Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-16, 14:35
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Ni vill vara i riksdagen för att bekämpa ett HJÄRNSPÖKE.

Ja det judiska mediaägandet i Sverige är ett hjärnspöke helt utan substans. Ta din vitaminer och din farmaka nu, så vi slipper dina teorier i några timmar. Att du har internet på äldreboendet är dock fint.
Citera
2018-08-16, 14:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Varför ska ni vara i riksdagen?

Så att något parti som företräder det svenska folket finns representerat?
Citera
2018-08-16, 14:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Övriga (inklusive FI) ökar med 0,1 till 2,8% i dagens Novus.

https://www.svt.se/nyheter/s-m-och-kd-lyfter-inte-riskerar-usla-valresultat
Katastrofsiffror för AfS. Ha i åtanke att av dessa 2.8% så kommer F!, PP och alla andra icke-AfS partier att äta upp största delen av den 2.8% kakan. Med det i åtanke ser AfS helt klart ut att bli ett riktigt promilleparti. Ska Kasslern lyckas vända på det här, ja då får han verkligen rocka och fucka loss.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag gissar i nuläget på att Alternativ för Sverige får ett resultat mellan 1 och 1,5 procent vilket vore en succé med tanke på hur nybildat partiet är. Det kan dock naturligtvis bli mer eller mindre än så. Jag hoppas självklart på ett riksdagsinträde men jag vågar inte vara så optimistisk just nu. Det går ju inte att utesluta att den hetskampanj som Sverigedemokraterna och vänstern bedriver mot partiet kommer att få effekt. En sak är dock säker: Det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen är något som jag aldrig kommer att glömma.
Fast SD:s beteende är till viss del förståeligt. SD vill som vilket annat företag som helst, ha monopol på marknaden (i det här fallet, invandringsfrågan). De ser AfS som en potentiell konkurrent, och tar till alla möjliga knep för att sänka uppstickaren. Det är så det brukar fungera med konkurrenter. Kolla bara på Intel vs AMD som utmärkt exempel.

Tror du att Miljöpartiet hade varit jätteoptimistiska ifall ett nytt miljöparti försökte kvala in i riksdagen? De hade nog försökt stjälpa det partiet också och propagerat för hur deras idéer är bättre för miljön osv. Politiska partier vill inte ha konkurrens.

Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Vi minns även tiden när tanken på att SD skulle bli lika stor eller större än S var osannolik.
Antyder du att AfS är SD2?

Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Du lägger väldigt mycket energi på ett "ickehot" förresten.
Jag betraktar inte AfS som ett hot. Dels för att vara ett hot, måste man vara både intellektuell och ännu viktigare, originell, och AfS är varken eller (det är liksom inga stora tänkare i AfS). Sedan om nu AfS skulle vara ett hot på riktigt, ja då hade det tagits en hel del lagliga åtgärder mot dem i syfte att neutralisera dem. Och då menar jsg betydligt hårdare tag än att temporärt stänga av deras YouTube kanal.

Jag är intresserad av sakfrågan dock, därav lägger jag ner lite tid i den här tråden. Men det är inte så mycket tid så sett. Skillnaden är att jag postar 2-3 långa inlägg (mins inlägg är alltid så där förresten, i alla trådar jag deltar i; jag håller mig ifrån one-liners) i några dagar, sedan gör jag annat i någon vecka eller två, och kommer tillbaka till tråden, medan stampostarna i den här tråden pumpar 10-20 korta inlägg dygnet runt.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-16 kl. 14:43.
Citera
2018-08-16, 14:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ni vill vara i riksdagen för att bekämpa ett HJÄRNSPÖKE.
Är invandrarna i Sverige bara en inbillning?
Citera
2018-08-16, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag gissar i nuläget på att Alternativ för Sverige får ett resultat mellan 1 och 1,5 procent vilket vore en succé med tanke på hur nybildat partiet är. Det kan dock naturligtvis bli mer eller mindre än så. Jag hoppas självklart på ett riksdagsinträde men jag vågar inte vara så optimistisk just nu. Det går ju inte att utesluta att den hetskampanj som Sverigedemokraterna och vänstern bedriver mot partiet kommer att få effekt. En sak är dock säker: Det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen är något som jag aldrig kommer att glömma.

Jag upplever mig som tämligen realistisk och harmonisk och tror att AFS kommer in redan i år om de fortsätter på den utstakade vägen. Det är 2018, vi har Trump, vi har den nationella renässansen i hela Östeuropa, samt även Brexit om jag skall kopiera Kasselstrandsretorik. Numera går det att nå stjärnorna och påbörja etableringen av det vita rymdimperiet!

Visst Sverige är ett litet undantag där den judisk planterade kulturmarxistiska demokraturen har varit synnerligen mycket lömsk och skadat hjärnan hos många svenskar men jag tycker mig också se en alltmer rapid uppvaknande för de flesta ur koman.

