2018-08-16, 07:35
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Inte ofta jag gör inlägg här men nu måste jag bara.

Jag bevittnade attackerna i Frölunda och följde även efter ett gäng. Dessa var INTE småpojkar utan vuxna män i 30-40års åldern.

Dessa personer var inte heller araber utan min högst amatörmässiga bedömning utifrån språk och utseende var att dom var Ryssar eller i alla fall slaver

Efter en stund strålade dock några yngre förmågor samman med dessa herrar som verkade leda (eller leda genom exempel).

Detta har jag rapporterat, jag tog säkert 50 bilder på personerna också.

Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Putin vete tusan, kan lika gärna vara albaner? Jag är inte så jäkla bra på att ansikten tyvärr. Amatörmässig bedömning som sagt.

Bilderna är i tryggt förvar hos ordningsmakten så om ni vill ha dom så får ni gå dit, jag blev ålagd att inte yppa något.

Du har helt rätt i att din bedömning är dålig. Men om du inte kan skilja mellan ryska och albanska (som tillhör olika språkgrupper) är den så dålig att den saknar varje form av värde.

Vem har belagt dig med yppandeförbud?
Citera
2018-08-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu pustar en ungdom ut då han är släppt. Det ger personen lite andrum iaf.

"Under onsdagskvällen meddelade polisen att ytterligare en person har gripits efter bilbränderna i Göteborgsområdet under måndagen. Personen har försatts på fri fot, men är fortsatt misstänkt." /GP

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ytterligare-en-person-misst%C3%A4nkt-efter-br%C3%A4nderna-i-g%C3%B6teborg-1.7666899

#vistårinteut
#PUTNU

Rymdkram.

Förstår frustrationen. MEN man kan inte bara häkta folk till höger och vänster för att dom KANSKE gjort det. Det är så vårt rättssamhälle fungerar, och det tycker JAG är bra. Men man får tycka vad man vill.

Annars skulle det vara alldeles för enkelt att bli häktad. Vare sig man tror på Gud, mohammed, Stalin eller bananer.

Men vad vet jag, en vanlig statsanställd knegare.
Citera
2018-08-16, 07:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det går en del rykten och det är inte alls trevligt för deras familjer eftersom de fått ta emot en massa hot och ersättningskrav. Betalar de inte så kommer det snart att brinna i flera bostäder (verkar främst röra sig om tynnered). Eftersom de misstänkta brukar deala i området där de brände bilarna så är de inte helt okända i området.

Att de över huvudtaget gjorde detta verkar bero på uppmaning från Ung vänster att skapa kaos i samhället och att NMR skulle få skulden. Att bränna sina kunders bilar är annars ingen bra affär så de hade ingen anledning att göra det.

Det fetade.
Nu tror inte jag att det skulle behövas någon uppmaning till det här beteendet, för det har ju som sagts blivit "Tradition"
..men skulle så vara, så är det ju sådan lyteskomik;

Idioter leder dårar som inte någonstans i kedjan har konsekvenstänk.

Personligen önskar jag, och det kommer hända, är bara en fråga om tid, att lokalbefolkningen tar hand om det här själva.

"Sverige" bör minska på Interventionerna totalt sett.

I nuläget understödjer man med skattemedel, Brandkår, sjukvård.
För att å andra sidan låta samma kultur komma undan med allt annat, och utdöma patetiska "Svenska" straff.

Det Positiva står alltså "Sverige" för, medans "Skyldigheterna" är dagisnivå.

Låt lokalbefolkningen lösa det.
Citera
2018-08-16, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Bilbränder ger inga pengar, men status. En försmak av den yrkeskriminella gängvärlden kan vara som en första löneutbetalning!!!

”Det går inte att rehabilitera de som aldrig varit habiliterade”.

”Nio åtgärder som tar bort gängen från svenska städer”

LÄS!! MYCKET BRA SAMMANFATTNING PÅ EN LÖSNING AV GÄNGKRIMINALITETEN:

https://www.svt.se/opinion/jan-kallberg-om-kriminella-gang-och-bilbrander
LÄS! ALLA LÄSKUNNIGA! LÄS!
Citera
2018-08-16, 08:05
Medlem
I morgon fredag kl 12.00 kommer dom 6 anhållna att vallas på brottsplatsen iförda både hand- och fotfängsel. Kommunen tillhandahåller gratis basebollträn till drabbade bilägare. Skulle dom, mot förmodan, visa sig vara oskyldiga till bilbränderna har dom gjort så mycket annat olagligt i området så dom förtjänar en rejäl omgång stryk ändå.
Citera
2018-08-16, 08:10
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
LÄS! ALLA LÄSKUNNIGA! LÄS!

