2018-08-10, 15:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Från vilken artikel i NA har du tagit dina uppgifter?
De flesta artiklarna är bakom betalvägg men det här hittade jag (och det stärker inte direkt dina påståenden):

”NA kunde på tisdagen också avslöja att den misstänkte är samma man som Lena Wesström i början av 2017 anmälde för misshandel, efter en händelse i mannens bil – något som polisen också bekräftar i dag. Ärendet lades dock senare ned, då det inte gick att fastställa vilken av parternas berättelser som stämde med verkligheten.”

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisen-bekraftar-mordmisstankt-man-samma-som-tidigare-satt-anhallen-och-har-anmalts-for-misshandel

Nej inte den. Det var en artikel som handlade enbart om den tidigare anmälan så det fanns mer detaljer. Det var bl.a. där det stod om att tilltalad haft rätt att nyttja tvång för att få ut målsägsnde ur sin privata egendom.
Den länkades här i tråden också, var det i samband med hans första eller andra anhållande kanske? Någon som har länk till denna artikel?
Citera
2018-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Stämmer det du skriver. Inläggen är tyvärr borta.

Jag har också läst det. Exakt med det innehåll som #Lifetime skriver.
Citera
2018-08-10, 15:55
Medlem
tjackarismygs avatar
Hallå LimeTime! När började LW på utsluss?
Citera
2018-08-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Motivfrågan är intressant speciellt om man inte hittar t.ex. DNA som binder SD till mordet.
Ska åklagare då åtala med svartsjuka som motiv är det svårt att bevisa om man inte gjort en grundlig utredning först. Det är det enda jag säger. Annars sitter åklagaren där och gapar om SD kallar in alla sina ex som vittnen och samtliga säger att han aldrig varit svartsjuk, våldsam m.m.
Oavsett om han kallar in en hel arme med gamla ex som säger att han inte visat någon svartsjuk sida mot dem så kan ju faktum kvarstå att han kände svartsjuka i relationen till LW.. Det är inte alla relationer/kemier som triggar till svartsjuka...
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-10 kl. 16:01.
Citera
2018-08-10, 16:02
Medlem
Citat:
Läs min Edit angående den mer detaljerade artikeln om just anmälan i NA.

Är det den här artikeln du menar Rosamun?

Citat (ur NA:s artikel Nya detaljer om Lenas bråk med misstänkte mördaren):

"Stora delar av förundersökningen är hemligstämplade. Men Nerikes Allehanda har tagit del av delar av förhören som tidigare inte har varit allmänt kända."

"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda."

"De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

"Förundersökningen om misshandel lades senare ner eftersom det enligt åklagaren inte gick att bevisa att ett det som hände i bilen var ett brott."
Citera
2018-08-10, 16:08
Medlem
Citat:
Tjafset om allt möjligt började EFTER att hon vägrade gå ur bilen. Det är därifrån utsagorna går isär. Fram till att LW vägrar gå ut ur bilen och SD blir arg och de börjar tjafsar är utsagorna samma. Sedan är det olika ja.
Jag vidhåller fortfarande att tjafset om allt möjligt handlade om att få ut LW ur bilen. Att SD som är arg på denna kvinna och inte vill ha med henne att göra mer DEN KVÄLLEN plötsligt skulle ansättas av svartsjuka är mycket osannolikt. Han är fortsatt bara arg och irriterad för att hon inte går ur bilen enligt min mening.

Länka gärna till artikeln i NA istället för där finns mer detaljer om anmälan och vilka uppgifter som framkom i den. Jag har tagit mina uppgifter därifrån iaf.
Har du läst anmälan?
Citera
2018-08-10, 16:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Är det den här artikeln du menar Rosamun?

Citat (ur NA:s artikel Nya detaljer om Lenas bråk med misstänkte mördaren):

"Stora delar av förundersökningen är hemligstämplade. Men Nerikes Allehanda har tagit del av delar av förhören som tidigare inte har varit allmänt kända."

"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda."

