2018-08-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hon försenade starten. Hon kontrollerade aldrig flygplanet.

Du har väl aldrig flugit va ? Eller ? Förstår du befälsordningen på flygplan respektive sjöfartyg ?
Man lyder högsta befälet ombord, något annat finns inte att välja på. Vill du inte göra det, så är det ju nog bäst att du stannar hemma istället...
Ett flygplan är inte vilket fordon som helst, det finns anledningar till att flygbolaget måste fungera på ett visst sätt

Enligt pilotfacket (det internationella) har man av arbetsrättsliga skäl sagt att piloten (kaptenen) har befälet ombord så snart boardningen har avslutats och i vissa fall att dörrarna är stängda.
Så ja, Elin kapar flygplanet genom att göra myteri, genom att inte lyda besättningens kommando.
Hon har övertagit kommandot över flygplanet även om det står kvar på marken
Sug på den karamellen ett tag, du ?

Hypotetiskt resonemang: Det hade varit likadant om hon sagt att hon inte vill sätta sig ner, förräns att ett annat flygplan flugit in rysk kaviar och champagne ifrån varuhuset Harrods i London, och sagt att Röfvén betalar, så att hon kunde fira sin resa med den nya 59-årige pojkvännen/hustrumisshandlaren till Kabul. Om nu hon hade en annan baktanke eller reservplan med sitt agerande...
Det vet vi ju inte, jag skulle faktiskt tro att hon är smartare än vad som har framgått. Hon kan mycket väl ha känt till 59-åringen redan innan ombordstigningen. 59-åringen ska väl ha hämtats ifrån förvaret, och vi vet att Elin har haft en hel del kontakt med dessa där...

Så även i detta fall så är denna form av "civil olydnad" detsamma som "ohörsamhet emot ordningsmakten", dvs ordervägran, eller kort och gott kapning eftersom det är ombord på ett luftfartyg eller sjöfartyg

Ska väl finnas något gammalt fall där kaparen tar kommandot över kaptenen och också börjar ställa helt bisarra krav. Men efter ett tag ger kaparen upp, därför att kaptenen om och om igen förklarar att flygplanet inte har den räckvidden att nå tex Kuba, som det då gällde. Polis stormar flygplanet och griper GM. Och denne åtalas för kapning. I försvaret nämns det att flygplanet aldrig lämnade marken. Likväl dömdes GM för kapning.

Det finns ju historier om stökiga passagerare som hittat på fanstyg, och fått enorma böter, och rentav fängelse.

Men dessa historier om fylleresor med halvt sönderslagna flygplan mm de är mest bara skrönor, rent BS. Och tex en flygplansstol är stört omöjligt att ta sönder med handkraft, även för en som heter Tyson. Även tex fotbollsresor går rätt lugnt tillväga, bortsett ifrån tjoandet. Jag menar de är ju inte så packade precis att alla måste bäras av, det har jag faktiskt aldrig sett någonsin...

Ursäkta att jag kommer med en massa pekpinnar här, och drämmer fakta i huvudet så här, men försök få in det i era fossila huvuden att Turkish Airlines inte är precis vilket flygbolag som helst. Och Turkiet är inte vilket land som helst. Turkiet har extremt många terrordåd med många dödade. Så jag gissar att det varit nervöst för besättningen. De kunde ju inte veta om den här söta lilla Elin kanske skulle visa sig vara iskall och rentav kanske beväpnad på något vis, eller i nästa andetag komma med bombhot mm...

Det brukar bli storpolitik av alla sådana här händelser där flygbolag är inblandade

Flygplatser är bara till för transporter av folk och gods, de är inga platser som man får demonstrera på
2018-08-12, 15:07
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Du har väl aldrig flugit va ? Eller ? Förstår du befälsordningen på flygplan respektive sjöfartyg ?
Man lyder högsta befälet ombord, något annat finns inte att välja på. Vill du inte göra det, så är det ju nog bäst att du stannar hemma istället...
Ett flygplan är inte vilket fordon som helst, det finns anledningar till att flygbolaget måste fungera på ett visst sätt

Enligt pilotfacket (det internationella) har man av arbetsrättsliga skäl sagt att piloten (kaptenen) har befälet ombord så snart boardningen har avslutats och i vissa fall att dörrarna är stängda.
Så ja, Elin kapar flygplanet genom att göra myteri, genom att inte lyda besättningens kommando.
Hon har övertagit kommandot över flygplanet även om det står kvar på marken
Sug på den karamellen ett tag, du ?

