Citat:
Ursprungligen postat av
WagnerRockarLoss
Katastrofsiffror för AfS. Ha i åtanke att av dessa 2.8% så kommer F!, PP och alla andra icke-AfS partier att äta upp största delen av den 2.8% kakan. Med det i åtanke ser AfS helt klart ut att bli ett riktigt promilleparti. Ska Kasslern lyckas vända på det här, ja då får han verkligen rocka och fucka loss.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag gissar i nuläget på att Alternativ för Sverige får ett resultat mellan 1 och 1,5 procent vilket vore en succé med tanke på hur nybildat partiet är. Det kan dock naturligtvis bli mer eller mindre än så. Jag hoppas självklart på ett riksdagsinträde men jag vågar inte vara så optimistisk just nu. Det går ju inte att utesluta att den hetskampanj som Sverigedemokraterna och vänstern bedriver mot partiet kommer att få effekt. En sak är dock säker: Det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen är något som jag aldrig kommer att glömma.
Fast SD:s beteende är till viss del förståeligt. SD vill som vilket annat företag som helst, ha monopol på marknaden (i det här fallet, invandringsfrågan). De ser AfS som en potentiell konkurrent, och tar till alla möjliga knep för att sänka uppstickaren. Det är så det brukar fungera med konkurrenter. Kolla bara på Intel vs AMD som utmärkt exempel.
Tror du att Miljöpartiet hade varit jätteoptimistiska ifall ett nytt miljöparti försökte kvala in i riksdagen? De hade nog försökt stjälpa det partiet också och propagerat för hur deras idéer är bättre för miljön osv. Politiska partier vill inte ha konkurrens.
Citat:
Ursprungligen postat av
FittJanne
Vi minns även tiden när tanken på att SD skulle bli lika stor eller större än S var osannolik.
Antyder du att AfS är SD2?
Citat:
Ursprungligen postat av
FittJanne
Du lägger väldigt mycket energi på ett "ickehot" förresten.
Jag betraktar inte AfS som ett hot. Dels för att vara ett hot, måste man vara både intellektuell och ännu viktigare, originell, och AfS är varken eller (det är liksom inga stora tänkare i AfS). Sedan om nu AfS skulle vara ett hot på riktigt, ja då hade det tagits en hel del lagliga åtgärder mot dem i syfte att neutralisera dem. Och då menar jsg betydligt hårdare tag än att temporärt stänga av deras YouTube kanal.
Jag är intresserad av sakfrågan dock, därav lägger jag ner lite tid i den här tråden. Men det är inte så mycket tid så sett. Skillnaden är att jag postar 2-3 långa inlägg (mins inlägg är alltid så där förresten, i alla trådar jag deltar i; jag håller mig ifrån one-liners) i några dagar, sedan gör jag annat i någon vecka eller två, och kommer tillbaka till tråden, medan stampostarna i den här tråden pumpar 10-20 korta inlägg dygnet runt.