2018-08-09, 08:13
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns bara två alternativ

1. Polisen såg att han var en mongolid. Då borde dom ha gett fan i att skjuta.

2. Polisen såg inte att han var en mongolid. Då borde dom ha gett fan i att skjuta. Därför att man kan inte skjuta människor om man inte vet vem man skjuter på.

Kan du tänka dig vad som skulle ha hänt om jag som vanlig medborgare hade gjort likadant? Jag såg en mörk gestalt som höll ett vapenliknande föremål i handen. Jag kände mig trängd och sköt ihjäl honom. Jag hade blivit dömd till fängelse utan tvekan. Även om det hade varit lagligt att bära pistol på offentlig plats.

Dom här polisena är inga vanliga medborgare. Det är deras yrke att ge sig in i hotfulla situationer, och därför förväntas det mer av dom än av vanliga medborgare.

Det är exakt så man ska se det. Helt otroligt att det finns folk som försvarar den här fullständigt bedrövliga polisinsatsen. Poliserna har ju inte bara satt 8-9 i skott i den utvecklingsstörde killen utan dessutom sprayat hela innergården med kulor.
Citera
2018-08-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det är exakt så man ska se det. Helt otroligt att det finns folk som försvarar den här fullständigt bedrövliga polisinsatsen. Poliserna har ju inte bara satt 8-9 i skott i den utvecklingsstörde killen utan dessutom sprayat hela innergården med kulor.
Antagligen gjorde väl Erik gjort ett utfall så att alla poliser reagerade samtidigt... Ett par tre skott från var och en.
Citera
2018-08-09, 08:42
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
1. Mängden av vapen har aldrig varit så stort som nu. Om ett skarpladdat vapen hamnar i fel händer så är både allmänhet och polis i fara. I detta fall en person med en treårings intellekt. I USA blir över 50 personer/år dödade av barn under tre år. I och med att Sverige gick med i EU och våra gränser lämnades vidöppna så har stora mängder vapen hamnat här. Sverige är inte längre det trygga gulligull-landet längre. Det har blivit mer farligt än vad många tror sig veta. 2. Varför begär du att polisen ska låta bli att agera om någon bär på ett vapen? Ska dom gå fram med en ficklampa och lysa i ansiktet och säga: - Ursäkta, får jag se om du är mongoloid? - Jaha, då slipper du bli skjuten! - Nähä, du är en vanlig svenne eller invandrad, då skjuter jag väl då.. Skämt å sido polisen har inte tid på sig i akuta situationer att särskilja personers egenskaper och bakgrund. Det finns det andra yrkesgrupper som gör. Polisen rycker ut helt neutrala för att snabbt och neutralt reda ut en akut och farlig situation. Ibland är det så olyckligt att personen med vapen är så svårt psykotisk eller av annat skäl ( i detta fall medfött handikapp) så att personen inte förstår att lyda polisens order. Men om någon viftar med ett vapen så är polisen tvungen att förhindra framfarten snabbt. Sorgligt men sant. Att de inte använder el-pistol är en politisk fråga, inte en polisfråga. Men även en el-pistol kan döda. Personer med DS har ofta medfödda hjärtproblem så det är inte säkert att de överlever skott från el-pistol heller.

Vad har antalet treåringar i USA som dödar med skjutvapen med poliser i Sverige att göra ?

I USA finns en öppen korruption av bland annat fängelse-entreprenörer, behandlingshem och vapentillverkare som driver på fängelseindustrin, kriget mot droger m.m.

Resultatet blir att ungarna måste passera metalldetektorer för att komma in i skolan, det säljs skottsäkra skolryggsäckar och presidenten vill beväpna lärare, allt detta är det stora företag som tjänar pengar på och de sponsrar amerikanska narkotikapolisföreningar som CDIA (Colorado Drug Investigators Association) som är "samarbetspartners" med SNPF (svenska narkotikapolisföreningen) som bedriver politisk lobbyverksamhet i Sverige.

