2018-08-10, 23:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Var har jag motsatt mig att det var ett personlarm som hittades?

Jag vet inte vad som hittades i skogen mot Vivalla, vet du?
Du har tidigare i tråden av någon outgrundlig anledning motsatt dig MV/polisens uppgifter om att det var LW:s mobil som hittades. Jag litar nog på polisens uppgifter här, men 'tjackarens' teori om att det var ett personlarm från Örebro kommun är också spännande.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-10 kl. 23:18.
Citera
2018-08-10, 23:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då det går runt med olika teorier och en allmän nyhetstorka tänker jag släppa lite information ikväll.

Ni som följt Veckans brott. Kanske kommer ihåg att mördaren enligt Leif Gw Persson rör sig motsols från brottsplatsen.

Utan att gå in på avgörande detaljer så jobbar nu polisen på att GM rört sig från brottsplatsen ner mot motorvägen för att ta sig öster ut och avika upp i slänten bakom gång och cykelbron sen vidare in i det vi kallar för vivalla skogen.
Därav så har det inte kommit in några iakttagelser från boende efter att det man hört skriket. GM har alltså rundat bebyggelsen i motsols enligt vad Leif Gw Persson berätta om.

Tack för information! Menar du alltså gång och cykelbro mot Eurostop-hållet?
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-10 kl. 23:16.
Citera
2018-08-10, 23:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag litar på MV/polisens uppgifter om att det var LW:s mobil som hittades. Men 'tjackarens' teori om att det var ett personlarm från Örebro kommun är kanske lite mer spännande.

Det vet jag redan att du gör.
Men varför drog du in mitt inlägg till ”tjackaren”? Det hade ju absolut ingenting med personlarmet att göra.
Citera
2018-08-10, 23:21
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
När bytte hon till utsluss? Var i Örebro finns den?

Hon började på kommunens utslussverksamhet 23 januari 2017.
Den ligger på Slottsgatan 19 A.
Citera
2018-08-10, 23:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det vet jag redan att du gör.
Men varför drog du in mitt inlägg till ”tjackaren”? Det hade ju absolut ingenting med personlarmet att göra.
Jag kanske missförstod dig där. Men på vilka grunder motsätter du dig då 'tjackarens' teori, när du nu har möjlighet att förklara dig med egna ord?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-10 kl. 23:28.
Citera
2018-08-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om SD hade beslutat att försöka rädda sitt äktenskap nu under våren, som uppgifter gjort gällande, stämmer det ju väl överens med att LW samma tidpunkt började träffa fler män än tidigare.
Båda hade till synes gått vidare, märktes på sociala medier som du nu själv nämner exempel på samt att SD hade sagt till vänner och bekanta att de ska försöka lappa ihop äktenskapet.
Men hade de verkligen avslutar sin relation helt? Någon nämnde det troligt att de faktiskt hade något ihop under våren..
Citera
2018-08-10, 23:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Spela inte dum. Du vet lika väl som jag att det jag motsatte mig inte hade något med fyndet i Vivalla-skogen att göra.
Läs några sidor tillbaka så hittar du vad du söker.
Ok. Men vad var det då du motsatte dig, och varför?

Och visst motsätter du dig väl MV/polisens uppgift att mobilen hittades i Vivallaskogen?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-10 kl. 23:48.
Citera
2018-08-10, 23:41
Medlem
Citat:
Tack för information! Menar du alltså gång och cykelbro mot Eurostop-hållet?

Ja, precis vad kan det vara ca 200 m eller något åt det hållet.
Citera
2018-08-10, 23:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Självklart har man en bred utredningen inledningsvis och det kommer ständigt in tips till spaningsledningen både seriösa och från knäppgökar som vill vilseleda eller konspirationsteorier. Man kollar upp tipsen och finna det någonting intressant i dom läggs dom med i utredningen i annat fall hamnar dom i "slasken" . Men ju längre den pågår så ska den smalna av om polisarbetet löper på enligt mordbibeln.

Har du någon uppfattning ifall det kommit in ovanligt många tips från folk som tror sig veta vem som kan vara GM, jämfört med andra mordfall?

Jag ställer frågan eftersom jag upplever att detta fall verkar ha engagerat väldigt många människor, kanske beroende på att BO var verksam i så pass många olika kretsar (träning, kyrka, geocaching etc) och på så sätt fått en väldigt "bred" krets av människor som engagerar sig i mordet på henne.
Citera
2018-08-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Varför skulle LW inte komma i kontakt med asylsökande som bor i migrationsverkets boenden? Det första hugget skedde 2016? Moskebranden har väl verkligen påverkan på de asylsökande i Vivalla och de sammandrabbningar som sker på asylboendena.
Yxmord vet jag inget om. Däremot att den person som fick sin hand avhuggen i Vivalla 2016 var asylsökande och är nu häktad för ett mord i Örebro. Samt att det finns personkopplingar mellan fallen.
Vad för personkopplingar?
Citera
2018-08-11, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, det är dock inte säkert att de tre mobilerna är hennes egna. Av instagraminlägget tycker jag att man snarare får intrycket att hon kommenterar att hennes arbetsplats fått nya samsungmobiler och hon fotograferar dem i samband med att hon gästspelar på jobbet:

https://www.instagram.com/p/Bdj_L7elsE-/?hl=sv&taken-by=softpocahontas
Tack för klargörandet. Då handlar det nog i mordutredningen om en och samma mobil. Den som hittades i Vivallaskogen, som hittades vid bullerplanket, och som ännu inte har hittats:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-08-11 kl. 00:11.
Citera
2018-08-11, 00:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Då det går runt med olika teorier och en allmän nyhetstorka tänker jag släppa lite information ikväll.

Ni som följt Veckans brott. Kanske kommer ihåg att mördaren enligt Leif Gw Persson rör sig motsols från brottsplatsen.

Utan att gå in på avgörande detaljer så jobbar nu polisen på att GM rört sig från brottsplatsen ner mot motorvägen för att ta sig öster ut och avika upp i slänten bakom gång och cykelbron sen vidare in i det vi kallar för vivalla skogen.
Därav så har det inte kommit in några iakttagelser från boende efter att det man hört skriket. GM har alltså rundat bebyggelsen i motsols enligt vad Leif Gw Persson berätta om.

Går den teorin ihop med det röstvittne som du tidigare har nämnt (som hörde en kvinna och en man samtala gåendes i riktning mot bullerplanket)? Dvs. hela rörelsemönstret utgörs av att GM gick, tillsammans med LW i riktning mot bullerplanket, FP är samma som MP, och GM flydde sedan österut efter mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in