2018-08-08, 17:03
Medlem
TilleyHats avatar
Lite fler överraskningar idag: Ding, Bingtao, Robertson, Maguire och Trump ute.
Citera
2018-08-08, 17:12
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ja, Williams säsong blir intressant. Överlag så var det hyfsat förväntade resultat på den nedre halvan idag.

Milkins, Fu, Gilbert, Walden, Hawkins, Selt, O'Brien och Gary Wilson är kvar på den övre halvan. Hawkins får väl gälla som favorit, men en ovanligt bra chans för flera av spelarna precis under toppen att ta sig till en final.

Vore kul att se Fu i final, men nog är Hawkins favorit. Andra halvan är lite tuffare.
Citera
2018-08-09, 14:32
Medlem
TilleyHats avatar
Fin seger för Noppon Saengkham när han slog ut Mark Selby ur World Open med 5-4 på sista svarta.
Citera
2018-08-10, 16:17
Medlem
Williams vände 0-3 mot Lisowski till seger med 5-3. Det måste vara tufft för Lisowskis självförtroende att åka på ytterligare en käftsmäll.

Gilbert-Hawkins i första semifinalen och Williams får möta Saengkham/Guodong som fortfarande spelar.
Citera
2018-08-10, 17:03
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Williams vände 0-3 mot Lisowski till seger med 5-3. Det måste vara tufft för Lisowskis självförtroende att åka på ytterligare en käftsmäll.

Gilbert-Hawkins i första semifinalen och Williams får möta Saengkham/Guodong som fortfarande spelar.

Märkligt med Lisowskis gummiarm. Man tycker ju att han borde ha fått ordentligt med självförtroende efter sin fina prestation i Riga Masters. Men att möta den regerande världsmästaren kanske kan få vem som helst att drabbas av skakningar.

Det blev som bekant Noppon Saengkham som får möta Williams i semifinal 2. Kan bli en intressant match, precis som den första semifinalen.
Citera
2018-08-11, 12:53
Medlem
TilleyHats avatar
Det vore riktigt roligt med en World Open-final mellan David Gilbert och Noppon Saengkham. Inget ont om Williams eftersom han är en av mina favoritspelare men nytt blod i rankingfinaler är inte fel. Hyfsat otippad fiinal skulle det i alla fall vara.
Citera
2018-08-11, 17:44
Medlem
Williams går från 2-5 till seger med 6-5. Det är helt enkelt lite skillnad på att vara trefaldig världsmästare och att spela sin andra semifinal.
Citera
2018-08-11, 17:54
Medlem
TilleyHats avatar
Även om jag är ett stort Williams-fan så tycker jag väldigt synd om Noppon som var så nära, så nära en rankingfinal.

Williams-Gilbert i final. Vad tror vi om den matchen? Inbördes möten är 6-4 till Williams, som vunnit de fyra senaste mötena. Kan bli riktigt sevärt.
Senast redigerad av TilleyHat 2018-08-11 kl. 18:00.
Citera
2018-08-12, 13:51
Medlem
TilleyHats avatar
David Gilbert leder med 6-4 mot Mark Williams i finalen och spelar strålande. Är han på väg mot sin första rankingtitel i karriären? Han behöver ytterligare fyra frame för seger. En seger skulle också ge honom, förutom de 150.000 punden, ett jättehopp från 29:a till 13:e på rankingen, dessutom inbjudan till Shanghai Masters. Mycket att spela om för Gilbert med andra ord, men Williams kommer att kämpa till slutet.
Citera
2018-08-12, 16:48
Medlem
TilleyHats avatar
Jösses, vilken final det var i World Open! David Gilbert såg obeveklig ut när han gick till 9-5, först till 10 vunna frame. Sen träder Mark Williams in på scenen och tar fem raka och vinner matchen! Otroligt, vilken kämpe han är och vilket självförtroende! Men ack så synd om Gilbert som var blott ett frame från sin första rankingtitel.
Citera
2018-08-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jösses, vilken final det var i World Open! David Gilbert såg obeveklig ut när han gick till 9-5, först till 10 vunna frame. Sen träder Mark Williams in på scenen och tar fem raka och vinner matchen! Otroligt, vilken kämpe han är och vilket självförtroende! Men ack så synd om Gilbert som var blott ett frame från sin första rankingtitel.
0-3 till 5-3 i kvarten, 2-5 till 6-5 i semin och 5-9 till 10-9 i finalen. Vilken vecka för Williams!

Mentalt är han helt unik. Selby och Higgins är också starka i underläge, men Williams har verkligen förmågan att se ut som att han knappt bryr sig, samtidigt som han höjer sitt spel. Jag tror hans avslappnade stil kan psyka de mer oerfarna motståndarna en hel del.
Citera
2018-08-12, 18:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
0-3 till 5-3 i kvarten, 2-5 till 6-5 i semin och 5-9 till 10-9 i finalen. Vilken vecka för Williams!

Mentalt är han helt unik. Selby och Higgins är också starka i underläge, men Williams har verkligen förmågan att se ut som att han knappt bryr sig, samtidigt som han höjer sitt spel. Jag tror hans avslappnade stil kan psyka de mer oerfarna motståndarna en hel del.

Gilberts förlust måste ju svida lite extra när man tänker på vad han missade: Inbjudan till Shanghai Masters, topp 16 på rankingen, inkvalad till Champion of Champions, första rankingsegern, 150.000 pund. Han missade också känslan av att ha besegrat legenden och regerande världsmästaren i en stor final.

Jag vet inte hur David Gilberts psyke är men jag hoppas han kommer över förlusten snabbt och försöker hitta de positiva sakerna med att ha gått långt och vunnit över en hel radda klasspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in