Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Trist...och vanligt. Jag har lagt ner allt som har med internetdejting då det är svårt att få det seriöst.

Blev själv också beroende av snygga matchar på Tinder men kände att jag tappade kontrollen. Och det mesta är ytligt tyvärr. Blev nästan utbränd till slut då jag satt hela dagarna och dejtade varje vecka 1-2 killar

På Tinder träffade jag de snyggaste killarna. Förstår om man har svårt att sluta med det. Det är ett riktigt beroende och tar ett par månader utan för att bli av med suget.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Ja det är alltid utmanande när man träffat någon man vill träffa exklusivt. Samtidigt är det ofta inte det, om man verkligen träffat rätt.

Men oavsett är det ju en bra idé att trappa ner successivt. Första steget kommer ofta naturligt, man sveper mer och mer sällan, och på färre då det sker, man blir också mer kräsen. Så man får automatiskt färre nya matches. Efter ytterligare ett tag kan man inaktivera sin profil (välja i inställningar "Visa min profil" eller något sånt heter den, till "Nej"). Då har man bara sin existerande matches kvar, och man lockas inte så mycket av att skaffa nya då man måste aktivera sin profil igen, så krävs mer motivation, och slentriansvepandet upphör därmed.

När det nya flödet av matches upphör kan man successivt beta av sina matches och tillslut är man i praktiken exklusiv.

Så brukar det gå till när man slutar med Tinder.

Sedan ev nästa steg är att man gemensamt bestämmer att ta bort sina profiler helt ("Radera konto"), vilket inte bör förväxlas med att ta bort appen, då det senare bibehåller alla matchningar.

Det låter ju väldigt bökigt detta.. det märks att jag inte alls varit mycket på tinder märker jag.
Jag har dejtat en kille utöver honom. Pratat med 5-6 som jag lade ner ganska snabbt för dom var oiintressanta..
Jag föll fort för honom jag träffar och det var för hans humor och roliga profil. Inte för utseendet. Då måste jag ju säga att jag är den snygga av oss (inte för att skryta men..&#129315
Jag har fått match på alla jag swipat så jag hade kunna fortsätt snacka loss på tinder om jag visste att han också gjorde det.. om jag ville.
Han hade skrivit i ottan i morse och undrat varför jag inte hört av mig. Skrev då vad jag upptäckte och min inställning till det.
Han svarade att han skulle höra av sig efter jobbet pga mycket att göra. Så får se vad han har att säga.

Nu har jag pratat med andra runt mig som använder tinder som tycker jag är fånig och svartsjuk för dom anser att vi träffats så kort stund och helt normalt att han "tindrar".
. Men jag tycker inte dom har anledning att tycka så då dom inte alls träffat någon såpass seriöst som han och jag gjort.. även om det råkar vara under en kort period. Och det är inte svartsjuka jag känner utan snarare besvikelse.

Så med det ni skriver och det jag får höra så kanske nätdejting inte alls är min gej.. Jag kan inte träffa nån som har ett sånt bekräftelsebehov att han fastnat i en mobolapp😏
Citera
2018-08-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Det låter ju väldigt bökigt detta.. det märks att jag inte alls varit mycket på tinder märker jag.
Jag har dejtat en kille utöver honom. Pratat med 5-6 som jag lade ner ganska snabbt för dom var oiintressanta..
Jag föll fort för honom jag träffar och det var för hans humor och roliga profil. Inte för utseendet. Då måste jag ju säga att jag är den snygga av oss (inte för att skryta men..&#129315
Jag har fått match på alla jag swipat så jag hade kunna fortsätt snacka loss på tinder om jag visste att han också gjorde det.. om jag ville.
Han hade skrivit i ottan i morse och undrat varför jag inte hört av mig. Skrev då vad jag upptäckte och min inställning till det.
Han svarade att han skulle höra av sig efter jobbet pga mycket att göra. Så får se vad han har att säga.

