2018-08-16, 03:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Problemet är att det är den sortens frivola slöseri med förtroendekapitalet som både odlar politikerförakt och gynnar dem som synar bluffen (läs: SD). Kortsiktigt fungerar det kanske men på lång sikt är det en dålig investering.

Törs inte med det samhällsklimat som vi äger svara på om metoden är bra eller dålig och dess bärighet.

Min egen erfarenhet är den att när jag för ca tjugo år sedan var i Malmö så var situationen redan då katastrofalt dålig för en hederlig Svensson.
Malmöbor kom fram till oss efter att vi varit nere vid strandstråket och beundrat vattnet och bron kl 18.00 på en vardag och sade att ja vi hör att ni är inte härifrån men att här nere går ingen av oss då rån och överfall sker regelbundet, ja alla dessa invandrare..och mer info kom på det om den allmäna situationen där allt fler svenskar flyttar ut ur staden.

Här jag är så visste vi ingenting om detta med mer än vad vi läste i media om Repalus mönsterstad osv som ska plagieras över hela Sverige.

Det finns ett filter av förnekelse som ligger lagt över landet där var del är hållen som sin egen tårtbit helt klar hjälpt av personer som vägrar en annan verklighet än den ordning som en gång var den rådande och som mer än gärna skjuter på budbäraren, så att tyvärr så kan nog Lövet och sjuklövern fortsatt producera snömos utan någon större risk.
Citera
2018-08-16, 04:05
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Läst att de va lokala kriminella ja
Men vem styr dessa ? Inte e de deras mamma allafall
Varför tror du kriminella har så bra kontakt med både politiker , poliser , advokater , domare och militär. Tänk på det nästa gång
Du sket alltså ner dig men väljer att inte byta kalsonger. Smart.
Nej det hjälper inte om så Alan och Mohannad skulle bränna din bil, våldta din mor och misshandla dig. Du skulle ändå hävda att det var SD bakom allt. Du lider alltså av en psykisk störning och visar stolt upp det genom dina inlägg här.
Citera
2018-08-16, 04:06
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så kan det nog vara, undra om det är några av dessa som håller på och kränger knark borta vid Mandolingatan, finns ju även några WT som hänger med dessa smutsaraber. Isåfall har ju polisen koll på deras brottsstatistik. Men de blir ju ingen inlåsning ändå... Tråkigt.
Har vi något namn på dessa smutsaraber, skulle vara intressant och se vad det var för ras på han som flydde till Turkiet och vad hans slutdestination var tänkt.

Sjukt är det om inte dessa får långa straff och höga böter/skadestånd, annars är det osmakligt att åklagaren gav stackaren som grilla runt 20 000 kr i böter...

Jag antar starkt att snubben som turkarna sög fast är en kurd och är den som kan ge bäst svar.
Det intressanta är att Turkiet som är så om och kring sig mot allt och alla i det här fallet bara vackert ger över honom.

Hur kunde den lille skiten fixa till flyg och flyktväg bara så hux flux och på råge passa på att elda upp bilar precis innan?
Citera
2018-08-16, 04:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
För låga straffvärden i Sverige... På sin höjd som absolut max några månader på dagis.. Mena anstalt....
Visst är det sjuk, ge straff på riktigt annars blir vi aldrig av med smutsarabetna, de ligger oss bara till last på alla sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag antar starkt att snubben som turkarna sög fast är en kurd och är den som kan ge bäst svar.
Det intressanta är att Turkiet som är så om och kring sig mot allt och alla i det här fallet bara vackert ger över honom.

Hur kunde den lille skiten fixa till flyg och flyktväg bara så hux flux och på råge passa på att elda upp bilar precis innan?
Fundera på det med, för turkarna brukar inte vara så hjälpsamma.

De har ju pratat om att Swedavia har fyllt på säkerhetskontrollen med araber från Aviator så det är nog inga problem att komma så långt, men medpassagerare och kabinpersonalen borde ju reagera på brandrökslukten. Kan det vara så att han redan innan bokat resan, där finns ju en möjlighet till den snabba flykten.
Citera
2018-08-16, 04:54
Medlem
Jagviosss avatar
Diamant Salihu fick premiumuppdraget att åka till Göteborg och sköta damage control / spin efter de massiva bilbränderna i västsverige tidigare i veckan. SVTs chefer vet att de kan lita på sin Diamant.

Alla vet ju att det är invandrare som bränner bilar, och att felet att dessa invandrare finns i Sverige är 7-klövern. Diamanten lyckas ändå hitta en person som i gårdagens Rapport 19:30 15e augusti 2018 får framföra konspirationsteorin att det är SD som på något sätt ligger bakom bilbränderna. Vilken spinndoktor!

(FB) Skvallertråd om Diamant Salihu på Expressen
Citera
2018-08-16, 05:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Är man över 18 lär man få pröjsa själv.

