Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-09, 16:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Det är väl självklart okej. Men det tråkiga är ju att deras modell handlar om att utnyttja killar som inte får uppmärksamhet, vilket gör att dom betalar i hopp om några matchningar och jag som ser vettig ut får kanske 10% av matchningarna jag fick förut när jag kom till en ny stad.
Vilket i sin tur leder till att tjejer blir bombarderade av fula killar som kommer tidigare i flödet än dom vettiga som inte tänker betala. Så egentligen förlorar ju alla utom tinder på detta.

Ja men detta är ju rättvist för en kille som sitter och kallar andra killar fula ska ju inte ha några matchningar alls tycker jag. Usch på sånt.

Citera
2018-08-09, 16:59
Medlem
Den kritiken är väl kanske befogad och den är väl inte bättre eller sämre än annan kritik som finns här. Om hur man ska vara, agera, skriva, osv. Klart att man även får kommentera andras eventuella utseende, det är ju nästan det som diskuteras mest i tråden. Olika poäng och vilka nivåer respektive ligger på. Inget konstigt alls, sett till topic.
Citera
2018-08-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Okej, det är förståeligt men det är så här det blir när det är kvinnors känslomässiga berg- och dalbana som sätter dagordningen. Imorgon är det dejt och en kvart innan ställer de in, sen skjuter de upp det, sen rinner det ut, en vecka senare vill de ses men då pratar man med någon annan osv. Det är så principlöst skitbeteende att det förklarar varför många är så förvirrade.

Skulle träffa en kärring igår men hon sa sig ha fått förhinder, meddelandet löd något i stil med "Hej, jag har tyvärr fått förhinder för ikväll men kan du ses imorgon under dagen?" och eftersom jag har erfarenhet om vad inställda dejter betyder så sa jag bara "Dra åt helvete". Ångrar inte ett dugg som den psykopat man blivit när man möter kvinnor med kvinnors egna regler.

Jag kan planera att jag ska sitta med vänner maj 2031 hemma hos mig kl 19 så kommer vi fan göra det. Med kvinnor är det ovisst om vad som händer om 5 minuter.

De här va de roligaste jag läst sen jag vart aktiv i tråden. Trots depression så skrattade jag högt.
Skönt att höra andra också sätter ner foten och blir psykopat mot kvinnors beteende.
Citera
2018-08-09, 18:13
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Okej, det är förståeligt men det är så här det blir när det är kvinnors känslomässiga berg- och dalbana som sätter dagordningen. Imorgon är det dejt och en kvart innan ställer de in, sen skjuter de upp det, sen rinner det ut, en vecka senare vill de ses men då pratar man med någon annan osv. Det är så principlöst skitbeteende att det förklarar varför många är så förvirrade.

Skulle träffa en kärring igår men hon sa sig ha fått förhinder, meddelandet löd något i stil med "Hej, jag har tyvärr fått förhinder för ikväll men kan du ses imorgon under dagen?" och eftersom jag har erfarenhet om vad inställda dejter betyder så sa jag bara "Dra åt helvete". Ångrar inte ett dugg som den psykopat man blivit när man möter kvinnor med kvinnors egna regler.

Jag kan planera att jag ska sitta med vänner maj 2031 hemma hos mig kl 19 så kommer vi fan göra det. Med kvinnor är det ovisst om vad som händer om 5 minuter.

Hahahaha!! Pissar typ på mig.

Ne fan, egentligen får man ju ut absolut noll av att häckla brudarna även om man är lack.

Exakt som ovan inträffar mig nu, bruden som cancellera igår vill ses ikväll för promenad, men sa att hon kunde komma hem till mig isf. Eftersom hon inte gick med på det och ville ses ute, skrev jag mitt i aktiva chatten "vänta lite, ska fixa en grej" så nu sitter jag och bajsar och kör flashback/tinder och försöker styra upp något annat istället. Ska svara henne om två timmar eller något "Nä sorry, hade en soppåse här som gick sönder så vi får ses en annan gång."

Tror det var Burkm4t (?) som skrev att man ska surra med brudar typ en vecka. Är inte av den åsikten. Baserat på hur känslostyrda brudar är (enligt citat ovan) bör man styra upp en dejt inom 48h man matchat med bruden, annars tenderar det att rinna ut i sanden eftersom man är old news för bruden. Har ingen statistik på det men upplever helt klart att dejtfrekvensen blir högre med helt färska matchningar. Således mest taktiskt swipa mycket när man har fritt 48h framåt.
Citera
2018-08-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du har alltså kollat numren och sett att de är äkta och reggade på tjejerna på bilderna?
Dessutom har du tagit reda på att de träffades och hade sex?

Allt jag påpekar är att ni som tror att allt ni ser är på riktigt är väldigt naiva.
Bevisligen accepterar ni att killen är dem i, men när jag säger att tjejerna också kan vara det har jag fel.

pappersmall länkade några screen prints som han hittat nånstans på nätet. Vem har lagt ut dem och varför?
Finns inget som säger att något av innehållet är äkta, men eftersom screen printarna bekräftar er världsbild så vet ni att det är sant.
Är tjejerna på tagthesponsor också fejk, där de blir lurade av nån att det är en rik gubbe från Dubai de chattar med. De poserar på bilder, gör allt han säger, han trissar upp summan och det finns liksom inget slut på hur jävla vidriga de är för rätt pengar.

