Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Bra sammanfattning! På Worldsnooker står det att de har gått till semifinal (vinster i kvartsfinal), men betyder det alltså att de är klara för proffstouren? Att Cao Yupeng är klar förvånar mig inte. Det som förvånar mig är väl kanske mer att han tvingas kvala. Synd att inte någon av kvinnorna tog sig in på touren. Hade behövts i PR-syfte om inte annat.

Nej, att Cao Yupeng är klar är inte märkligt. Han är den bästa av dom unga kineserna enligt min uppfattning.
När det gäller damerna Reanne Evans och Ng On Yee så finns det iofs ett uppmärksamhetsintresse.
Nu ser jag ingen av dom framför mig men som någon framhöll så har dom som kvinnor vissa kroppsliga hinder. Foul kombinerat med touché borde kunna drabba kvinnor oftare än män (åtminstone alla män utom den mer än runde Stephen Lee...

).
Många kvinnor är inte så överförtjusta i att stå framåtlutade och visa rumpan i skyn för en massa öldrickande män men det handlar väl om en tillvänjningsprocess...
Det är kanske därför det är så många kvinnliga åskådare på manlig snooker...
Den naturliga medellängden för kvinnor är lite kortare men det kanske dom kompenserar med extrahöga klackar på skorna...
Får dom spela i kjol?
Nej, nu känner jag att jag börjar tramsa lite. Visst behöver vi fler kvinnor inom snookersporten.