Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-12, 21:55
  #3469
Medlem
dutys avatar
Jag är inte ute överdrivet mycket.
Jag äter knappt fisk. När jag väl äter fisk äter jag fiskpinnar och sånt skit. Någon gång i månaden lax.
Jag äter inte frukt överhuvudtaget, förutom banan.
Jag försöker äta så mycket grönsaker som möjligt, men blir inte oftast så.

Vad ska jag köpa?
Citera
2015-05-13, 17:20
  #3470
Medlem
malmobons avatar
Aloe Arborescens blandat med ekologisk honung är det effektivaste tillskottet som finns. Fungerar som katalysator åt andra näringsämnen och stärker immunsystemet kraftigt. Håller dig i topp form och frisk!
Citera
2015-05-29, 14:03
  #3471
Medlem
krigsoffrets avatar
Visste inte helt vart jag skulle placera tråden så den får hamna hær, mod får gærna flytta om det anses læmpligt

Hej!

Vad tror ni om http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...in-block-100-g ?

Det ær obviously barer, har hørt ganska bra om just "protein block"

370kcal
52g protein
20g kolhydrater varav socker 1,5g

Det råkar næmligen vara -40%
Citera
2015-05-29, 15:04
  #3472
Medlem
KK94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Visste inte helt vart jag skulle placera tråden så den får hamna hær, mod får gærna flytta om det anses læmpligt

Hej!

Vad tror ni om http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...in-block-100-g ?

Det ær obviously barer, har hørt ganska bra om just "protein block"

370kcal
52g protein
20g kolhydrater varav socker 1,5g

Det råkar næmligen vara -40%

12st får man endast. Sjukt grymt med så mycket protein i en bar, men så lite bars för soppas mycket pengar känns lite ovärt. Investera i mat istället.
Citera
2015-05-29, 15:20
  #3473
Medlem
krigsoffrets avatar
Hej,
Førstår vad du menar, men jag valde att investera i dessa godingar før 229 kr, Blir att ta med till jobb med en frukt eller så, slipper man lunch før 80kr hær i Norge

Mvh
Citera
2015-06-08, 22:40
  #3474
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Visste inte helt vart jag skulle placera tråden så den får hamna hær, mod får gærna flytta om det anses læmpligt

Hej!

Vad tror ni om http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...in-block-100-g ?

Det ær obviously barer, har hørt ganska bra om just "protein block"

370kcal
52g protein
20g kolhydrater varav socker 1,5g

Det råkar næmligen vara -40%

Köpte två såna lådor för några veckor sedan, fett goda. Mycket protein för pengarna också (jämfört med andra bars).
Citera
2015-06-08, 22:46
  #3475
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Köpte två såna lådor för några veckor sedan, fett goda. Mycket protein för pengarna också (jämfört med andra bars).
Tyvärr verkar barsen till viss del bestå av kollagenprotein, vilket är i stort sett en helt obrukbar proteinkälla.
Citera
2015-06-08, 23:39
  #3476
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Tyvärr verkar barsen till viss del bestå av kollagenprotein, vilket är i stort sett en helt obrukbar proteinkälla.

Booo! Vilken besvikelse. Borde ju anat ugglor i mossen.
Citera
2015-06-09, 06:57
  #3477
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Booo! Vilken besvikelse. Borde ju anat ugglor i mossen.
Ja, det är trist. Men det står ju inte hur mycket av de 50 g protein som kollagenet står för. Det är olyckligt att kosttillskotttföretag beter sig så här. Likaså att Gymgrossisten t. ex. använder magnesiumoxid i alla sina magnesiumprodukter, vilket har allra sämst biotillgänglighet bland magnesiumtillskott.
Citera
2015-06-09, 07:17
  #3478
Medlem
Hodurs avatar
Magnesiumlaktat med citrat, är detta bra för tillgängligheten? Oxid har jag hört har en rad bieffekter också.
Citera
2015-06-09, 09:12
  #3479
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Tyvärr verkar barsen till viss del bestå av kollagenprotein, vilket är i stort sett en helt obrukbar proteinkälla.
Fast obrukbart är väl att ta i? Det beror på hur resten av ditt proteinintag ser ut. Om det redan är trytofanet som binder kan man lika gärna låta bli men det är ganska osannolikt, speciellt om man tar ett vassletillskott också. Hur dåligt det är annars beror också på hur resten av kosten ser ut, men en "straff-faktor" någonstans mellan 0% och 50% är rimligt. Biotillgängligheten verkar variera, men kan i princip vara hög som jag förstår det.

Men du lär ju ha helt rätt i att det är bättre att välja något annat om tillfälle ges.
Citera
2015-06-09, 21:01
  #3480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Fast obrukbart är väl att ta i? Det beror på hur resten av ditt proteinintag ser ut. Om det redan är trytofanet som binder kan man lika gärna låta bli men det är ganska osannolikt, speciellt om man tar ett vassletillskott också. Hur dåligt det är annars beror också på hur resten av kosten ser ut, men en "straff-faktor" någonstans mellan 0% och 50% är rimligt. Biotillgängligheten verkar variera, men kan i princip vara hög som jag förstår det.

Men du lär ju ha helt rätt i att det är bättre att välja något annat om tillfälle ges.

Kollagenprotein är skitprotein. Man blir i stort sett lurad. Hemmakväll säljer också bars med kollagenprotein, samt andra kosttillskottföretag. Trist att skitprodukter börjat smutsa ner proteinmarknaden. Gäller att ha stenkoll på innehållsförteckningen numera. =/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback