2018-08-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derbipojken
Hej vänner! Är ny på det här med fatburners så har läst på så gott som möjligt men nu har det satt stopp.
Min fråga är om någon vet vad det skulle kunna vara i denna fatburnern som ger positivt utslag på drogtest?
Sen överlag undrar jag om den är laglig i Svergie.

https://absolutemusclenutrition.com/product/metablack-m3-60-capsule-high-potency-multi-stage-fat-metaboliser/

Om du läst på så bör du ju veta att det är skräp. Eller ignorerade du 99% av alla inlägg om fatburners?
Det som säljs i Sverige är lagligt. Givetvis tar gymbutiker in det bästa i sina sortiment så när du måste söka dig utomlands så svarar du själv på dina frågor om du tänker lite logiskt.
Citera
2018-08-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Om du läst på så bör du ju veta att det är skräp. Eller ignorerade du 99% av alla inlägg om fatburners?
Det som säljs i Sverige är lagligt. Givetvis tar gymbutiker in det bästa i sina sortiment så när du måste söka dig utomlands så svarar du själv på dina frågor om du tänker lite logiskt.

Har du någon aning om då vad som skulle kunna orsaka utslag på drogtest? Har även cirkulerat att en del svenska fatburners också ska kunna göra det?
Citera
2018-08-13, 19:59
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Har du någon aning om då vad som skulle kunna orsaka utslag på drogtest? Har även cirkulerat att en del svenska fatburners också ska kunna göra det?
Vad spelar det för roll när lagliga inte fungerar för syftet det marknadsförs som? Och fatburners eller testoboosters bör man hålla sig ifrån. Finns ingen mening att lägga pengar på dessa.
Citera
2018-08-13, 20:00
Medlem
Citat:

Det skulle vara om du köper något som finns med på någons kommuns lista över produkter de nyligen testat.
Har du något viktigt att riskera så är det onödigt att chansa. Vanliga koffeintabletter från apoteket vore mer säkert att inta tycker jag. Koffein är fettförbränande.
Citera
2018-09-28, 21:07
Medlem
Enmansdemos avatar
"Forskolin consume approximately 15-20 minutes before the main meal."

Minskar diarrén då?
Är diarré-sidoeffekt överlag övergående? eller kan det vara intakt så länge man fortsätter
knapra kosttillskottet ifråga?
Citera
2018-10-15, 07:57
Medlem
Näringsbrist, hur snabbt tar det innan kosttillskott får effekt? Jag har haft sänkt ämnesomsättning några veckor nu, tror det beror på brist på b12.
Senast redigerad av ExpressK 2018-10-15 kl. 08:03.
Citera
2018-10-15, 09:46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Näringsbrist, hur snabbt tar det innan kosttillskott får effekt? Jag har haft sänkt ämnesomsättning några veckor nu, tror det beror på brist på b12.
Ett sådant svar beror nog på. Kolla upp det om du inte vet säkert.
Citera
2018-10-16, 13:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Finns nån jävla te-sort på jorden som inte har cholinesteras-inhiberar-(d)effekt?
via antingen koffeinhalten eller indirektt via störig flavanoid
Citera
2018-10-16, 13:39
Medlem
Har läst igenom nedanstående upplägg för kostschema. Det är mycket att hålla reda på och om man ska efterfölja detta i praktiken kommer det ta massa tid, pengar och energi i anspråk. Artikeln i fråga innehåller alldeles för mycket information för att ge en kortfattad sammanfattning, men det är några specifika punkter jag undrar över:

1. Stämmer det som artikeln säger att vi behöver EFA, alltså essential fatty acids, för att bygga muskler? Om ja, ungefär hur mycket per dag? Någon som har märkt skillnad av att börja tänka på den här aspekten?
https://www.bodybuilding.com/fun/the-diet-solution.htm

2. Finns det någon allmän konsensus rörande om man bör dela upp maten på flera mål eller om det går lika bra att hålla sig till ett mindre antal större sådana? För några år sedan så vet jag att mantrat löd att det inte spelar roll, i kontrast till tidigare rekommendationer där man föreslog fler mindre mål. Vad säger egentligen forskningen i dagsläget (... men om det svajar så mycket fram och tillbaka med slutsatserna så är frågan i sådana fall om man ens bör konsultera vetenskapen i frågan)?

3. Stämmer det att jämna insulinnivåer, som man enligt artikeln ska uppnå genom att äta långsamma kolhydrater samt fördela maten över små mål under dagen, maximerar muskeltillväxt och fettförbränning? Stämmer detta?

Äter för närvarande inte alls i närheten av dessa rekommendationer. Det enda hypertrofifrämjande kostråd som jag följer är andelen protein, men då brukar jag äta normalt under dagen och sedan trycka i mig 500 gram eller ett kilo kvarg under eftermiddagen och kvällen, helst innan ett gympass. I övrigt äter jag snabba kolhydrater, transfetter och så vidare. Knappt några EFA. Skulle det göra stor skillnad för mina resultat om jag gjorde kraftansträningen att följa dessa råd, eller räcker det att få i sig tillräckligt med protein och kcal för att bygga gott om muskler?
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-10-16 kl. 13:55.
Citera
2018-10-23, 03:53
Medlem
Bordellmoderns avatar
Ni som tar järn, magnesium och zink. Vad kör ni för tabletter?

Vill upp i högre nivåer och många dagar är jag långt ifrån RDI.
Citera
2018-10-23, 07:00
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Har läst igenom nedanstående upplägg för kostschema. Det är mycket att hålla reda på och om man ska efterfölja detta i praktiken kommer det ta massa tid, pengar och energi i anspråk. Artikeln i fråga innehåller alldeles för mycket information för att ge en kortfattad sammanfattning, men det är några specifika punkter jag undrar över:

1. Stämmer det som artikeln säger att vi behöver EFA, alltså essential fatty acids, för att bygga muskler? Om ja, ungefär hur mycket per dag? Någon som har märkt skillnad av att börja tänka på den här aspekten?

2. Finns det någon allmän konsensus rörande om man bör dela upp maten på flera mål eller om det går lika bra att hålla sig till ett mindre antal större sådana? För några år sedan så vet jag att mantrat löd att det inte spelar roll, i kontrast till tidigare rekommendationer där man föreslog fler mindre mål. Vad säger egentligen forskningen i dagsläget (... men om det svajar så mycket fram och tillbaka med slutsatserna så är frågan i sådana fall om man ens bör konsultera vetenskapen i frågan)?

3. Stämmer det att jämna insulinnivåer, som man enligt artikeln ska uppnå genom att äta långsamma kolhydrater samt fördela maten över små mål under dagen, maximerar muskeltillväxt och fettförbränning? Stämmer detta?

Äter för närvarande inte alls i närheten av dessa rekommendationer. Det enda hypertrofifrämjande kostråd som jag följer är andelen protein, men då brukar jag äta normalt under dagen och sedan trycka i mig 500 gram eller ett kilo kvarg under eftermiddagen och kvällen, helst innan ett gympass. I övrigt äter jag snabba kolhydrater, transfetter och så vidare. Knappt några EFA. Skulle det göra stor skillnad för mina resultat om jag gjorde kraftansträningen att följa dessa råd, eller räcker det att få i sig tillräckligt med protein och kcal för att bygga gott om muskler?
För optimal muskeltillväxt är det troligtvis bättre att sprida ut intagen av protein under dagen, för dom allra flesta som har jobb m.m så är detta lite svårare i praktiken och det är inga stora skillnader det handlar om, om ens några märkbara. Det viktigaste är dygnets totala intag av protein, och gärna källor av god kvalité, huruvida man sprider ut intagen eller "tajmar" intagen spelar mindre roll. Kan hänvisa till källa för detta om så önskas.

För fettförbränning, om man med detta menar förlust av fettmassan, så måste ett kaloriunderskott råda. Kaloriunderskott under en längre tidsperiod gör att man förlorar fettmassa, oavsett om man äter 1-2 större måltider eller flera små, personliga preferenser spelar in här. Kaloribalansen avgör. Som frisk person är insulinnivåerna inget man behöver tänka på, är man en fysiskt aktiv, icke överviktig, individ så är insulinkänsligheten god. Det är heller inte en akut insulinutsöndring som är skadlig, det är kroniskt förhöjda nivåer av detta som på sikt kan leda till övervikt/diabetes typ 2, insulinresistens.

Sent svar från min sida.
Citera
2018-10-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut

Du får tänka på att Arnold och grabbarna innan honom byggde bra med massa utan sådana här råd från modern forskning. Då förstår du hur lite vikt de har. Bygga muskler är simpelt.

Jag hör på dig att du kan hoppa dessa rekommendationer helt och hållet. Vill du bygga muskelmassa så handhar det om att äta en viss mängd kalorier, fett och protein. När du bänkar över 120kg så kanske du tycker du är såpass seriös att du vill optimera något men innan dess så skit i alla dåliga råd som är rent felaktiga eller påverkar resultaten med någon ynka %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in