2018-08-17, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det här var en jävligt bra och totalträffande beskrivning av hur en psykopat fungerar. Rakt på sak, helt utan krusiduller, omskrivningar och "fina" ord.
Din beskrivning borde klistras in som förord till faktaböcker om psykopati. Då räcker det att läsa den, sen kan man stänga boken hehe.

Exakt, offren är något sekundärt, som någon ovidkommande "sak" och psykopaten blir ju nästan förnärmad när det talas om alla skador och lidande som uppstått för offret.
Psykopaten vill ju bara prata om sig själv, vilken supermänniska denne är och hur synd det är om denne som "hamnat" i denna situation.

Tänker på Johanna Möller och Peter Madsen i rätten. Så olika men så lika ändå, i beteendet.
Båda vana att totalmanipulera omgivningen med lögner, mera lögner, överdrifter - framhäva sig själva, sin förträfflighet och kasta skit på andra. Och så kommer dessa "dumma, elaka" åklagare med sina respektlösa frågor. Hajar de inte vem jag är, liksom? Hur kan det vara möjligt med någon som inte tror på vad jag säger? Har ju alltid funkat förr. Tänkte nog båda dessa psykopater och blev väldigt uppkäftiga mot åklagarna, psykopaterna vet ju allting bäst och idiotåklagaren ska fan inte ifrågasätta något.

Självömkan visade sig med gigantiska förstoringsglas hos både Madsen och Möller.
Offren liksom, varför babblar alla om dem? Är ju MIG det är synd om nu, tänkte nog M&M.

M&M tycktes båda hamna i något tillstånd som kan liknas vid en "nästanpsykos", enligt dem båda. Så hemskt kändes det av det som "drabbade" dem. Madsen "ensam och deprimerad" efter "olyckan" med Kim, funderade på att ta sitt liv ( ) och stackars Möller var som i en dimma, mindes knappt något alls. Stackars dem! Deras nästanpsykoser verkade sedan ge upphov till en massa, helt olika förklaringar och scenarion. Var det inte en aggressiv lucka i ubåten, en aggressiv son eller kanske ubåtsförgiftning eller en drogförgiftad afghan eller två. Shit happens, hajar inte rätten det?

Madsen blev "sig själv" när han i rätten fick hålla föredrag om sin karriär. Då blev han mannen utan stoppknapp igen - när han fick prata om sin förträfflighet.
Möller beskrev sig nöjt som en superwoman, spindeln i nätet, supermamman som gjorde allt för sina barn, t.o.m bakade bullar. Hon som bara tänkt på alla andra, som bara tänkt på sin familjs bästa ( ).

Och så står M&M där i rätten och får svara på dumma frågor från åklagaren och så allt detta babbel om offrens lidande. Så oväntat och tröttsamt för dem båda.

Förmodligen kan Madsen stämma in i det Möller hävde ur sig i rätten, när det pratades om mammans lidande:
"Varför frågar ingen hur jag mår"? Och "alla tänker bara på sig, ingen tänker på mig".

En tårdrypande självömkan där alla ska förstå hur psykopaten/mördaren lider istället för att tjafsa om offrets lidande. Offret är bara ett problem de råkat ut för. Gäller nog dem båda - M&M.
= M&M:s självömkande låtsastårar. Blir nästan äkta tårar när de tänker på sig själva och hur jävla synd det är om dem.
Inläggen var rent generellt men de här gråter över sina egna tillkortakommanden och skyller allt på andra. En så perfekt skapelse har inga fel. *ironi*
Jag ser ingen anledning att varken leta efter förmildrande omständigheter, tro att det finns lite bot, lägga an en empatisk sträng eller fundera kring om de har en låg självkänsla och egentligen mår dåligt.
Det är exakt vad de här reptilerna lever av och letar efter eftersom det är porten till manipulation:
De äter andras empati.
Man kan inta en position som är neutral och distansera sig så att hjärnan hinner registrerar vad som försiggår i deras enorma show som är medryckande och krasst inse vad deras störning och personlighet de facto består av.
Handlar deras driv om att äkta entuiasmera? Aldrig i helvete, psykopater söker alltid egen vinstvinning och manipulerar. Det är PMs dröm som ska uppfyllas, andra skiter han i och ser snarare som medel mot målet.
PM är ett skolexempel för hur de förorättade fungerar. Låtsas gå vidare men ett kallt krig utvecklas. Hämnd på bas av hat ligger nog nära sanningen.
Det är väl vad jag skrev om i stort sett. För att jag är trött på psykopaters framfart.
Att ta revanch och resa sig är positivt men om drivkraften är på bas av fula egenskaper är det illa.
Jag är dock tveksam till om Möller är psykopat, funderar på NPD av olika anledningar.

