Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 08:15
  #2209
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Är hon åtalad eller ej?
Ingen blir åtalad så snabbt. Hon är polisanmäld & det pågår en utredning. Som kanske senare leder fram till ett åtal.
2018-08-15, 11:17
  #2210
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Nygamla uppgifter i målet: https://nyheteridag.se/nyheter-idag-...ckad-tillbaka/
Det var nästan på väg att bli riktigt pikant, tills man läst och undrar vilken text rubriksättaren där läst.
2018-08-15, 11:27
  #2211
Medlem
ScorchPipes avatar
Kanske är gamla uppgifter, men är en rubrik i DN idag:
"Ismaeil skickades hem - trots protest"

Den leder till betalvägg för en gammal artikel, men det antyder ju att han har lyft från svensk mark nu.
2018-08-16, 00:45
  #2212
Medlem
[Jag har inte läst alla enstaka inlägg i tråden, så jag ber om överseende om det är så att mina funderingar redan har varit uppe]

Kan en dömd person arbeta som socionom? är en fråga jag har sett i tråden. Jag skulle vilja säga att det beror på vilket brott det handlar om. En socionom (socialsekreterare/kurator) som har åkt fast för fortkörning (med bibehållet körkort) vid något enstaka tillfälle kan jag leva med. Ett snatteri i ungdomen skulle jag också kunna låta slinka igenom (trots att jag är ganska "rabiat" vad det gäller att förhålla sig till vad som är rätt och fel).
En socionom (socialsekreterare) i mitt umgänge blev av med körkortet (i tjänsten), och fick behålla jobbet trots att körkort är ett krav för att hen ska kunna utföra sitt arbete. Det känns ganska tveksamt, i mina ögon.

Med den dom jag innerligt hoppas att Elin snart har på sin meritlista, så skulle jag säga att det är helt uteslutet att hon kan arbeta som socionom. Ja, det är uteslutet utifrån hennes agerande, även om hon inte skulle bli dömd.
Hon har genom sitt agerande tydligt visat att hon är beredd att gå långt för att en person ska kunna vistas där hen enl. lag är förbjuden att vara.
Tänk er socialsekreteraren/kuratorn Elin som sitter i samtal med en misshandlad kvinna, som nu har lyckats få sin plågoande belagd med besöksförbud. Hur ska den kvinnan ens kunna tro att Elin inte direkt efter mötet ringer upp plågoanden och talar om var kvinnan nu bor? Elin vill ju - och har visat att hon agerar för - att människor ska kunna vistas där de inte får.
Eller tänk att hon skulle börja arbeta på Migrationsverket. Hur många Akilov skulle hon kämpa sig blodig för att behålla i Sverige?

Det enda rimliga är att den högskola/det universitet där Elin studerar meddelar att hon inte är välkommen längre, och att hon blir återbetalningsskyldig för vad hennes utbildning hittills har kostat. Därutöver ska hon dömas kännbart för det brott hon har begått.
2018-08-17, 07:40
  #2213
Medlem
Isabella Lövin uttrycker sig märkligt i dagens partiledarutfrågning i P1. Hon hävdar - i egenskap av minister - att civil olydnad kan behövas. Motiveringen är ”att var och en måste få följa sitt hjärta”.

Programledaren ställer en följdfråga om samma resonemang går att tillämpa om man inte vill betala skatt, men det fick man inte.

Idiotjävel.
2018-08-17, 11:41
  #2214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Isabella Lövin uttrycker sig märkligt i dagens partiledarutfrågning i P1. Hon hävdar - i egenskap av minister - att civil olydnad kan behövas. Motiveringen är ”att var och en måste få följa sitt hjärta”.

Programledaren ställer en följdfråga om samma resonemang går att tillämpa om man inte vill betala skatt, men det fick man inte.

Idiotjävel.
Och detsamma kan man då säga om bilbrännarna i Västra Frölunda GBG i så fall.
Dom "följde ju sitt hjärta" och brände bilar som en hämnd mot polisen enligt dom själva i ett brev till expressen, polisen tar deras barn och Soc. omhändertar tar dem..

