2018-08-04, 22:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
"Ingen av dem ska vara kopplade till fallet" skriver du. Vem säger det och på vilka grunder?

Jens och Sanna har barn ihop. Jens var bästis med Anders H under högstadietiden Sade inte du, Prinzezzan, att du hade uppgifter på att Jens även var en mycket god vän till Helena under den tiden? Jens har kopplingar till de flesta som nätta och stötts, här gjort uttalande om att han vet vad som hänt Helena .En är inte intressant i fallet som inblandad?

JL sade till mig att han var god vän med Helena, åtminstone under skoltiden, och att han tyckt mycket bra om henne. Han sade aldrig till mig att han visste vad som hänt med Helena. Han var dock personligen övertygad om vem som var inblandad. Det är skillnad på att veta vad som hänt samt personligen vara övertygad om någonting.

Jag skulle väl ha skrivit "kopplade till fallet som misstänkta". Kopplingar till Helena som vän, verkar i alla fall JL ha haft, åtminstone tidigare. Det var i alla fall vad han sade.
Citera
2018-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
JL sade till mig att han var god vän med Helena, åtminstone under skoltiden, och att han tyckt mycket bra om henne. Han sade aldrig till mig att han visste vad som hänt med Helena. Han var dock personligen övertygad om vem som var inblandad. Det är skillnad på att veta vad som hänt samt personligen vara övertygad om någonting.

Jag skulle väl ha skrivit "kopplade till fallet som misstänkta". Kopplingar till Helena som vän, verkar i alla fall JL ha haft, åtminstone tidigare. Det var i alla fall vad han sade.

Vem var hans övertygelse?
Citera
2018-08-04, 23:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Och vem var han övertygad om var inblandad? Nu har du chansen att ge tråden en knuff framåt.
Citera
2018-08-04, 23:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vem var hans övertygelse?

PU.
Citera
2018-08-04, 23:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och vem var han övertygad om var inblandad? Nu har du chansen att ge tråden en knuff framåt.

Jag har svarat på detta i tråden tidigare, men jag gjorde det igen nu.
Citera
2018-08-04, 23:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har svarat på detta i tråden tidigare, men jag gjorde det igen nu.

Ber om ursäkt för om jag har missat detta (hade det dock på känn).
Citera
2018-08-04, 23:27
Medlem
Citat:
PU.

Motiverade han varför han misstänkte PU?
Citera
2018-08-04, 23:31
Medlem
Citat:

Vad heter Jens i efternamn?
Citera
2018-08-04, 23:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ber om ursäkt för om jag har missat detta (hade det dock på känn).

Ingen fara. Det kan ha varit förra året, då det - från vissas håll - starkt ifrågasattes att JL skulle ha pratat med mig om Helena.
Citera
2018-08-04, 23:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson

Han hette Lun*ell. Han är numera avliden.
Citera
2018-08-04, 23:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson

Backa till mitt inlägg 28210.
Citera
2018-08-04, 23:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Motiverade han varför han misstänkte PU?

Nej. Han berättade att han pratat med olika personer och "nu" var mer övertygad än någonsin. Han hade något viktigt som vi måste diskutera, sade han. Han ville att jag skulle ringa honom nästa dag, men han svarade varken den dagen eller dagen efter. Jag fick sedan reda på att han hade avlidit. Jag fick alltså aldrig reda på vad det var som var så viktigt. Det behöver inte ha haft med just detta att göra - jag vet ju inte vad det gällde.

Vad JL trodde stod för honom. Jag lägger inga personliga värderingar i hans tro. Olika personer har olika övertygelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in