Ser att han nu har flyttats, vilket väl i sig var förväntat då det ändå skulle ske framöver. Sexualsadistiskt pack hamnar väl där. Ska bli intressant att se hur han finner sig tillrätta. Eller rättare sagt vad andra kommer tycka om Madsen Style.
Citera
2018-08-17, 14:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men, såklart han inte svarar sin gamla vän, han ställde väl fel frågor. Madsen vill ju bara ha nya "pennevenner" och helst unga, naiva kvinnor av den lättmanipulerade sorten. Han måste ju fortsätta med sitt psykopatkall och då är den gamla ubåtsbyggarkollegan i solbrillor, som såg upp till honom så, totalt ointressant.

Jo, men Falkenberg kom säkert med lite kritik av lilla "wonderboy " i sitt brev.
Oi då, måste ha känts svårt för stackars Madsen. Inte har Madsen längre nån nytta av sin föra detta slav häller.

Citat:
Fy fan! Visste inte att prickarna var benflisor. Nu zoomade jag in på bilden jag laddat upp och det syns ju faktiskt ganska tydligt.
Säger som i Norrland - huvvaligen!
Så groteskt.

För övrigt så tror jag att din beskrivning här stämmer ganska väl överens med sanningen.
Och, ja - det som ger största tvivlet till t.ex vampyrism är att det inte framkommit något som tyder på att han tittade på sånt på nätet. Kan dock känna att när det gäller honom är ingenting, vad det gäller perversa vidrigheter, omöjligt. Det är det som gör att jag funderar en extra gång ibland.

Det enda jag har sett av sånt, är dessa beskrivningar han hadde i " himmel och helvete" historien, var vel några vampyrer där om jag inte minns fel.
Och så var jag inne på hemsiden till porrklubben "Manifest" som Madsen hängde på. Där fanns bilder på vampyrliknande kvinnor totalt innsmorda med blod( smink?) i ansiktet. Såg ut som dom just etit upp någon/ drukkit blod.(show såklart)
Polymorf som han var hadde han nog koll på det mesta inom extrem sex, och nu hadde han ju möjligheten att testa lite där nere i Nautilus, så vem vet? Jag ser det inte som heelt omöjligt, nej.
Citera
2018-08-17, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Själklart blir det så, den där lilla örfilen var en riktig guldbiljett. Som sagt var, detta var planerat av Madsen så nu är han strax nära sitt Köpenhamn.

Han får lägga upp ett nytt inlägg på sin facegook och uppge den nya adressen så han kan fortsätta brevväxla med beundainnorna.
Är det psykopati du vurmar om eller är det PM själv? Du tycker uppenbart att PM är både cool och smart och tonar ner tillbudet i ordval som "den lilla örfilen."
Det enda som sker är att du framstår som patetisk.

Det var bara en tidsfråga att han skulle ha förflyttas eftersom skräp i klass med PM torde hamna där, inte ett dugg imponerande händelse. Fortsättningsvis åker han säkert på mer stryk oavsett vart han befinner sig.
Citera
2018-08-17, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det psykopati du vurmar om eller är det PM själv? Du tycker uppenbart att PM är både cool och smart och tonar ner tillbudet i ordval som "den lilla örfilen."
Det enda som sker är att du framstår som patetisk.

Det var bara en tidsfråga att han skulle ha förflyttas eftersom skräp i klass med PM torde hamna där, inte ett dugg imponerande händelse. Fortsättningsvis åker han säkert på mer stryk oavsett vart han befinner sig.

En liten örfil är det rätta att kalla det. Bettina Hald Engmark berättade för media att händelsen var numera en polissak. Några timmar efter det berättar man att !fallet! är nerlagr, gickinte ens till ett grundlovsforhør.

I fyra till fem dagar minst har du suttit och diskuterat detta och jagat stryk åt Masen så visst verkar denna händelse imponerat på dig och din tid.dag som natt. Inget illa med det.
Citera
2018-08-17, 15:28
Medlem
develis avatar
Citat:
En liten örfil är det rätta att kalla det. Bettina Hald Engmark berättade för media att händelsen var numera en polissak. Några timmar efter det berättar man att !fallet! är nerlagr, gickinte ens till ett grundlovsforhør.

I fyra till fem dagar minst har du suttit och diskuterat detta och jagat stryk åt Masen så visst verkar denna händelse imponerat på dig och din tid.dag som natt. Inget illa med det.
Att tona ner tingen med påhittade patetiska ordval är däremot ditt eget.