Att en minister kan stå sådär och uppmuntra till civill olydnad, hon har ett kraftigt fel i huvudet och borde fråntas sin ministerpost per omgående.
Jag önskar att det fanns ett sätt som vi svenskar kunde tvinga idioter till politiker att avgå! Som det nu är tvingas vi bara se på när de bryter sönder vårt land bit för bit.
2018-08-17, 13:19
  #2215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Och detsamma kan man då säga om bilbrännarna i Västra Frölunda GBG i så fall.
Dom "följde ju sitt hjärta" och brände bilar som en hämnd mot polisen enligt dom själva i ett brev till expressen, polisen tar deras barn och Soc. omhändertar tar dem..

Att en minister kan stå sådär och uppmuntra till civill olydnad, hon har ett kraftigt fel i huvudet och borde fråntas sin ministerpost per omgående.
Jag önskar att det fanns ett sätt som vi svenskar kunde tvinga idioter till politiker att avgå! Som det nu är tvingas vi bara se på när de bryter sönder vårt land bit för bit.

Att avrätta politikerkräken kanske inte är det bästa. Bäste vore nog att dra in medborgarskapen och passen för politikerna, göra dem arvlösa och fredlösa (*), och deportera avskummet till något riktigt jävla skitland. Tex Mali, Libyen, Somalia, Sudan, Eritrea, Kongo, Zimbabwe ?

Nä vi svenskar får sätta emot med egen civil olydnad, frågan om vad ?. Själv öppnar jag inte dörren för valfjäskarna

PK-Patrasket är ena jävla fegisar, om de nu ville ha en massa mångkultur, varför kunde de inte ta hit 52 miljoner bilbrännare till hit på en gång ?

Jo, för att återgå till trådens ämne så den sk 59-åringen misshandlade sin hustru så svårt att hon var medvetslös och krampade när ambulansen kom. Med tanke på det mycket långa avståndet emellan bostaden och närmsta sjukhus, Hudiksvall eller Sundsvall, Gävle eller Uppsala, alt Karolinska så hade kvinnan kunnat dött bara under transporten. Hon led av hjärnskakning hjärnskador och bestående yrsel. Och ett sådant kräk vill alltså både den jävla Miljötalibanen Lövin och Elin frita ur flygplanet ?

Det är så jävla lågt så att det inte finns ord för det beteendet. Den jävla Sopan Lövin och Elin har säkert fått svininfluensa och ebola och malaria på samma gång för de kan inte tänka klart.

De kan rätt och slätt dra åt helvete de här aktivisterna och inte visa sig i det här landet längre

(*) Förr så vet ni vad man gjorde med lögnare, jo man skar ut tungan på de jävlarna, Fan ta kräken !
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-17 kl. 14:15.
2018-08-19, 10:30
  #2216
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Lätt att sitta och vara tuff bakom en skärm. Du kanske inte har lust att få din feja på nätet som killen som började bråka med en liten brud? Du kanske inte vill riskera att bli avkastad av planet, polisanmäld och på no fly list? Tänk dig att du sitter där med din flickvän eller barn och ser fram emot en semester i solen, skulle du riskera detta för att bråka med en liten brud?

Kanske just därför som Turkish Airlines inte kommer kräva henne på skadestånd, de är naturligtvis som alla företag mediemedvetna.

Haha nej nej "tuff-bakom-skärm" är ju er svennars paradgren.

Jag hade åtminstone ställt mig upp och verbalt våldfört mig på den "lilla bruden".

Har gjort det förr och skulle inte dra mig för att göra det igen.

Men jag är inte etnisk svensk, så jag lider väl inte av samma skitnödhet som t.ex. du förmodar jag.
2018-08-19, 13:09
  #2217
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Haha nej nej "tuff-bakom-skärm" är ju er svennars paradgren.

Jag hade åtminstone ställt mig upp och verbalt våldfört mig på den "lilla bruden".

Har gjort det förr och skulle inte dra mig för att göra det igen.

Men jag är inte etnisk svensk, så jag lider väl inte av samma skitnödhet som t.ex. du förmodar jag.
Fast om du hade ställt dig upp så hade du inte följt besättningens uppmaning att sitta. Alltså hade du också blivit avvisad och kallad flygplanskapare på Flashback.
Jo, jag är medveten att passagerare i vissa fall får hjälpa besättningen att brotta ner folk och liknande.
2018-08-19, 15:56
  #2218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Ja såklart helt sinnesjukt och helt i linje med allt som händer. Jag kan inte hålla reda på alla sjuka grejer som händer i den här migrationspsykosen i stort sett hela västvärlden befinner sig i.

