2018-08-17, 11:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Sedan ev nästa steg är att man gemensamt bestämmer att ta bort sina profiler helt ("Radera konto"), vilket inte bör förväxlas med att ta bort appen, då det senare bibehåller alla matchningar.
Vänta nu.. så man kan behålla alla matchningar trots raderat konto? Hur fungerar det? Kan man fortsätta chatta med dem även om man saknar konto?

Edit: Läste snabbt och slarvigt.
Senast redigerad av lakritc 2018-08-17 kl. 11:54.
Citera
2018-08-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vänta nu.. så man kan behålla alla matchningar trots raderat konto? Hur fungerar det? Kan man fortsätta chatta med dem även om man saknar konto?
Han sa ju att det är när man tar bort appen som matchningarna är kvar. Inte vid raderat konto. Matchningarna är knutna till kontot, vilket är ganska givet för det vore ju rätt trist om man ex tvingades ominstallera apparna på luren och matchningarna försvann.

Lite logik i det där.
Citera
2018-08-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nej, men många lever i villfarelsen att avinstallera appen tar bort kontot. För att matchningarna ska försvinna krävs att man väljer "Radera mitt konto" i inställningar. Annars kan man bara installera appen igen och fortsätta där man slutade typ.
Citera
2018-08-17, 13:11
Medlem
SvenBHs avatar
Tänkte dela med mig mina erfarenheter med tinder. Är en typisk vit man i övre 20-åren. Absolut inget speciellt men ser väl okej ut. En 6-7 på en skala 1-10. En bra dag kanske jag hoppar upp till en åtta. Rätt social och gillar att umgås med vänner samt möta nya människor. Kon precis tillbaka efter att ha bott i Sydostasien i några år. Introducerade mig på tinder där för kanske 2 år sedan. Hade då inte testat tinder på europeisk mark utan var ett slätt vitt papper vid den tiden.
Nu har jag bott i Europa ett halvår och fått fortsätta tinder här. Och jag säger då det, satan i gatan vilken skillnad det är. Din status som vit i SO Asien nå enorm. Bara det faktum att du är blek ger dig en sådan status. Jag hade läst mycket om tinder innan jag började och då framförallt om hur svårt det var att få matcher. Inte i Asien.
Jag skrev en kort presentation om mig själv och la upp några kort. Utan att överdriva så kunde jag få 20% matchningar av dom jag swipeade höger på. Var Jag i Indonesien eller Filippinerna så var det ännu bättre odds. I princip så kunde jag logga in på tinder. Kolla igenom en 20 tal tjejer och välja dom jag tyckte såg bra ut. Skriva "hi. I am a tourist. Care to show me around?" Och du hade en dejt. 7 av 10 gånger så fick du även ligga. Allt detta beror såklart inte på att jag är exceptionellt snygg. Men det finns en sådan status hos tjejerna där att dejta en vit man. Det är inte du som person dom vill åt utan det liv dom tror du kan ge dom. Aningen tragiskt. Jag hade kompisar som besökte Thailand och kunde ligga med 3 tjejer om dagen. En på morgonen, middag och kväll.

Sen kom jag till Europa.

Hahahaha. Ja du. Vad ska man säga. Mitt ratio sjönk till kanske att få enstaka matchningar. Lyckades få en tjej på kroken i Sverige som var riktigt fin men det var också klimaxet av intensivt swipeande i veckor.
Den taktik jag byggt upp i Asien föll helt och hållet samman. Inget fungerade. Tjejer listar krav av vad dom vill ha. Jag hejjar naturligtvis female empowerment men nån måtta får det vara!
Citera
2018-08-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Ja det är alltid utmanande när man träffat någon man vill träffa exklusivt. Samtidigt är det ofta inte det, om man verkligen träffat rätt.

Men oavsett är det ju en bra idé att trappa ner successivt. Första steget kommer ofta naturligt, man sveper mer och mer sällan, och på färre då det sker, man blir också mer kräsen. Så man får automatiskt färre nya matches. Efter ytterligare ett tag kan man inaktivera sin profil (välja i inställningar "Visa min profil" eller något sånt heter den, till "Nej"). Då har man bara sin existerande matches kvar, och man lockas inte så mycket av att skaffa nya då man måste aktivera sin profil igen, så krävs mer motivation, och slentriansvepandet upphör därmed.

När det nya flödet av matches upphör kan man successivt beta av sina matches och tillslut är man i praktiken exklusiv.

Så brukar det gå till när man slutar med Tinder.

Sedan ev nästa steg är att man gemensamt bestämmer att ta bort sina profiler helt ("Radera konto"), vilket inte bör förväxlas med att ta bort appen, då det senare bibehåller alla matchningar.

Ja ungefär så men jag kunde inte låta bli att lägga upp nya profiler. Tog bort och sen en ny igen. 2-3 gånger. Men som du skriver svepte färre antal. Sista hade jag 8-10 på min lista bara. Sen bort med allt.

Så skönt att slippa...
Citera
2018-08-17, 13:38
Medlem
Hade dejt med en snygg kille. Var förvånad över hur fort det gick att ordna med tanke på hur ful jag är. Vi anländer till hans lägenhet och han tror att han ska få ligga (fula tjejer ska man ligga med och dumpa). Säger att jag ska på toa, sen drar jag därifrån. Hoppades att han hade fått blue balls, så jävla kul.
Citera
2018-08-17, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade dejt med en snygg kille. Var förvånad över hur fort det gick att ordna med tanke på hur ful jag är. Vi anländer till hans lägenhet och han tror att han ska få ligga (fula tjejer ska man ligga med och dumpa). Säger att jag ska på toa, sen drar jag därifrån. Hoppades att han hade fått blue balls, så jävla kul.

