Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 16:48
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej, AfS har ingen rasbiologisk approach, och kommer aldrig att ha det. Däremot har ditt parti haft en rasbiologisk approach.

Jag tycker förresten att det är bra att Åkesson står i riksdagen och upprepat påpekar hur det var de andra partierna som stod för tvångssteriliseringar m.m. Och att SD här kan svära sig helt fria.

På samma sätt bör vi i AfS lika enträget påpeka att det var SD som hade förbud mot utomeuropeiska adoptioner i sitt partiprogram. Och här är det vi i AfS som kan svära oss fria.

Att man ville förbjuda utomeuropeiska adoptioner var inget "olycksfall i arbetet" utan berodde på att SD växt fram ur skinheadsmiljöer och liknande på 90-talet, där det odlades tänk om rasrenlighet o.d.
Det där är ju trams av två anledningar:

1) Kasslestrand, Hahne m.fl. i AfS gick ju tidigare med i SD och var väl knappast pådrivande i att göra partiet mer PK. Så de kan ju inte göra anspråk på att vara mer liberala än SD-ledningen, om något är det sant att de sparkades ut ur SD för att de var lite för radikala för partiet.

2) Hela synsättet att rasblandning är något oproblematiskt och positivt är i grund och botten kulturmarxistiskt. För mycket mindre än hundra år sedan var det en självklarhet att vara emot allt det där, det var en fråga om sunt förnuft och inte "extremism" - det är våra nuvarande värderingar som på ett extremt sätt avviker från det historiskt normala och det som är normalt i hela övriga världen. Är AfS ett konservativt och traditionellt parti eller ett "progressivt" parti i världens mest progressiva land?

Vilka friska länders nationalistpartier gör en stor grej av att det är en "rättighet" för det egna folket att blanda upp sig med andra folkgrupper? Fan, till och med i Europa finns det ju länder där det är kontroversiellt att gifta sig med folk från grannlandet pga historiska konflikter. Men här i Sverige är det minsann viktigt att nationalister okritiskt erkänner sexuellt frustrerade gubbars rätt att köpa thaihoror och kärringars rätt att knulla gambianer.

Pga det rådande klimatet i Sverige kan AfS såklart inte öppet kritisera de här sakerna särskilt hårt, men inte fan borde partiet profilera sig som "progressivt", "modernt" och "tolerant" gentemot det gamla skinnskallepartiet SD. Det vore ju befängt.
Citera
2018-06-16, 16:53
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är det någon som har koll på huruvida AFS har kopplingar till alt-högern, C Dulny och det gänget?

Det är i så fall mest på det personliga planet. Exempelvis är ju William Hahne god vän med Marcus Follin(The Golden One). Naturligtvis har också Dulny kvar sitt kontaktnät från SD-tiden. Nordisk Alternativhöger och Motpol har ju också lyft fram AfS rejält.
Citera
2018-06-16, 17:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Det där är ju trams av två anledningar:

1) Kasslestrand, Hahne m.fl. i AfS gick ju tidigare med i SD och var väl knappast pådrivande i att göra partiet mer PK. Så de kan ju inte göra anspråk på att vara mer liberala än SD-ledningen, om något är det sant att de sparkades ut ur SD för att de var lite för radikala för partiet.

2) Hela synsättet att rasblandning är något oproblematiskt och positivt är i grund och botten kulturmarxistiskt. För mycket mindre än hundra år sedan var det en självklarhet att vara emot allt det där, det var en fråga om sunt förnuft och inte "extremism" - det är våra nuvarande värderingar som på ett extremt sätt avviker från det historiskt normala och det som är normalt i hela övriga världen. Är AfS ett konservativt och traditionellt parti eller ett "progressivt" parti i världens mest progressiva land?

För att parafrasera Kasselstrand: Jag får ta det som en hedersbetygelse att du kallar denna historieskrivning för trams.