Kanske måste AFS dra fram ett äss ur rockärmen i form av att göra ett spex, ett framträdande, en kupp för att rikta strålkastarljuset mot sig på bästa sändningstid! Vilket de har också lyckats i form av Återvandringsverket, Almedalen mm. Många svenskar läser alternativmedia speciellt FriaTider, och känner till AFS existens,vill svensken få in AFS i riksdagen så gör svensken det.

Velar svensken ja då får vi ett tandlöst SD i 4 år till och dubbla importer av kvotinvandrare. Välj varsamt svensk! https://pbs.twimg.com/media/DkuJnXSW0AAnOVM.jpg:large
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-16 kl. 14:48.
Citera
2018-08-16, 14:49
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Med Alternativ för Sverige inräknat tillsammans med riksdagspartierna angående Facebook-gillningar, så ser det ut såhär:
Sverigedemokraterna: 205 517 (27,05%)

Socialdemokraterna: 158 645 (20,88%)

Nya Moderaterna: 99 159 (13,05%)

Vänsterpartiet: 96 748 (12,74%)

Miljöpartiet de gröna: 65 003 (8,56%)

Centerpartiet: 51 758 (6,81%)

Alternativ för Sverige: 33 829 (4,45%)

Liberalerna (f.d. Folkpartiet): 27 903 (3,67%)

Kristdemokraterna: 21 065 (2,78%)

Totalt: 759 627

Nu har det gått 13 dagar.
Sverigedemokraterna: 207 032 (26,63%) -0,42

Socialdemokraterna: 161 729 (20,80%) -0,08

Nya Moderaterna: 102 386 (13,17%) +0,12

Vänsterpartiet: 98 087 (12,62%) -0,12

Miljöpartiet de gröna: 65 757 (8,46%) -0,10

Centerpartiet: 52 835 (6,80%) -0,01

Alternativ för Sverige: 39 407 (5,07%) +0,62

Liberalerna (f.d. Folkpartiet): 28 569 (3,68%) +0,01

Kristdemokraterna: 21 570 (2,77%) -0,01

Totalt: 777 372
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-08-16 kl. 15:19.
Citera
2018-08-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Statistiskt osignifikant, med andra ord.

FI verkar vara i nedåtgående trend, så det kan mycket väl vara så att AfS ökningar off-settar FIs minskning. Men det är förstås en spekulation.

För övrigt är hela iden om statistiskt signifikanta förändringar ganska meningslös i detta sammanhang. I ett scenario där det faktiska väljarstödet är helt oförändrat kommer knappt varannan mätning ändå leda till en säkerställd förändring hos något parti.
Citera
2018-08-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Nu har det gått 13 dagar.
Sverigedemokraterna: 207 032 (26,63%)

Socialdemokraterna: 161 729 (20,80%)

Nya Moderaterna: 102 386 (13,17%)

Vänsterpartiet: 98 087 (12,62%)

Miljöpartiet de gröna: 65 757 (8,46%)

Centerpartiet: 52 835 (6,80%)

Alternativ för Sverige: 39 407 (5,07%)

Liberalerna (f.d. Folkpartiet): 28 569 (3,68%)

Kristdemokraterna: 21 570 (2,77%)

Totalt: 777 372
Sentio :
[SD]25,5 %

[S] 21,1 %

[M] 19,1 %

[V] 12,6 %

[MP]3,9 %

[C] 6,9 %

[L] 4,6 %

[KD] 2,4 %

Otroligt hur ett partis Facebook "gillningar" kan vara en sådan tydlig indikator på hur dem ligger i opinionen.
Citera
2018-08-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Hade folk verkligen varit desperata efter något hade det samlats hundratals om inte något tusental människor. Men för bekvämt med jobb och rösta på SD och dricka kaffe.

Därför som jag hoppas att det blir värre, på ett sjukt sätt. Det är det enda som kommer få folk att förstå, när det dör folk överallt. Deras eget fel, nu ropar de efter hjälp men "vad var det vi sa"

Så är det. De flesta i Sverige har det relativt bra materiellt (även om konsumtionen sker med lånade pengar) och lever relativt bekväma liv. De orkar inte bry sig eller så förtränger de negativa impulser och intryck.

AfS största problem är dock att de allra flesta svenskar fortfarande inte vet om att partiet existerar. Det krävs upprepad, ihärdig och långvarig exponering i TV och MSM-tidningar för att folk ska snappa upp någonting.

Den där kollapsen som många nationalister väntar och hoppas på kanske aldrig kommer. Risken finns att vi bara fasas ut och förbrunas tills svenskar är en svag minoritet i ett land med icke-vit majoritet. Vi måste kämpa och organisera oss politiskt här och nu, vi har inte råd att vänta på kollapsen som kanske aldrig kommer.
Citera
2018-08-16, 15:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Så är det. De flesta i Sverige har det relativt bra materiellt (även om konsumtionen sker med lånade pengar) och lever relativt bekväma liv. De orkar inte bry sig eller så förtränger de negativa impulser och intryck.

