2018-08-11, 00:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Undrar jag också!!

Vill minnas att du skrev en hel del intressanta saker i början av tråden. Är litet nyfiken på hur du tycker att utvecklingen kring fallet har gått? Något du är förvånad över, eller om du själv har några nya idéer om vad som kan ha hänt?
Citera
2018-08-11, 00:30
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, precis vad kan det vara ca 200 m eller något åt det hållet.

Det låter riktigt. GM har alltså följt motorvägen (slänten?) fram till bron vid Vivallaskogen, har jag uppfattat rätt då?
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-11 kl. 00:49.
Citera
2018-08-11, 00:34
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Men vad var det då du motsatte dig, och varför?

Och visst motsätter du dig väl MV/polisens uppgift att mobilen hittades i Vivallaskogen?

Om du läser ett par sidor tillbaka så borde du förstå vad jag reagerade på.

Dina andra påståenden om mig och mina åsikter har vi väl redan tröskat igenom?
Citera
2018-08-11, 00:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, precis vad kan det vara ca 200 m eller något åt det hållet.

Det kan alltså ha varit SD som tog den
vägen hem?

Om han t.ex. var blodig och ville
undvika att möta någon?
Citera
2018-08-11, 02:21
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vän till Lena har skrivit i tråden att det har varit fler incidenter under åren än de två som Lena valde att anmäla.
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag minns även ett inlägg i början då detta framkom att det ifrågasattes varför Lena inte bett om hjälp eller berättat för någon (inte ordagrant). Svar kom då att det hade hon gjort. Inlägget finns inte kvar tyvärr. Någon mer som kommer ihåg?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har också läst det. Exakt med det innehåll som #Lifetime skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tidigt i tråden fanns minst ett inlägg, som sedan raderades, från arbetskamrat till LW som skrev om ökade trakasserier och hot mot henne. Jag hade gärna fått mer info därifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det/de inläggen måste jag ha missat.. Vem menade hen hade hotat LW?
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vill minnas inlägg från kompis alt jobbarkompis - som jag tolkade det - som visste att det ”fanns mer” och att hen uppmanat (rent av tjatat på) LW att anmäla, vilket hon till sist gjorde.

Det finns ett par inlägg i tråden som tar upp att det varit hot, våld och trakasserier riktade mot LW före mordet. Minns inte någon jobbkompis men tror detta är inläggen ni söker (har kortat något pga citat overload)

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.
Citat:
Det finns människor runt de här två personerna som vet att det funnits en allvarlig hotbild och vet att det förekommit mycket mera än befogat lätt våld en gång för att avhysa henne ur bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil, Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger, Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Något hände för ett tag sedan mellan SD och LW.
SD hade varit väldigt elak och oförskämd, oklart om våld ingick. LW förbjöd SD att ta någon som helst kontakt, eller ha något med henne att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom.

Skulle kunna vara något liknande som utredarna hittade bland hennes digitala kontakter på morgonen?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

LimeTime, du tänker kanske på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varför sökte inte LW mer stöd och hjälp? Konstigt tycker jag då hon var smart och snabb. Hon kunde ha bett att få bo hos en vän eller sin exman eller vad som. Kanske skämdes hon för att ha haft en affär med en gift man vars fru hon kände?
Citat:
Hur vet du att hon inte sökte och hade stöd? Det är nämligen inte min bild av det hela.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-11 kl. 02:26.
Citera
2018-08-11, 03:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det finns ett par inlägg i tråden som tar upp att det varit hot, våld och trakasserier riktade mot LW före mordet. Minns inte någon jobbkompis men tror detta är inläggen ni söker (har kortat något pga citat overload)

Skulle kunna vara något liknande som utredarna hittade bland hennes digitala kontakter på morgonen?

Tack!

Det ger ju en tydlig bild.
Citera
2018-08-11, 07:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Tack för bra sammanställning!
Flera av varandra oberoende personer beskriver samma sak.
Det förekom hot, våld, trakasserier.
Mer än det som anmäldes.
Citera
2018-08-11, 07:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Okej det förändrar ju saken om det funnits hot, våld och trakasserier innan mordet, mer än det som anmäldes.
Då kan han ha utfört mordet eftersom det varit psykisk och fysisk misshandel innan vilket över tid eskalerat
Det var bara om det inte fanns hot, våld och trakasserier innan som jag hade svårt att se SD som den mest troligaste GM.

Jag funderar då på ert svenska rättssystem, varför det inte i så fall räcker till sannolika skäl om alla LW:s vänner i förhör berättat om deras hemska historia?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-11 kl. 07:42.
Citera
2018-08-11, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Okej det förändrar ju saken om det funnits hot, våld och trakasserier innan mordet, mer än det som anmäldes.
Då kan han ha utfört mordet eftersom det varit psykisk och fysisk misshandel innan vilket över tid eskalerat
Det var bara om det inte fanns hot, våld och trakasserier innan som jag hade svårt att se SD som den mest troligaste GM.

Jag funderar då på ert svenska rättssystem, varför det inte i så fall räcker till sannolika skäl om alla LW:s vänner i förhör berättat om deras hemska historia?
Vad kommer det sig att Du börjar fundera nu? Antar att Du också läst i tråden och dessa inlägg är inte nya!
Citera
2018-08-11, 07:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad kommer det sig att Du börjar fundera nu? Antar att Du också läst i tråden och dessa inlägg är inte nya!

Det blir en annan sak när man ser samtliga inlägg tillsammans på det viset. Det har varit så många i denna tråd att väsentlig "information" som skrivs hamnat i bakhuvudet (eller hur man nu ska förklara?).
Dessutom måste jag ha jag missat två av dessa inlägg från början. Känner inte alls igen dem.
Jag har funderat förut men med bristande information. Har skrivit sida in och sida ut ju om att det inte funnits våld, på grund av att jag inte tyckte det finns tillräckligt som framkommit som tyder på det.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-11 kl. 08:03.
Citera
2018-08-11, 08:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Enbart dessa förhör ”bevisar” inte att SD är GM. De bidrar till en bild av hur deras relation såg ut. Utredarna kanske använder sig av dessa förhör för att lägga pusslet som det uttryckts tidigare. Att få en bild över vad som kan lett fram till mordet.
Då utgår jag ifrån att Lenas vänner är förhörda.
Citera
2018-08-11, 08:05
Medlem
Citat:
Det blir en annan sak när man ser samtliga inlägg tillsammans på det viset. Det har varit så många i denna tråd att väsentlig "information" som skrivs hamnat i bakhuvudet (eller hur man nu ska förklara?).
Dessutom måste jag ha jag missat två av dessa inlägg från början. Känner inte alls igen dem.
Jag har funderat förut men med bristande information. Har skrivit sida in och sida ut ju om att det inte funnits våld, på grund av att jag inte tyckte det finns tillräckligt som framkommit som tyder på det.
Så... hur går Dina tankar nu vad gäller SD som MGM... Du som säger Dig hålla jämnvikt i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in