Hypotetiskt resonemang: Det hade varit likadant om hon sagt att hon inte vill sätta sig ner, förräns att ett annat flygplan flugit in rysk kaviar och champagne ifrån varuhuset Harrods i London, och sagt att Röfvén betalar, så att hon kunde fira sin resa med den nya 59-årige pojkvännen/hustrumisshandlaren till Kabul. Om nu hon hade en annan baktanke eller reservplan med sitt agerande...
Det vet vi ju inte, jag skulle faktiskt tro att hon är smartare än vad som har framgått. Hon kan mycket väl ha känt till 59-åringen redan innan ombordstigningen. 59-åringen ska väl ha hämtats ifrån förvaret, och vi vet att Elin har haft en hel del kontakt med dessa där...

Så även i detta fall så är denna form av "civil olydnad" detsamma som "ohörsamhet emot ordningsmakten", dvs ordervägran, eller kort och gott kapning eftersom det är ombord på ett luftfartyg eller sjöfartyg

Ska väl finnas något gammalt fall där kaparen tar kommandot över kaptenen och också börjar ställa helt bisarra krav. Men efter ett tag ger kaparen upp, därför att kaptenen om och om igen förklarar att flygplanet inte har den räckvidden att nå tex Kuba, som det då gällde. Polis stormar flygplanet och griper GM. Och denne åtalas för kapning. I försvaret nämns det att flygplanet aldrig lämnade marken. Likväl dömdes GM för kapning.

Det finns ju historier om stökiga passagerare som hittat på fanstyg, och fått enorma böter, och rentav fängelse.

Men dessa historier om fylleresor med halvt sönderslagna flygplan mm de är mest bara skrönor, rent BS. Och tex en flygplansstol är stört omöjligt att ta sönder med handkraft, även för en som heter Tyson. Även tex fotbollsresor går rätt lugnt tillväga, bortsett ifrån tjoandet. Jag menar de är ju inte så packade precis att alla måste bäras av, det har jag faktiskt aldrig sett någonsin...

Ursäkta att jag kommer med en massa pekpinnar här, och drämmer fakta i huvudet så här, men försök få in det i era fossila huvuden att Turkish Airlines inte är precis vilket flygbolag som helst. Och Turkiet är inte vilket land som helst. Turkiet har extremt många terrordåd med många dödade. Så jag gissar att det varit nervöst för besättningen. De kunde ju inte veta om den här söta lilla Elin kanske skulle visa sig vara iskall och rentav kanske beväpnad på något vis, eller i nästa andetag komma med bombhot mm...

Det brukar bli storpolitik av alla sådana här händelser där flygbolag är inblandade

Flygplatser är bara till för transporter av folk och gods, de är inga platser som man får demonstrera på
Rekommenderar dig att vidarebefordra inlägget till åklagaren som utreder kapningen.
2018-08-12, 15:10
Medlem
Citat:
Du menar alltså att varje land som tillämpar den där konventionen kan ha en helt egen godtycklig definition av kapning?

Begreppet kommer utav de gamla sjöfartslagarna, dvs myteri eller kapning. Så fort man sätter sig upp emot befälet är det ett myteri. Kapning tillkom utav piraternas härjningar men där var det lasten på fartyget som var det viktiga. Så här faller Elins handlande in under kapning eftersom hon dels satte sig upp emot befälet, hindrade avgång, plus ville ta i beslag, stjäla, en del av luftfartygets last, dvs AKA 59-åringen...

Citat:
Och hur var det nu med den där juridiska principen som innehållet lilla ordet "eller"?

Finns väl exempel på kapare som ställts inför rätta i flera länder, så helt omöjligt är det ju inte, typ...

Citat:
Miljöpartister må vara lite konstiga, men varför skulle en finsk sådan ta med sig hela familjen ombord vid en aktion? Och vad får dig att tro att Ramberg har koll på finska utvisningar?