Låter det mer troligt än att några söta tjejer vill pippa en snygg kille på en dejtingapp?
Senast redigerad av xtroverto 2018-08-09 kl. 18:29.
Citera
2018-08-09, 20:52
Medlem
Är ganska ny till detta så har en fråga angående hur matchningar fungerar fall du ändrar dina inställningar på radie och ålder ? Om du såklart går ner i avstånd och ålder.

Dvs om du har åldrarna 20-40, går in och swipar sedan ändrar åldern till 20-30, kommer då min profil bli osynlig(försvinna) ifrån alla som är mellan 30-40 år gamla som jag har "gillat" ? Samma fråga gäller såklart avstånd. Förstår att det inte påverkas fall du ökar ditt avstånd/ålder.
Citera
2018-08-09, 21:03
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrladda
Är ganska ny till detta så har en fråga angående hur matchningar fungerar fall du ändrar dina inställningar på radie och ålder ? Om du såklart går ner i avstånd och ålder.

Dvs om du har åldrarna 20-40, går in och swipar sedan ändrar åldern till 20-30, kommer då min profil bli osynlig(försvinna) ifrån alla som är mellan 30-40 år gamla som jag har "gillat" ? Samma fråga gäller såklart avstånd. Förstår att det inte påverkas fall du ökar ditt avstånd/ålder.
Jag tror inte att du är synlig för dem trots tidigare "gilla". Det rimliga är att båda måste ha samma inställningar för att bli synliga för varandra.

Edit: Du kan fortfarande upptäckas om du ändrar avståndet och har gillat. Det är bara ålder som kan dölja dig i efterhand.
Senast redigerad av lakritc 2018-08-09 kl. 21:31.
Citera
2018-08-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag tror inte att du är synlig för dem trots tidigare "gilla". Det rimliga är att båda måste ha samma inställningar för att bli synliga för varandra.

Edit: Du kan fortfarande upptäckas om du ändrar avståndet och har gillat. Det är bara ålder som kan dölja dig i efterhand.

Svinbra! Tack.
Citera
2018-08-09, 21:45
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Är tjejerna på tagthesponsor också fejk, där de blir lurade av nån att det är en rik gubbe från Dubai de chattar med. De poserar på bilder, gör allt han säger, han trissar upp summan och det finns liksom inget slut på hur jävla vidriga de är för rätt pengar.

Låter det mer troligt än att några söta tjejer vill pippa en snygg kille på en dejtingapp?
Tja, varför skulle de också vara fejk? Finns ju inget som säger att inte bilderna är snodda från något annan sida.

Det är meningslöst att diskutera eftersom du väljer att tro på det du vill tro på.
Allt jag säger är att man inte ska tro blint på allt man ser och läser.
Hur vet ens att de där konversationerna på Tinder är äkta? Osv.
Citera
2018-08-09, 21:47
Medlem
Citat:
Så det går inte märkbart bra för nån av er. En värdelös betalapp har det blivit med andra ord. Man får hoppas att det kommer en ersättning som är gratis. Kan väl inte vara särskilt svårt att programmera en app som funkar likadant.

Hur många har ni träffat i år?
Jag har inte träffat någon överhuvudtaget via tinder. Edit tog bort en del som verkade bero på tekniska problem som feltolkades.
Senast redigerad av flashbackstallion 2018-08-09 kl. 22:23.
Citera
2018-08-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Jag har inte träffat någon överhuvudtaget via tinder, gjorde slut på alla tjejer med mina sökkriterier i min närhet idag, bor i Göteborg. 3 mil som maximalt avstånd folk i åldern 20-27 år. Har hållit på i ungefär en vecka.

Sänk till 18
Synd att det inte finns ner till 15
Citera
2018-08-09, 22:22
Bannlyst
Citat:
Vad gör kvinnorna på appen? Kan de inte hitta nån eller ligger alla runt i tysthet? Med vilka då i så fall?

Tänker de sig inte för vad deras eget beteende ger för konsekvenser? Ingen verkar ha en tanke på familjebildning. Enda de har i skallen är att utstråla så mycket självgodhet som möjligt och vältra sig i sin egen skönhet i den mån den existerar då.

Jag har swepat höger på groteskt fula kvinnor men ändå ingen matchning. Funkar appen för er? Det kan stå 3+ uppe i det vämstra fitthörnet men inte fan kommer det in nån matchning.

Aldrig att jag betalar för skiten.

Jag vet helt å hållet vad som pågår. Jag är gay och har mängder med tjejkompisar. 90% använder tinder när dom är singel och ALLA ligger med en mindre skara killar, som är jättesnygga. Den stora delen killar får aldrig reda på detta.

I min manliga vänkrets är det en kille som ligger så inot helvete, 15 knull på 2 veckor nu, han bara radar upp dom, de allra flesta får nästan inget alls.

Det är i princip en haremsituation i samhället nu där tjejer knappt ens vill ha förhållande längre och de alla delar på samma killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in