Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 15:51
Medlem
-Mystics avatar
Vissa verkar värdesätta Judarnas känslor mer än Sveriges framtid, låter helt sjukt enligt mig.

I övrigt så gillar jag Markus Jonssons referenser till Tolkiens värld
Citera
2018-08-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om ett parti som AfS ska fylla en funktion så kan man inte cucka med att svensk identitetspolitik, svensk etnicitet, svensk folkrätt lika legitima som t ex judisk identitetspolitik, etnicitet och folkrätt. Man måste våga förankra de svenska anspråken på det sättet och normalisera dem. Det gör jag på ett extremt fucking verserat vis. Inte ett ord fel, ingen affekt.

Hindrar det en slem typ som Regulus att använda anklagelser om "judar på loftet" som efterbliven härskarteknik mot mig?

Nej. Dessa anklagelser kommer att komma - och med all sannolikhet har och kommer känslor om likabehandling folkslag emellan uttryckas mindre välformulerat precist än jag förmår av partiföreträdare som vill tala i svenskars sak.

AfS måste stå upp för svenskars rätt till ilska och brist på ord. Om inte annat än för att man genom uteslutningsärenden skapar ett aldrig sinande incitament att leta efter mer skit.

Sympatiserar med dig, problemet är att allting har ett pris. Svenskar har all rätt till ilska, men släpper man den ilskan ur sitt koppel helt riskerar det att balla ur totalt. Ser du inte riskerna med det?
Citera
2018-08-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svenskfientlighet i vissa grupper kan bli ett allvarligt problem om hetsen mot invandrare och minorteter fortsätter.
Varför skulle det bli ett problem?Personer som inte anpassar sig till Sveriges lagar ska fängslas och i förlängningen skickas hem.

Citat:
Vad gäller de antisemitiska pajaserierna, så är det AfS ovilja att ta tag i problemet som är det allvarliga. Detta är dock främst ett problem för AfS som kommer att tappa demokratisk trovärdighet, inte ett problem för Sverige i stort.
Det kommer naturligtvis inte bli några problem pga ett klistermärke.
Att du tror nånting betyder ingenting i sammanhanget
Citera
2018-08-18, 15:55
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Jag är inte vänster utan liberal. Jag tycker att alla ska ha rätt att hålla politiska tal utan att störas av skränande huliganer.

Detta sagt, så var det svårt att inte känna en viss sympati för den späda kvinnan med KARMA-plakatet som AfS självutnämnde ordningsman Dulny kastade sig över.

Hur och varför ska man känna sympati för en mötesstörare? Förhoppningsvis gör hon inte om det framöver.
Citera
2018-08-18, 15:56
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det jag skrev här:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

AfS har utvecklats i en riktning som gör att anständiga väljare inte kan rösta på dem.

AfS värnar svenskarnas intressen. Det räcker gott och väl för mig. Faktiskt är det befriande med ett parti som, till skillnad från SD, inte har en stark lojalitet med ett annat främmande land och folkgrupp. Så borde alla partier vara.
Citera
2018-08-18, 16:02
Medlem
Citat:
Svenskfientlighet i vissa grupper kan bli ett allvarligt problem om hetsen mot invandrare och minorteter fortsätter.

Vänta, va? Anser du att svenskfientligheten hos invandrare är ett resultat att svenskar hetsar mot invandrare?
Citera
2018-08-18, 16:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Hur och varför ska man känna sympati för en mötesstörare? Förhoppningsvis gör hon inte om det framöver.

Jag skrev viss sympati. Det är svårt att inte känna sympati för en liten kvinna med ett menlöst plakat som angrips av en betydligt större man.

Detta sagt, så hade hon inget på scenen att göra. Jag försvarar ingalunda hennes aktion.
Citera
2018-08-18, 16:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Vissa verkar värdesätta Judarnas känslor mer än Sveriges framtid, låter helt sjukt enligt mig.

I övrigt så gillar jag Markus Jonssons referenser till Tolkiens värld

Ja, visst är det sjukt. Här talar vi om Sverige och svenskarna och att rädda Sverige och SD-sekten gör inget annat än att tala om en främmande folkgrupp. Åkesson säger ju själv att med SD kommer Sverige att bli mer Israel-vänligt. AfS bryr sig enbart om Sverige och svenskarna. Ytterligare ett skäl att lägga sin röst på AfS, istället för SD.
Citera
2018-08-18, 16:07
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Jag skrev viss sympati. Det är svårt att inte känna sympati för en liten kvinna med ett menlöst plakat som angrips av en betydligt större man.

Detta sagt, så hade hon inget på scenen att göra. Jag försvarar ingalunda hennes aktion.

Så är man liten ska man ha ett frikort-light? Det var ju knappast så att Dulny gav henne en lavett...i själva verket så var det ju plakatet han angrep, inte kvinnan?
Citera
2018-08-18, 16:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Vänta, va? Anser du att svenskfientligheten hos invandrare är ett resultat att svenskar hetsar mot invandrare?

Nej, det skrev jag inte. Den svenskfientlighet som finns hos vissa invandrare beror nog främst på en känsla av utanförskap. Men det kan bli mycket värre om hetsen mot invandrare fortsätter.
Citera
2018-08-18, 16:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jag är inte vänster utan liberal. Jag tycker att alla ska ha rätt att hålla politiska tal utan att störas av skränande huliganer.

Detta sagt, så var det svårt att inte känna en viss sympati för den späda kvinnan med KARMA-plakatet som AfS självutnämnde ordningsman Dulny kastade sig över.

Du har inte kollat på Vänsteranhängarna ifrån Sundsvall och Örebro? Ens fördomar blir inte till det bättre vill jag lova.

Att Dulny tog plakatet ifrån Vänstertjejen var väl för att hon skrek? kan ha fel i det fallet. Sen tycker jag att hennes situation blev väldigt pinsam efteråt, något hon också få leva med när hon ska stå framme vid scenen och demonstrera.

Känner du sympati för denna kvinnan i videon också? https://www.youtube.com/watch?v=GfcKbQtKOJ8 (måste ses för er som missat)
Citera
2018-08-18, 16:14
Medlem
Citat:
Nej, det skrev jag inte. Den svenskfientlighet som finns hos vissa invandrare beror nog främst på en känsla av utanförskap. Men det kan bli mycket värre om hetsen mot invandrare fortsätter.
Svenskarna ska alltså inte kunna använda sin yttrandefrihet pga av att invandrare kan bli kränkta
Låter oerhört hälsosamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in