Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 20:44
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det vet väl alla som har jobbat med Sverigedemokraterna på nära håll att det är där alla nassar och rasister håller till?

Jag tycker snarare att det ser ut som att det är här ni håller till, ärligt talat.
Citera
2018-08-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag tycker att Sverigedemokraterna har en bättre politik, och att reducera allt detta vansinne till att bara handla om en "ljugnäsa" (låter väldigt likt "judenäsa" när man uttalar det) är att kraftigt underdriva situationen. Detta är betydligt mer allvarligt än många av er verkar förstå.
Vad är det som gör SDs politik bättre?
Nämn några förslag för oss som behöver bli upplysta
Citera
2018-08-15, 20:45
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Jag tycker att Sverigedemokraterna har en bättre politik, och att reducera allt detta vansinne till att bara handla om en "ljugnäsa" (låter väldigt likt "judenäsa" när man uttalar det) är att kraftigt underdriva situationen. Detta är betydligt mer allvarligt än många av er verkar förstå.

Fast ändå inte.

Tycker du SD har en bättre politik så försöker du bara "concern trolla".
Citera
2018-08-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Personligen gillar jag inte hur Hagwall förde sig och hanterade den där situationen, men det är nästan så att jag funderar på att personkryssa honom för att skicka ett långfinger till alla som hetsar, och skicka en viktig signal till Kasselstrand att detta klistermärke inte berör mig ett jävla skit som AfS-väljare.
Håller med fullständigt!
Citera
2018-08-15, 20:46
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vad är det som gör SDs politik bättre?
Nämn några förslag för oss som behöver bli upplysta

Allt. Allt är bättre. Du behöver inte hålla med mig, men det är min åsikt.

Det spelar hur som helst ingen roll, i kölvattnet av allt detta.
Citera
2018-08-15, 20:47
Medlem
Citat:
Personligen gillar jag inte hur Hagwall förde sig och hanterade den där situationen, men det är nästan så att jag funderar på att personkryssa honom för att skicka ett långfinger till alla som hetsar, och skicka en viktig signal till Kasselstrand att detta klistermärke inte berör mig ett jävla skit som AfS-väljare.

Håller med. Klistermärket bryr jag mig inte så mycket om även om det tar fokus från annat just nu. Inte mer än som ett dåligt skämt. Men däremot själva fjortisbeteendet stör mig mer.

Och jag kommer inte personkryssa honom.
Citera
2018-08-15, 20:48
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Jag är skeptisk. Det är väl en bra fingervisning på att det går åt rätt håll, men inte så mycket mer tror jag. Många som har gillat AfS är troligen också SDare. Hur många av dessa "gillare" som kommer att rösta på AfS eller SD vågar jag inte spekulera i. Jag tror dock fortfarande på minst 2,5 procent i valet för AfS. Minst.

Jag har letat frenetiskt efter hur många "likes" SD hade på Facebook den 16 September 2010, men har inte lyckats hitta nåt.

https://www.youtube.com/watch?v=sOXtumqM7gw

Här säger man 40 000 men kan som sagt inte hitta källan. Om 40k räckte till 5.7% 2010 torde 39 900 nu redan räcka till 4.0.

Tror dessutom att man kommer vara uppe i 50k på valnatten.

Skillnaden i antal röstberättigade 2010 till nu är endast 144 000 eller 0.8% Alltså inget dramatiskt.
Citera
2018-08-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ingen i AfS bryr sig om judar. De enda som är totalt fixerade vid judenheten är programmatiska SD-hjon, det har vi fått bevis på två dar i sträck.

SD som parti och dess förespråkare i tråden visar mycket stort engagemang mot upplevd antisemitism, men ser åt ett annat håll när svenskar råkar ut för etniskt hat och ifrågasättande. Det ena är en hjärtefråga, det andra något som kan anstå.

Under hela första mandatperioden var det bara en fucking folkpartist som lyfte svenska ungdomars etniska utsatthet i orten.
Citera
2018-08-15, 20:49
Medlem
Citat:
Jag också. Jag pratar om alla sverigedemokrater. Medlemmar och väljare.
Så du menar att av alla 25% SD väljare så vill ingen se en hårdare retorik emot media?
Citera
2018-08-15, 20:49
Medlem
Citat:
Jag tycker snarare att det ser ut som att det är här ni håller till, ärligt talat.
Men snälla ni, här du erfarenhet från t.ex. SDs kommunala politiker?
Har ni det kan vi gärna diskutera nivåer på olika åsikter.
Citera
2018-08-15, 20:51
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Så du menar att av alla 25% SD väljare så vill ingen se en hårdare retorik emot media?

Alla extremister har redan lämnat partiet. Väljare såväl som medlemmar. Uppenbarligen fungerar Åkessons retorik, eftersom han idag har mer stöd än någonsin från svenska folket.

Jag tycker att han är bra.
Citera
2018-08-15, 20:54
Medlem
Citat:
Allt. Allt är bättre. Du behöver inte hålla med mig, men det är min åsikt.

Det spelar hur som helst ingen roll, i kölvattnet av allt detta.
"Allt är bättre", nu börjar du låta som en inkvoterad "hen" feminist som har en åsikt i allt och om alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in