Jan Kallberg säger: Jag ser tre attackvinklar:

Förstör deras möjligheter till inkomster
Bryt upp deras lojaliteter
Förgör deras status

Allt annat är brus.

Jan Kallberg ger här nio åtgärder som effektivt skulle ta bort gängen från svenska städer:

1. Erbjud 50 000 kronor kontant till dem som anonymt anmäler illegalt vapeninnehav och detta leder till dom. Då är det slutviftat med vapen från BMW. Det bryter upp lojaliteten.

2. I USA säger man ”follow the money” – öka samkörning och kontroll av offentliga register för gängmedlemmarnas närstående för att lokalisera var de parkerat vinsterna från kriminell verksamhet. Nyttja Skatteverket till att få fram svar, eventuellt sköntaxera och utmät – och var beredd att utmäta tillgångar i utlandet.

3. Samordna mellan a-kassa, Försäkringskassan, kommun och andra myndigheter att fastställd kriminell inkomst avbryter bidragsutbetalningar. Sammanför samboende som falskeligen separerat i folkbokföringen och nyttja den taxerade kriminella inkomsten för att omvärdera bidrag.

4. Öka avståndet mellan hemorten och fängelsevistelsen även om det skulle innebära byggande av en riksanstalt i Karesuando. Idag kan fängslade gängmedlemmar behålla sin status när deras wannabes och flickvänner kan komma och gå på frekventa besök. Fängslad gängmedlem går från megastar till förlorare.

5. Tillåt inga personliga kläder, skor, accessoarer eller smycken som kan indikera status i fängelsemiljö utan fokusera på fängelseuniformer designade som albanskt 60-talsmode med texten ”Tillhör Statsverket”. Låter löjligt – men du blir förvånad hur det stör gängmedlemmar eftersom de nekas visa status.

6. Brottsverktyg, oavsett art, i de kriminella nätverkens verksamhet förverkas och säljs av staten till förmån för Brottsofferfonden. Vare sig det är bilar, bostadsrätter, mobiltelefoner eller datorer. Förstahandskontrakt på lägenheter överförs till kommunens bostadskö.

7. Avskaffa förtidsfrigivning för alla utom förstagångsdömda som uppför sig väl. Inse att det kan handla om förvaring.

8. Ett trendbrott – tillåt åklagare erbjuda straffrabatt för gängmedlemmar som vittnar mot andra kriminella.

9. Ytterligare ett trendbrott – tillåt polisen att göra brottsprovokation.

Dessutom som Medlem lhffan föreslog:

10. Återtagande av medborgarskap (om dubbla finns)

11. Utvisning permanent.
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2018-08-16 kl. 08:17.
Citera
2018-08-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
I morgon fredag kl 12.00 kommer dom 6 anhållna att vallas på brottsplatsen iförda både hand- och fotfängsel. Kommunen tillhandahåller gratis basebollträn till drabbade bilägare. Skulle dom, mot förmodan, visa sig vara oskyldiga till bilbränderna har dom gjort så mycket annat olagligt i området så dom förtjänar en rejäl omgång stryk ändå.

Vakna det är Sverige vi pratar om! De anhållna ska fika på brottsplatsen utan handfängsel självklart ska det vara många poliser som skyddar de anhållna......
Citera
2018-08-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Jan Kallberg säger: Jag ser tre attackvinklar:

Förstör deras möjligheter till inkomster
Bryt upp deras lojaliteter
Förgör deras status

Allt annat är brus.

Jan Kallberg ger här nio åtgärder som effektivt skulle ta bort gängen från svenska städer:

1. Erbjud 50 000 kronor kontant till dem som anonymt anmäler illegalt vapeninnehav och detta leder till dom. Då är det slutviftat med vapen från BMW. Det bryter upp lojaliteten.

2. I USA säger man ”follow the money” – öka samkörning och kontroll av offentliga register för gängmedlemmarnas närstående för att lokalisera var de parkerat vinsterna från kriminell verksamhet. Nyttja Skatteverket till att få fram svar, eventuellt sköntaxera och utmät – och var beredd att utmäta tillgångar i utlandet.

