Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Tycker det är tillräckligt illa att de umgicks med en sådan människa som Varg även om det var för ett år sedan.

Och Kiwi med sin WT-stil och WT-musik ger helt fel budskap jämfört med vad högutbildade kompetenta välkammade och representabla AfS:are vill förmedla.
Tycker det matchar bra med Den kokta grodans svensktopp-soundtrack. Minns inte i vilket avsnitt de diskuterade det, men de argumenterade för att "socialgrupp 3"-musik bekräftar nationalismens grundtes - folk tycker bara att det är genant när det är deras socialgrupp 3-musik som spelas. Nationalismen är därmed bekräftad som en klassöverskridande kraft. Samtidigt öppnar den insikten upp för att man kan börja uppskatta musiken för vad den är, fritt från såväl skam som ironiskt (oskönt) översitteri.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Och Kiwi med sin WT-stil och WT-musik ger helt fel budskap jämfört med vad högutbildade kompetenta välkammade och representabla AfS:are vill förmedla.

Ja, Kiwi är typ liksom white trash. Men musiker ska ju ha en stil, det ligger liksom i sakens natur. Så länge de inte låter honom hålla tal, så är jag helt okej med det. Och uppenbarligen de också.

Du hade velat ha Pet Shop Boys, eller?

(hoppas fortfarande på Christer Sandelin eller liknande )
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Stort misstag att nappa på Kiwis låtar. Riktigt trashig musik där han sjunger om kvinnor som stoppar upp falukorv i underlivet i porrfilmer.

AfS bör hålla rent mot sådan sexuell dekadens. Kasselstrand har ju tidigare varit tydlig i avståndstagandet mot Pride vilket är bra av honom.

Kiwis låtar? Du menar Kiwis låt, nämligen AfS-låten. Som sagt, riktig associationsskuld. Precis som man spelar Jeffwave utan att bry sig om Kristoffer Hugins eller Nordisk Alternativhögers olika äventyr.

Låten du pratar om är långt ifrån så smaklös som du vill få den att framstå som, och man kan knappast anklaga den för att sprida sexuell dekadens. Än mindre kan man anklaga AfS-låten för att sprida sexuell dekadens.
Citera
2018-09-05, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Jag är inte lierad med någon part själv. Men jag håller koll på dem. Hela Varg och Carlqvist grejen känner jag till, men inte Dan och Magnus förflutna.

Jag är främst här som en vän till Kasselstrand, och jag har för avsikt att stötta partiet och honom. Om det är någon eller något som jag omnämner som kan ses som bagage så har jag inga problem med att släppa det. Men då får du även motivera tydligt varför jag bör göra så.

Nu tror jag inte Carlqvist hade samröre med Varg utan det var mest Svegot-Conrad som hängde och umgicks med ”henne”. Förstår inte hur någon vill ha något med Conrad att göra efter det.

I övrigt på meritlistan har Svegot-gänget bland annat att driva en skojar-förening som tigger donationer för att köpa upp en stor konferensanläggning med gym och café. Ägnat sig åt domänbedrägerier i Danmark.
Citera
2018-09-05, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hhb
EDIT: ni som röstar på AfS till riksdagen, kör ni SD i kommun/landsting eller röstar blankt där?
Jag röstade blankt till kommun och landsting. Tittade på SD:s listor och det fanns tjejer i 20-årsåldern och liknande bland de högst placerade. Vill inte ge stöd åt något så uppenbart oseriöst.
Citera
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tack det uppskattas! Jag vill dock fortfarande veta om Swegot blivit inbjudna och tänker delta?
Skulle förvåna mig oerhört. Jag ogillar inte Svegot men skulle bli djupt besviken om de blev inbjudna officiellt så att säga. En sak att de dyker upp, en annan sak att de officiellt, med AfS vilja, bli förknippade med Svegotologerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Svar nej! AfS kommer inte att bjudas in till någon studio på valnatten, helt enkelt för att de inte kommer att särredovisas och ingen kommer att veta om de har kommit in.
Vilket gör det hela sjukt spännande om övriga i TV redovisas till typ 5% på valnatten (om nu övriga ens redovisas då) och man får vänta till morgonen därpå!
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Kiwi är/var inbjuden för att spela musik (fast han ingår inte i Svegot). Vi vanliga tjommar får inga inbjudningar, vi bara åker dit. Och det gäller även t.ex. "Conrad". Och han kommer garanterat vara där som en promille i folkhavet. Där kommer att finnas nazister, thaigubbar, horor, judar och bögar också.
Exakt. Och om man vet med sig att man har ett bagage som fullblodsnazist (tänk hakkors tatuerat på bröstet a la Magnus Söderman) så kan man göra AfS en tjänst och hålla låg profil.
Citat:
Ursprungligen postat av hhb
Lite oroväckande att Betsson nu höjt sina odds till 4,6 gånger pengarna för ett nytt parti i riksdagen. Fast å andra sidan, vad fan vet spelbolagen? Partier som AfS och SD brukar alltid vara underskattade. Efter att jag såg Kasselstrand tala live i Kristianstad så är jag övertygad om att både Kasselstrand och AfS är rätt män att styra landet.