Korrupta narkotikapoliser som Lennart Karlsson och Ernie Martinez är gemensamma nämnaren.
Senast redigerad av Eurypterida 2018-08-09 kl. 08:58.
Citera
2018-08-09, 09:02
Medlem
Finlandssvenska tidningen Huvudstadsbladet (HBL) har en artikel om detta fall och en liten jämförelse mellan den finska och svenska polisen.
https://www.hbl.fi/artikel/funktionshindrade-eric-skots-av-svenska-polisen-forskare-ta-lardom-av-finland/

Trots att polisen har gjort en del fel så kan man inte heller helt skita i varför ingen hade försökt förhindra att en förståndshandikappad kan rymma utan att någon märker det. Man ger bara inte leksaksvapen åt någon som inte fattar vad det är och som trodde att polisen ville leka, som i sin tur ledde till hans död. Polisen kan inte veta om det är leksaksvapen eller inte. Även en vattenpistol från Kalle Anka kan vara farlig beroende på vad den innehåller.

Vet man vilken film pappan såg på tillsammans med Eric som kanske gav honom en idé att ta sitt lilla vapen och gå ut? Det har ju varnats tidigare massor av gånger hur spel och film påverkar vissa personer som inte kan skilja på verklighet och fiktion, borde påverka en förståndshandikappad ännu lättare.
Citera
2018-08-09, 09:26
Medlem
[quote=Eurypterida|64886118]Vad har antalet treåringar i USA som dödar med skjutvapen med poliser i Sverige att göra ?QUOTE]
Eftersom flera i träden är kritiska mot polisens agerande bara för att Erik hade DS. Om jag lever mig in i situationen att möta en person med DS med ett vapen i handen så är det ingen förmildrande orsak att personen har DS. Om man ska vara krass: Varför ska en person på DS ha ”frikort” på att få bära vapen? Varför ska andra bli skjutna men inte de med DS? Jag personligen skulle bli mer rädd om jag mötte en person med DS eller litet barn med ett vapen i hand än om det varit en vanlig vuxen kriminell. En person som inte har ett vuxet logiskt tänkande och som dessutom kan vara både nyckfull och fruktansvärt envis och inte förstår riktigt allvaret bakom det du säger. En person att som tror att det är en lek. Kan bli hur farligt som helst. Jag förstår polisens reaktion. Jag förstår att folks hjärtan ömmar för personer med DS. De är jättehärliga och goa. Men jag skulle inte på något sätt vilja möta dom med ett vapen i deras hand.
Citera
2018-08-09, 09:48
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Men herrejävlar!

Det här blir bara värre och värre. Eric hade inte bara DS och autism - han var pygmé också!
Om storleksuppgiften verkligen stämmer borde poliserna ha hunnit reagera och inte skjutit, hur ljust eller dunkelt det än var där inne på bakgården en dryg halvtimme innan solen nådde Stockholms horisont den natten.

Vad hände här då? Det där är ett gammalt inlägg ju. Hur kom det hit igen?
Senast redigerad av Äppelkäck 2018-08-09 kl. 09:54.
Citera
2018-08-09, 09:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja och det fallet i Tyskland var enda dokumenterade fallet i hela Europa.
Därmed kan konstateras att risken för att skada annan vid genomskjutning är så liten att sen är helt försumbar.
1fall på över 20år. Det finns många gånger fler fall när polisen träffat andra personer direkt efter att ha missat det de skjuter på.
Något som med expanderande ammunition avsevärt ökar risken att den träffade avlider och garanterat ger större skada.

Den enda motiveringen som jag kan köpa är att den gör större skada och därmed stoppar den skjutne snabbare.

Det var inte en av motiven som framfördes.
Tvärt om ville man påskina att skillnaden i skada/risk för död var minimal för den de skjuter på samtidigt som risken skulle.minska för oskyldiga runt omkring.
Om något så beskrevs det som ett säkrare alternativ

Jag har inget emot valet av ammunition men de var väldigt oärliga i hela processen just för att de visste att den äkta motiveringen inte skulle accepteras av en stor del av politikerna och befolkningen.
Intressant perspektiv. Får vi gå till botten med. Någon dag.

Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Läste om att det var två rejäla färskingar och sedan en poliskvinna som jobbar halvtid som utförde dråpet. Skickar polisen vilket skräp som helst på sina larm numera? Borde inte en ruttad MANLIG polis vara med åtminstone när färskingar beger sig ut och ingen mens-kärring som bara tycker det är värt att jobba halvtid?

