2018-07-27, 18:50
Medlem
Var i Sverige pluggar Elin Ersson till socionom? Skulle inte förvåna mig om hon drillats på ökända Ersta sköndal?
2018-07-27, 18:50
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
men era puckon det är turkish airlines.dvs bolaget ägs av turkiska staten o islamisten de har till ledare. Piloten aggerade bara som deras ägare ville dvs de vill att alla muslimer skall stanna i europa

Ja de gör väl som Castro gjorde på 50-talet skickar sina kriminella utomlands.
2018-07-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
men era puckon det är turkish airlines.dvs bolaget ägs av turkiska staten o islamisten de har till ledare. Piloten aggerade bara som deras ägare ville dvs de vill att alla muslimer skall stanna i europa
Ja piloten bara tog beslutet, av med dem båda "skönt så slipper vi ha jobbig stämning på planet"
2018-07-27, 18:53
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Cap
Var i Sverige pluggar Elin Ersson till socionom? Skulle inte förvåna mig om hon drillats på ökända Ersta sköndal?

Omg det är ju nästan för bra socionom minsann ja det förklarar hjärntvätten.
2018-07-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
En stilla undran: varför lyftes (drogs) hon inte bara av planet? Vilket hade skett i 10 av 10 fall, dr någon passagerare nekat att sitta ner eller ta på sig bälte och bete sig.

Kan inte först varför inte bara vakter eller poliser drog henne ur planet, med rejäla grepp om öronen.

Kan det vara för att hon livesände via FB och folk blev ”rädda”?

Jävla vänsteraktivist. Stryk skall hon ha! Vilket borde vara lagligt, för jag anser mig ha rätten att ge henne det. Lex hennes egna tolkning av lagen.
Reaktionen hade nog varit annorluna om det vore en man. Det är nog svårare att använda makt mot en kvinna.
2018-07-27, 18:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Blir trött på att läsa medias skönmålning
https://www.svd.se/hindrade-plan-att-lyfta--ar-elins-agerande-brottsligt

Här har vi altså en jurist som uppmanar folk att ta lagen i egna händer.

Jag tycker att DET är en farlig inställning, när folk tappar respekten för rättsstaten och börjar agera efter vad de själva tycker är rätt.

Då får vi nedbrända flyktingboenden, meetoo lynchmobbar och no-go zoner. Det ät exempel på vad som händer när folk skiter i lagar och regler.

Länken går till en betalsida. Vem har sagt det du citerar?

Som jurist kan jag inte låta bli att förvånas över den oerhörda tilltro till de juridiska systemen som vissa har uppvisat under de senaste dagarna. Juridiska beslut ska till varje pris följas! Det tror jag är en farlig inställning.”
2018-07-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Länken går till en betalsida. Vem har sagt det du citerar?

Som jurist kan jag inte låta bli att förvånas över den oerhörda tilltro till de juridiska systemen som vissa har uppvisat under de senaste dagarna. Juridiska beslut ska till varje pris följas! Det tror jag är en farlig inställning.”

Sorry. Artikeln är skriven av Mårten Schultz, svds ”Juridiska kommentator”.

Han ser inga problem med det som Elin gjort och konstaterar att det inte är brottsligt.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-07-27 kl. 19:01.
2018-07-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Den här kvinnan uppvisade stor styrka och mycket mod och mycket vilja. Hon uppnådde på en enda dag mera än vad en genomsnittlig flashbackare uppnår på ett helt liv. Världsberömd på en dag, det ni.

Inget positivt alls i denna situationen. Gick för långt o de drabbade alldeles för många oskyldiga. Hennes släkt skäms garanterat över att deras namn nämns i samband med en politisk flygplanskapning.

Hon hade kommit lindrigare undan om hon gjort de mer prestigelöst, utan kamera. Misstänker att dom kommer gå hårt åt henne för att sätta ett exempel. För förödmjukande för samhället annars. De är redan pinsamt.

De här var hennes chans att få tid i rampljuset och som hon har längtat.
Passa på o njut nu din vandrande reklampelare för SD.

Skulle inte förvåna mig om podden Misslyckade Brott gör ett avsnitt om Elin efter domen.
2018-07-27, 19:01
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Länken föll bort-korrigerad.
1:a Uttalandet från polisen att Elin inte brutit mot luftfartsförordningen var startsignalen.
Bäst är om flashbacks egna piloter skriver mer om detta, eftersom det nu är hög politik och inte någon artikel i fråga-det rings mycket så att säga så det är full fart i kulisserna. UC i Göteborg gör ett försök att rädda ansiktet på svensk politik/juridik, förmodlige på samma usla sätt som dom hanterade Assange.

Stalltipset är att flygbolaget samt insamlat krav från 3:e man utvecklar en skadeståndsanspråk mot Elin typ en slags grupptalan. Eftersom det var organisationer bakom detta brott kan skadekraven ev då växa, eftersom Elin sponsades med biljettpengar kan ärendet ev tangera terrorist-lagstiftningen.

Delikat juridisk soppa som så vanligt får bekostas av svenska skattebetalare.
Min fetning, det visste jag inte om att de sagt. Dan Eliasson har uppenbart gjort ett bra jobb med drönarna där. Spontant kan ju till och med en lekman greppa att det där inte är tillåtet. Men även polismyndigheten är full utav flyktingvurmande #jagärhärare. Med tanke på vad det är för regim som styr landet är det väl ändå osannolikt att stackars lilla Elin, Svärjes asylhjälte, skulle åtalas som terrorist? Men klart, vad vore livet utan drömmar liksom.

Någon åtgärd kan man tänkas kommer, men det blir som bäst en symbolisk summa böter gissar jag. Synd att hon inte åkte med flyget till Turkiet.
2018-07-27, 19:03
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Sorry. Artikeln är skriven av Mårten Schultz, svds ”Juridiska kommentator”.

Han ser inga problem med det som Elin gjort och konstaterar att det inte är brottsligt.

Fan vad obehagligt att det finns representanter/debattörer för svenskt rättsväsende som tar Elins parti.

Något står väldigt, väldigt fel till i det här landet, och det måste åtgärdas omgående.
2018-07-27, 19:08
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Cap

Eftersom hon är skriven i Kallebäck så pluggar hon troligen på Göteborgs universitet. Den institutionen är överbelamrade med unga, naiva och idealistiska vänstertjejer av båda könen.
2018-07-27, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Fan vad obehagligt att det finns representanter/debattörer för svenskt rättsväsende som tar Elins parti.

Något står väldigt, väldigt fel till i det här landet, och det måste åtgärdas omgående.

Ja det är helt sjukt att folk tycker det är bra att man stoppar en laglig utvisning av en brottsling. Jag blir förtvivlad som svensk att det här får fortsätta och dessutom hyllas. Samhället är hjärntvättat av PKism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in