Citat:
Inläggen var rent generellt men de här gråter över sina egna tillkortakommanden och skyller allt på andra. En så perfekt skapelse har inga fel. *ironi*Det här var en jävligt bra och totalträffande beskrivning av hur en psykopat fungerar. Rakt på sak, helt utan krusiduller, omskrivningar och "fina" ord.
Din beskrivning borde klistras in som förord till faktaböcker om psykopati. Då räcker det att läsa den, sen kan man stänga boken hehe.
Exakt, offren är något sekundärt, som någon ovidkommande "sak" och psykopaten blir ju nästan förnärmad när det talas om alla skador och lidande som uppstått för offret.
Psykopaten vill ju bara prata om sig själv, vilken supermänniska denne är och hur synd det är om denne som "hamnat" i denna situation.
Tänker på Johanna Möller och Peter Madsen i rätten. Så olika men så lika ändå, i beteendet.
Båda vana att totalmanipulera omgivningen med lögner, mera lögner, överdrifter - framhäva sig själva, sin förträfflighet och kasta skit på andra. Och så kommer dessa "dumma, elaka" åklagare med sina respektlösa frågor. Hajar de inte vem jag är, liksom? Hur kan det vara möjligt med någon som inte tror på vad jag säger? Har ju alltid funkat förr. Tänkte nog båda dessa psykopater och blev väldigt uppkäftiga mot åklagarna, psykopaterna vet ju allting bäst och idiotåklagaren ska fan inte ifrågasätta något.
Självömkan visade sig med gigantiska förstoringsglas hos både Madsen och Möller.
Offren liksom, varför babblar alla om dem? Är ju MIG det är synd om nu, tänkte nog M&M.
M&M tycktes båda hamna i något tillstånd som kan liknas vid en "nästanpsykos", enligt dem båda. Så hemskt kändes det av det som "drabbade" dem. Madsen "ensam och deprimerad" efter "olyckan" med Kim, funderade på att ta sitt liv (
) och stackars Möller var som i en dimma, mindes knappt något alls. Stackars dem! Deras nästanpsykoser verkade sedan ge upphov till en massa, helt olika förklaringar och scenarion. Var det inte en aggressiv lucka i ubåten, en aggressiv son eller kanske ubåtsförgiftning eller en drogförgiftad afghan eller två. Shit happens, hajar inte rätten det?
Madsen blev "sig själv" när han i rätten fick hålla föredrag om sin karriär. Då blev han mannen utan stoppknapp igen - när han fick prata om sin förträfflighet.
Möller beskrev sig nöjt som en superwoman, spindeln i nätet, supermamman som gjorde allt för sina barn, t.o.m bakade bullar. Hon som bara tänkt på alla andra, som bara tänkt på sin familjs bästa (
).
Och så står M&M där i rätten och får svara på dumma frågor från åklagaren och så allt detta babbel om offrens lidande. Så oväntat och tröttsamt för dem båda.
Förmodligen kan Madsen stämma in i det Möller hävde ur sig i rätten, när det pratades om mammans lidande:
"Varför frågar ingen hur jag mår"? Och "alla tänker bara på sig, ingen tänker på mig".
En tårdrypande självömkan där alla ska förstå hur psykopaten/mördaren lider istället för att tjafsa om offrets lidande. Offret är bara ett problem de råkat ut för. Gäller nog dem båda - M&M.
= M&M:s självömkande låtsastårar. Blir nästan äkta tårar när de tänker på sig själva och hur jävla synd det är om dem.
Din beskrivning borde klistras in som förord till faktaböcker om psykopati. Då räcker det att läsa den, sen kan man stänga boken hehe.
Exakt, offren är något sekundärt, som någon ovidkommande "sak" och psykopaten blir ju nästan förnärmad när det talas om alla skador och lidande som uppstått för offret.
Psykopaten vill ju bara prata om sig själv, vilken supermänniska denne är och hur synd det är om denne som "hamnat" i denna situation.
Tänker på Johanna Möller och Peter Madsen i rätten. Så olika men så lika ändå, i beteendet.
