Citat:
Ursprungligen postat av
don.t
Det skrev jag inte heller utan vad jag skrev var att jag imponeras inte att en dömd slår en annan. Andra får göra det självklart. Om t ex Harry Larsen dömd för att utnyttjat alla sina barn, tvingat dom till att onanera hästar, sålt döttrarna, utnyttjat dom själv, tvingat dom äta avföring och därtill tvingat sönerna att våldta sina mindre syskon skulle slå Madsen. Så ser jag inte det som ett hältedåd, ingen av de två dömda behöver göra sig till förmer än den andra, båda är samma elände.
Att Madsen fått en örfil och att det var ett milt slag vet jag genom att den 18-åriga fången inte ens nådde ett grundlovsforhør vilket annas sker, även bakom murarna. Idag ser jag att all media själva skriver detsamma jag skrev igår.
http://www.gp.se/nyheter/världen/madsen-till-specialfängelse-för-sexförbrytare-1.7721291
Som jag skrev direkt efter lavetten, Madsen manipulerar och vill ha en flytt närmare Köpenhamn. Utöver det skrev jag att man ser att detta är en uppförstorad sak mycket pga Haldmarks behov att få fram saken i media.
Fan vad du fegar ur, "bön hörd".
Från särskrivningar till omskrivningar, hahahaha.
Oavsett om du inbillar dig att PM manipulerar och har ordnat sin "guldbiljett" så handlar frågorna om vad fan DU jublar över. Är du trög?
Du njuter av PMs agerande (som du själv hittat på) som om han vore en supermästare, klurigheten själv - rent av nåt beundransvärt.
PM har åkt på stryk. Ett slag i ansiktet som gett en skada så han har fått uppsöka sjukhus.
Detta är sakfakta via media.
Du har noll koll på om han provocerat fram det hela medvetet.
Du har noll koll om han åkt på stryk och sen DÄREMOT passat på att ansöka.
Sistnämnda vore inte en otippad manöver om så skett från fjanten som sen länge vill byta fängelse.
Imponerande manöver isf av Madsen? Nåt att jubla över likt du gör? Inte det minsta.
DETTA är vad som ifrågasätts och ställs frågor kring men det syns nu klart och tydligt att du fegar ur och inte vågar stå för det och istället leker sexualbrottslingarnas Big mama iom fångvården.
Inbillar du dig att han lyckas med nåt storartat inom kriminalvården? Varenda äckel i klass med PM hamnar förr eller senare på psykopaternas högnäste.
Inbillar du dig att han ska få det lugnare där? Fetglöm det enligt våldsstatistiken.