Slag i ansiktet som föranlett besök på hospitalet är det rätta ordvalet. Oavsett om det sen inte ledde till polissak.

Självklart bryr jag mig om att PM åker på stryk från andra interner. Det är oavsett inte i närheten av vad han själv sysslat med den patetiske och perverse psykopaten.

I månader har du rövslickat Madsen och hans advokat. Svara på frågan:
Citat:
Senast redigerad av develi 2018-08-17 kl. 15:34.
Citera
2018-08-17, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men Falkenberg kom säkert med lite kritik av lilla "wonderboy " i sitt brev.
Oi då, måste ha känts svårt för stackars Madsen. Inte har Madsen längre nån nytta av sin föra detta slav häller.
PM jagar kroniskt och han har ingen nytta mer av Falkenberg:
Ubåten är out of order och PM inlåst.
Han söker utbyte med nån som kan manipuleras - vinstvinning är hans honnörsord.
Citera
2018-08-17, 16:29
Bannlyst
Citat:
Att tona ner tingen med påhittade patetiska ordval är däremot ditt eget.

Slag i ansiktet som föranlett besök på hospitalet är det rätta ordvalet. Oavsett om det sen inte ledde till polissak.

Självklart bryr jag mig om att PM åker på stryk från andra interner. Det är oavsett inte i närheten av vad han själv sysslat med den patetiske och perverse psykopaten.

I månader har du rövslickat Madsen och hans advokat. Svara på frågan:

Ja visst får du bry dig om stryk men i din iver på bråk skall du hålla dig till fakta och inte rycka saker och ting ur sitt sammanhang. Som t ex när du tyckte det var värt att nämna att Herstedvester låg på plats tre av fyra låsta fängelse. Stridigheterna som sker på dessa fängelser, Ringe Fængsel, Nyborg Fængsel,Herstedvester och Enner Mark Fængsel är gäng och bikers som slåss och självklart alla överfyllda fängelser. Dom är på många håll två i cellerna numera i Danmark.

Sen var du även inne och talade om kvinnornas lugnande effekt på männen. Helt fel fast du kanske hittat en artikel som du köpte fakt av. Danmark är väl snart det enda land i västvärden som inte har ett kvinnofängelse. Bedrövligt för dessa kvinnor blir våldtagna, prostituerar sig för droger på anstalten, förödmjukelser, destruktiva föhållanden och mycket annat skit. Men det är väl på väg över detta nu för 2020 slår portarna upp till det nya kvinnofängelset.

Du fick bra och korrekt info av diva69 men den accepterade du inte för den passade inte din agenda, du smutsar ner den Danska kriminalforsorgen tyvärr. Du är helt enkelt oinsatt och då blir det oftast fel. .
Citera
2018-08-17, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja visst får du bry dig om stryk men i din iver på bråk skall du hålla dig till fakta och inte rycka saker och ting ur sitt sammanhang. Som t ex när du tyckte det var värt att nämna att Herstedvester låg på plats tre av fyra låsta fängelse. Stridigheterna som sker på dessa fängelser, Ringe Fængsel, Nyborg Fængsel,Herstedvester och Enner Mark Fængsel är gäng och bikers som slåss och självklart alla överfyllda fängelser. Dom är på många håll två i cellerna numera i Danmark.

Sen var du även inne och talade om kvinnornas lugnande effekt på männen. Helt fel fast du kanske hittat en artikel som du köpte fakt av. Danmark är väl snart det enda land i västvärden som inte har ett kvinnofängelse. Bedrövligt för dessa kvinnor blir våldtagna, prostituerar sig för droger på anstalten, förödmjukelser, destruktiva föhållanden och mycket annat skit. Men det är väl på väg över detta nu för 2020 slår portarna upp till det nya kvinnofängelset.

Du fick bra och korrekt info av diva69 men den accepterade du inte för den passade inte din agenda, du smutsar ner den Danska kriminalforsorgen tyvärr. Du är helt enkelt oinsatt och då blir det oftast fel. .
Hahahahha. Har du blivit språkrör för danska KMV nu också?
Det gör så gott de kan.

Jag länkade till undersökningen från 2016 och Herstedvester låg på topp tre gällande våld - oavsett om de andra förvarar gängmedlemmar.
Den faktan tar du dig inte runt, gullet.

Lugnande effekt är lik förbannat ett uttalande från anställda. Att det sen är rent skräp att ha blandat klientel är givet. DET har jag däremot inte diskuterat så enligt sedvanlig tradition så svävar du iväg fullständigt.
Tycker rent synd om dig som har en sån bristande förmåga att begripa vad som diskuteras i din iver att tala dig själv till måtta..
Intressant att du undviker att svara. Vad vurmar du om gällande PM rent generellt?
Honom, honom som fängelseklient eller hans psykopati?
Senast redigerad av develi 2018-08-17 kl. 17:24.
Citera
2018-08-17, 20:45
Bannlyst
Citat:
Hahahahha. Har du blivit språkrör för danska KMV nu också?
Det gör så gott de kan.

