Citat:
Trist...och vanligt. Jag har lagt ner allt som har med internetdejting då det är svårt att få det seriöst.
Blev själv också beroende av snygga matchar på Tinder men kände att jag tappade kontrollen. Och det mesta är ytligt tyvärr. Blev nästan utbränd till slut då jag satt hela dagarna och dejtade varje vecka 1-2 killar
På Tinder träffade jag de snyggaste killarna. Förstår om man har svårt att sluta med det. Det är ett riktigt beroende och tar ett par månader utan för att bli av med suget.
Blev själv också beroende av snygga matchar på Tinder men kände att jag tappade kontrollen. Och det mesta är ytligt tyvärr. Blev nästan utbränd till slut då jag satt hela dagarna och dejtade varje vecka 1-2 killar
På Tinder träffade jag de snyggaste killarna. Förstår om man har svårt att sluta med det. Det är ett riktigt beroende och tar ett par månader utan för att bli av med suget.
Citat:
Ja det är alltid utmanande när man träffat någon man vill träffa exklusivt. Samtidigt är det ofta inte det, om man verkligen träffat rätt.
Men oavsett är det ju en bra idé att trappa ner successivt. Första steget kommer ofta naturligt, man sveper mer och mer sällan, och på färre då det sker, man blir också mer kräsen. Så man får automatiskt färre nya matches. Efter ytterligare ett tag kan man inaktivera sin profil (välja i inställningar "Visa min profil" eller något sånt heter den, till "Nej"). Då har man bara sin existerande matches kvar, och man lockas inte så mycket av att skaffa nya då man måste aktivera sin profil igen, så krävs mer motivation, och slentriansvepandet upphör därmed.
När det nya flödet av matches upphör kan man successivt beta av sina matches och tillslut är man i praktiken exklusiv.
Så brukar det gå till när man slutar med Tinder.
Sedan ev nästa steg är att man gemensamt bestämmer att ta bort sina profiler helt ("Radera konto"), vilket inte bör förväxlas med att ta bort appen, då det senare bibehåller alla matchningar.
Men oavsett är det ju en bra idé att trappa ner successivt. Första steget kommer ofta naturligt, man sveper mer och mer sällan, och på färre då det sker, man blir också mer kräsen. Så man får automatiskt färre nya matches. Efter ytterligare ett tag kan man inaktivera sin profil (välja i inställningar "Visa min profil" eller något sånt heter den, till "Nej"). Då har man bara sin existerande matches kvar, och man lockas inte så mycket av att skaffa nya då man måste aktivera sin profil igen, så krävs mer motivation, och slentriansvepandet upphör därmed.
När det nya flödet av matches upphör kan man successivt beta av sina matches och tillslut är man i praktiken exklusiv.
Så brukar det gå till när man slutar med Tinder.
Sedan ev nästa steg är att man gemensamt bestämmer att ta bort sina profiler helt ("Radera konto"), vilket inte bör förväxlas med att ta bort appen, då det senare bibehåller alla matchningar.
Det låter ju väldigt bökigt detta.. det märks att jag inte alls varit mycket på tinder märker jag.
Jag har dejtat en kille utöver honom. Pratat med 5-6 som jag lade ner ganska snabbt för dom var oiintressanta..
Jag föll fort för honom jag träffar och det var för hans humor och roliga profil. Inte för utseendet. Då måste jag ju säga att jag är den snygga av oss (inte för att skryta men..🤣

Jag har fått match på alla jag swipat så jag hade kunna fortsätt snacka loss på tinder om jag visste att han också gjorde det.. om jag ville.
Han hade skrivit i ottan i morse och undrat varför jag inte hört av mig. Skrev då vad jag upptäckte och min inställning till det.
Han svarade att han skulle höra av sig efter jobbet pga mycket att göra. Så får se vad han har att säga.
Nu har jag pratat med andra runt mig som använder tinder som tycker jag är fånig och svartsjuk för dom anser att vi träffats så kort stund och helt normalt att han "tindrar".
. Men jag tycker inte dom har anledning att tycka så då dom inte alls träffat någon såpass seriöst som han och jag gjort.. även om det råkar vara under en kort period. Och det är inte svartsjuka jag känner utan snarare besvikelse.
Så med det ni skriver och det jag får höra så kanske nätdejting inte alls är min gej.. Jag kan inte träffa nån som har ett sånt bekräftelsebehov att han fastnat i en mobolapp😏