Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-09, 07:54
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Helvete va tragiskt! Men man blir inte förvånad. Hon borde för i helvete inte ens få avla vidare sina IQ-befriade gener. Kunde du inte skrivit de?

De roliga med alla dessa singelmoshor (ja finns hur många som helst) vidrigt.
Är att väldigt få skriver ens ut de i sin bio. Som att de inte är en stor avgörande grej liksom!?

Sen stalkar man upp dom på FB efter lite konvos så va de en halvtimma av ens liv man inte får tillbaka igen.

Inte för tjejer läser här men om någon av all förmodan läser detta och kan stämma in på de ovan här. Till dig vill jag bara säga.

Och medan vi sitter här och garvar åt detta så sitter det samtidigt någon annan Tinder-kille och svettas eftersom han är skyldig till den befruktningen.

Det som karaktäriserar dessa moshor är ju att de ofta anstränger sig mycket mer i dialoger, vilket gör att SÅ FORT man börjar snacka med en brud där tugget flyter på bra så börjar man ana ugglor i mossen.

När man efter lite stalking får verifierat att det handlar om en singelmosha så blir det ju ett lappkast i hela dialogen som går från seriös dejt till knullträff o dump.
Citera
2018-08-09, 08:20
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipskungen
Klassikernas klassiker den är uppe där med "kom på att jag ska hjälpa en kompis flytta " "känner mig lite dålig så vi kan nog inte ses ikväll" men ohotad etta är helt klart ta hand om en ledsen kompis, uppenbart påhittad men ändå lite rolig för den är så kvinnlig. finns ju inte att en man skulle ställa in av en sån anledning på riktigt eller påhittad. Man ser framför sig kvinnan bara aj fan jag måste komma på någon ursäkt..Jag vet! jag drar den om ledsen kompis det måste väl alla ha förståelse för? Mannen läser det hela och bara woman being woman liksom..

Precis, ett vattentätt alibi i deras ögon. Skiter som sagt i ljuget eftersom alla avbokningar av dejter så närainpå är helt enkelt för att något mer intressant har dykt upp eller helt enkelt att de inte känner för det. Är ju tiden jag är lack att man blir snuvad på snarare än lögnen, eftersom det blir på bekostnad av träning, vänner eller alternativt knull/dejt.

De ytterst få gånger jag flakear en dejt brukar jag skriva en ordentlig ursäkt typ "min mormor har dött."
Citera
2018-08-09, 09:16
Medlem
Har haft två konversationer med tjejer (förutsatt att det inte är troll) vid det här laget, den ena dog ut innan jag hade hunnit logga in dagen efter matchningen, den andra dog ut då jag föreslog en dejt någon dag efter konversationens start, för att förtydliga så har de tagit bort matchningarna så det går inte att rädda.
Någon som har några tips på hur ni gör? Hänger ni stenhårt framför datorn/mobilen och ser till att hålla igång konversationen tills ni frågar om en fysisk dejt eller telnr eller låter ni konversationen pågå under flera dagar? kanske ni till och med inväntar att de ska föreslå dejt e.d? Hur länge låter ni konversationerna pågå innan ni frågar om dejt eller telnr, söker ni onenight stands eller förhållanden?
Jag är en man.
Citera
2018-08-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Precis, ett vattentätt alibi i deras ögon. Skiter som sagt i ljuget eftersom alla avbokningar av dejter så närainpå är helt enkelt för att något mer intressant har dykt upp eller helt enkelt att de inte känner för det. Är ju tiden jag är lack att man blir snuvad på snarare än lögnen, eftersom det blir på bekostnad av träning, vänner eller alternativt knull/dejt.

De ytterst få gånger jag flakear en dejt brukar jag skriva en ordentlig ursäkt typ "min mormor har dött."
Instämmer. Det finns ett enormt utbrett, närmast skrämmande brist på respekt, bland tjejer, för folks tid. Det brukar vara lite av en tröst när någon slutar svara innan det hinner bli något, att tänka där besparade man sig en potentiell flake, som inte var så intresserad ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Har haft två konversationer med tjejer (förutsatt att det inte är troll) vid det här laget, den ena dog ut innan jag hade hunnit logga in dagen efter matchningen, den andra dog ut då jag föreslog en dejt någon dag efter konversationens start, för att förtydliga så har de tagit bort matchningarna så det går inte att rädda.
Någon som har några tips på hur ni gör? Hänger ni stenhårt framför datorn/mobilen och ser till att hålla igång konversationen tills ni frågar om en fysisk dejt eller telnr eller låter ni konversationen pågå under flera dagar? kanske ni till och med inväntar att de ska föreslå dejt e.d? Hur länge låter ni konversationerna pågå innan ni frågar om dejt eller telnr, söker ni onenight stands eller förhållanden?
Jag är en man.
Man bör chatta i ett par dagar upp till ca 1 vecka åtminstone, beror på frekvensen av meddelanden, innan man frågar dejt. Då säkrar man upp att det finns ett faktiskt intresse. Om du väntar på att de ska fråga så kan du få vänta. Det ligger tyvärr kvar bland könsrollerna för många, att killen ska vara den initiativtagande och drivande.
Det är ju inte ovanligt dock, och jag välkomnar det varje gång det sker, men inte något man kan räkna med tyvärr. Make your own luck som man säger.