Jag länkade till undersökningen från 2016 och Herstedvester låg på topp tre gällande våld - oavsett om de andra förvarar gängmedlemmar.
Den faktan tar du dig inte runt, gullet.

Lugnande effekt är lik förbannat ett uttalande från anställda. Att det sen är rent skräp att ha blandat klientel är givet. DET har jag däremot inte diskuterat så enligt sedvanlig tradition så svävar du iväg fullständigt.
Tycker rent synd om dig som har en sån bristande förmåga att begripa vad som diskuteras i din iver att tala dig själv till måtta..
Intressant att du undviker att svara. Vad vurmar du om gällande PM rent generellt?
Honom, honom som fängelseklient eller hans psykopati?

Du ställer samma fråga för tredje gången nu. Sen svarar du på den också genom att påstå att jag är en rövslickare, tycker Madsen är både cool och smart. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att svara på sånt trams, än midre ställa så urbota dumma frågor. "Gillar du psykopati?" "Gillar du Madsen?!" Du däremot skäms inte att både ställa frågan och svara på struntet. Idiotiskt.

Jag tycker bara sånt här med att man vill och imponeras av att en dömd piskar upp en annan är tramsigt. Madsen omger sig med andra sexdömda, jag imponeras definitivt inte av att en pedofil och våldtäktsman slår en annan sexdömd. Dom är båda på samma låga nivå.

Fångvaktarna i Danmark är rätt tuffa så är det nånt man kan hoppas är det väl att dee goda slår det onda om den får en anledning till det. Men tyvärr hamnar fångvaktarna även på stryk och hot, men det kan jag lova att Madsen inte kommer våga slåss. Absolut inte.
Citera
2018-08-17, 22:38
Medlem
Citat:
Du ställer samma fråga för tredje gången nu. Sen svarar du på den också genom att påstå att jag är en rövslickare, tycker Madsen är både cool och smart. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att svara på sånt trams, än midre ställa så urbota dumma frågor. "Gillar du psykopati?" "Gillar du Madsen?!" Du däremot skäms inte att både ställa frågan och svara på struntet. Idiotiskt.

Jag tycker bara sånt här med att man vill och imponeras av att en dömd piskar upp en annan är tramsigt. Madsen omger sig med andra sexdömda, jag imponeras definitivt inte av att en pedofil och våldtäktsman slår en annan sexdömd. Dom är båda på samma låga nivå.

Fångvaktarna i Danmark är rätt tuffa så är det nånt man kan hoppas är det väl att dee goda slår det onda om den får en anledning till det. Men tyvärr hamnar fångvaktarna även på stryk och hot, men det kan jag lova att Madsen inte kommer våga slåss. Absolut inte.

Madsen är inte, vad jag vet, dömd, för pedofili?

Uppenbarligen finns det andra skäl till dina bortförklaringar och det jag ser som försvar av psykopaten Madsen. Vad exakt är det?

Jag tänker inte svara eller tolka uteblivet svar.

Du kan väl svara själv. Vad exakt är det med Madsen som gör att du försvarar honom?
Senast redigerad av Remark 2018-08-17 kl. 23:29.
Citera
2018-08-18, 08:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är tydligen så fascinerad av Madsen att du till och med målat upp en en drömbild av hans förehavanden.
Därav frågan om vad du beundrar hos honom. Att du tycker han är cool är uppenbart.

De facto har psykopatidioten åkt på stryk och förflyttningen var förväntad - om inte nu så sen.
Mer imponerande är inte tönten - så vad jublar du över?
Citat:
Det går bra nu

Han fixade detta, Madsen.

Trodde ärligt att han skulle sitta på i hans ögon fel anstalt till domen från Landret.
Citat:
Madsen åter sådana som dig till frukost.

Hans plan lyckades. Han är på väg till Herstedvester för en liten rodnad på kinden....

Mvh, "bön hörd"
Citat:
Själklart blir det så, den där lilla örfilen var en riktig guldbiljett. Som sagt var, detta var planerat av Madsen så nu är han strax nära sitt Köpenhamn.

