2018-08-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Eller så har de enkelt åkt långt för att kasta i henne i någon sjö ? Danska Emelie meng ( efternamnet ?) hittades väl 6-9 mil från där hon försvann? Ett vittne såg en parkerad vit på en en parkeringsficka och en man såg ut att lasta ur något tungt ! Hon hittades av en man på julafton liggandes i vattnet . Bara en tanke om jag ev ska ha varit i samma situation ? Har definitivt inte slängt / sänkt mitt offer i en sjö nära mig eller i anslutning till staden . Har definitivt åkt en bra bit och sedan slängt . Där är vi nog olika men att Polisen skulle leta i närliggande vatten förstår väl vem som helst , och då skulle JAG definitivt gömt mitt offer i en sjö / på land långt ifrån brottsplatsen och även ev min hemstad . Skrev nu vad jag hade gjort ! Finns säkert många som skulle lämnat offret på själva brottsplatsen som är det vanligaste 🤔 varför gjorde han / de inte det? Varför bemöda sig att frakta bort offret ? Levde hon då men var skadad ? Så de tordes inte eller va tvungna att avsluta och sedan ” gömma henne? De flesta mordoffer göms inte utan hittas på plats .

Ok, jo jag skrev ju om LGWP:s teori kring det hela, och där ingick att de sänkte kroppen i vänern högst en distansminut från där "deras båt ligger". Det skulle gå att tolka att LGWP menar att de äger båten tillsammans genom att skriva "deras", men jag vet inte.

Det är inte säkert att det fanns en tanke alls kring det hela med att ta med kroppen, utan att de bara baxade in HA i bilen "av rena farten" så att säga. Panik, rädsla och annat får ju hjärnan att göra irrationella saker.

Med det sagt kan de varit rädda för att de lämnat spår på HA:s kropp och kläder, skor. Om hon gjort motstånd kanske hon hade både sitt eget och gm:s blod/saliv/hår på sina kläder, händer osv.
Citera
2018-08-07, 16:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Eller så har de enkelt åkt långt för att kasta i henne i någon sjö ? Danska Emelie meng ( efternamnet ?) hittades väl 6-9 mil från där hon försvann? Ett vittne såg en parkerad vit på en en parkeringsficka och en man såg ut att lasta ur något tungt ! Hon hittades av en man på julafton liggandes i vattnet . Bara en tanke om jag ev ska ha varit i samma situation ? Har definitivt inte slängt / sänkt mitt offer i en sjö nära mig eller i anslutning till staden . Har definitivt åkt en bra bit och sedan slängt . Där är vi nog olika men att Polisen skulle leta i närliggande vatten förstår väl vem som helst , och då skulle JAG definitivt gömt mitt offer i en sjö / på land långt ifrån brottsplatsen och även ev min hemstad . Skrev nu vad jag hade gjort ! Finns säkert många som skulle lämnat offret på själva brottsplatsen som är det vanligaste 🤔 varför gjorde han / de inte det? Varför bemöda sig att frakta bort offret ? Levde hon då men var skadad ? Så de tordes inte eller va tvungna att avsluta och sedan ” gömma henne? De flesta mordoffer göms inte utan hittas på plats .

Ang. det fetmarkerade.

Inte sällan tar gm med sitt offer, om det finns någon koppling dem emellan. Om det inte finns någon som helst koppling mellan dem - och gm kanske bor långt bort från brottsplatsen - så är det inte lika akut för honom/dem att gömma en kropp. Ev. spår på/vid brottsoffret blir då svårare att koppla till gm. Om däremot gm har en koppling till sitt offer, och spår finns på/vid offret, så löper gm större risk att kunna kopplas till brottet och "åka dit". Och dessutom fortare.

Att ta med sig/gömma kroppen fördröjer också det faktum att det har begåtts ett brott.

Utifrån detta är det sannolikt att gm kände/kunde kopplas till Helena.
Citera
2018-08-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Ok, jo jag skrev ju om LGWP:s teori kring det hela, och där ingick att de sänkte kroppen i vänern högst en distansminut från där "deras båt ligger". Det skulle gå att tolka att LGWP menar att de äger båten tillsammans genom att skriva "deras", men jag vet inte.

Det är inte säkert att det fanns en tanke alls kring det hela med att ta med kroppen, utan att de bara baxade in HA i bilen "av rena farten" så att säga. Panik, rädsla och annat får ju hjärnan att göra irrationella saker.