Fast det är nog bara här i Sverige som det är så här sjukt, i de andra EU-länderna är man betydligt tuffare emot asylanterna. Det förekommer nog inte alls sådana här långdragna asylärenden heller. Och Polisen drar sig inte heller för att kasta in dem i fängelse på lång lång tid.
Samhällstjänst, pyttsan, vilka andra länder har det för de brotten ?
Vänstern/MP har kantrat mentalt helt och hållet
Sverige har blivit dårarnas paradis, och det är nog bättre att flytta in på hispan för där är det ta mig tusan lugnare...

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det enda rimliga är att den högskola/det universitet där Elin studerar meddelar att hon inte är välkommen längre, och att hon blir återbetalningsskyldig för vad hennes utbildning hittills har kostat. Därutöver ska hon dömas kännbart för det brott hon har begått.

Nja, det kan man bara bli om man nu skulle ha fuskat sig in. Men CSN-pengarna får hon ju betala av förr eller senare ändå, typ...
Men visst kan hon bli avstängd ifrån utbildningen, det finns ju sådana fall, ja - tex sjukvårdsutbildningarna finns det fall där oregerligt uppträdande medfört avstängning ja,

I så fall så får studenten söka sig till någon annan utbildning på någon annan högskola
Hon kan ju söka in på Koran Universitetet i Kabul ?

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Fast om du hade ställt dig upp så hade du inte följt besättningens uppmaning att sitta. Alltså hade du också blivit avvisad och kallad flygplanskapare på Flashback.
Jo, jag är medveten att passagerare i vissa fall får hjälpa besättningen att brotta ner folk och liknande.

Du ska sitta ner, och vara fastspänd. Flygplanet är inget pendeltåg, om du nu trodde det. Det är inte konstigare än att du är ute och åker bil. Men jag gissar att du tillhör blattevänstern så säkerhetsbälte är bara till för svennejävlar ?
Äh, skit samma, vi har nog inte sett slutet på den här historien - Men en sak kan vi väl vara överens om att Elin gjort sig skyldig till "försök till fritagning" ?
Elins "lilla hyss" är myteri, och nutida benämning är kapning - Motbevisa mig ?
Elin försökte ju komma åt lasten, dvs fritagning, alltså kapning...
Turkish Airlines vittnesmål ifrån besättningen kommer dock att betyda en hel del
Jag gissar att en mängd åtgärder har vidtagits i bakgrunden, det vet vi ju inte...

Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Det är ju såna människor de vill ha här i Sverige, dessa dårar inom sadist&masochist-vänstern.
Vänstern har ju alltid genomsyrats av folkmord, tortyr, lobotomeringar, könsstympning, koncentrationsläger och annat ballt. Man är ju inte blodröda för inte. Syndens färg för övrigt.

Elin Ersson har verkligen agerat korrekt enligt vänsterns läromallar.
Elin Ersson är tvättäkta vänster.

Skulle ju vara intressant om hon hamnade i Skavlan, men att Skavlan ställde riktigt obekväma frågor,
jag gissar att hon skulle gå full Arnstad, det skulle ju vara komiskt om hon blev förbannad ?
Aktivisterna laddar nu nog om med mera tok skulle jag tro, det blir spännande det ?

Förr så sattes sådana vilsna kvinnor på tex nunnekloster. Men en anledning var ju förstås en lugnare studiemiljö, det var ju inte bara bibelkunskap som lärdes ut utan även sjukvård, främmande språk, husdjurshållning, odling, mm. Och en del kloster var ju ledande på sina utbildningar
2018-08-20, 03:43
  #2219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Men visst kan hon bli avstängd ifrån utbildningen, det finns ju sådana fall, ja - tex sjukvårdsutbildningarna finns det fall där oregerligt uppträdande medfört avstängning ja,

I så fall så får studenten söka sig till någon annan utbildning på någon annan högskola
Hon kan ju söka in på Koran Universitetet i Kabul ?



