Citat:
Ursprungligen postat av
fabula
Precis, ett vattentätt alibi i deras ögon. Skiter som sagt i ljuget eftersom alla avbokningar av dejter så närainpå är helt enkelt för att något mer intressant har dykt upp eller helt enkelt att de inte känner för det. Är ju tiden jag är lack att man blir snuvad på snarare än lögnen, eftersom det blir på bekostnad av träning, vänner eller alternativt knull/dejt.
De ytterst få gånger jag flakear en dejt brukar jag skriva en ordentlig ursäkt typ "min mormor har dött."
Instämmer. Det finns ett enormt utbrett, närmast skrämmande brist på respekt, bland tjejer, för folks tid. Det brukar vara lite av en tröst när någon slutar svara innan det hinner bli något, att tänka där besparade man sig en potentiell flake, som inte var så intresserad ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstallion
Har haft två konversationer med tjejer (förutsatt att det inte är troll) vid det här laget, den ena dog ut innan jag hade hunnit logga in dagen efter matchningen, den andra dog ut då jag föreslog en dejt någon dag efter konversationens start, för att förtydliga så har de tagit bort matchningarna så det går inte att rädda.
Någon som har några tips på hur ni gör? Hänger ni stenhårt framför datorn/mobilen och ser till att hålla igång konversationen tills ni frågar om en fysisk dejt eller telnr eller låter ni konversationen pågå under flera dagar? kanske ni till och med inväntar att de ska föreslå dejt e.d? Hur länge låter ni konversationerna pågå innan ni frågar om dejt eller telnr, söker ni onenight stands eller förhållanden?
Jag är en man.
Man bör chatta i ett par dagar upp till ca 1 vecka åtminstone, beror på frekvensen av meddelanden, innan man frågar dejt. Då säkrar man upp att det finns ett faktiskt intresse. Om du väntar på att de ska fråga så kan du få vänta. Det ligger tyvärr kvar bland könsrollerna för många, att killen ska vara den initiativtagande och drivande.
Det är ju inte ovanligt dock, och jag välkomnar det varje gång det sker, men inte något man kan räkna med tyvärr. Make your own luck som man säger.
Brukar inte fråga om telnr, inte inför en första dejt iaf, inte för att låta skrytig men samlar på sig så många nr över tid, som ofta blir värdelösa om det inte blev något mer. Inför och efter en första dejt klarar man sig med Tinderchatten. Det är heller inte så att nr är så unikt eller exklusivt, då man lätt kan blocka någons nr i dagens telefoner ändå, så de skyfflas nog ut friskt av många. Det enda man kan säga i favör för att byta nr, är ju likt alla andra alternativa kommunikationssätt, att det är positivt för dig att separera dig från andra i appen, och minska tjejens behov av att gå på Tinder-appen, om du finns utanför den.