Med det sagt kan de varit rädda för att de lämnat spår på HA:s kropp och kläder, skor. Om hon gjort motstånd kanske hon hade både sitt eget och gm:s blod/saliv/hår på sina kläder, händer osv.

Tror man låser sig ochså kanske vid art hon blev sänkt i en sjö 🤔 Folk verkar göra precis vad som helst i panikartade situationer.?
Madeleine Ekfalk inmurad i cement
Mannen som styckade sin fru och eldade upp henne på grillen 😕
Kvinnan som manen grävt ner under barnens kaninbur .
Har hon blivit sänkt i en sjö så tycker man att hon kanske borde ha hittats ?
En bekant till mig fick ” tillbaka sin son nyligen . Han drunknade m skotern vid ett kraftverk och med väldigt svår botten att söka på ( en gång i tiden var där ett kalhygge ) visserligen så flöt han upp efter 8 år 🤔 hans kläder var intakt och plånboken var kvar i skoteroverallen . Så därför sa de att med stor säkerhet så var det killen .. innan de obducerat liket.
LGWP kan ha rätt gällande båt och sjö ? Men det finns andra sätt att få ett lik att försvinna. Om detta mord blir löst så skulle jag inte bli förvånad om sanningen ligger mycket närmare än vad de flesta tror . Vad säger alltid LGW ... krångla inte till det , och leta inte efter något specifikt utan leta efter något om inte ska finnas .
Citera
2018-08-07, 17:14
Medlem
Citat:
Tror man låser sig ochså kanske vid art hon blev sänkt i en sjö 🤔 Folk verkar göra precis vad som helst i panikartade situationer.?
Madeleine Ekfalk inmurad i cement
Mannen som styckade sin fru och eldade upp henne på grillen 😕
Kvinnan som manen grävt ner under barnens kaninbur .
Har hon blivit sänkt i en sjö så tycker man att hon kanske borde ha hittats ?
En bekant till mig fick ” tillbaka sin son nyligen . Han drunknade m skotern vid ett kraftverk och med väldigt svår botten att söka på ( en gång i tiden var där ett kalhygge ) visserligen så flöt han upp efter 8 år 🤔 hans kläder var intakt och plånboken var kvar i skoteroverallen . Så därför sa de att med stor säkerhet så var det killen .. innan de obducerat liket.
LGWP kan ha rätt gällande båt och sjö ? Men det finns andra sätt att få ett lik att försvinna. Om detta mord blir löst så skulle jag inte bli förvånad om sanningen ligger mycket närmare än vad de flesta tror . Vad säger alltid LGW ... krångla inte till det , och leta inte efter något specifikt utan leta efter något om inte ska finnas .

Jo - men nu är det ju LGWP själv som har en tror att hon är sänkt i Vänern? Har du själv någon tanke kring var kroppen ligger i så fall?
Citera
2018-08-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Jo - men nu är det ju LGWP själv som har en tror att hon är sänkt i Vänern? Har du själv någon tanke kring var kroppen ligger i så fall?
Mej tyvärr ! Är inte därifrån , passerade Mariestad när familjen bilade ner till Skara sommarland för tre veckor sedan .Är jämtlänning . Eftersom vi vet kanske 20% av denna utredning så har vi här i princip inget att gå på ? Funderingar och spekulationer baserat på ” andras första, andra och tredje hands informationer . Om man tänker så här ... eller jag tänker då . Två män/ killar i 20-25 års åldern ( eller en &#129300 råkar ta ihjäl en ung tjej , kanske tom någon nära vän . Hur skulle man tänka själv ?En ljus sommarnatt fest överallt , vid sjöar och inne i staden . Gångvägar befolkas av promenerande hundfolk , fyll skallar på väg hem och även förälskade . Skulle man då chansa att köra henne till en sjö, bära liket på båten och ro ut ? Vet bara hur det ser ut här runt Storsjön på sommaren ( har båt själv) man träffar alltid på någon på sjön , många åker båtar till ute serveringarna . Stränder och holmar är fulla m ungdomar som festar / tältar . Om man har en död fullstor människa i en båt och träffar på någon ? hur stor då är sannolikheten att man skulle kunna bli upptäckt ? Jag skulle aldrig chansa , antagligen är jag för mesig eller klok 🤔 Nej jag skulle köra långt och sedan gräva / bränna kroppen på ett ” tomt ställe ? Där jag känner till platsen utan och innan eller en gammal övergiven grusgrop , öde hus i skogen . Men det är bara mina tankar och har aldrig varit i en sån pressad vidrig situation ...... så om det hände kanske jag fick tänka om 😕
Citera
2018-08-07, 18:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det fetmarkerade.

