Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 15:36
Bannlyst
Har kvinnan någon politisk koppling? Skulle kunna handla om sabotage isåfall. Provocera en AFS:are och få personen att se dålig ut på kamera. Ljug ihop en dålig historia och lägg upp på nätet, kontakta några tidningar.
Citera
2018-08-13, 15:38
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Sedan är Nordfront och NMR i princip ett och samma. Det ena är nättidningen och det andra är organisationen, men det är precis samma personer som står bakom båda. Jag förstår att Nordfront inte står med, och hade blivit djupt överraskad om de hade gjort det. Däremot köper jag kritiken gällande Nyheter Idag, men samtidigt vill de väl locka folk därifrån också.
Eller hur, Nordfront är ju båda NMRs hemsida, plus interna partiorgan. Prova att scrolla igenom förstasidan med nyheter. Det är möjligen artikeln om några rånare i Malmö som fått fängelse, och artikeln om regeringens hotline till Facebook som kvalificerar sig. Resten är partimaterial.
Citera
2018-08-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Det är mycket bra. Den mesta negativa publicitet kring SD har, förutom att media dragit upp partiets historia, handlat om jönsar som tabbat sig på lokal nivå. Som nytt parti med en radikalare profil än SD har man inte råd med sådant, då måste man framstå som seriösa.

Jag börjar mer och mer tro att AfS kan slå SDs valresultat 2002 (1,44 %), vilket får sägas vara stort som nyskapat parti med den politiken de för. De har reklambanners på flashback, håller mängder med torgmöten. De syns inför många potentiella väljare nu i slutspurten och lyfter återvandringsfrågan på ett bra sätt.

Det finns liksom ingen mening för Alternativ för Sverige att satsa på lokal och regionalpolitiken i det här valet. Det är bättre att lägga alla resurser på rikspolitiken. Belöningen är stor. Om de klarar 1 procent får de sina valsedlar betalda och utlagda. Om de klarar 2.5 procent for de drygt en miljon om året i olika typer av partistöd. Jag tycker nog att Alternativ för Sverige gör helt rätt. Chanserna är mycket goda att de får över 1 procent och hyfsad goda att de får över 2,5 procent. Däremot når de inte riksdagen men får de bara 2,5 procent så är i princip en ”walk in the park” för dem.

Sedan använder de rakt av Donald Trumps strategi. Mycket framgångsrikt. Det här med "hög energi" är dock rätt töntigt och memsen (eller vad fan det heter) är också rätt värdelösa. Däremot är det rätt tydligt att Alternativ för Sverige är ett högerparti. Jag läste i genom deras punkter och om du är libertarian, konservativ och nationalist är det liksom mumma.

Vad jag förstår vill de tillbaka till perioden 1925-1945 när Sveriges när kvinnan tog hand om barnen och mannen tjänade så pass bra att han kunde försörja en familj på en lön och staten uppmuntrade svensken att bo i småhus och äga sin egen jord. Partiet är till höger om Moderaterna och sneglar på Schweiz (ett av världens rikaste länder) där konservativa, nationalister och libertarianer styr.

Sverigedemokraterna däremot vill tillbaka till tiden 1945-1969 när Tage Erlander styrde. Även om arbetslösheten var låg så uppstod en massa andra problem som inte fanns innan 1945 för att inte tala om den svällande välfärdsstaten. Så här låter det på Alternativ för Sveriges möten;

https://www.youtube.com/watch?v=pu-naEcoaRA

Rätt hårda....
Citera
2018-08-13, 15:40
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Har kvinnan någon politisk koppling? Skulle kunna handla om sabotage isåfall. Provocera en AFS:are och få personen att se dålig ut på kamera. Ljug ihop en dålig historia och lägg upp på nätet, kontakta några tidningar.

Öh... det är Jessica Ohlson. Känd sedan SDU-tiden och en av AfS mer namnkunniga.

https://mobile.twitter.com/jesohlson
Citera
2018-08-13, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Öh... det är Jessica Ohlson. Känd sedan SDU-tiden och en av AfS mer namnkunniga.

https://mobile.twitter.com/jesohlson
Tänkte på kvinnan i pendeltåget!
Citera
2018-08-13, 15:46
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Tänkte på kvinnan i pendeltåget!
Lite lustigt hur jag misstolkade ditt inlägg. Sorry.
Citera
2018-08-13, 15:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Överreagerar du inte lite nu? AfS är ett pragmatiskt parti och därtill kommer dess nackdelar, något som jag från start var mycket skeptisk och kritisk till. Det innebär att de måste gå någon slags balansgång, vilket ibland kan ge en viss eftersmak. Jag valde senare att acceptera detta. Det mesta som AfS har gjort är så klockrent.