Brukar inte fråga om telnr, inte inför en första dejt iaf, inte för att låta skrytig men samlar på sig så många nr över tid, som ofta blir värdelösa om det inte blev något mer. Inför och efter en första dejt klarar man sig med Tinderchatten. Det är heller inte så att nr är så unikt eller exklusivt, då man lätt kan blocka någons nr i dagens telefoner ändå, så de skyfflas nog ut friskt av många. Det enda man kan säga i favör för att byta nr, är ju likt alla andra alternativa kommunikationssätt, att det är positivt för dig att separera dig från andra i appen, och minska tjejens behov av att gå på Tinder-appen, om du finns utanför den.
Citera
2018-08-09, 10:32
Medlem
tackar för svaret, någon som vet hur tinders notiser fungerar? Dyker det bara upp små meddelanden som försvinner snabbt på dator/mobilskärmen då något händer på tinder eller får man mail och SMS? Vågar inte prova själv då jag verkligen inte vill få en massa mail och SMS.
Citera
2018-08-09, 10:44
Bannlyst
Vad gör kvinnorna på appen? Kan de inte hitta nån eller ligger alla runt i tysthet? Med vilka då i så fall?

Tänker de sig inte för vad deras eget beteende ger för konsekvenser? Ingen verkar ha en tanke på familjebildning. Enda de har i skallen är att utstråla så mycket självgodhet som möjligt och vältra sig i sin egen skönhet i den mån den existerar då.

Jag har swepat höger på groteskt fula kvinnor men ändå ingen matchning. Funkar appen för er? Det kan stå 3+ uppe i det vämstra fitthörnet men inte fan kommer det in nån matchning.

Aldrig att jag betalar för skiten.
Citera
2018-08-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Vad gör kvinnorna på appen? Kan de inte hitta nån eller ligger alla runt i tysthet? Med vilka då i så fall?

Tänker de sig inte för vad deras eget beteende ger för konsekvenser? Ingen verkar ha en tanke på familjebildning. Enda de har i skallen är att utstråla så mycket självgodhet som möjligt och vältra sig i sin egen skönhet i den mån den existerar då.

Jag har swepat höger på groteskt fula kvinnor men ändå ingen matchning. Funkar appen för er? Det kan stå 3+ uppe i det vämstra fitthörnet men inte fan kommer det in nån matchning.

Jag har hållit på i ungefär en vecka nu med gratisversionen, har förbrukat mina matchningar minst en gång/dag och har fått ett högt ensiffrigt antal matchningar. Har enkom haft två konversationer och ingenting har lett vidare till ett fysiskt möte. Skriver min längd i bion, inget mer i bion, har ett foto där jag utöver en aktivitet som har renderat ragg IRL, tog tvåsiffrigt antal selfies då jag utövade aktiviteten och valde den bästa. Samtliga konversationer som jag haft har initierats omedelbart då både jag och tjejen var inne då jag skickade meddelandet.
Citera
2018-08-09, 11:02
Medlem
Citat:

Det står 99+ på mig men dyker inte upp mer än 10 pers att swipa på.. Allt för man ska betala för skiten
Citera
2018-08-09, 11:10
Medlem
Citat:
tackar för svaret, någon som vet hur tinders notiser fungerar? Dyker det bara upp små meddelanden som försvinner snabbt på dator/mobilskärmen då något händer på tinder eller får man mail och SMS? Vågar inte prova själv då jag verkligen inte vill få en massa mail och SMS.
När du skickar ett meddelande på Tinder så får denne i regel en notifikation/avisering till sin telefon. Det finns även interna sådana för om du är inne i appen kommer det upp snabbt. Samma vid en matchning. Många stänger av de externa aviseringarna för de får så många (särskilt snygga tjejer dvs), så de går ist in manuellt då och då.

Nyligen har Tinder börjat skicka epost om att man få meddelanden och matchningar, men det gör de bara om de av någon anledning har din e-post (som de får via Facebook typ). Vad jag vet skickar de inte SMS, då detta är jämförelsevis dyrt för dem att göra.

