Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-09, 11:53
Medlem
Jag har följande problem som gör att jag får huvudbry.

JAG FATTAR INTE VAD SOM ÄR PROBLEMET :/

Jag köpte ny mobil för två dagar sedan, Motorola g6.

Mitt Tinder fungerar felfritt på både min dator och gamla mobilen. Men på den nya mobil så står det
"Laddar dina matchningar...". Jag kan dock swajpa utan problem! Jag kan även få notifikation på nya meddelanden och matchningar, men jag kan inte öppna matchningarna!

Jag har testat följade:
1. Startat om telefonen, 3 ggr totalt!
2. Avinstallera/installerat appen, 3 ggr totalt!
3. Loggat ut från gamla mobilen (jag tänkte att det kanske var för jag var inlogggad på 3 enheter).
4. Försökt ladda ner tidigare utgåva av Tinder, men min mobil ville inte installera då det inte var från "säker källa".
5. Jag har även googlat problemet för att försöka få råd o tipsen, tipsen jag fick var de ovan :P

Det här är ett jättekonstigt problem. Har ni haft nå liknande? Vad gjorde ni?
Tack på förhand!
Citera
2018-08-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Så det går inte märkbart bra för nån av er. En värdelös betalapp har det blivit med andra ord. Man får hoppas att det kommer en ersättning som är gratis. Kan väl inte vara särskilt svårt att programmera en app som funkar likadant.

Hur många har ni träffat i år?

Appen och hela konceptet suger väl ändå. Hur myclet bättre går det för dem som betalar för skiten? Lever de ett liv i sus och dus och sås och fitta eller? Tror inte det.

Tjejer är kräsna, men det har tagit till överdrift.

Och visst vill de tjäna pengar men även där är det överdrivet. Snarare kommer många skita i att använda appen om man märker att det inte finns framgång överhuvudtaget.

Har träffat 7-8 kanske. Men jag blir bara kräsnare och kräsnare. Orkar inte lägga tid på någon som är självupptagen eller inte ”min typ” längre. Därför de blir segt.

Träffar nog max 1 varannan månad numera.
Citera
2018-08-09, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Har träffat 7-8 kanske. Men jag blir bara kräsnare och kräsnare. Orkar inte lägga tid på någon som är självupptagen eller inte ”min typ” längre. Därför de blir segt.

Träffar nog max 1 varannan månad numera.
Okej, det är förståeligt men det är så här det blir när det är kvinnors känslomässiga berg- och dalbana som sätter dagordningen. Imorgon är det dejt och en kvart innan ställer de in, sen skjuter de upp det, sen rinner det ut, en vecka senare vill de ses men då pratar man med någon annan osv. Det är så principlöst skitbeteende att det förklarar varför många är så förvirrade.

Skulle träffa en kärring igår men hon sa sig ha fått förhinder, meddelandet löd något i stil med "Hej, jag har tyvärr fått förhinder för ikväll men kan du ses imorgon under dagen?" och eftersom jag har erfarenhet om vad inställda dejter betyder så sa jag bara "Dra åt helvete". Ångrar inte ett dugg som den psykopat man blivit när man möter kvinnor med kvinnors egna regler.

Jag kan planera att jag ska sitta med vänner maj 2031 hemma hos mig kl 19 så kommer vi fan göra det. Med kvinnor är det ovisst om vad som händer om 5 minuter.
Senast redigerad av goldcashier 2018-08-09 kl. 13:11.
Citera
2018-08-09, 13:40
Medlem
Citat:
Okej, det är förståeligt men det är så här det blir när det är kvinnors känslomässiga berg- och dalbana som sätter dagordningen. Imorgon är det dejt och en kvart innan ställer de in, sen skjuter de upp det, sen rinner det ut, en vecka senare vill de ses men då pratar man med någon annan osv. Det är så principlöst skitbeteende att det förklarar varför många är så förvirrade.

Skulle träffa en kärring igår men hon sa sig ha fått förhinder, meddelandet löd något i stil med "Hej, jag har tyvärr fått förhinder för ikväll men kan du ses imorgon under dagen?" och eftersom jag har erfarenhet om vad inställda dejter betyder så sa jag bara "Dra åt helvete". Ångrar inte ett dugg som den psykopat man blivit när man möter kvinnor med kvinnors egna regler.

Jag kan planera att jag ska sitta med vänner maj 2031 hemma hos mig kl 19 så kommer vi fan göra det. Med kvinnor är det ovisst om vad som händer om 5 minuter.
Inte för att jag på något sätt försvarar beteendet, men om du hade en dejt inplanerad med någon 6/10 som frågat ut dig och du accepterar bara för att du inte har något bättre för dig, sen 2 timmar innan matchar du med en superhet 9:a som du klickar skitbra med och är skitpå och vill ses dirr med mkt sex-vibbar.

Det är tjejernas marknad för de flesta av oss boys, tyvärr.
Citera
2018-08-09, 13:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Inte för att jag på något sätt försvarar beteendet, men om du hade en dejt inplanerad med någon 6/10 som frågat ut dig och du accepterar bara för att du inte har något bättre för dig, sen 2 timmar innan matchar du med en superhet 9:a som du klickar skitbra med och är skitpå och vill ses dirr med mkt sex-vibbar.

Jag ser ingen svårighet med att träffa två "samtidigt". Vore något om match nr 2 senare visar sig vara för bra för att vara sann och match nr 1 har strukits helt i onödan, vilket plötsligt ger 0 inplanerade möten.

Det är ekorrhjulet som jag beskrev tidigare. "Kan alltid få bättre" tänker kvinnan och det oavsett var på skalan denne själv befinner sig. Det är väl bland annat männens fel som swipar höger på i princip allt och placerar henne på en piedestal.
Senast redigerad av lakritc 2018-08-09 kl. 14:27.
Citera
2018-08-09, 13:50
Medlem
Citat:

Haha började fan garva vid ”dra åt helvete”

Jag har dock aldrig vart med så mkt om inställda dejter mer än enstaka gång.

Håller dock mer med om att killar generellt bestämmer saker sen gör dom de. 8/10 Tjejer kan fan inte bestämma om man ska ses tex fredag när det är tisdag.

Istället för sitta som en jävla cuckold så brukar jag bara svara att då tar vi de en annan gång och då planerar jag annat istället.
Citera
2018-08-09, 14:11
Medlem
hallå ni måste utgå från att tjejen ställer in om det är flera dagar i förväg.. Tiden jobbar bara emot en. Tänk dig att du är ute på krogen och har en tjej på kroken. Du hänger ju inte kvar i onödan och riskerar att det kommer någon cockblock, någon annan man som snor henne framför dig eller hon bara får kalla fötter. tänk er att ni har ett window of opportunity, det kan vara öppet i några minuter eller flera år det är svårt att veta före och man kan bara delvis påverka det själv. Sen inser jag såklart att man kan inte alltid fixa dejt NU av praktiska skäl.
Citera
2018-08-09, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t

Visst, du har rätt. Men det händer "alltför ofta" (när man väl bestämmer för att ses, nuförtiden får jag nästan inga matchningar så problemet finns nästan inte) för att man ska ta dem på orden. Vad är liksom sannolikheten att man varje gång bestämmer sig för att ses och att hon ska matcha med en så pass mycket bättre att man ställer in träffen?

Gårdagens matchning var en överkåt slyna som själv tryckte på för att ses. Så jag vet inte ja.
Citera
2018-08-09, 14:31
Medlem
Citat:
Visst, du har rätt. Men det händer "alltför ofta" (när man väl bestämmer för att ses, nuförtiden får jag nästan inga matchningar så problemet finns nästan inte) för att man ska ta dem på orden. Vad är liksom sannolikheten att man varje gång bestämmer sig för att ses och att hon ska matcha med en så pass mycket bättre att man ställer in träffen?

Gårdagens matchning var en överkåt slyna som själv tryckte på för att ses. Så jag vet inte ja.

Det låter ju märkligt om det var på hennes initiativ, annars om det är en själv som frågat ut så kan det vara pga att man inte snackat (läs: bearbetat henne) tillräckligt länge, och då känner hon sig inte tillräckligt trygg, och då flakar de. (yes så funkar många kvinnfolk)

Detta är då utanför scenariot där en super snygg hulk knackar på hennes dörr lite (för dig) olägligt.
Citera
2018-08-09, 15:12
Medlem
Honeyvoices avatar
Tycker själv inte alls det är konstigt att någon är villig att betala för en tjänst de använder…lite vuxet faktiskt haha...

"Den större delen av intäkterna kommer från prenumerationerna, enligt Match-vd:n. Tinder Gold, som rullades ut förra året, och ger användarna utökade tjänster för 15 dollar i månaden har gett klirr i kassan. En annan bidragande faktor till ökningen är att fler användare valt att gå över till att bli betalande användare."

https://www.breakit.se/artikel/14658/tinder-cashar-in-nar-fler-vill-betala-for-att-dejta
Citera
2018-08-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tycker själv inte alls det är konstigt att någon är villig att betala för en tjänst de använder…lite vuxet faktiskt haha...

"Den större delen av intäkterna kommer från prenumerationerna, enligt Match-vd:n. Tinder Gold, som rullades ut förra året, och ger användarna utökade tjänster för 15 dollar i månaden har gett klirr i kassan. En annan bidragande faktor till ökningen är att fler användare valt att gå över till att bli betalande användare."

https://www.breakit.se/artikel/14658/tinder-cashar-in-nar-fler-vill-betala-for-att-dejta

Det är väl självklart okej. Men det tråkiga är ju att deras modell handlar om att utnyttja killar som inte får uppmärksamhet, vilket gör att dom betalar i hopp om några matchningar och jag som ser vettig ut får kanske 10% av matchningarna jag fick förut när jag kom till en ny stad.
Vilket i sin tur leder till att tjejer blir bombarderade av fula killar som kommer tidigare i flödet än dom vettiga som inte tänker betala. Så egentligen förlorar ju alla utom tinder på detta.
Citera
2018-08-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Haha började fan garva vid ”dra åt helvete”

Jag har dock aldrig vart med så mkt om inställda dejter mer än enstaka gång.

Håller dock mer med om att killar generellt bestämmer saker sen gör dom de. 8/10 Tjejer kan fan inte bestämma om man ska ses tex fredag när det är tisdag.

Istället för sitta som en jävla cuckold så brukar jag bara svara att då tar vi de en annan gång och då planerar jag annat istället.

Hahah, samma här. Jag började nog till och med innan han lät så jävla grinig
Men bara jobba på gubbs! Snart.......
https://www.youtube.com/watch?v=3atJWUBl76I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in