Citat:
Ursprungligen postat av
Svanunge
Men om du inte vet om det var om Helenafallet han hade viktig information som han ville ta med dig, då måste ni ha andra viktigheter att prata om utöver det? Hur väl kände du Jens egentligen? Kan minnas fel men har det inte sagts att Jens och Helena skulle ut och resa ihop? Eller hade varit ute och rest tillsammans? Det skulle isåfall innebära att de var relativt nära vänner eller? Av ren nyfikenhet så undrar jag om du suttit och ringt runt till alla som du pratat med? Försök inte slå i mig att de söker upp en för dem okänd människa för att prata om detta Hur har du gått till väga?
Det var sannolikt något som hade med Helena-fallet att göra, som var viktigt att diskutera, men jag fick aldrig reda på
vad inom det ämnet som han uppfattade som viktigt.
JL berättade att han och Helena hade talat om en viss resa, och vad jag förstod så var det någon gång under skoltiden de pratat om det.
Jag ska stilla dig nyfikenhet. Nej, jag har naturligtvis inte suttit och ringt runt till "alla som [jag] pratat med". Till - åtminstone - 95% har de kontaktat mig. Därefter har vi haft kontakt, utbytt tankar och diskuterat fallet. Med vissa enbart enstaka gånger, med andra ofta och djupare. Med de senare har ofta utvecklats tillit och förtroende. Man kan väl säga att JL tillhörde den senare kategorin. Så att du slipper undra: det var JL som tog kontakt mig - här på Flashback. (Liksom en hel del andra.)
Hur väl jag kände någon, hur mycket kontakt jag hade med olika personer eller hur kontakten togs inledningsvis, det känner jag att jag inte har någon "plikt" att redovisa för dig.