Citat:

Det har diskuterats mycket att tjejer är väldigt kräsna, särskilt när de ska hitta någon de vill dela livet med. Är väl inte så konstigt egentligen. Skillnaden är att det är tjejernas marknad på Tinder och all nätdejting, så de har möjlighet till det. Sedan att vissa är verklighetsfrånvända och tror att de förtjänar mycket snyggare än sig själv är en annan diskussion, för en annan tråd.

Glöm inte heller att Tinder och andra nätdejtingsidor, inte som många inbillar sig, en matchningstjänst, utan det är ett företag som vill tjäna pengar. Och de gör de genom att skrupellöst tweaka appen så att du ska bli benägen att köpa betalversionen.
Citera
2018-08-09, 11:14
Bannlyst
Citat:
Jag har hållit på i ungefär en vecka nu med gratisversionen, har förbrukat mina matchningar minst en gång/dag och har fått ett högt ensiffrigt antal matchningar. Har enkom haft två konversationer och ingenting har lett vidare till ett fysiskt möte. Skriver min längd i bion, inget mer i bion, har ett foto där jag utöver en aktivitet som har renderat ragg IRL, tog tvåsiffrigt antal selfies då jag utövade aktiviteten och valde den bästa. Samtliga konversationer som jag haft har initierats omedelbart då både jag och tjejen var inne då jag skickade meddelandet.

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Det står 99+ på mig men dyker inte upp mer än 10 pers att swipa på.. Allt för man ska betala för skiten
Så det går inte märkbart bra för nån av er. En värdelös betalapp har det blivit med andra ord. Man får hoppas att det kommer en ersättning som är gratis. Kan väl inte vara särskilt svårt att programmera en app som funkar likadant.

Hur många har ni träffat i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
När du skickar ett meddelande på Tinder så får denne i regel en notifikation/avisering till sin telefon. Det finns även interna sådana för om du är inne i appen kommer det upp snabbt. Samma vid en matchning. Många stänger av de externa aviseringarna för de får så många (särskilt snygga tjejer dvs), så de går ist in manuellt då och då.

Nyligen har Tinder börjat skicka epost om att man få meddelanden och matchningar, men det gör de bara om de av någon anledning har din e-post (som de får via Facebook typ). Vad jag vet skickar de inte SMS, då detta är jämförelsevis dyrt för dem att göra.

Det har diskuterats mycket att tjejer är väldigt kräsna, särskilt när de ska hitta någon de vill dela livet med. Är väl inte så konstigt egentligen. Skillnaden är att det är tjejernas marknad på Tinder och all nätdejting, så de har möjlighet till det. Sedan att vissa är verklighetsfrånvända och tror att de förtjänar mycket snyggare än sig själv är en annan diskussion, för en annan tråd.

Glöm inte heller att Tinder och andra nätdejtingsidor, inte som många inbillar sig, en matchningstjänst, utan det är ett företag som vill tjäna pengar. Och de gör de genom att skrupellöst tweaka appen så att du ska bli benägen att köpa betalversionen.
Appen och hela konceptet suger väl ändå. Hur myclet bättre går det för dem som betalar för skiten? Lever de ett liv i sus och dus och sås och fitta eller? Tror inte det.

Tjejer är kräsna, men det har tagit till överdrift.

Och visst vill de tjäna pengar men även där är det överdrivet. Snarare kommer många skita i att använda appen om man märker att det inte finns framgång överhuvudtaget.
Citera
2018-08-09, 11:19
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Bekräftelse. Sedan gillar kanske en hel del att chatta.

Som man bör det vara ganska hopplöst eftersom det alltid kan komma in en nyare match som inte nödvändigtvis är bättre, men som naturligtvis kan vara mer intressant. Det leder till att det sällan eller aldrig blir verkliga möten.
Citera
2018-08-09, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Bekräftelse. Sedan gillar kanske en hel del att chatta.

Som man bör det vara ganska hopplöst eftersom det alltid kan komma in en nyare match som inte nödvändigtvis är bättre, men som naturligtvis kan vara mer intressant. Det leder till att det sällan eller aldrig blir verkliga möten.
Fan vad tragiskt om det är så. Man börjar få förståelse för tvångsgifte. Kvinnor i sin glansdagar slösar bort tiden tills de blir gamla och fula och äggstockarna skriker efter barn, men då vill ingen ha dem. Inte konstigt att relationer har gått åt helvete. Någon ordning får det vara på kvinnors osäkerhet.

Vuxna kvinnor letar bekräftelse från män de egentligen inte vill ligga med, hur fattigt är inte det.
Senast redigerad av goldcashier 2018-08-09 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in