Båda vana att totalmanipulera omgivningen med lögner, mera lögner, överdrifter - framhäva sig själva, sin förträfflighet och kasta skit på andra. Och så kommer dessa "dumma, elaka" åklagare med sina respektlösa frågor. Hajar de inte vem jag är, liksom? Hur kan det vara möjligt med någon som inte tror på vad jag säger? Har ju alltid funkat förr. Tänkte nog båda dessa psykopater och blev väldigt uppkäftiga mot åklagarna, psykopaterna vet ju allting bäst och idiotåklagaren ska fan inte ifrågasätta något.
Självömkan visade sig med gigantiska förstoringsglas hos både Madsen och Möller.
Offren liksom, varför babblar alla om dem? Är ju MIG det är synd om nu, tänkte nog M&M.
M&M tycktes båda hamna i något tillstånd som kan liknas vid en "nästanpsykos", enligt dem båda. Så hemskt kändes det av det som "drabbade" dem. Madsen "ensam och deprimerad" efter "olyckan" med Kim, funderade på att ta sitt liv (
) och stackars Möller var som i en dimma, mindes knappt något alls. Stackars dem! Deras nästanpsykoser verkade sedan ge upphov till en massa, helt olika förklaringar och scenarion. Var det inte en aggressiv lucka i ubåten, en aggressiv son eller kanske ubåtsförgiftning eller en drogförgiftad afghan eller två. Shit happens, hajar inte rätten det?Madsen blev "sig själv" när han i rätten fick hålla föredrag om sin karriär. Då blev han mannen utan stoppknapp igen - när han fick prata om sin förträfflighet.
Möller beskrev sig nöjt som en superwoman, spindeln i nätet, supermamman som gjorde allt för sina barn, t.o.m bakade bullar. Hon som bara tänkt på alla andra, som bara tänkt på sin familjs bästa (
).Och så står M&M där i rätten och får svara på dumma frågor från åklagaren och så allt detta babbel om offrens lidande. Så oväntat och tröttsamt för dem båda.
Förmodligen kan Madsen stämma in i det Möller hävde ur sig i rätten, när det pratades om mammans lidande:
"Varför frågar ingen hur jag mår"? Och "alla tänker bara på sig, ingen tänker på mig".
En tårdrypande självömkan där alla ska förstå hur psykopaten/mördaren lider istället för att tjafsa om offrets lidande. Offret är bara ett problem de råkat ut för. Gäller nog dem båda - M&M.
= M&M:s självömkande låtsastårar. Blir nästan äkta tårar när de tänker på sig själva och hur jävla synd det är om dem.Jag ser ingen anledning att varken leta efter förmildrande omständigheter, tro att det finns lite bot, lägga an en empatisk sträng eller fundera kring om de har en låg självkänsla och egentligen mår dåligt.
Det är exakt vad de här reptilerna lever av och letar efter eftersom det är porten till manipulation:
De äter andras empati.
Man kan inta en position som är neutral och distansera sig så att hjärnan hinner registrerar vad som försiggår i deras enorma show som är medryckande och krasst inse vad deras störning och personlighet de facto består av.
Handlar deras driv om att äkta entuiasmera? Aldrig i helvete, psykopater söker alltid egen vinstvinning och manipulerar. Det är PMs dröm som ska uppfyllas, andra skiter han i och ser snarare som medel mot målet.
PM är ett skolexempel för hur de förorättade fungerar. Låtsas gå vidare men ett kallt krig utvecklas. Hämnd på bas av hat ligger nog nära sanningen.
Det är väl vad jag skrev om i stort sett. För att jag är trött på psykopaters framfart.
Att ta revanch och resa sig är positivt men om drivkraften är på bas av fula egenskaper är det illa.
Jag är dock tveksam till om Möller är psykopat, funderar på NPD av olika anledningar.
Ser att han nu har flyttats, vilket väl i sig var förväntat då det ändå skulle ske framöver. Sexualsadistiskt pack hamnar väl där. Ska bli intressant att se hur han finner sig tillrätta. Eller rättare sagt vad andra kommer tycka om Madsen Style.
Betänk då att "tuffe" Madsen endast är tuff när det gäller fysiskt våld mot en fysiskt underlägsen kvinna(-kvinnor). Är det något som kan få en psykopat och narcissist att vackla något så är det fysiskt bestraffning och att bli misshandlad. Då blir din hjälte inte så tuff längre.