Ännu ett bevis på att SD bör få komma till makten och styra upp polismyndigheten rejält.
SD är en samling alkoholiserade hanrejer, smygnazister, EPA-traktor-Jontar och boomers som haft två mandatperioder på sig. Och vad har de åstadkommit? Partiledaren har visat sig offentligt i älgskinnsbyxor, bråk kring talmannen och att de i kommunerna plagierat varandras motioner (där siffrorna är helt fel).

Jag tror inte att bratsen i AfS kommer in i Riksdagen. Skulle vara förvånad om de misslyckas och ändå ställer upp igen 2022. Men det räcker med att de visar sig på stan för att Partiledaren riskerar att få återfall i utbrändhet och spelmissbruk.

Så tro att SD kommer att fixa/ställa till med något är att köpa S valpropaganda från 70-talet, typ "Ökad jämlikhet" (översättning: "Den här gången kommer det att bli jättebra, och om det inte blir det så är det bara tre år till nästa val. L-l-lita på oss!")

Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Utbildningsfråga helt klart.

Tar du en diagnos som autism och jämför hur den beskrivs med hur en missbrukare beskrivs så stämmer de överens till 95%.

Det är tveklöst en vanlig "förväxling" men tror du polisen har en aning om det?
I detta fall trodde de väl att Eric hade tagit jättemycket knark, det skulle inte förvåna ett dugg om det var knarkspanare som spanat upp han och att det inte alls var någon boende som larmat.
Hur kommer denne mystiske knarkspanare in? När skulle han ha observerat ET? Araben förstod ju iaf vilken sorts människa det var.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
”Erics tidigare talfröken Barbro:
– Jag känner att jag måste göra det, markera det på det här sättet eftersom jag aldrig glömt honom. Han var varm och alltid glad. Lite pillemarisk, hade en räv bakom örat och jag förstod mig på honom. Han ville så väldigt väl, det fanns bara gott i honom, säger Barbro.
Enligt Erics föräldrar hade Eric förutom Downs syndrom även autism och det hände att han rymde hemifrån. ”

Jag tror faktiskt att det blir lite fel om vi börjar diskutera Erics pappas eventuella ”skuld” till att Eric kunde rymma, lika lite som skulden hos den som en gång för femton år sedan gav den då femårige Eric leksaksvapnet(modern?). De stackars föräldrarna har nog så det räcker av börda och sorg idag. De behöver inte fler orsaker till självförebråelser.
Det var olyckliga omständigheter som gav ett pärlband av enskilda missförstånd och händelser som resulterade i Erics tragiska död. Ingen som ville detta. Sannolikt ingen som avsiktligt underlåtit något.

Dock ska en individ som temporärt eller permanent inte kan ta hand om sig själv naturligvis inte vara själv ute på gatorna. Vare sig det är ett litet barn, en utvecklingsstörd eller en förvirrad person. Kan man lära något av detta är det möjligen att i större utsträckning kanske ta till de elektroniska hjälpmedel i form av skalskyddslarm eller larmarmband med GPS som faktiskt finns. I vart fall om personen ifråga är känd för att avvika och kan låsa upp dörrar.

OT: GPS-halsbandet på grannens katt kostar 5 tusen kronor. De har redan hittat katten inlåst i garage och källare hos andra grannar som av misstag låst in katten och rest bort. Den hade kunnat dö där inne i värmen utan GPS sändaren.
Bara det att föräldrarna lär i den mån de kan sabotera alla diskussioner om framtida GPS i dojorna.

Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Den svåra nöten att knäcka är hur man ska kunna se om en person är farlig eller inte. Även en person med Downs syndrom kan vara farliga. Även om nu alla med Downs syndrom är genomsnälla som vissa tycks tro så kan de få tag i något farligt ex ett riktigt laddat vapen eller de kan utnyttjas av personer som har en ond avsikt.
Vapenutvecklingen har alltid gått mot mer användarvänliga och effektiva vapen, givet uppgiften som skall göras. Annars skulle vi fortfarande ha luntlås med härligt, puffigt svartkrut.