Nu har jag pratat med andra runt mig som använder tinder som tycker jag är fånig och svartsjuk för dom anser att vi träffats så kort stund och helt normalt att han "tindrar".
. Men jag tycker inte dom har anledning att tycka så då dom inte alls träffat någon såpass seriöst som han och jag gjort.. även om det råkar vara under en kort period. Och det är inte svartsjuka jag känner utan snarare besvikelse.

Så med det ni skriver och det jag får höra så kanske nätdejting inte alls är min gej.. Jag kan inte träffa nån som har ett sånt bekräftelsebehov att han fastnat i en mobolapp😏

Tycker inte du är fånig faktiskt ifall han nu ljög om det. Jag hade inte heller brytt mig nämnvärt ifall jag såg en brud jag fattat lite extra tycke för hade snackat med något annat mähä, det är ju snarare lite vad man förväntar sig idag. Men det hade varit en annan grej ifall hon hade sagt att jag var den enda hon hade på radarn och sen upptäckte man någonting sånt där som du gjorde.

Det handlar ju inte om svartsjuka utan det är helt enkelt bara en fråga huruvida det går att ha ett förhållande med en människa som inte har någon moralisk spärr av att det är fel att ljuga (eller har ett osunt behov av bekräftelse från det andra könet så det inte räcker med en person), även om det nu verkade en aning harmlöst? Jag tror faktiskt inte alls på det.
Ljuger man om mindre grejer, så är steget inte alls långt för att börja ljuga ofta om mindre grejer, till att börja ljuga om större saker osv. Så det är klart att det är en stor fet varningsflagga.

Lägg den här grejen på minnet och var på din vakt framöver, skulle jag säga. Finner du honom ljuga igen eller någon till s.k. varningsflagga så bör du nog leta vidare (vilket du antagligen bör göra i alla fall).
Senast redigerad av BrunoC 2018-08-17 kl. 17:07.
Citera
2018-08-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Vi är tillbaks till grundfrågan, du vill ha något du inte förtjänar. Du är en fulis och du sitter och drömmer dig bort och tror att du förtjänar en perfekt man. Det funkar inte så.

Citat:
Nej jag vet trollis, men andra kanske läser mina alster och då kan jag inte betona tillräckligt mycket att man aldrig någonsin förtjänar något bara för att man känner lite så i magen. Alla känner i magen att de är special.

Gör en lista på vad du har att erbjuda och gå sedan efter personer som åtminstone har en liknande lista. Allt annat är narcissism och det vore genuin ondska om naturen uppmuntrade och belönade sådant beteende. Nu har det dock fallit ut så gott att Darwins lära är den rätta.
Vad fan sitter du och säger? För det första så kan en människa med mindre tilldragande yttre definitivt förtjäna något bra. Det är inte heller fult att drömma och vem förtjänar en perfekt partner? Perfekta människor finns inte mer än människor som är perfekta för någon/några men inte hela världen. Jag vill absolut ha en för mig perfekt man.

Sund narcissism gynnar individen mer än altruism faktiskt. Sorgligt men sant.

Sedan behöver inte andra veta vad man kan erbjuda dem, lika lite som man måste veta detsamma om dem utan vidare. Jag är en extremt kärleksfull människa. Tror inte killar som träffat mig tagit reda på det. Att de inte klarade av det, berättar inte om hur jag verkligen är. Bara vad de inte gjort för det. Tror du människor bär listor över vilka de är i alla sammanhang och situationer kanske?
Citera
2018-08-17, 18:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hmm nej. Antar att det var hon jag visade bilder på? Taggad?
Japp, varför bangade du?. Superlikeade henne nu när hon dök upp för mig... men tyckte inte hon var så snygg när jag såg instagram, typ en 6a för mig... sen lite för ung egentligen, och gillar hon fotbollskillar lär hon nog inte gilla mig
Citera
2018-08-17, 18:34
Bannlyst
Språkbruten här inne är verkligen lite löjeväckande och vämjeligt. Nä nu måste jag sluta läsa skiten
Citera
2018-08-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ja jag har ju förstått hela tiden att du är en trollis. Andra har sagt att du är en som det är syyynd om, jag ser det inte så. Är du en fulis så är du, hela det här snacket om att du inte ska lita på dig själv att du är snyggare än vad du tror är bullshit. Det är att förminska människor som är verkligt fula. Tänk om man är ful och så får man höra att man sitter och ljuger? Ja, dubbel smärta.