Du ska sitta ner, och vara fastspänd. Flygplanet är inget pendeltåg, om du nu trodde det. Det är inte konstigare än att du är ute och åker bil. Men jag gissar att du tillhör blattevänstern så säkerhetsbälte är bara till för svennejävlar ?
Äh, skit samma, vi har nog inte sett slutet på den här historien - Men en sak kan vi väl vara överens om att Elin gjort sig skyldig till "försök till fritagning" ?
Elins "lilla hyss" är myteri, och nutida benämning är kapning - Motbevisa mig ?
Elin försökte ju komma åt lasten, dvs fritagning, alltså kapning...
Turkish Airlines vittnesmål ifrån besättningen kommer dock att betyda en hel del
Jag gissar att en mängd åtgärder har vidtagits i bakgrunden, det vet vi ju inte...
Herregud vad mycket fria fantasier om kapning och annat.

Brottet hon begått är brott mot luftfartslagen, inte kapning eller fritagning. Troligaste straffet i det här fallet landar sannolikt på enbart dagsböter. Det är långt ifrån säkert att Turkish Airlines medverkar till en utredning av ärendet.

Hon blir inte avstängd från univ utbildning, då brottet inte kan tänkas vara en fara eller ett problem under utbildningen.

För övrigt är det bara större amerikanska flygbolag som har en sammanhållen no-fly-list (dvs portas man på ett bolag portas man på andra). Om Elin portas på Turkish Airlines så kan hon fortsätta resa med alla andra flygbolag, bannen gäller enbart Turkish Airlines.

Jag är långt ifrån övertygad om att Elin kommer få en enda rättslig konsekvens av det här.
2018-08-24, 12:50
  #2220
Medlem
Hade hoppats att någon skulle spinna vidare i tråden, men det tvärdog visst...
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Hon tog ju kontroll över flygplanet så det är knappast helt off att kalla det för kapning.
Ja, precis ja en form av utpressning, eftersom hon vill "komma åt" att kontrollera eller ta i beslag lasten (dvs passagerarna eller någon av dem) så är det per definition kapning
Avsikten fick hon ju igenom, i och med att 59-åringen fördes av flygplanet. Och då kan man säga att kapningen har genomförts enligt avsikten. Och att hon kort därefter lämnade flygplanet.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Fast om du hade ställt dig upp så hade du inte följt besättningens uppmaning att sitta. Alltså hade du också blivit avvisad och kallad flygplanskapare på Flashback.
Jo, jag är medveten att passagerare i vissa fall får hjälpa besättningen att brotta ner folk och liknande.

I din rosa enhörningsvärld så är kapning alltid en dramatisk 1970-tals kapning med skjutvapen, bomber, handgranater, eller tex pappersknivar. Men likt förbannat är det en direkt avsikt att få farkosten att göra något annat än det var tänkt ifrån början...

Man får ställa sig upp, javisst. Men du får allt ta och lyda besättningens order om att sätta dig ner, och spänna åt säkerhetsbältet när du får den uppmaningen. Man kan inte ha stående passagerare när man startar, de kan skada sig allvarligt, ifall nu tex ett däck exploderar vid starten. Flygplanet kommer då att kantra och rentav rulla runt. Det är därför som man vill att folk ska sitta fastspända.
Det är inte konstigare än att ha bältet på sig i bilen

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Herregud vad mycket fria fantasier om kapning och annat.

Brottet hon begått är brott mot luftfartslagen, inte kapning eller fritagning. Troligaste straffet i det här fallet landar sannolikt på enbart dagsböter. Det är långt ifrån säkert att Turkish Airlines medverkar till en utredning av ärendet.

Åja, äh det blev ju i alla fall en del underhållning av det här - Man kanske får vara nöjd så här långt ja

Vad är din motivering till att "försök till fritagning" inte förelåg ?
59-åringen stod ju under Kriminalvården/Gränspolisens uppsikt - och skulle det hänt på en annan flygplats än i Sverige så hade Polis och åklagare nog klämt till så hårt de kunnat,
även om tårarna varit aldrig så äkta

Vad vet vi egentligen om det hade dragit ut på tiden ännu mera, tex att flygplanet stått kvar i flera dagar på plattan, skulle då Elin börjat med bombhot tex ?

Det tyska RAF kapade ju flygplan med krav om att RAF-fångar i Tyskland skulle friges, ja så det gick som det gick. Även Ulrike Meinhof, (en av RAFs centralfigurer), var rätt så söt när hon var ung, och mycket naiv i början...
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-24 kl. 13:03.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback