2018-05-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Du vet inte om SD är efterlyst eller misstänkt för mordet på SD?

Polisen vill inte uppge något om den saken. Polisen är dock hoppfull om att lösa detta brott. Fått många vittnesmål enl nedanstående artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/
Citera
2018-05-26, 15:06
Medlem
Ken Drydens avatar
De länder där syraattacker är vanligast är Pakistan och Afghanistan.

Är hypotesen om att det kan röra sig om en GM knuten till hennes arbetsplats helt avförd?

Jag tycker även att platsen där "föremål av dignitet" ska ha hittats, dvs ute i Vivallaskogen, inte motbevisar något sådant.
Citera
2018-05-26, 15:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.

Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.

I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.

Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.

Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.

Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.

Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?
Det tror jag inte på.

Hon hade legat flera dagar i värme, orsaken till att man inte kan direktidentifiera är att hudens mörknat, liket svällt rejält och blivit ansatt av både insekter och sannolikt fåglar.
Citera
2018-05-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Ända sedan kroppen hittades där vid planket har jag haft vision en av att kroppen legat i en bagagelucka. Vidare att någon har åkt omkring med denna kropp på natten utan att veta var hen ska göra av den. Har haft en idé om att bilen åkt längs motorvägen utanför bullerplanket, stannat till på rätt ställe, väntat tills lagom litet bilar synts och hörts samt med uppbådande av sina sista krafter dumpat/stjälpt kroppen över planket och därefter åkt iväg igen.

Att polisen slarvat så, har jag trots skepsis aldrig trott. Mördaren har inte befunnit sig innanför planket som alla tycks tro ty då hade hen dragit undan kroppen till ett skymmande buskage strax intill. Genom att agera på fel sidan planket har hen inte haft kontroll över var kroppen hamnat.

Av brist på intresse för fallet har jag inte tagit del av tråden och av slöhet orkar jag inte gå igenom 3000 inlägg så jag vet inte om någon tidigare i tråden har lanserat denna möjlighet. Är jag alldeles ute och cyklar kanske?

Ja du trampar nog iaf lite i motvind; tror du har missförstått på vilken sida av planket som LW hittades. Dessutom är planket flera meter högt så inte ens den starkaste GM skulle kunna stjälpa över kroppen. Sedan nog mindre sannolikt att en GM skulle råka dumpa LW:s kropp så nära hennes hem.
Citera
2018-05-26, 15:11
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jag tror du är ute och cyklar helt vilse
För inget stämmer med var hon hittades

Jag har vidare tänkt att mitt resonemang inte tyder på nån speciellt professionell mördare som säkert hade gjort sitt bästa för att kroppen aldrig skulle hittas. "Min" mördare tyder snarare på ett blindstyre som inte har planerat särskilt noga och som av nostalgiska skäl, ånger eller hjärnsläpp har velat förpassa henne dit där hen tyckt att hon hör hemma.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-05-26 kl. 15:16.
Citera
2018-05-26, 15:14
Medlem
Ett 20 tal prioriterade förhör har hållits i fallet.

Det verkar också som man har kontroll på läget då endast en handfull poliser jobbar med fallet över helgen.
Man har nog gjort det man kan i nuläget och får helt enkelt vänta in svar ifrån NFC på allt det tekniska. Och även dödsorsaken ifrån rättsmedicin.

Verkar inte finnas mycket mer att hämta i dagsläget.

Då får man väl utgå att polisen är så pass säker på att den mängd tekniska analyser som skickats in tillsammans med ett 20-tal förhör kommer att ge svaret på gåtan.
Citera
2018-05-26, 15:15
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja du trampar nog iaf lite i motvind; tror du har missförstått på vilken sida av planket som LW hittades. Dessutom är planket flera meter högt så inte ens den starkaste GM skulle kunna stjälpa över kroppen. Sedan nog mindre sannolikt att en GM skulle råka dumpa LW:s kropp så nära hennes hem.

Dom har kunnat vara två stycken. Någon har suttit på den enes rygg eller lyfts upp av denne. Vidare kan man ha stått på ett reservdäck från bakluckan eller stått på bilens fotstöd där man kliver in. Har man haft en SUV så har inte planket känts lika högt.

Men visst. Jag kan vara ute i ogjort väder som man säger. Jag tänkte också på hennes nedsmutsade ben. Dom kunde ha tagit upp skit från en smutsig baklucka som exempel.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-05-26 kl. 15:19.
Citera
2018-05-26, 15:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det tror jag inte på.

Hon hade legat flera dagar i värme, orsaken till att man inte kan direktidentifiera är att hudens mörknat, liket svällt rejält och blivit ansatt av både insekter och sannolikt fåglar.

Ja så tänker jag också kan vara fallet. PM skrivaren påpekade att det inte var förstahandsuppgift. Fåglar är ju jäkligt snabba på att hacka i exempelvis döda djur. En människa som kanske ligger med ansiktet upp när det jäser och sedan torkar i värmen kan nog se bränt ut kanske.
Men om det skulle vara kalk kanske det förklarar att det inte luktat så förbipasserande märker det? Jag har inte full koll på hur processen är med det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-26 kl. 15:30.
Citera
2018-05-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag har vidare tänkt att mitt resonemang inte tyder på nån speciellt professionell mördare som säkert hade gjort sitt bästa för att kroppen aldrig skulle hittas. "Min" mördare tyder snarare på ett blindstyre som inte har planerat särskilt noga och som av nostalgiska skäl, ånger eller hjärnsläpp har velat förpassa henne dit där han tyckt att hon hör hemma.

Ja om hon blev dumpad ut ur bil nära sitt hem vill mördaren förpassa henne hemma men jag har en misstänkt och är det inte den så blir mordet svårt att lösa tror jag i allafsll
Citera
2018-05-26, 15:18
Medlem
Något hände för ett tag sedan mellan SD och LW.
SD hade varit väldigt elak och oförskämd, oklart om våld ingick.
LW förbjöd SD att ta någon som helst kontakt, eller ha något med henne att göra.

Jag vet inte vad ni tycker, men nog verkar SD vara en jäkla typ, stalker och misshandel.
Huvudmisstänkt i mina ögon
Citera
2018-05-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen vill inte uppge något om den saken. Polisen är dock hoppfull om att lösa detta brott. Fått många vittnesmål enl nedanstående artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/
Okej.
De i närheten av mördaren som fått veta någonting får prata med polisen så tror jag de kommer lösa detta mord och andra vittnen.
Citera
2018-05-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det tror jag inte på.

Lite off men ändå, jag har personligen upplevt en situation där en släkting till mig inte hörts av och jag gick då in med nyckel till honom och fann honom död i hallen, varm lägenhet typ 22-24 grader, han hade varit död i 10-14 dagar och det var omöjligt att se om det var min släkting,allt var uppsvällt och missfärgat massvis med flugor och allt vad det tillhör, det enda jag kunde identifiera var koftan han hade på sig.Btw, det var en naturlig död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in