att kolla på blod.

Ja, det äcklar. Det som sen äcklar är att flertal försöker normalisera det och omtala att det "bara" är en sexuell nisch, det är så fritt för var och en och en annan massa hallelujah - när det snarare verkar helt stört.
BDSM klassades som normalt vaniljsex under rättegången - det var "bara" gruppvåldtäkt som rollspel. Jättenormalt allting. Bara en lek.
Folk får syssla med vad fan de har lust med inom lagens gränser MEN de facto har trivialiseringen klass med sexförbrytare trätt in men ingen tycks vara medveten om fenomenet och är fullt upptagna med att försköna...
Knulla kors och tvärs med hardcore och lev ut fantasier, go ahead, men man har uppenbart tappat bort sig själv i begreppen kring vad som är vaniljsex.

När sen advokaten började yla om att det är i klass med fredagsmys att se på mord, halshuggningar och perforerade underliv så tar man fram skämskudden. Hon må vara halvt desperat i sin profession men vart fan är självbevarelsedriften när man uttalar nåt sånt?

Folk får tycka vad dom vill om sånt. Jag tycker inte om det.
Vem vill se sin egen dotter innsmord i blod på en pervoklubb? Ja, om man då räknar bort såna som Madsen.
Advokaten säger vel bara det här för att hon tror det vill hjälpa sin klient, men jag förstår vad du menar.
Citera
2018-08-18, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Folk får tycka vad dom vill om sånt. Jag tycker inte om det.
Vem vill se sin egen dotter innsmord i blod på en pervoklubb? Ja, om man då räknar bort såna som Madsen.
Advokaten säger vel bara det här för att hon tror det vill hjälpa sin klient, men jag förstår vad du menar.
Ja, detta ska då tolkas som ett försvarsteknik. Hon gör bara sitt jobb har jag fått höra otaliga ggr i olika sammanhang då advokaters ämbete diskuteras.
Själv efterfrågar jag kvalité i en profession.

För det första skämmer hon ut sig själv. Det återspeglar nämligen hur korttänkt hon är.
För det andra så säger hon snarare att även rätten (som ingår i begreppet gemene man) minsann kan kolla på detta konstnärliga, det är jättenormalt att se på sådana filmer. NOT.

Självklart är det som att skjuta sig själv i foten då det tamejfan inte är till fördel för sin klient vilket torde vara huvudmålet.
Jag förvånas ständigt hur urdåligt många advokater arbetar. Däremot beundrar jag en skarp sådan likaväl som att en ÅK har ett jävligt välbearbetat och genomtänkt material.
Vassa som satan i retorik utan att ägna sig åt skamgrepp samt baserat på kunskap.
Den här människan hade jag inget till övers för när dom/påföljdsfrågan diskuterades men hon har förbannat rätt i följande när man följde live:
Citat:
Citat:
Ett tag kändes det som att advokaten Betina Hald Engmark ledde en grundkurs i juridik.
”Välkommen till processrätt 1A”, ungefär.

Detta ska ni tänka på, förklarade hon för domarna – sannolikt några av Köpenhamns och Danmarks vassaste jurister.
Citat:
– Det var en utförlig genomgång som åklagaren gjorde. Men det saknades bevis. Massa antaganden och indicier. Men inte bevis.

Det är ett totalt underkännande av hela utredningen.

Men i stället för att gå vidare på det spåret börjar Betina Hald Engmark, kanske något överraskande, att förklara dansk juridik för rätten.

Det blir en ganska lång lektion, med hänvisningar till olika skrifter.
Citat:
– Det är inte min klient som ska bevisa att han inte har gjort det, utan åklagaren som ska bevisa utom allt tvivel att han har gjort det, informerar hon rättens medlemmar som artigt och nollställt lyssnar på kursavsnitten.
https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/maria-rydhagen/forsvarsadvokaten-sagar-hela-utredningen-det-saknas-bevis/
Citera
2018-08-18, 19:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, detta ska då tolkas som ett försvarsteknik. Hon gör bara sitt jobb har jag fått höra otaliga ggr i olika sammanhang då advokaters ämbete diskuteras.
Själv efterfrågar jag kvalité i en profession.

För det första skämmer hon ut sig själv. Det återspeglar nämligen hur korttänkt hon är.
För det andra så säger hon snarare att även rätten (som ingår i begreppet gemene man) minsann kan kolla på detta konstnärliga, det är jättenormalt att se på sådana filmer. NOT.

Självklart är det som att skjuta sig själv i foten då det tamejfan inte är till fördel för sin klient vilket torde vara huvudmålet.

Jag förvånas ständigt hur urdåligt många advokater arbetar. Däremot beundrar jag en skarp sådan likaväl som att en ÅK har ett jävligt välbearbetat och genomtänkt material.
Vassa som satan i retorik utan att ägna sig åt skamgrepp samt baserat på kunskap.
Den här människan hade jag inget till övers för när dom/påföljdsfrågan diskuterades men hon har förbannat rätt i följande när man följde live:

Jag tycker advokaten gjorde ett perfeckt jobb i det här fallet. Mycket nöjd med resultatet är jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in