Citat:
Ursprungligen postat av chokladsmurf
Finlandssvenska tidningen Huvudstadsbladet (HBL) har en artikel om detta fall och en liten jämförelse mellan den finska och svenska polisen.
https://www.hbl.fi/artikel/funktionshindrade-eric-skots-av-svenska-polisen-forskare-ta-lardom-av-finland/

Trots att polisen har gjort en del fel så kan man inte heller helt skita i varför ingen hade försökt förhindra att en förståndshandikappad kan rymma utan att någon märker det. Man ger bara inte leksaksvapen åt någon som inte fattar vad det är och som trodde att polisen ville leka, som i sin tur ledde till hans död. Polisen kan inte veta om det är leksaksvapen eller inte. Även en vattenpistol från Kalle Anka kan vara farlig beroende på vad den innehåller.
Vattenpistoler har väl använts i de där syraattackerna i Storbritannien?

Citat:
Ursprungligen postat av chokladsmurf
Vet man vilken film pappan såg på tillsammans med Eric som kanske gav honom en idé att ta sitt lilla vapen och gå ut? Det har ju varnats tidigare massor av gånger hur spel och film påverkar vissa personer som inte kan skilja på verklighet och fiktion, borde påverka en förståndshandikappad ännu lättare.
Att leta efter DEN filmen är nog att försöka spinna rep av sand och månljus.

Jag anser att det finns något som heter originalitet och att upphovsrätt i stort är bra. Men det går inte att titta på åldersgränser eller hur filmmakarna marknadsför dem. Det skulle t.ex. inte förvåna mig om t.ex. Die Hard har mer gemensamt med barnfilmer där kidsen råkar bli instängda i spökhus än 80-talets alla actionfilmer tillsammans osv. Det är även så att filmer där stora robotar slåss kan uppfattas som mindre skrämmande för småbarn än en tecknad kortfilm där en rävunge har sprungit vilse, pga identifikationen hos tittaren.

Sedan hela grejen att våga sig ut på natten började i och med elektriska ljus. T.ex. så var Karl XII paniskt rädd för mörkret och var tvungen att ligga med huvet i knät på en av bussarna.
Citera
2018-08-09, 10:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Hur kommer denne mystiske knarkspanare in? När skulle han ha observerat ET? Araben förstod ju iaf vilken sorts människa det var.

Det är en ren spekulation eftersom vi inte vet hur de fick upp ögonen för Eric.

Polisen sitter inte på stationen och dricker kaffe på natten, de åker runt och spanar på folk med avvikande beteende i sin så kallade pinnjakt. Lägg därtill alla poliser som är ute på fritiden och de renodlade civilspanarna.

Taket för narkotikabrott är på knappt 100000/år och verksamheten motsvarar 2000 årsheltidstjänster.
90% av detta rör ringa narkotikabrott/eget bruk.
Citera
2018-08-09, 10:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jag vill också veta hur rövaren som polisen skulle jaga ser ut. Längd, kroppsbyggnad, färg etc. Det pågår rättegång mot honom sägs det. Medierna kan väl skicka dit någon för att kolla hur han ser ut. Eller intervjua exet.

Vad hade poliserna fått för signalement inför uppdraget? Eller hade de bara fått den felaktiga uppgiften om att en farlig man var sannolikt på väg till adressen för att eventuellt skada sitt ex som vi nu vet inte längre bodde där.

Eric hade ju typiskt downieutseende och var kort har det påståtts här på tråden. Fanns det ens i korten att kunna sammanblanda dessa två?

Polisen kan inte ta emot bild- eller videoanmälningar, har jag förstått. De kan kanske inte heller skicka bilder och uppgifter poliserna som ska agera.

Lång mörk och snygg?

Om ordningspolisen ska uppgifter att gå på så måste de ju ha ngn form av tillförlitlighet.

Man kunde ju tänka sig rent hypotetiskt att en varning i ett system de använder skulle utlösa/åtföljas av en kort dragning av en kriminalare eller sambandsperson eller åklagarbiträde (i stället för att de sitter på Flashback och spanar) med ledningscentral och ordningrepresentant. Och att man drar det igen när sitsen förändras. Alla målsägande vid Stockholms tingsrätt är inte mordhotade av kända polishatare som kastar bomber. På fel adress. Det borde kunna vara en del av de dagliga rutinerna att uppdatera bus-läget på stan. Med riktiga människor som kommer på besök. Eller via länk och storbild. Är inte det en bra idé?