Fan sitter du och säger! En ful tjej är du och nekar en snyggis. Ja men vad gnäller du då för?
Citera
2018-08-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Fan sitter du och säger! En ful tjej är du och nekar en snyggis. Ja men vad gnäller du då för?

Jag ligger inte med män som använder tinder. Tanken på att de har doppat sin köttkorv i hundra andra damer äcklar mig. Det är något speciellt vidrigt med män som använder tinder.
Citera
2018-08-17, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Tänkte dela med mig mina erfarenheter med tinder. Är en typisk vit man i övre 20-åren. Absolut inget speciellt men ser väl okej ut. En 6-7 på en skala 1-10. En bra dag kanske jag hoppar upp till en åtta. Rätt social och gillar att umgås med vänner samt möta nya människor. Kon precis tillbaka efter att ha bott i Sydostasien i några år. Introducerade mig på tinder där för kanske 2 år sedan. Hade då inte testat tinder på europeisk mark utan var ett slätt vitt papper vid den tiden.
Nu har jag bott i Europa ett halvår och fått fortsätta tinder här. Och jag säger då det, satan i gatan vilken skillnad det är. Din status som vit i SO Asien nå enorm. Bara det faktum att du är blek ger dig en sådan status. Jag hade läst mycket om tinder innan jag började och då framförallt om hur svårt det var att få matcher. Inte i Asien.
Jag skrev en kort presentation om mig själv och la upp några kort. Utan att överdriva så kunde jag få 20% matchningar av dom jag swipeade höger på. Var Jag i Indonesien eller Filippinerna så var det ännu bättre odds. I princip så kunde jag logga in på tinder. Kolla igenom en 20 tal tjejer och välja dom jag tyckte såg bra ut. Skriva "hi. I am a tourist. Care to show me around?" Och du hade en dejt. 7 av 10 gånger så fick du även ligga. Allt detta beror såklart inte på att jag är exceptionellt snygg. Men det finns en sådan status hos tjejerna där att dejta en vit man. Det är inte du som person dom vill åt utan det liv dom tror du kan ge dom. Aningen tragiskt. Jag hade kompisar som besökte Thailand och kunde ligga med 3 tjejer om dagen. En på morgonen, middag och kväll.

Sen kom jag till Europa.

Hahahaha. Ja du. Vad ska man säga. Mitt ratio sjönk till kanske att få enstaka matchningar. Lyckades få en tjej på kroken i Sverige som var riktigt fin men det var också klimaxet av intensivt swipeande i veckor.
Den taktik jag byggt upp i Asien föll helt och hållet samman. Inget fungerade. Tjejer listar krav av vad dom vill ha. Jag hejjar naturligtvis female empowerment men nån måtta får det vara!
Prova Tinder i typ öst- och centraleuropa.
Fick tex 40-50 matchningar i Prag första dagen. I Sthlm typ 2-3 i veckan max.
Citera
2018-08-17, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag ligger inte med män som använder tinder. Tanken på att de har doppat sin köttkorv i hundra andra damer äcklar mig. Det är något speciellt vidrigt med män som använder tinder.

Ja jag har ju förstått hela tiden att du är en trollis. Andra har sagt att du är en som det är syyynd om, jag ser det inte så. Är du en fulis så är du, hela det här snacket om att du inte ska lita på dig själv att du är snyggare än vad du tror är bullshit. Det är att förminska människor som är verkligt fula. Tänk om man är ful och så får man höra att man sitter och ljuger? Ja, dubbel smärta.

MEN nu i din situation, jag tror inte att någon kan känna empiat med dig här nu. Du får alltså chansen och du droppar den. Då vet jag inte vad mer där är att diskutera kring din fulhet
Citera
2018-08-17, 13:53
Avslutad
[quote=Burkm4t|64968985]Vidrigt faktiskt. Eller mest tragiskt. Att så många lever i villfarelsen att de, kanske pga extremfeminismen, kan skaffa en normal partner trots att de själva är antingen gravt överviktiga, har mer järnskrot i fejjan än ett crossfit-gym, söndertatuerad, fula, allmänt trasiga, och ofta i kombinationer. Det är bara vad man ser på ytan.QUOTE]
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2018-08-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Ja jag har ju förstått hela tiden att du är en trollis. Andra har sagt att du är en som det är syyynd om, jag ser det inte så. Är du en fulis så är du, hela det här snacket om att du inte ska lita på dig själv att du är snyggare än vad du tror är bullshit. Det är att förminska människor som är verkligt fula. Tänk om man är ful och så får man höra att man sitter och ljuger? Ja, dubbel smärta.

MEN nu i din situation, jag tror inte att någon kan känna empiat med dig här nu. Du får alltså chansen och du droppar den. Då vet jag inte vad mer där är att diskutera kring din fulhet

På vilket sätt klassas engångsligg som att man får till det? Du måste vara en ensam och patetisk indvid som finner det ärofullt att ligga med främlingar från Tinder för att uppnå nåt slags bekräftelsebehov och status bland dina lika ensamma och patetiska vänner av manligt kön.

Problemet med män på tinder, eller ja män överlag är att de sätter på allt som rör sig. Vem vill associera sig med en sådan patetisk individ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in