2020-06-26, 22:29
Medlem
Neofytens avatar
Spänningen är olidlig!

Edit: Ojojoj, gratulerar Maguire! Det blir nog lite alkohol ikväll!

Edit2: Det blir det nog för Allen också, för att dränka sorgerna...
Senast redigerad av Neofyten 2020-06-26 kl. 22:53.
Citera
2020-06-26, 22:56
Medlem
liddens avatar
Grattis Maguire. Kändes tomt utan publik när sista bollen gick i, hela sista framet hade förtjänat och spelas inför publik.
Citera
2020-06-26, 22:57
Medlem
Millediablos avatar
Härlig tät match och kul för Maguire med lite mer att stoppa i prisskåpet.
Citera
2020-06-26, 22:59
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Grattis Maguire. Kändes tomt utan publik när sista bollen gick i, hela sista framet hade förtjänat och spelas inför publik.

Ja fan vad jag saknade publiken.
Citera
2020-06-26, 23:07
Medlem
Intressant sistaframe! Sett över hela veckan är det en mycket välförtjänt titel för Maguire.

Återigen är det en påminnelse om att man aldrig ska räkna bort en spelare av denna kaliber, trots att det gått många år. Jag har tidigare räknat både Mark Williams och Stephen Maguire som föredettingar, men "form is temporary, class is permanent" som britterna säger.

Visst skulle det varit trevligare med publik, men jag är iaf övertygad om att VM kommer vara underhållande oavsett om det blir någon publik eller inte i The Crucible.
Citera
2020-06-26, 23:13
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Intressant sistaframe! Sett över hela veckan är det en mycket välförtjänt titel för Maguire.

Återigen är det en påminnelse om att man aldrig ska räkna bort en spelare av denna kaliber, trots att det gått många år. Jag har tidigare räknat både Mark Williams och Stephen Maguire som föredettingar, men "form is temporary, class is permanent" som britterna säger.

Visst skulle det varit trevligare med publik, men jag är iaf övertygad om att VM kommer vara underhållande oavsett om det blir någon publik eller inte i The Crucible.
Håller med om att VM ändå blir en höjdpunkt. Hur gör vi med Selby, han har i min mening en så oförklarligt hård svacka just nu att inte ens grundspelet stämmer?
Det är verkligen en av dom spelartyper jag saknar på touren, det finns bara en Selby liksom.

Vi ses i kvalet!
Citera
2020-06-26, 23:39
Moderator
Hjv9s avatar
Härligt sista frame och välförtjänt av Maquire att vinna. På återseende vid VM-kval.

Edit: Tänkte inte ens på att publiken saknades under finalen med som akrobaten var inne på kan det ha gynnat Stephen dessa dagar.
Senast redigerad av Hjv9 2020-06-26 kl. 23:41.
Citera
2020-06-27, 13:23
Medlem
TilleyHats avatar
De två tävlingar som genomförts sedan omstarten har vunnits av spelare som inte gjort något större väsen av sig på flera år egentligen. Som jag skrev tidigare: Det kan bli en intressant och oförutsägbar VM senare i sommar.
Citera
2020-06-27, 15:11
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
De två tävlingar som genomförts sedan omstarten har vunnits av spelare som inte gjort något större väsen av sig på flera år egentligen. Som jag skrev tidigare: Det kan bli en intressant och oförutsägbar VM senare i sommar.
Wembo! Med det sagt så kan vi väl köra en eventtråd redan från kvalet så jag kan heja lite extra?
Senast redigerad av Millediablo 2020-06-27 kl. 15:14.
Citera
2020-06-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Wembo! Med det sagt så kan vi väl köra en eventtråd redan från kvalet så jag kan heja lite extra?
Det tycker jag vi kan göra. Känns som att det är motiverat i år.
Citera
2020-06-28, 14:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo

Det är en djärv tippning, men why not? Allt kan hända i en lång turnering där många spelare är ringrostiga. Wenbo (notera stavningen) har verkligen inte rosat marknaden på sistone och om han skulle vinna VM ska han först ta sig dit och sedan hålla ut mot spelare som Trump, Ronnie, Robertson med flera. Tror du verkligen på det själv eller är det en önskedröm? Jag tror personligen att flera storspelare kan åka ut ganska fort men till slut står nog ändå en etablerad och vinstvan spelare och håller i segerbucklan.
Citera
2020-06-28, 17:41
Medlem
Jag skrev tidigare i tråden om att Marco Fu väljer att inte åka till Storbritannien för VM.

Enligt källor kommer följande kinesiska spelare inte delta i VM:

Zhou Yuelong
Xiao Guodong
Zhao Xintong
Li Hang
Yuan Sijun
Mei Xiwen
Zhang Anda
Zhang Jiankang
Chang Bingyu
Chen Zifan
Xu Si
Bai Langning
Lei Peifan

____

Wenbo, Feilong och Bingtao har vi sett i Championship Leauge/Tour Championship eftersom de har stannat i Storbritannien hela tiden. Enligt källor ska Ding flyga till Storbritannien tillsammans med Luo Honghao (som krigar om plats på touren kring topp-64-strecket) den 9 juli.
Dessutom verkar det som att Haotian, Lu Ning, Pengfei + några av de kinesiska spelarna längst ned på rankingen också ska komma till VM.

Så om uppgifterna stämmer är det ungefär 50/50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in