3. Samordna mellan a-kassa, Försäkringskassan, kommun och andra myndigheter att fastställd kriminell inkomst avbryter bidragsutbetalningar. Sammanför samboende som falskeligen separerat i folkbokföringen och nyttja den taxerade kriminella inkomsten för att omvärdera bidrag.

4. Öka avståndet mellan hemorten och fängelsevistelsen även om det skulle innebära byggande av en riksanstalt i Karesuando. Idag kan fängslade gängmedlemmar behålla sin status när deras wannabes och flickvänner kan komma och gå på frekventa besök. Fängslad gängmedlem går från megastar till förlorare.

5. Tillåt inga personliga kläder, skor, accessoarer eller smycken som kan indikera status i fängelsemiljö utan fokusera på fängelseuniformer designade som albanskt 60-talsmode med texten ”Tillhör Statsverket”. Låter löjligt – men du blir förvånad hur det stör gängmedlemmar eftersom de nekas visa status.

6. Brottsverktyg, oavsett art, i de kriminella nätverkens verksamhet förverkas och säljs av staten till förmån för Brottsofferfonden. Vare sig det är bilar, bostadsrätter, mobiltelefoner eller datorer. Förstahandskontrakt på lägenheter överförs till kommunens bostadskö.

7. Avskaffa förtidsfrigivning för alla utom förstagångsdömda som uppför sig väl. Inse att det kan handla om förvaring.

8. Ett trendbrott – tillåt åklagare erbjuda straffrabatt för gängmedlemmar som vittnar mot andra kriminella.

9. Ytterligare ett trendbrott – tillåt polisen att göra brottsprovokation.

Dessutom som föreslog:

10. Återtagande av medborgarskap (om dubbla finns)

11. Utvisning permanent.

Herregud vad dyrt och omständigt.
Stäng gränsen, utvisa alla utlänningar som begår minsta brott. Sätt svenskar som begår brott på ordentliga fängelsestraff. KLART
Citera
2018-08-16, 08:21
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Herregud vad dyrt och omständigt.
Stäng gränsen, utvisa alla utlänningar som begår minsta brott. Sätt svenskar som begår brott på ordentliga
fängelsestraff. KLART

Tyvärr verkar det inte som om det finns genuint intresse bland våra styrande att varken stänga gränsen eller återpatriera kriminella (EUs öppna gränser du vet). Svenska dagis/rehabiliteringsfängelsesystem fungerar inte heller med dem som aldrig varit habiliterade....
Citera
2018-08-16, 08:26
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Han ljuger som helvete som alla säkert fattat.

När de brände bilarna vid dragspelsgatan gick jag ut och konfronterade horungarna när dom var påväg bort därifrån och det var inga jävla 30-40 åringar som han skriver om, detta var blattekids i runt 15-18 års åldern. Konfrontationen blev som vanligt mot blattar, de en drog kniv mot mig sen sprang dom
Bra jobbat! Det behövs fler som du som vågar fronta kaozblattarna.
Citera
2018-08-16, 08:29
Medlem
Har denna publicerats (?) här har vi det, svart på vitt. Polisens arbete måste varit oerhört framgångsrikt då de unga ligistgängen upplever att de inte längre kan bete sig hur de vill?
https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/
Citera
2018-08-16, 08:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Ursäkta mig, men från EXAKT VILKA LÄNDER kommer herrar Hussen, Easar och herr "vill helst slippa fängelse i Turkiet"??

Alan Hussen har ett kurdiskt namn (jfr vattenliket Alan Kurdi), kanske han är ifrån Irak eller Syrien, om vi nu utgår från att de svartklädda männen på Frölunda torg talade arabiska med varandra.

Ali Easar är arab. Det finns en äldre person med samma namn i Göteborg - han verkar vara något slags universitetstyp från Bagdad och är säkert släkt med den gripne Ali Easar. Namnet "Ali" pekar mot att han kan vara shiit. Irakiska sunniter brukar heta "Omar" och han har ingen vän med detta förnamn.

Mannen i Turkiet kan vara vem som helst. Han behöver inte vara turk själv. Istanbuls flygplats är en "hub" för alla möjliga konstiga destinationer som till exempel Kabul och Mogadishu och dessutom en destination som det är lätt att snabbt fixa avgång till om man uttgår från Landvetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in