Och oavsett om man är betalningsskyldig eller föräldrarna finns det inga pengar att betala med.

Förebyggande åtgärder är lösningen.

1. Släpp inte in sådana här vildar
2. De barn och ungdomar som ändå kommit hit och gör sådant här ska medföra att hela familjen åker ut.
3. Antingen går man i skolan eller så arbetar man.

Det heter att arbete befordrar hälsa och välstånd.
Arbetar du hela dagen orkar man inte vara ute på natten och bränna bilar.
Missköter man skola eller arbete och är invandrare så finns väl ingen anledning att få stanna.

Detta behöver man inte SD för att fatta och även Stefan Löfven kunde gjort något åt detta.
Är väl bara V och MP som inte fattar sådant här.

Stefan Löfven har uttryckt sitt ogillande till tiggare men har inte gjort ett skit åt det.
Varför kan någon tro att han fixar så att terrorister till samhället som dessa bilbrännare ska fixas.

Det krävs krafttag för att få ordning på Sverige.
Citera
2018-08-16, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Jag har sett filmerna och på kroppsspråk, kroppsbyggnad och de glada tillropen bedömer jag att du ljuger, det var unga killar mellan 15-25 år och språket var vanlig förortssvenska blandat med jalla-jalla och Allah.... övertyga mig!

Han ljuger som helvete som alla säkert fattat.

När de brände bilarna vid dragspelsgatan gick jag ut och konfronterade horungarna när dom var påväg bort därifrån och det var inga jävla 30-40 åringar som han skriver om, detta var blattekids i runt 15-18 års åldern. Konfrontationen blev som vanligt mot blattar, de en drog kniv mot mig sen sprang dom
Citera
2018-08-16, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Inte ofta jag gör inlägg här men nu måste jag bara.

Jag bevittnade attackerna i Frölunda och följde även efter ett gäng. Dessa var INTE småpojkar utan vuxna män i 30-40års åldern.

Dessa personer var inte heller araber utan min högst amatörmässiga bedömning utifrån språk och utseende var att dom var Ryssar eller i alla fall slaver.

Efter en stund strålade dock några yngre förmågor samman med dessa herrar som verkade leda (eller leda genom exempel).

Detta har jag rapporterat, jag tog säkert 50 bilder på personerna också.

Pinsamt inlägg när polisen även säger att det är "förortskillar" man gripit...
Avsluta ditt konto... Snälla!

Edit: De där bilderna är dock intressanta, även filmer som bevisar att de pratar ryska...
Citera
2018-08-16, 06:38
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Ja vissligen skickades ett No entry ut på blatten. Så det behöver inte handla om en kurd eller annan oönskad skithög. Men en kurd är ju ändå en lågoddsare.
Citera
2018-08-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja vissligen skickades ett No entry ut på blatten. Så det behöver inte handla om en kurd eller annan oönskad skithög. Men en kurd är ju ändå en lågoddsare.

Är det inte lite kränkande att lägga ett personligt No entry på hen. Det borde väl räckt med att polisen sagt åt Turkiet att stoppa "en ungdom i mörka kläder"?
Senast redigerad av HalfRunar 2018-08-16 kl. 06:47.
Citera
2018-08-16, 07:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1AgvX/misstankt-bilbrannare-domdes-till-fangelse--forra-manaden

Tar det igen och ser om man får några uppslag på eventuella namn på gärningspersonerna.

Det går en del rykten och det är inte alls trevligt för deras familjer eftersom de fått ta emot en massa hot och ersättningskrav. Betalar de inte så kommer det snart att brinna i flera bostäder (verkar främst röra sig om tynnered). Eftersom de misstänkta brukar deala i området där de brände bilarna så är de inte helt okända i området.

Att de över huvudtaget gjorde detta verkar bero på uppmaning från Ung vänster att skapa kaos i samhället och att NMR skulle få skulden. Att bränna sina kunders bilar är annars ingen bra affär så de hade ingen anledning att göra det.
Citera
2018-08-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Visst är det sjuk, ge straff på riktigt annars blir vi aldrig av med smutsarabetna, de ligger oss bara till last på alla sätt.

Fundera på det med, för turkarna brukar inte vara så hjälpsamma.

De har ju pratat om att Swedavia har fyllt på säkerhetskontrollen med araber från Aviator så det är nog inga problem att komma så långt, men medpassagerare och kabinpersonalen borde ju reagera på brandrökslukten. Kan det vara så att han redan innan bokat resan, där finns ju en möjlighet till den snabba flykten.

Nu är det ju dock inte i säkerhetskontrollen han borde fastnat (ja den är full av allsköns utlänningar) såvida han inte stank bensin och krut utan vid gränskontrollen innan gate, som är bemannad med personal från Polisen. Där kollas passen jävligt noga nuförtiden och flygplatspolisen håller koll på kön till denna kontroll. Detta gäller både charter och reguljärflygningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in