"De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

"Förundersökningen om misshandel lades senare ner eftersom det enligt åklagaren inte gick att bevisa att ett det som hände i bilen var ett brott."

Tack så mycket men nej det var en annan, där intervjuades bl.a. den som beslutade att lägga ner anmälan. Då framkom det här med tvång, sedan att "en ville mer än den andra" m.m.
Jag får leta efter den vid tillfälle när jag har möjlighet.
Citera
2018-08-10, 16:12
Medlem
Citat:
Nej inte den. Det var en artikel som handlade enbart om den tidigare anmälan så det fanns mer detaljer. Det var bl.a. där det stod om att tilltalad haft rätt att nyttja tvång för att få ut målsägsnde ur sin privata egendom.
Den länkades här i tråden också, var det i samband med hans första eller andra anhållande kanske? Någon som har länk till denna artikel?
Deras utsagor, refererar du till gång på gång men vill inte svara på frågan om du HAR LÄST ANMÄLAN eller TAGIT DEL AV FÖRHÖREN????
Citera
2018-08-10, 16:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Deras utsagor, refererar du till gång på gång men vill inte svara på frågan om du HAR LÄST ANMÄLAN eller TAGIT DEL AV FÖRHÖREN????

Jag har redan svarat på exakt samma fråga som du ställde tidigare idag. Du kanske har missat svaret.
Citera
2018-08-10, 16:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Som tur är brukar inte en åklagare tänka så när det gäller avlyssning rörande mordfall; "ingen idé. Det kommer inte ge något ändå.."

Förstår inte riktigt vad du menar med "tog en rövare". Kan du utveckla?

Åklagare ville självklart SD skulle häktas. Hon trodde även så klart att det hon la fram inför TR skulle leda till det. Annars hade hon inte försökt.

Nej givetvis inte men jag tror att i det här fallet så kommer avlyssningen inte ge något, men vi får se, om det blir en FUP så kommer ju allt på svart och vitt för allmän beskådan och analys.

Vad jag menade med "tog en rövare" var helt enkelt att åklagaren innerst inne kände på sig att det material hon kom med var för tunt för att leda till vad hon ville uppnå, hade hon varit tvärsäker på sin sak så hade hon överklagat till Hovrätten för att få en annan bedömning av bevisläget.

Nu blev det inte så och jag är säker på att åklagaren insåg att HR skulle göra samma bedömning, som sagt tidigare, det är väldigt ovanligt att någon rätt sätter sig på tvären i sådana här mål, det tyder på att bevisläget inte är så gott.
Citera
2018-08-10, 16:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Anledningen till att du hamnar fel i ditt resonemang är att du inte förstår att det som sker i en häktningsförhandling har inverkan på utredningen. Detta då det innebär att den misstänkte tar del av utredningsmaterial vid häktningsförhandlingen.

Resten av det du skriver är spekulationer. Varken du eller jag vet vad åklagaren gjorde för väl och varför. Inte heller vet vi hur mycket ÅK har på SD. Men vi kan vara säkra på att hon ville och trodde att hon skulle få SD häktad, men att hon misslyckades med.

Jasså får den misstänkte ta del av vad som lägger honom till last.
Känns som en ny kunskap dig ?

Eftersom du utan att veta vem jag är min utbildning eller professionellitet tar dig friheten påstå att jag inte förstår att vad som framkommer under häktingsförhandlingen har inverkan på utredningen så ger det mig rätt att ställa frågan.
Hur många rättegångar har Netherworld bevistat?

Du har ett icke yrkesmässigt intresse för juridik tyvärr förhindrar din prestige och din oerfarenhet i rätten dig begripa hur det i avgörande detaljer förhåller sig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-10 kl. 17:09.
Citera
2018-08-10, 16:20
Medlem
Honan6s avatar
Det är vanligt att trådskrivare som har personliga engagemang i MGM, gärna beskyddar och försvarar en misstänkt i absurdum. Till vilken nytta? Utredarna kommer hur som helst att bygga vidare mordpusslet med rena fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in