1. Kasselstrand och Hahne gick med i SD många år efter man kastat ut sitt renrasiga tänk ur partiprogrammet.

2. Rasbiologi-ideologi är ingen bra utgångspunkt för att avgöra vem som är konservativ eller kulturmarxist - prismat är för snedvinklat och vridet. Tvärtom är ideologisk fixering vid rasbiologi en framväxt ur de progressivistiska/utopiska rörelserna.

AfS är iallafall gråskalornas parti. För folk som är hjärntvättade att tänka ideologiskt svart-vitt så är väl detta ovant. Vi ser många exempel i tråden. Även hos dig. Om man inte står för din strikta rasbiologiska linje, så kan du inte se några nyanser utan då är det "synsättet att rasblandning är något oproblematiskt och positivt"
Citera
2018-06-16, 17:20
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte, det var användaren Expohunter som ville att den skulle stängas. Men jag tror inte heller att det blir verklighet, även om prinsessbakelser är mums! Tack för att du skrev så.

Det blir dock lite konstigt, i tråden om SD pratas det om SD's politik, i tråden om M pratas det om M's politik, i tråden om MP pratas det om MP's politik. Och så vidare. Men i tråden om AfS pratas det... inte om AfS politik?

Nu ljuger du, igen. Det var du som tyckte så, inte jag.

Citat:
Bra! Eftersom AfS:arna i denna tråd inte längre vågar svara för AfS politik i denna tråd, så föreslår vi alltså att den stängs, och att vidare diskussion om AfS politik alltså tas via partiet per mail.

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-06-16, 17:22
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
AFS säger att man kan bli kulturell kines, du skriver jäkligt märkligt...kanske kan Björns Söder ifylla åt dig?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kbBnW/skarp-kritik-mot-soder-efter-utspel
är han och Åkesson överens?

Nu var det etnicitet som var poängen. Igen.
Citera
2018-06-16, 17:26
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag oroar mig inte, jag finner det bara humoristiskt att så många tror att om bara AfS kommer in i riksdagen så kommer de slänga ut alla blattar och negrer från landet. Politik funkar inte så. Utan egen majoritet är man beroende av andra partier.

Många AfS röstare klagar på att SD inte gör något. Men vad ska de göra utan majoritet? Små partier har ingen makt om ingen vill tala med dom

Det kommer bli kul att följa året efter valet och se hur lång tid det tar innan AfS imploderar.

Sa man om SD också. Blev inte som man hoppades på.
Citera
2018-06-16, 17:28
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så AfS står alltså för en "öppen svenskhet", precis som SD gör alltså? Det är egentligen det jag hela tiden har trott efter att ha läst partiprogrammet.

Det som har varit lite förvirrande är att vissa här i tråden vill skicka ut i princip alla "icke-vita" personer och har påstått att det är AfS politik. Men nu vet vi alltså att SD och AfS faktiskt har exakt samma åsikt kring detta.