AfS största problem är dock att de allra flesta svenskar fortfarande inte vet om att partiet existerar. Det krävs upprepad, ihärdig och långvarig exponering i TV och MSM-tidningar för att folk ska snappa upp någonting.

Den där kollapsen som många nationalister väntar och hoppas på kanske aldrig kommer. Risken finns att vi bara fasas ut och förbrunas tills svenskar är en svag minoritet i ett land med icke-vit majoritet. Vi måste kämpa och organisera oss politiskt här och nu, vi har inte råd att vänta på kollapsen som kanske aldrig kommer.
Kollapssnacket är lite defaitism och rätt naivt, verklighetsfrämmande prat från politiskt oinsatta, om jag sks vara ärlig. Kolla bara på Sydafrika, kan det liksom bli värre än så för den vita minoriteten än där? Ja, det kan det faktiskt. Men i alla fall, Sverige är för etniska svenskar just nu, ett paradis jämfört med Sydafrika för boerna, ändå har de inte dragit igång någon rasradikal revolution där, hsr de vita sydafrikanerna ens något vitnationalistiskt part i deras riksdagsmotsvarighet? Kan visserligen vara svårt att få in något sådant där, med tanke på att de är mindre än 10% av befolkningen nuförtiden, men poängen är att det här "det måste bli värre innan det blir bättre" och "vi måste utsättas för ett stålbad" och liknande snack är rätt uttjatat kvasiintellektuellt trams vid det här laget.

Så här är det: svenskar har det faktiskt jättebra idag (komparativt sett alltså), självklart finns det samhällsproblem och det är alldeles för hög turd world untermenschen invandring och detta måste göras något åt innan det blir kaoz på riktigt, ISIS-style, Kurdistan eller Bantustan (alla möjliga framtidsscenarion, i Sverige), men i dagsläget är SD så det ser ut om man vill rösta på ett svenskvänligt parti, vare sig man gillar det eller inte. Detta innebär inte att SD har 100% rätt i allt de säger och att de är helt moraliska, principiella osv, men SD-modellen är helt enkelt så det ser ut idag om man vill ha en politisk dos nationalism i ett västerländskt land. Det är just SD-motsvarigheter vi har i Danmark, Norge, Holland, Frankrike osv; inga av dessa länder har väl ändå ett kompromisslöst rasradikalt, judeskeptiskt parti som har över 10%? Jag räknar inte med Ungern och Grekland i sammanhanget eftersom de inte är västeuropeiska (och dessutom är de faktiskt båda sydeuropeiska blatteländer där man inte är lika noga med anseende osv).
Citera
2018-08-16, 15:37
Medlem
Det ser ut som att Bashar al-Assad var och tittade på torgmötet igår, kanske han vill ha tillbaka sina syrier genom återvandringsverket.
http://www.bilddump.se/bilder/20180816153136-81.227.67.30.png
Citera
2018-08-16, 15:51
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Katastrofsiffror för AfS. Ha i åtanke att av dessa 2.8% så kommer F!, PP och alla andra icke-AfS partier att äta upp största delen av den 2.8% kakan. Med det i åtanke ser AfS helt klart ut att bli ett riktigt promilleparti. Ska Kasslern lyckas vända på det här, ja då får han verkligen rocka och fucka loss.

Fast SD:s beteende är till viss del förståeligt. SD vill som vilket annat företag som helst, ha monopol på marknaden (i det här fallet, invandringsfrågan). De ser AfS som en potentiell konkurrent, och tar till alla möjliga knep för att sänka uppstickaren. Det är så det brukar fungera med konkurrenter. Kolla bara på Intel vs AMD som utmärkt exempel.

Tror du att Miljöpartiet hade varit jätteoptimistiska ifall ett nytt miljöparti försökte kvala in i riksdagen? De hade nog försökt stjälpa det partiet också och propagerat för hur deras idéer är bättre för miljön osv. Politiska partier vill inte ha konkurrens.

Antyder du att AfS är SD2?

Jag betraktar inte AfS som ett hot. Dels för att vara ett hot, måste man vara både intellektuell och ännu viktigare, originell, och AfS är varken eller (det är liksom inga stora tänkare i AfS). Sedan om nu AfS skulle vara ett hot på riktigt, ja då hade det tagits en hel del lagliga åtgärder mot dem i syfte att neutralisera dem. Och då menar jsg betydligt hårdare tag än att temporärt stänga av deras YouTube kanal.

Jag är intresserad av sakfrågan dock, därav lägger jag ner lite tid i den här tråden. Men det är inte så mycket tid så sett. Skillnaden är att jag postar 2-3 långa inlägg (mins inlägg är alltid så där förresten, i alla trådar jag deltar i; jag håller mig ifrån one-liners) i några dagar, sedan gör jag annat i någon vecka eller två, och kommer tillbaka till tråden, medan stampostarna i den här tråden pumpar 10-20 korta inlägg dygnet runt.

Är det därför du känner dig hemma i SD? Det här var den mest öppna dörren jag någonsin sparkat in. Fick ont i knät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in