Be careful out there!
Citera
2018-08-09, 10:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Två dagar innan polismyndigheten satte in "verkanseld" mot Eric twittrade SNPF följande:

"En gemensam nämnare i alla skjutningar är droger!
Knarket och skjutningar går hand i hand. Där det finns droger där finns det vapen."

Samma dag som Eric dog twittrade SNPF följande:

"Intressant. Den framlidne Nils Bejerots teorier om hur narkotikaanvändning sprids "epidemiskt" har ofta hånats, inte minst av självutnämnda "experter" på narkotika - Ni kan aldrig gissa vad som hände när forskarna började titta på sociala sammanhang..."

Dagen efter Eric fick en överdos "verkanseld" twittrade SNPF följande:

"Gillar eller re-tweetar du förtal och smutskastning av namngivna SNPF medlemmar räkna inte med att kunna läsa våra tweets framöver."

Retorisk fråga:

Vad har då detta med "verkanseld" mot Eric att göra ?

SNPF har drygt 2000 medlemmar och föreningen är bildad efter inspiration från den internationella paraplyorganisationen NNOAC.
2000 är lika många som antalet heltidsårstjänster som polisen lägger ner på att Sverige ska bli ett "narkotikafritt samhälle".

För att uppnå detta ouppnåeliga mål lägger Sverige utöver de 2000 heltidsårstjänsterna inom polisen, en i internationell jämförelse oproportionerligt stor del av knarkbudgeten på "prevention".

Denna "prevention" är till 90% desinformation och mytbildning om Cannabis som t.ex. att cannabisrus är "haschpsykos", Cannabis ger hjärnskador hos unga, cannabisbrukare blir såsiga i huvudet, Cannabis är inte medicin, medicinsk Cannabis är bara en murbräcka för legaliseringslobbyn som finansieras av big business, etc. , etc.

Myterna frodas friskt och genomsyrar samhället så att de blir "sanningar" som inte kan ifrågasättas effektivt.
80% av svenska folket har hjärntvättats till att vara motståndare mot medicinsk Cannabis.

Myterna propageras av "ideella föreningar" som finansieras av privata aktörer och myndigheters skattekista.

Ordförande Lennart Karlsson har tagit emot ett "stipendie" av Carnegieinstitutet trots att det är direkt olämpligt och olagligt att poliser tar emot kontantgåvor.
SNPF är sponsrade av bland annat ett företag som är marknadsledande på snabbdrogtester.

SNPF har samarbetspartners i främst USA, de delar ut "resestipendier" till medlemmar mot att de skriver en artikel i föreningstidningen som utkommer 5 gånger per år.

I "Utbildningstidning 2017" beskrev Lennart Carlsson en konferens i Bergen i Norge där Ernie Martinez från narkotikapolisföreningen i Colorado deltog, en förening sponsrad av bland annat vapentillverkaren GLOCK och alkoholproducenter.

Ernie Martinez är nu tillsatt i en panel för att genomföra legaliseringen i Colorado så säkert som möjligt och trots att han ska framstå som en lagens man sätter han käppar i hjulet för det arbete han är tillsatt att utföra, detta trots att säkerhet har varit en central fråga bakom legaliseringen i Colorado.
Kontentan i Lennart Karlsons artikel är att Ernie Martinez har förlorat men ger inte upp.

Colorado-organisationen SAFER som lyckades legalisera Cannabis i Colorado har skrivit en bok som heter "Marijuana is Safer: So Why Are We Driving People to Drink?".
Seattles före detta polischef har bidragit med förordet.
Svenska narkotikapolisföreningens väl valda amerikanska samarbetspartner Ernie Martinez har däremot publicerat ett manifest där han jämför legaliseringsförespråkare med "en cancer som äter upp samhällets kitt och moral."

"Ernies bild gav en tydlig insikt i hur införandet av den medicinska marijuanan bara var en murbräcka inför beslutet om full legalisering" ,
skrev Lennart Karlsson i "utbildningstidning 2017".