Nej. Etnicitet och medborgarskap är inte samma sak. Det skiljer AfS mot SD, som tycker att en somalier är svensk bara han jobbar halvtid och pratar rinkebysvenska.
Citera
2018-06-16, 17:32
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
1. Kasselstrand och Hahne gick med i SD många år efter man kastat ut sitt renrasiga tänk ur partiprogrammet.
Om du har koll på de exakta åren får du gärna berätta när Kasselstrand och Hahne gick med i SD och när SD drog tillbaka sitt motstånd mot utomeuropeiska adoptioner, homoadoptioner och liknande sunt förnuft-baserad politik.
Citat:
AfS är iallafall gråskalornas parti. För folk som är hjärntvättade att tänka ideologiskt svart-vitt så är väl detta ovant. Vi ser många exempel i tråden. Även hos dig. Om man inte står för din strikta rasbiologiska linje, så kan du inte se några nyanser utan då är det "synsättet att rasblandning är något oproblematiskt och positivt"
Nu är du orättvis. Jag sa att AfS inte behöver stå för det jag står för (det vore otaktiskt av partiet att göra något annat), men jag menar att de inte borde stå för att det här är något oproblematiskt och positivt. Du m.fl. i tråden väljer ju också att ha en oproblematisk och okritisk inställning i de här frågorna så det finns ju inga nyanser i era uttalanden för mig att se. Det jag efterfrågar är typ inställningen: "Jag har inget emot adopterade kineser som individer och många eller alla av dem kan säkert få stanna i Sverige, men vi behöver inte ta in fler då adoptioner av det här slaget dels undergräver Sveriges etniska homogenitet dels inte är optimala för de adopterade individerna som ofta får psykiska problem pga sin rotlöshet." Det är det nyanserade och balanserade synsättet här, men alla tenderar nu att bara stå för den första oproblematiserande halvan av den sunda helhetsuppfattningen.
Citera
2018-06-16, 17:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Du m.fl. i tråden väljer ju också att ha en oproblematisk och okritisk inställning i de här frågorna så det finns ju inga nyanser i era uttalanden för mig att se.

Du ser alltså inga nyanser. Det var ju det jag sa. Och sen motiverar du det med ett cirkelresonemang.
Citera
2018-06-16, 17:45
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Du ser alltså inga nyanser. Det var ju det jag sa. Och sen motiverar du det med ett cirkelresonemang.
Det är ju du som kräver att folk ska läsa dina tankar, samtidigt som du klagade över att ett av mina ordval gick att feltolka om man gör sig onödigt dum. Om tydlighet är viktigt i diskussioner bör de som vill framstå som nyanserade uttrycka sig nyanserat och inte bara uttrycka halva sin mening i en fråga.
Citera
2018-06-16, 17:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Om du har koll på de exakta åren får du gärna berätta när Kasselstrand och Hahne gick med i SD och när SD drog tillbaka sitt motstånd mot utomeuropeiska adoptioner, homoadoptioner och liknande sunt förnuft-baserad politik.

Från minnet: 2000 fanns det kvar, 2005 var det borta. GK gick med 2009.

Homoadoptioner bör såklart förbjudas, för barnets skull. Det här ska inte vara en lekstuga för narcissistiska vuxna. Jag har inte koll på SD's historia om detta, eller hur AfS har ställt sig. Det är lite som Israel-frågan - vi har liksom viktigare saker att fokusera på! Låt oss enas bakom dessa och ägna minimalt med tid åt bråk om relativa skitsaker.

Sen när det metapolitiska skiftet har börjat (med återvandring osv.) tycker jag (som jag redan nämnt) att det är dags för ett nationellt samtal om internationella adoptioner. Man behöver inte ha ett rasbiologiskt perspektiv för att tycka att detta är problematiskt ur flera olika aspekter.
Citera
2018-06-16, 18:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Vad jag kan se är det dock nästan bara forskare med etnisk europeisk bakgrund. Men forskning är väldigt internationell. Dessutom är forskarna i regel inte ”invandrare” i egentlig mening utan de är knutna till ett universitet genom sin forskning. Ofta behöver de inte ens fysiskt vara där universitetet finns heller. Så din jämförelse är irrelevant.
Kom igen! Frågan är om "invandrare" kan forska, och jag har lämnat övertygande exempel på at så är fallet. Nu tog jag bara Chalmers som exempel, men för det första sfär man invandrare även om man kommer från Europa, och för det andra finns det aktiva doktorander i naturvetenskap från alla världsdelar utom Antarktis....

Dessutom ar du fel om fysisk närvaro. De flesta doktorander är aktiva vid sitt universitet, även om det finns undantag.

Här får du mer att titta på:
https://www.physics.uu.se/forskning/teoretisk-fysik/medarbetare/
Naturvetenskaplig akademisk forskning är MYCKET multikulturell!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in