Sedan är Nordfront och NMR i princip ett och samma. Det ena är nättidningen och det andra är organisationen, men det är precis samma personer som står bakom båda. Jag förstår att Nordfront inte står med, och hade blivit djupt överraskad om de hade gjort det. Däremot köper jag kritiken gällande Nyheter Idag, men samtidigt vill de väl locka folk därifrån också.
Det som stör mig är att jag sitter och bara pumpar ut info om judar år efter år, och jag har alltid rätt, men det går liksom aldrig riktigt in. Ett parti som inte hade lidit av ickeantisemitisk störning hade aldrig kommit på tanken att uppmuntra sina supportrar att läsa Nyheter Idag. Det är det som stör mig, att folk gör fel när jag redan berättat så många gånger att det är fel. De hade kunnat göra rätt om de bara lyssnat.

Och sen "Nordisk Alternativhöger"-grejen på det, som jag också varnade för. Lite störigt är det helt klart att alltid ha så rätt men aldrig bli lyssnad på.
Citera
2018-08-13, 15:59
Bannlyst
Räddningen av den vita rasen, svenskar som distinkt folkgrupp går naturligtvis inte med semiter i ledet. De kommer göra allt på sina subversiva manér att göra partiet pro-judiskt samt HBTQP-vänligt precis som SD, där vanliga normala begrepp som ras och folkgrupp är otäckt,rasistiskt och nazistiskt att benämna. Det handlar om sunt förnuft att veta vem den inre fienden är, vilka som kontrollerar MSM och bestämmer vilken hjärntvätt som kommer ut till massan!
Citera
2018-08-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det som stör mig är att jag sitter och bara pumpar ut info om judar år efter år, och jag har alltid rätt, men det går liksom aldrig riktigt in. Ett parti som inte hade lidit av ickeantisemitisk störning hade aldrig kommit på tanken att uppmuntra sina supportrar att läsa Nyheter Idag. Det är det som stör mig, att folk gör fel när jag redan berättat så många gånger att det är fel. De hade kunnat göra rätt om de bara lyssnat.

"Problemet" med AfS är att de ger folk i partiet väldigt stor frihet, vilket förr eller senare troligen kommer att slå mot partiet (även om det i stort är positivt). Tunnelbane-incidenten igår (som jag för övrigt tycker var en skitsak) är ett litet smakprov på detta.

Sedan om jag ska vara ärlig så tror jag att de bara tog med Nyheter Idag rent slentrianmässigt utan större eftertanke. Folk skulle väl börja undra om de inte stod med. Då de på ytan för många "verkar" vara en tidning som kan jämföras med exempelvis Fria Tider. Tror inte man ska dra för stora växlar på detta.

Jag särskilt tar detta med ro då jag inte går med föreställningen att AfS är den totala räddningen (säger heller inte att du gör det), utan att de är ett väldigt viktigt verktyg/medel för att väcka folket.

Citat:
Och sen "Nordisk Alternativhöger"-grejen på det, som jag också varnade för. Lite störigt är det helt klart att alltid ha så rätt men aldrig bli lyssnad på.

Nu hänger jag inte riktigt med, om det är off-topic kan du PMa mig, för jag är intresserad.
Senast redigerad av IKN 2018-08-13 kl. 16:06.
Citera
2018-08-13, 16:19
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Och nu har Nyheter Idag skrivit sin första artikel om AfS och det handlar om Hagwalls antisemitism.

https://nyheteridag.se/riksdagskandidat-for-afs-satter-antisemitiskt-klistermarke-pa-pendeltaget-en-nasa-som-ar-valdigt-typ isk-for-en-viss-typ-av-manniskor/
Ännu ett bevis på att AfS är kontrollerad opposition, Hagwall används för att skapa publicitet åt partiet, säpoagent confirmed. Nu bara en tidsfråga innan vår kära arga blatte publicerar ett klipp om hur AfS vill deportera alla judar
Citera
2018-08-13, 16:46
Medlem
Wkblades avatar
Kollade just på pendeltågsvideon igen. Vid närmare anblick verkar Hagwall lite rödrosig om kinderna och talar en aning sluddrigt. Kan det ologiska i att en riksdagskandidat beter sig så oförsiktigt förklaras med att han var lite berusad?
Citera
2018-08-13, 17:26
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Äsch da'.
Jobbigt med er som alltid tar fel på er egen spegelbild kontra en respekterad högstående riksdagskandidat. Chas.
Vaknat på fel sida idag IPAD? Ta diskussionen istället för att kasta skit helt obefogat. Schas själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in