Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Nej, det finns väldigt många uppgifter kring just pappans agerande, möten med polisen etc. Jag undrar om han vägrar kontakt med medierna. Kan förstå det efter chocken. Men då blir rapporteringen vad den blir. Vi har klarare uppgifter från den arabiske killen som träffade Eric. Utom att det han säger är översatt och jag vet hur svenska medier översätter, även engelska. Blir ibland helt uppåt väggarna. Men jag är också intresserad av att få mer kött på benen om pappas initiala kontakt med polisen. Och även vilket mottagande han fick då han anmälde Eric försvunnen. Men min uppfattning/upplevelse från rapporteringen är att polisen viftade bort honom initialt.
Precis varit in och läst senaste nytt, kan känna lugnet nu.
Polisen verkar ha vaknat till rejält, de söker vittnena, idag. De har förhört kvinnan som såg och filmade delar av händelsen.
De beslagtog hennes mobil med filmen, de uppgav att de nu koncentrerar sig på att utreda.
Låter bra. En utredning där vittnena på plats får bidra, antar att teknisk undersökning sdäger resten.
SÅ klart är förädrarna i chock, de reager helt olika, mamman på kvinnors vis,pratar och pratar,men man ser den där konstiga blicken att hon bara kontrollerar rösten men är helt ur balans.
Pappan kanske känner stor skuld, och beter sig som karlar gör.