I senaste numret av medlemstidningen nr.3 2018 poserar rikspolischefen på omslaget och i tidningen står det att en muta delades ut i form av ett "stipendie" till Anders Nilsson, chef för en narkotikagrupp i Uppsala då han tydligen frihetsberövat särskilt många medborgare.
Han får nu en resa till en "utbildningskonferens" i San Diego, arrangerad av organisationen CNOA.

Det står i tidningen att två representanter för NNOAC besökte ordförande Lennart Karlsson. En av dessa var psykologiprofessor Bertha Madras som jämförde medicinsk cannabis med opiodepidemin i USA.

"Den röda tråden tycks
vara en snabb introduktion på marknaden utan att tillräckliga utvärderingar av potentiellt negativa effekter genomförs." skrev Lennart Karlsson.

På seminariet som de två amerikanerna deltog på ställdes stutligen frågan ”är visionen om ett narkotikafritt samhälle realistisk eller bör visionen omformuleras?"

"Det samlade mötets åsikt sammanfattades med att visionen är bra och ska stå kvar..." skrev ordförande polisman Lennart Karlsson.

Tack vare lobbyister som SNPF lever svensk polis, svenska myndigheter och väldigt många svenskar kvar i 1940-talets skräckpropaganda a'la reefer madness och denna statliga och i synnerhet polisiära hjärntvätt har fått oproportionerliga konsekvenser nästan ett sekel sedan SF presenterade propagandafilmen She Shoulda Said No! .

När allmänheten ringer in om en man med misstänkt leksak i Vasastaden rycker narkotikapolisen ut då alla poliser i yttre tjänst numera är narkotikapoliser, en ökning från några tiotal till tusentals på bara några decennier.

När polisen ser en funktionsnedsatt medborgare med autism tänker de "psykotisk knarkare" istället för "kommunikations-handikappad person" .

När man är hjärntvättad av narkotikapolisföreningens avhumaniserande facistideologi är känslorna nära och eftertänksamheten fjärran, särskilt när man åker på falsklarm om en beväpnad knarkare som är känd för att hata snuten.

Den statligt godkända medicinen som erbjuds är "verkanseld" med extra allt, inklusive i krig förbjuden ammunition och ambulansfördröjning för att säkerställa en säker död.

Säker död är tydligen säkrare än en medicin som evidensbaserad forskning har fastslagit "ej är skadligare än alvedon", som i skrivande stund ges till autistiska barn och i en småskalig studie från Chile har visat sig vara mycket lovande behandling av barn med autism.
Medicinsk Cannabis kan i nuläget förskrivas till en person som Eric i ett tiotal amerikanska delstater.

Storbritannien legaliserade för några veckor sedan medicinsk Cannabis efter att brittiska myndigheter beslagtagit en epileptisk pojkes medicin på en flygplats.
Tullens medicinstöld ledde till att Billy Caldwell blev inlagd på sjukhus med livshotande epilepsianfall vilket resulterade i en kris som spred sig ända upp i brittiska underhuset.
Billy fick efter sjukhusvistelsen medicinsk Cannabis genom ett brådskande undantag av hälsoministern i väntan på hastigt beslut om legalisering av medicinsk Cannabis.

Hur många i Sverige känner till Alfie Dingley och Billy Caldwell ?

Klart är att SNPF känner till de och trots detta gör sitt bästa för att sprida desinformation om medicinsk Cannabis så att Sverige inte ska få en svensk Charlotte Figi.

Att Eric Torell förblir ett namn på folks läppar kan SNPF leva med, konsekvensen blir på sin höjd mer resurser till kriget mot droger och fler poliser hotar inte narkotikapolisernas 2000 årsheltidstjänster.

Epilepsi och autism har ett samband och personer med autism har ökad risk att även drabbas av epilepsi, sannolikheten för att en medicin som godkänns för behandling av epileptiska barn kommer godkännas för autistiska barn är mycket hög.

Lika ironiskt som idiotiskt som tragiskt så hade denna patetiskt utförda "verkanseld" sannolikt varit oskedd om Eric hade fått just den medicin som svenska staten av ej medicinska skäl tog bort från apoteketshyllan år 1950, då knappt 20 år efter det att Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Dagens Nyheter och Expressen importerat det rasibiologiskt präglade begreppet "Marihuana", till synes utan att inse att vad de då beskrev som den "farliga narkotikan" var ett annat namn för samma Cannabis som då såldes på svenska apotek.