Den finska kvinnan vet vi ju inte om hon fått uppgifterna i förväg, eller inte ? Det vet vi ju inte varför de reste hela familjen, den finska kvinnan trodde kanske att hon skulle lyckas, dvs att bara asylanten skulle tas av planet - inte hon själv ? Ramberg är gammal i gemet och har säkert ett stort kontaktnät. Hon behöver bara ringa någon finsk kollega. Vidare så samarbetar svensk gränspolis med Frontex som administrerar de flesta utvisningarna. Om Ramberg har rätt kontakter så kan hon nog se Frontex pågående ärenden

Citat:
Slutligen, det här reseförbudet, hur tillämpas det utan att det samtidigt bryts mot personuppgiftslagar?

Det är internationella register som flygbolagen delar emellan sig, vilka passagerare som utgör säkerhetsrisker eller är tex "störiga". Dessutom så finns det ju terrorlistorna som också delas länder emellan.

Personuppgiftslagar AKA de svenska har ingen internationell räckvidd, nej...
De personuppgifts"lagar" som gäller på Facebook och Internet och sådant har inget att göra med de uppgifter som flygbolagen har rätt att spara. Tex bonusprogrammen är ett kundavtal, osv

Citat:
Visst, lika mycket som att man kontrollerar och kapar en spårvagn om man håller upp dörren för en sen resenär.

Du duger nog bara till spårvagnsförare, knappast till flygkapten. Fortsätt du att köra spårvagn du, det blir nog bra ska du se - snyggt försök till relativisering, tack

Hon bör åtalas eftersom hon sagt att hon ska göra om det, alltså finns det risk för fortsatt brottslighet,
snyggt jobbat Elin att frita en hustru- och barn-misshandlare, en jäva skurk helt enkelt...

Nej nu får ni spinna vidare på det här bäst ni vill, jag har inget mer att tillägga just nu, så nu får någon annan ta stafettpinnen o spinna vidare
2018-08-12, 15:46
Medlem
Citat:
Rekommenderar dig att vidarebefordra inlägget till åklagaren som utreder kapningen.

Ja jag har vidarebefordrat ditt inlägg till åklagaren att hindra ett flygplan ifrån att starta är absolut inte värre än att hålla upp spårvagnsdörren, eller tex en hissdörr.
Du är väl en sådan 7K/MP-are som envisas själv med att köra vänstertrafik, för högertrafik det gäller inte dig, inte stanna vid rött ljus heller.

Jag har också redan fått svar ifrån åklagaren att det var en helt avgörande faktor med spårvagnsdörren, och ska tas upp på presskonferensen inom kort. Elin blir därmed helt friad, hurra !

Piloten blir nu av med pilotlicensen och får köra spårvågn i Göteborg nu i stället, eftersom piloten inte genast hörsammade aktivistens krav - Alla likas värde, Värdegrunden, och "civil olydnad" trumfar nu precis alla flygplats-/luftfarts-bestämmelser - Piloten blir nu kallad "jävla rasistjävel" och hängs ut på Facebook

Om du läst mina tidigare inlägg så finns det faktiskt svåra olyckor som orsakats av att störiga passagerare stört piloterna inför start, att tex någon inställning gjorts fel. Varpå flygplanet störtat kort efter start, och alla dog. Flygplan är helt enkelt inte vanliga typer av fordon där man kan göra vad man känner för

Jag gissar att du Neksnor också är en sådan där som får skaffa dig ett eget land, så kan du ju ha dina egna luftfartsbestämmelser och immigrationsbestämmelser bäst du vill. Så får du väl se om hur många av världens flygbolag som vill trafikera dina flygplatser ?
Eller att det vore lämpligare att deportera både dig och Elin till Kabul ? Så ni får se er mångkultur på nära håll ?

Nej fan nu får någon annan spinna vidare
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-12 kl. 15:50.
2018-08-12, 16:01
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Om du läst mina tidigare inlägg så finns det faktiskt svåra olyckor som orsakats av att störiga passagerare stört piloterna inför start, att tex någon inställning gjorts fel. Varpå flygplanet störtat kort efter start, och alla dog. Flygplan är helt enkelt inte vanliga typer av fordon där man kan göra vad man känner för

Jo, jag har med ett litet leende på läpparna läst dina tidigare inlägg, men du har glömt att ge exempel på sådana olyckor. Men inläggen är riktigt underhållande trots bristande trovärdighet.
2018-08-12, 18:13
Medlem
Citat:
Jo, jag har med ett litet leende på läpparna läst dina tidigare inlägg, men du har glömt att ge exempel på sådana olyckor. Men inläggen är riktigt underhållande trots bristande trovärdighet.