Han får lägga upp ett nytt inlägg på sin facegook och uppge den nya adressen så han kan fortsätta brevväxla med beundainnorna.
Senast redigerad av develi 2018-08-18 kl. 08:45.
Citera
2018-08-18, 09:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Men oj vad löjligt upprymd du blir av Madsens eskapader och hans fängelseflytt. Det påminner nästan om Madsens kosmiska hybrisorgasmer när han inviger sina ubåtar. Vad fan är du så upprymd för? Vad är det med den psykopatiske, sexualsadistiske styckmördaren som gör att du låter dig imponeras så och glädjas över något som du fått för dig är en framgång?

Känns det som en "guldbiljett" att hamna på fängelset där de värsta avarterna sitter, de som dömts för de allra grövsta brotten. Riktigt mysigt, högsta vinsten? Det är väl helt naturligt att han hamnar där, det borde ingått i planeringen från början (kanske det ändå gjorde?). Självklart klarar inte Madsen att vara på "lyxfängelset". Där är ju lite som en fritidsgård där fångarna ska umgås, samarbeta, laga mat ihop och sånt. Vara sociala, samarbeta och umgås på lika villkor - sånt är begrepp som passar Madsen mycket illa, det existerar inte i hans sinnevärld. Med sin grandiosa självbild där han alltid hamnar i konflikter och med sin stora käft så är det självfallet dömt att misslyckas med ett sådant projekt.

Problemet för honom är att det kommer inte att spela någon roll var han hamnar för det räcker att han öppnar käften så kommer folk att vilja spöa honom. Han är också Mega-Ökänd efter sitt sadistiska styckmord och var kändis redan innan i Danmark.
Då blir han ett villebråd som skall sättas på plats. Oavsett var han sitter.

Tror du att det fega kräket planerade att få lite stryk? Att han tänkte "jippi, nu blev jag slagen och får åka till sjukan"? Betänk då att "tuffe" Madsen endast är tuff när det gäller fysiskt våld mot en fysiskt underlägsen kvinna(-kvinnor). Är det något som kan få en psykopat och narcissist att vackla något så är det fysiskt bestraffning och att bli misshandlad. Då blir din hjälte inte så tuff längre.

Men, du kanske har någon "inside information" så du vet att Madsen "planerade" att få spö så han skulle få "guldbiljetten"? Madsen är nog den siste som skulle tigga om stryk. Tror att du justerar händelserna till något som känns som en framgång för din idol för du vill gärna försköna bilden. Så där som alltför hängivna fans gör för sina idoler. Medvetet eller omedvetet.

Bara att göra om misshandeln till - "den där lilla örfilen var en riktig guldbiljett" är riktigt, riktigt pinsamt och avslöjande. Var det en liten vek fjolla som attackerade honom och nästan bara gav honom en klapp på kinden? Eller var det typ en mesig liten bitch slap? Berätta, du som vet!
Förklara sen vad det är för behandling man behöver få mot skador i ansiktet av en "liten örfil" för det förstår jag faktiskt inte. Vad är det för typ av skade en "liten örfil" kan ge?
Citat:
."Har fått en skada i ansiktet"
Vid överfallet har våld utövats, och det är en skada i ansiktet till följd av detta, säger polisinspektör Kim Kliver till Ekstrabladet.
Nu bekräftar Peter Madsens advokat att klienten blivit attackerad i fängelset.
- Jag kan bekräfta att han blev överfallen, och att han efter omständigheterna är OK, säger Betina Hald Engmark till Ekstrabladet.
Lokaltidningen Folketidene, som var först att skriva om överfallet, rapporterar att en 18-årig man intagen på anstalten misstänks för misshandeln. Överfallet inträffade i onsdags.
Tidningen uppger vidare att en 47-årig man fått behandling för skador i ansiktet efter överfallet, men att han är tillbaka på sin avdelning igen. Något tillhygge ska inte ha använts vid misshandeln.
https://www.expressen.se/kvallsposten/uppgifter-peter-madsen-overfallen-i-fangelset/

Citat:
Riktigt löjligt skrivet och bara för att du är löjlig så ska jag bjuda på Betina Hald Engmark.
https://www.alt.dk/artikler/betina-hald-engmark-om-ubaadssag-og-forsvar-af-peter-madsen
Det du inte tycks förstå det är att du framstår som riktigt löjlig. Du försöker förmedla, omedvetet eller medvetet, att du är mer insatt i Madsens aktiviteter än andra. Du skönmålar och vurmar om honom som om du vore drabbad av ett svärmeri. Och här "bjuder" du på Betina Hald Engmark. Är nästan som att du försöker få det till att ni är en trio.
Du, Madsen och Betina.

PS: Du påminde här om att han får ny adress snart. Glöm inte att han nog behöver några hängivna, beundrande fans för sitt egos skull. Egot får liksom inte lika mycket näring nu som förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in