Inte sällan tar gm med sitt offer, om det finns någon koppling dem emellan. Om det inte finns någon som helst koppling mellan dem - och gm kanske bor långt bort från brottsplatsen - så är det inte lika akut för honom/dem att gömma en kropp. Ev. spår på/vid brottsoffret blir då svårare att koppla till gm. Om däremot gm har en koppling till sitt offer, och spår finns på/vid offret, så löper gm större risk att kunna kopplas till brottet och "åka dit". Och dessutom fortare.

Att ta med sig/gömma kroppen fördröjer också det faktum att det har begåtts ett brott.

Utifrån detta är det sannolikt att gm kände/kunde kopplas till Helena.

Särskilt till Prinzezzan: Glöm inte att det inte handlar om bara spår på/vid offret eller på/vid brottsplatsen, utan också om att gärningsmannen kan ha spår på sig från brottsoffret eller rent av sakdor som brottsoffret har orsakat. Så ja, i det här fallet var det absolut nödvändigt för gärningsmannen/gärningsmännen att få undan Helenas kropp på grund av den nära relationen som han/de hade till Helena.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-07 kl. 18:22.
Citera
2018-08-07, 18:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Mitt sista inlägg i denna tråd innan 1.06. Förstår att jag är obekväm.......
Dessa uppgifter har jag fått av närstående till inblandade.
P.K är pilotmannen.
Länken från P.K till fam. Andersson är ULRIKA.
Ulrika var nära vän med P.K:s sambo 92-Su-anne. Alltså kände inte PK helena så värst.
Han blev intresserad av henne på förfesten i T-boda. Han uppvaktade henne på stadt. Hon sa att om han inte la av skulle hon skvallra för Susanne.
Susanne som idag är gift med R.E, som Helena var förtjust i då. Inte lätt att inte vara populärast kanske. Nu kan ni fortsätta att dra folk i skiten bäst ni vill. Jag bryr mej inte.
GW har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Registrerad i april 2018 med 169 inlägg. Det tog dig alltså ända till augusti att få fram att det nu är PK (!) som är "mannen med pilotglasögon". Tänk att jag först skulle behöva skriva och tipsa polisen om att förhöra alla vittnen (alibin) till centrala figurer i fallet (särskilt PU:s vittnen/alibin) för att du skulle få fart. Är det något mer som du tror att du kan delge tråden? Och den här gången med en gång, kanske?

Du har ingen lust att förklara dig, Darkwind?
Citera
2018-08-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
En sist reflektion: Eftersom fam.Andersson vänt sej till advokat,är nog ett enskilt åtal på gång mot pilot. Då kommer ALLT dras fram i ljuset. Ulrika är den som känner sej skyldig till systerns död eftersom hon introducerade pilot i familjen genom Susanne. Spelet är snart över.

Du kommer med mycket spännade info. Vad säger alla som svurit på sin mammas pungkulor att KM är pilot om detta?
Citera
2018-08-07, 20:12
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du har ingen lust att förklara dig, Darkwind?

Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Du kommer med mycket spännade info. Vad säger alla som svurit på sin mammas pungkulor att KM är pilot om detta?

Jag får känslan att Darkwind är ett troll, eller åtminstone vill ”stöka till det.”
Citera
2018-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag får känslan att Darkwind är ett troll, eller åtminstone vill ”stöka till det.”

den som lever får se. Eller ja, inte när det gäller Helenafallet, eftersom det inte jobbas med detta seriöst från polisens sida.
Citera
2018-08-07, 20:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag är inte ett dugg förvånad, att KM inte är "pilot" insåg jag för länge sen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-07 kl. 20:34.
Citera
2018-08-07, 21:08
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
den som lever får se. Eller ja, inte när det gäller Helenafallet, eftersom det inte jobbas med detta seriöst från polisens sida.

Nä, men Brandtler jobbar på det. Svar till ugglan: Jag har inte vetat förrän i dagarna vem som är pilot. Har inte vart speciellt intresserad. Ingen bryr sej nämnvärt. Inget viktigt. Ville vidarebefordra det till de som läser tråden utan att vara delaktiga. Nu andra finner jag inget skäl till att övertyga, eftersom ni redan vet det- Tydligare kan jag inte vara.
Det som är viktigt är förtalskampanjen mot KM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in