Värnar man om medborgares säkerhet bör man hålla med om att medborgare som Eric ska få tillgång till medicin före kulregn.
Tyvärr håller inte narkotikapolisföreningen med om den saken för de är mer intresserade av sina 2000 heltidsårstjänster än av medborgares säkerhet.

Samma dag som polismyndigheten vaccinerade sig själva med verkanseld mot Eric twittrade SNPF om polisläkaren och nationalideologen Bejerot.
Om Eric, Billy, Charlotte och Alfie är de tysta som i graven.

Avslutningsvis för att skriva något som man antagligen kan vara överens med polisläkaren Bejerots spöke om;

Cannabis sägs vara motivationshämmande och Eric var högst motiverad till att leta upp en gammal trasig leksak och ge sig ut på morgonpromenad i Vasastaden.
Inte för att jag gillar att dela kollektivt färdmedel med stissiga knarkare eller raglande fyllon. Men jag försöker iaf att se på det praktiskt. Dvs hur farliga är de för andra (mig) och hur farliga är de för sig själva.

För några år sedan såg jag en man som uppenbarligen hade fått ett anfall, som jag ringde in till SOS. Tänker inte dra detaljer, men hans rörelsemönster var som en stereotyp loop. Dvs inte en stissig knarkare eller ett raglande fyllo. Skulle man köra Bejerot-skolan fullt ut så skulle man finka ev knarkare på plats innan man tog hand om mannen med anfallet.
Citera
2018-08-09, 10:43
Medlem
[quote=karanan|64886376]
Citat:
Vad har antalet treåringar i USA som dödar med skjutvapen med poliser i Sverige att göra ?QUOTE]
Eftersom flera i träden är kritiska mot polisens agerande bara för att Erik hade DS. Om jag lever mig in i situationen att möta en person med DS med ett vapen i handen så är det ingen förmildrande orsak att personen har DS. Om man ska vara krass: Varför ska en person på DS ha ”frikort” på att få bära vapen? Varför ska andra bli skjutna men inte de med DS? Jag personligen skulle bli mer rädd om jag mötte en person med DS eller litet barn med ett vapen i hand än om det varit en vanlig vuxen kriminell. En person som inte har ett vuxet logiskt tänkande och som dessutom kan vara både nyckfull och fruktansvärt envis och inte förstår riktigt allvaret bakom det du säger. En person att som tror att det är en lek. Kan bli hur farligt som helst. Jag förstår polisens reaktion. Jag förstår att folks hjärtan ömmar för personer med DS. De är jättehärliga och goa. Men jag skulle inte på något sätt vilja möta dom med ett vapen i deras hand.

Om jag träffade en person med DS i stan med ett vapen skulle jag utgå i första hand från att det är en leksak eftersom jag vet att det finns många sådana och de har använts vid butiksrån i flertal gånger. Likadant skulle jag resonera om det var ett litet barn. Jag skulle lirka. I värsta fall där sannolikheten är mycket liten skulle det kunna vara ett riktigt vapen de skulle bära i Vasastan.
Citera
2018-08-09, 10:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Ganska tröttsamt med ditt evinnerliga tuggande om hur jag skriver. Detta säger mannen som försöker vara rolig men aldrig lyckas. Det är inte bara jag som tycker du stundtals är fullständigt obegriplig i dina exempel, spekulationer och faktaredogörelser.
Herr Linholm kastar som vanligt stora stenar i sitt glashus.
Vet du varför man låter studenter skriva uppsatser?

Det är inte att för att göra institutionen bättre. Det är inte för att göra mänskligheten klokare, för nettoeffekten är inte så stor och uppsatserna läses inte av speciellt många.

Det är för att se om studenterna klarar av att inom en viss tidsram klara av alla formella saker som källhänvisning, terminologi och rättstavning.

Du kan inte ens skriva mitt alias korrekt, trots att du bara behöver använda dig av Ctrl+C, Ctrl+V.

Patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vad är det som är kontroversiellt? Vill folk att barnen skall födas handikappade?