Min personliga gissning är att AfS får 4.2% av rösterna och kommer in i riksdagen!

EDIT: ni som röstar på AfS till riksdagen, kör ni SD i kommun/landsting eller röstar blankt där?
Spelbolagen brukar faktiskt oftare träffa rätt än opinionsinstituten, iaf är det vad media säger. Jag tror de flesta AfS-röstare kör på SD till kommun- och landstingsvalen. För vad är alternativet egentligen förutom i vissa fall lokala missnöjespartier?
Citera
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Läs här: (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden) eller här: (FB) Radio Svegot med Dan Eriksson, Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv mfl

Du påstår dig känna till bakgrundshistoriken och ändå INTE av detta kunna dra rätt slutsatser?

Då känner jag väl inte till allt då. Tack för ytterligare information.
Citera
2018-09-05, 02:22
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Då känner jag väl inte till allt då. Tack för ytterligare information.

Äh, ingen bryr sig om Svegot. De har noll relevans för AfS.
Citera
2018-09-05, 02:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Har fått över flera Moderater till AfS.

Ganska så tragiskt att dom inte hade röstat på AfS om det inte hade varit för deras skattepolitik och skolpolitik.

Vissa förstår verkligen inte hur viktig invandringsfrågan är. De tänker bara typ två år framåt.

He he, nu rasslar det in. Jag såg synen om detta redan för tre år sedan.

Jag förstod det när jag såg den här: https://www.youtube.com/watch?v=dYxuRu5TtTg

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Men det har varit tre långa år! Som jag sa till Gustav, att jag var deras förste sympatisör.
Citera
2018-09-05, 02:24
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Äh, ingen bryr sig om Svegot. De har noll relevans för AfS.

Jag tog bara upp dem som källa, och ja, jag lyssnar på dem. Men jag kan omvärdera saker och ting, det är inga problem.

Det viktiga är det högre syftet som vi alla samlas här för.
Citera
2018-09-05, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Kiwis låtar? Du menar Kiwis låt, nämligen AfS-låten. Som sagt, riktig associationsskuld. Precis som man spelar Jeffwave utan att bry sig om Kristoffer Hugins eller Nordisk Alternativhögers olika äventyr.

Låten du pratar om är långt ifrån så smaklös som du vill få den att framstå som, och man kan knappast anklaga den för att sprida sexuell dekadens. Än mindre kan man anklaga AfS-låten för att sprida sexuell dekadens.

Är Nordisk Alternativhögers musik problematisk?

En artist som sjunger sånger om ”Fäbojäntan som gillar korv” bör inget politiskt parti som vill framstå som seriöst ha samröre med.
Citera
2018-09-05, 02:27
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag tog bara upp dem som källa, och ja, jag lyssnar på dem. Men jag kan omvärdera saker och ting, det är inga problem.

Det viktiga är det högre syftet som vi alla samlas här för.

Det jag menar är att ingen utifrån AfS-synpunkt bryr sig om Svegot, där är de helt irrelevanta. Snarare är det AfS som påverkar Svegot än tvärtom. Vad folk sedan väljer att lyssna på privat är en annan sak, och det får alla som så önskar självklart göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in