Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det som stör mig är att jag sitter och bara pumpar ut info om judar år efter år, och jag har alltid rätt, men det går liksom aldrig riktigt in. Ett parti som inte hade lidit av ickeantisemitisk störning hade aldrig kommit på tanken att uppmuntra sina supportrar att läsa Nyheter Idag. Det är det som stör mig, att folk gör fel när jag redan berättat så många gånger att det är fel. De hade kunnat göra rätt om de bara lyssnat.
"Problemet" med AfS är att de ger folk i partiet väldigt stor frihet, vilket förr eller senare troligen kommer att slå mot partiet (även om det i stort är positivt). Tunnelbane-incidenten igår (som jag för övrigt tycker var en skitsak) är ett litet smakprov på detta.
Sedan om jag ska vara ärlig så tror jag att de bara tog med Nyheter Idag rent slentrianmässigt utan större eftertanke. Folk skulle väl börja undra om de inte stod med. Då de på ytan för många "verkar" vara en tidning som kan jämföras med exempelvis Fria Tider. Tror inte man ska dra för stora växlar på detta.
Jag särskilt tar detta med ro då jag inte går med föreställningen att AfS är den totala räddningen (säger heller inte att du gör det), utan att de är ett väldigt viktigt verktyg/medel för att väcka folket.
Citat:
Och sen "Nordisk Alternativhöger"-grejen på det, som jag också varnade för. Lite störigt är det helt klart att alltid ha så rätt men aldrig bli lyssnad på.
Nu hänger jag inte riktigt med, om det är off-topic kan du PMa mig, för jag är intresserad.