Min fru födde barn när hon var mellan 36 och 39. Det togs fostervattenprov på hennes graviditeter och våra barn är inte mycket yngre än Eric, den yngste är född 2002. Kan det vara olika i olika landsting?
Knepig fråga. Men det finns massa artiklar där man shillar för hur bra downisar är. Här är slutbossen. (Förutom de faktiska fall av totalitära staters politik så är det närmsta jag tänker på Thore Skogmans låt om hur han vill att all musik skall vara hambo. [sic!])

Rent allmänt så verkar inställningen till downisar vara schizofren. Ena dagen stoppar man in dem i stora institutioner där de garanterat kommer att bli helknäppa. Andra dagen säger man att de är bäst och att deras kramofili är helt okomplicerad. (Där marginaliserade vi alla som knappt kan duscha för att det känns som att det far knivar mot huden, ha-ha!)

Citat:
Ja han visade upp pistolen för araben men det är inte olaga hot.
Siktade han inte på araben som bara av det tog illa vid sig?

Citat:
Polisen har fortfarande inte informerat om hur larmet inkom eller vad det olaga hotet bestod av.

När de knäppte Anton i Trollhättan var de noga med att påpeka hur bra deras nya strategi "avbryta pågående dödligt våld" är. Då knäppte de en kille med svärd och stoltserade över vad de lärt sig av sina amerikanska polare.
Ingen "utredning" då inte.

Gömt under mattan och sopat under mattan under mattan med hjälp av klassikern "utredning".

"Ta ett larm på allvar" kan betyda vad som helst, t.ex. att besluta sig för att knäppa en person på en viss plats under denna nya agendan "avbryt pågående dödligt våld".
Hur kan knäppandet av Anton Plankton vara kontroversiellt? Det aset hade hunnit mörda två personer.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Utgångspunkten måste vara att både polisen i stort och de enskilda poliserna gjort kraftigt fel om de skjuter en obeväpnad man med leksakspistol till döds, i synnerhet som mannen har Downs syndrom.

Att utgå från att de måste skjuta mannen så effektivt så möjligt utan pardon för att det är så effektivt polisarbete numera ser ut leder fel och ursäktar skjutningen på ett föregripande sätt innan vi vet om det finns faktorer som gör att det kan vara ett ursäktligt misstag pga omständigheterna.

Man måste utgå från att poliserna gjort sig skyldiga till mord, dråp eller vållande till annans död då de dödade Erik och utgående från det får man se på om omständigheterna var sådana att de inte kan dömas alls därför att de inte hade bevisat uppsåt eller inte visade bevisad oaktsamhet.

Att utgå från att skjutningen var berättigad är helt oacceptabel då en oskyldig man skjutits till döds. Med det sagt är det givetvis så att det kan vara så att skjutningen kan ses som berättigad, men det kräver klara omständighter som pekar på det. Det kan också vara så i vanlig ordning att även om omständigheterna talar för att skjutningen inte är berättigad kan bevisen vara otillräckliga för att fälla poliserna, som det alltid är fallet i en juridisk bedömning av skuld.

Om så är fallet vore det dock olyckligt om det inte ens prövades i domstol, vilket tyvärr framstår som en sannolik möjlighet.
Om man sitter där och är efterklok.

Med samma logik så borde vara rätt att fälla sjuksköterskan i Dialysmålet. (Har för mig att hon senare fick upprättelse, men oavsett så såg hon sig tvungen att lämna Sverige.)

Citat:
Det är en ren spekulation eftersom vi inte vet hur de fick upp ögonen för Eric.

Polisen sitter inte på stationen och dricker kaffe på natten, de åker runt och spanar på folk med avvikande beteende i sin så kallade pinnjakt. Lägg därtill alla poliser som är ute på fritiden och de renodlade civilspanarna.

Taket för narkotikabrott är på knappt 100000/år och verksamheten motsvarar 2000 årsheltidstjänster.
90% av detta rör ringa narkotikabrott/eget bruk.
Bara det att vi inte vet helt säkert om det var:
  • en inringning från boende
  • polisen såg Eric och slog
  • någon hade sett en helt annan person, polisen slår och går till den adressen där Eric är
är liksom det fundamentala i denna historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in