MEN nu i din situation, jag tror inte att någon kan känna empiat med dig här nu. Du får alltså chansen och du droppar den. Då vet jag inte vad mer där är att diskutera kring din fulhet
oddsen är inte jättehöga att det är en man på bakom kontot..sättet h*n utrycker sig på bland annat.
Citera
2018-08-17, 19:59
Bannlyst
Update: Min snygga polare som jag talat om tidigare fick inatt till en trekant med två tjejer där ena inledde en konversation med honom på tinder klockan 23 på kvällen och undrade om han var intresserad i att "ha kul" med henne och en väninna.

2 timmar senare snapar han mig en liten video när han knullar dom båda.

Hahaha alltså
Citera
2018-08-17, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Tänkte dela med mig mina erfarenheter med tinder. Är en typisk vit man i övre 20-åren. Absolut inget speciellt men ser väl okej ut. En 6-7 på en skala 1-10. En bra dag kanske jag hoppar upp till en åtta. Rätt social och gillar att umgås med vänner samt möta nya människor. Kon precis tillbaka efter att ha bott i Sydostasien i några år. Introducerade mig på tinder där för kanske 2 år sedan. Hade då inte testat tinder på europeisk mark utan var ett slätt vitt papper vid den tiden.
Nu har jag bott i Europa ett halvår och fått fortsätta tinder här. Och jag säger då det, satan i gatan vilken skillnad det är. Din status som vit i SO Asien nå enorm. Bara det faktum att du är blek ger dig en sådan status. Jag hade läst mycket om tinder innan jag började och då framförallt om hur svårt det var att få matcher. Inte i Asien.
Jag skrev en kort presentation om mig själv och la upp några kort. Utan att överdriva så kunde jag få 20% matchningar av dom jag swipeade höger på. Var Jag i Indonesien eller Filippinerna så var det ännu bättre odds. I princip så kunde jag logga in på tinder. Kolla igenom en 20 tal tjejer och välja dom jag tyckte såg bra ut. Skriva "hi. I am a tourist. Care to show me around?" Och du hade en dejt. 7 av 10 gånger så fick du även ligga. Allt detta beror såklart inte på att jag är exceptionellt snygg. Men det finns en sådan status hos tjejerna där att dejta en vit man. Det är inte du som person dom vill åt utan det liv dom tror du kan ge dom. Aningen tragiskt. Jag hade kompisar som besökte Thailand och kunde ligga med 3 tjejer om dagen. En på morgonen, middag och kväll.

Sen kom jag till Europa.

Hahahaha. Ja du. Vad ska man säga. Mitt ratio sjönk till kanske att få enstaka matchningar. Lyckades få en tjej på kroken i Sverige som var riktigt fin men det var också klimaxet av intensivt swipeande i veckor.
Den taktik jag byggt upp i Asien föll helt och hållet samman. Inget fungerade. Tjejer listar krav av vad dom vill ha. Jag hejjar naturligtvis female empowerment men nån måtta får det vara!

Jo jag vet vad du menar. Jag har en vän, han är kanske 6/10 i utseendet, eller 5/10, i Sverige är han i princip osynlig för tjejer med hans egna utseendenivå eller snyggare, han bosatte sig i Colombia i ett halvår och på en vecka hade han 10 dejter. Ja, 10 st dejter, med SMALA snygga skitsexiga colombianska brudare, feminina etc etc som dyrkar honom.

Alltså, jag tror att vita män måste inse vilket enormt värde de har i övriga värden, det är typ bara i väst där kvinnorna pissar på dom som inte är absolut jättesnyggast.

En till sak som blir rätt uppenbar med detta är hur enormt viktigt status är för kvinnor, har mannen hög status i deras ögon så blir han helt plötsligt "het", även fast han i ett annat land, utan status, är alldaglig.