Ids fan inte leta, allt kring olyckor finns inte inskannat heller, och läsbart på nätet.
Skit samma, ursäkta jag tog upp sådana frågor som kan ge fler frågetecken än vad som behövs
här i detta fallet.

Jag har dock träffat överlevande ifrån en flygplanskapning och fått återberättat den vanmakt som rådde redan i början av kapningen. Och jag kan känna igen denna känsla utav vanmakt med Elins lilla "civila olydnad-stunt", om man nu inte kan någon flytande engelska, nästan aldrig flyger och inte förstå vad som händer.
Jag var också vid Drottninggatan kort efter att dådet hade hänt,
så jag är ruttet trött på PK-Politikers extrema feghet i det här landet
- Fredens Religion - pyttsan !! Haha !!
PK får skörda vad de sått - Välkommen till verkligheten !

Nej fan nu får någon annan spinna vidare
2018-08-13, 21:35
Medlem
Detta är inte klokt. Hur kan någon tycka att det hon gjort är bra?
Det har inget med invandring att göra bara en idiot som tycker sig ha rätt att bestämma.
2018-08-13, 22:49
Avslutad
Blir hon frikänd tror ni?
2018-08-13, 23:59
Medlem
samverkans avatar
Nu fortsätter den här idioten genom att uppmana andra till att göra samma sak imorgon, kan det inte ses som uppmanande till brottslig handling att skriva så som hon gör här?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155770348631274&set=a.10155770348 611274.1073741830.747896273&type=3
2018-08-14, 00:11
Medlem
Är hon åtalad eller ej?
2018-08-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Är hon åtalad eller ej?
Nej, inte vad vi vet, nej
Citat:
Ursprungligen postat av samverkan
Nu fortsätter den här idioten genom att uppmana andra till att göra samma sak imorgon, kan det inte ses som uppmanande till brottslig handling att skriva så som hon gör här?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155770348631274&set=a.10155770348 611274.1073741830.747896273&type=3
Jo, det är det ja. Nu är det en bisexuell, det gick ju inte så bra med den som var homo, och inte med den som var hustru- och barna-misshhandlare heller, -- nå men då provar vi ett annat knep ? Ja, bisexuell det måste ju slå an på känslosträngarna ? Nästa då, blir det en tidelagare då då ?
Kolla att hon har skrivit bisexuell som BISEXUAL, stora bokstäver, alltså kan den maniska fasen i Jesus-komplexet ha slagit till igen ?
Ger mig fan på att de har planer på att frita Akilov också ?

Men aktivisterna är nog inte vakna tidigt imorgon förmiddag, sådana här aktivister brukar ha sena vanor. Så skicka iväg karlen tidigt imorgon så blir det bra. Dvs med första flyg innan matarbussarna börjar att gå.

Annars så kan ju Polisen ställa upp med 30-40 man och kolla ingången till flygplatsen, alternativt släppa in dem men skicka karlen (gubben) med ett annat flyg eller ifrån en annan flygplats
Alternativt så kan de ju stänga hela Landvetter under kvällen just genom att Luftfartsverket kommer att få fan i helvete ifrån IATA och pilotfacket direkt ifall det blir minsta oroligheter på flygplatsen

Gissningsvis så vill inte Turkish Airlines ha något tok på sitt flyg, så jag gissar att de nyper aktivisterna direkt... med tanke på oroligheterna som nu råder i Turkiet pga valutakaos så kommer TA att bli rent jävla skitarga om det upprepas

Någon i den här soppan läcker uppgifter helt klart. Jag antar att det är Tanti Rambergskan som utnyttjar sina kontakter ?
Tanti Rambergskans Twitter är fullt av aktivistmaterial, och bland annat länkar till hur man ska söka asyl och med matnyttiga tips, typ...
Sjukt är bara ordet...
Jag kan inte bry mig mindre
Skulle det varit något vett i det här aktivistnätverket så hade de ställt upp och hjälpt den misshandlade hustrun och barnen, men sådana moraliska betänkligheter är de här billiga uppmärksamhetstörstande individerna för ytliga för att kännas vid ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-14 kl. 01:26.
2018-08-14, 02:14
Medlem
Nygamla uppgifter i målet: https://nyheteridag.se/nyheter-idag-avslojar-elin-ersson-stoppade-utvisning-av-kvinnomisshandlare-som-bett-om-att-bli-skick ad-tillbaka/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in