2018-07-28, 11:22
Medlem
TilleyHats avatar
Titelförsvararen Ryan Day hade ingen större lycka med sig i lottdragningen när han ställdes mot Allister Carter och åkte ut direkt med 4-3. Landsmannen Mark Williams vann däremot sin match mot Ben Woollaston med 4-3.
Citera
2018-07-28, 19:00
Medlem
TilleyHats avatar
Williams åkte ut i andra omgången mot Zhang Yong. Lite överraskande, men jag tror inte han ligger sömnlös över förlusten.
Citera
2018-07-28, 22:27
Medlem
Jag såg Williams match igår, såg faktiskt rätt bra ut. I övrigt har jag inte sett någonting från Riga. Som vanligt ska vi dock inte lägga alltför stor vikt vid turneringar med ett så kort matchformat och dessutom alldeles i inledningen på säsongen.

Ändå roligt för en sådan som Wakelin att det forsätter gå bra efter uppmärksamheten han fick under VM, tack vare matchen mot Trump. Liskowski gör ytterligare en fin turnering, känns verkligen som att det har lossnat på riktigt nu.
Citera
2018-07-29, 15:58
Medlem
TilleyHats avatar
Jack Lisowski är i sin första rankingfinal i karriären och möter Neil Robertson som spelar sin 21:a rankingfinal. Av de 20 första har han vunnit 13.
Citera
2018-07-29, 23:01
Medlem
TilleyHats avatar
Säsongens första rankingtävling Riga Masters är avgjord och Jack Lisowski får vänta ett tag ytterligare på sin första seger. Vinnare för fjortonde gången i en rankingtävling blev Neil Robertson som vann med 5-2 mot sin yngre förmåga. Kul att just de två möttes i finalen: Neil behövde en seger för sitt självförtroende och Lisowski visade att han är en spelare att räkna med. Vi får nog se mer av honom denna säsong.
Citera
2018-07-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Säsongens första rankingtävling Riga Masters är avgjord och Jack Lisowski får vänta ett tag ytterligare på sin första seger. Vinnare för fjortonde gången i en rankingtävling blev Neil Robertson som vann med 5-2 mot sin yngre förmåga. Kul att just de två möttes i finalen: Neil behövde en seger för sitt självförtroende och Lisowski visade att han är en spelare att räkna med. Vi får nog se mer av honom denna säsong.
Bedrövlig nivå på spelet i finalen, men några frame var åtminstone riktigt spännande. Robertson visade att rutinen gör väldigt stor skillnad i denna typ av match.

Hoppas verkligen att Lisowski lär sig hantera pressen på ett bättre sätt. Rent spelmässigt är han oerhört skicklig.
Citera
2018-08-04, 19:24
Medlem
Selby försvarade idag sin titel från förra året i Haining Open.

Haining Open är en pro-am-turnering som från början var en PTC-turnering, men den har fortsatt arrangeras av det kinesiska snookerförbundet varje år trots att PTC skrotades. Jag tror inte att centuries m.m räknas som officiella eftersom det inte är WPBSA som arrangerar, men det är ju bra matchträning inför World Open som börjar på måndag.

Selby besegrade bl.a. Zhang Anda, Gary Wilson, Mark King och till sist Li Hang i finalen.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Haining_Open
Citera
2018-08-04, 19:44
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Selby försvarade idag sin titel från förra året i Haining Open.

Haining Open är en pro-am-turnering som från början var en PTC-turnering, men den har fortsatt arrangeras av det kinesiska snookerförbundet varje år trots att PTC skrotades. Jag tror inte att centuries m.m räknas som officiella eftersom det inte är WPBSA som arrangerar, men det är ju bra matchträning inför World Open som börjar på måndag.

Selby besegrade bl.a. Zhang Anda, Gary Wilson, Mark King och till sist Li Hang i finalen.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Haining_Open

Jag läste först "Haninge Open"... Önsketänkande kanske?
Citera
2018-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Jag läste först "Haninge Open"... Önsketänkande kanske?
Kanske lite. Det skulle vara något om Selby laddade upp i Haninge inför säsongen.

Jag kommer förmodligen inte hinna med att se så mycket från World Open, men jag tycker faktiskt turneringen känns ovanligt intressant för att vara en Kinaturnering i augusti. Turneringen är bl.a. den sista chansen för icke-kinesiska spelare att kvalificera sig för Shanghai Masters i september, genom att vara topp-16 på rankingen vid veckans slut. https://www.wpbsa.com/the-race-to-shanghai/ Spelare som McGill, Day, Fu och Carter ligger runt sträcket och slåss om de sista platserna.

Dessutom tycker jag startfältet har en ovanligt skön blandning av rutinerade rävar och yngre intressanta spelare.
Citera
2018-08-07, 17:23
Medlem
TilleyHats avatar
Första omgången i World Open spelas just nu och inga överraskningar hittills. De stora spelarna som Selby, Williams, Robertson, Trump och Ding är alla vidare till nästa omgång.
Citera
2018-08-08, 13:01
Medlem
TilleyHats avatar
Jag tycker det ska bli intressant att följa Mark Williams säsong nu när han är regerande världsmästare. Kommer det en reaktion eller kan han fortsätta glänsa som han gjorde förra säsongen? Han är i alla fall framme i tredje omgången av World Open, precis som bl.a. Selby och Kyren.

Fergal O'Brien vände 0-4 till 5-4 mot Luca Brecel, som kanske får anses vara största överraskningen hittills i World Open. Liten skräll också att Noppon slog Ryan Day samt att David Gilbert besegrade Ali Carter efter bl.a. ett 140-break.
Citera
2018-08-08, 16:59
Medlem
Citat:
Jag tycker det ska bli intressant att följa Mark Williams säsong nu när han är regerande världsmästare. Kommer det en reaktion eller kan han fortsätta glänsa som han gjorde förra säsongen? Han är i alla fall framme i tredje omgången av World Open, precis som bl.a. Selby och Kyren.
Ja, Williams säsong blir intressant. Överlag så var det hyfsat förväntade resultat på den nedre halvan idag.

Milkins, Fu, Gilbert, Walden, Hawkins, Selt, O'Brien och Gary Wilson är kvar på den övre halvan. Hawkins får väl gälla som favorit, men en ovanligt bra chans för flera av spelarna precis under toppen att ta sig till en final.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in