Det känns nästan som att vita män har cuckat sig själva med feminism, social media och "female empowerment", de har gjort sig själva sexlösa, ja, förutom toppen av män då som får roffa åt sig allt.
Citera
2018-08-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Tycker inte du är fånig faktiskt ifall han nu ljög om det. Jag hade inte heller brytt mig nämnvärt ifall jag såg en brud jag fattat lite extra tycke för hade snackat med något annat mähä, det är ju snarare lite vad man förväntar sig idag. Men det hade varit en annan grej ifall hon hade sagt att jag var den enda hon hade på radarn och sen upptäckte man någonting sånt där som du gjorde.

Det handlar ju inte om svartsjuka utan det är helt enkelt bara en fråga huruvida det går att ha ett förhållande med en människa som inte har någon moralisk spärr av att det är fel att ljuga (eller har ett osunt behov av bekräftelse från det andra könet så det inte räcker med en person), även om det nu verkade en aning harmlöst? Jag tror faktiskt inte alls på det.
Ljuger man om mindre grejer, så är steget inte alls långt för att börja ljuga ofta om mindre grejer, till att börja ljuga om större saker osv. Så det är klart att det är en stor fet varningsflagga.

Lägg den här grejen på minnet och var på din vakt framöver, skulle jag säga. Finner du honom ljuga igen eller någon till s.k. varningsflagga så bör du nog leta vidare (vilket du antagligen bör göra i alla fall).

Ja!! Ellerhur! Alltså han ljuger!?!
Han skrev ett sms nu ikväll och babblade om.att.han inte fattar vad jag menade! Att han
Bara startar om mobilen ofta för den låser sig???

KAN det vara så att han inte är på tinder, att det ändå är gpsen??

Samtidigt så tycker man att han borde ringa och vilja förklara sig om han kände sig påhoppad! Det skulle då jag.vllja iallfall! Det känns ju inte direkt bättre eftet.ddt här svaret ..
Citera
2018-08-17, 23:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Japp, varför bangade du?. Superlikeade henne nu när hon dök upp för mig... men tyckte inte hon var så snygg när jag såg instagram, typ en 6a för mig... sen lite för ung egentligen, och gillar hon fotbollskillar lär hon nog inte gilla mig

Fick aldrig chansen. Lite synd, för hennes utseende var verkligen av den typen jag gillar.

Du har extrema krav. Verkligen kul för dig att kunna ha det.
Citera
2018-08-18, 00:33
Medlem
Wheatleys avatar
Vad menas med "inga snubbiga snubbar"? Har sett den ganska många gånger nu men fattar väl bara inte vad snubbig betyder.

Fick även höra av en kvinnlig kompis att superlikes var lite töntigt och kunde verka desperat. Stämmer det? Jag har just skaffat appen och har bara fått en matchning men a) det var den enda matchningen jag kände mig genuint intresserad av och b) det var genom en superlike. Min profil är nog inte jättebra och verkar nog nästan skum så det är ju möjligt jag bara fick matchningen för att hon var den enda som "fattade" den, men jag är väl inte helt övertygad om att det hade skett utan en superlike, att hon inte kollat en extra gång.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ganska säker på att du måste ha den öppen i bakgrunden eller förgrunden för att den ska uppdatera. Iphone hade någon "while using"-inställning tidigare, men vet inte om det är så numera. Använder själv Android.
Angående avstånd, vet du varför det står två olika avstånd beroende på om man ser bilden eller öppnat bion? Köpte även plus en månad för att svepa i min hemstad och då skiljde det sig typ 8 mil mellan dessa två angivelser. Minns inte vilket, men ena talet var ofta kring 22 mil, så det är ju högre än man kan välja som range.
Senast redigerad av Wheatley 2018-08-18 kl. 00:39.
Citera
2018-08-18, 07:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fick aldrig chansen. Lite synd, för hennes utseende var verkligen av den typen jag gillar.

Du har extrema krav. Verkligen kul för dig att kunna ha det.
Fick du inget svar tillbaka eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in