2018-08-05, 12:36
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
A H-gren känner PK, jag har sett dem tillsammans på kort på facebook. Tror det var något slags event med Nordiska Motståndsrörelsen eller något liknande, för bara ett par år sedan. Har även för mig att GD var med på samma event. Vad jag förstår var A H-gren och JL bästa vänner. Bara spekulationer, men vad jag förstår kände de flesta som hade med droger att göra PK, som var något av "spindeln i nätet" kring sånt i Mariestad vid den tiden.

Är det klarlagt om PK tränade på gym vid den här tiden? Var i så fall?

Vad var det P Jenvén sa i den där dokumentären? "Gym, hund och segling" - eller vad var det?

Jag vet med säkerhet att PK hade tillgång till båt vid den här tiden. En bekant till mig skyller sin dotters nergång i knarkträsket på PK, som enligt honom lockade in henne där. Han sa att "PK kom där med sin snygga båt och sitt coola långa hår och alla tjejer gjorde som han sa"...

De där drogerna som påståtts ha hittats hemma hos Helena kanske har nåt med det hela att göra ändå?

Det blev väldigt tyst här....
Första fetn. Alla i Mariestad har hört namnet P.K. Även på den tiden var han "känd" ja.
Andra fetn. Han tränade väl ihop med PU på samma gym som Helena. Har stått i tråden.
Tredje: Att han hade båt var en nyhet. har aldrig nämnts här.
Lägger till: Enl. de som känner honom var han mestadels klädd i vitt vid festliga tillfällen. Om det var han på bron så kände GD garanterat igen honom. Men jag ser inte att han kan varit med i Helenas innersta krets. Knappast troligt. Som sagt är pilot oskyldig enl GW Persson.
Citera
2018-08-05, 13:56
Medlem
Vem är källan till att JL och Helena kände varandra? Nåt skaver där känner jag. Helena växte ju upp på Ekudden. På den tiden var det lite så att det var "fint folk" som bodde där. Det var många där som golfade, seglade, åkte utförsåkning, osv - så JL och HA torde inte haft samma fritidsintresse. JL, HA, PK, PU mfl var från en helt annan bakgrund. JL och HA var tuffa "rockers" med nitbälten osv som man knappt vågade titta på.PK och PU gick på andra skolor. Vad jag kommer ihåg från Tunaholmsskolan, så brukade inte det inte vara så vanligt att folk från de olika grupperingarna umgicks. Så jag är i så fall nyfiken på hur JL och HA kände varandra?
Citera
2018-08-05, 14:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Enligt vad jag har förstått genom ett PM framgår det tydligt att polisen har varit mycket mer intresserade av PU än vad PU själv har velat tillstå. Den här historien med J*ns lyfter onekligen fram många intressanta detaljer.

När det gäller PK:s utsagor i tråden anser jag att dessa vinner mycket i trovärdighet nu när turerna med J*ns diskuteras igen. Bara det faktum att J*ns har nämnt att PU hade försökt hitta alibi hos fler än bara PK stärker PK:s utsaga om att exakt samma sak ska ha hänt i hans lägenhet på söndagsmorgonen. Utifrån detta kan vi nog utgå från att det mesta som PK har skrivit är sant. Jag ser ingen anledning att betvivla till exempel PK:s utsaga om PU:s svårt sargade underläpp. Det förefaller uppenbart att PU desperat sökte alibi den där natten. Undrar om polisen känner till de här andra personerna som J*ns har nämnt?

Dock kan PU knappast vara "mannen med pilotglasögon" (vilket jag aldrig har trott heller). Motiveringen är att PU var nyss fyllda 20 år när Helena försvann, och från den 1 juli 2010 sker inte längre någon preskription av de grövsta brotten om de begicks 1 juli 1985 eller senare och om gärningspersonen hade fyllt 21 år när brottens begicks. Eftersom polisen ändå har valt att delge "mannen med pilotglasögon" misstanke om mord måste den här personen idag vara minst 47 år (alltså född 1971 eller tidigare). Däremot är jag helt öppen för PU som inblandad mot bakgrund av vad PK har skrivit och hur PU i omgångar bokstavligen har svamlat bort sig i tråden - kanske ihop med "mannen med pilotglasögon"? Dessutom är jag tämligen säker på att inte alla av PU:s vittnen (alibin) talar sanning, för historien går bara inte ihop.

Avslutningsvis: "Mannen med pilotglasögon" behöver inte vara gärningsmannen, faktiskt inte ens vara inblandad (vilket i så fall skulle betyda att Skövde-polisen har fel man) – även om det uppenbarligen finns grova konstigheter också i hans utsagor. Sedan har vi då "trasslet": Skövde-polisen har "mannen med pilotglasögon", men tänk om detta faktiskt är fel och GW Persson har rätt i sina två (andra) gärningsmän? Sedan kan vi trassla till det ännu mer genom att tillägga att Skövde-polisen hävdar att GW Persson inte har tillgång till allt nytt utredningsmaterial ...

Mitt tips till polisen är fortfarande: Gör i grunden om alla förhören med PU:s vittnen (alibin), BW:s vittne (alibi), brovittnet samt andra för fallet intressanta vittnesmål/alibin. Jag är säker på att den eller de som eventuellt inte sa (hela) sanningen 1992, idag har mognat när de har insett vad deras agerande fick för konsekvenser.
Och till er som läser här och som vet med er att ni inte lämnade korrekta uppgifter i förhör: Kontakta polisen och gör det rätta! Ingenting kan hända.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-05 kl. 14:41.
Citera
2018-08-05, 14:45
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
]Vem är källan till att JL och Helena kände varandra? [/b]Nåt skaver där känner jag. Helena växte ju upp på Ekudden. På den tiden var det lite så att det var "fint folk" som bodde där. Det var många där som golfade, seglade, åkte utförsåkning, osv - så JL och HA torde inte haft samma fritidsintresse. JL, HA, PK, PU mfl var från en helt annan bakgrund. JL och HA var tuffa "rockers" med nitbälten osv som man knappt vågade titta på.PK och PU gick på andra skolor. Vad jag kommer ihåg från Tunaholmsskolan, så brukade inte det inte vara så vanligt att folk från de olika grupperingarna umgicks. Så jag är i så fall nyfiken på hur JL och HA kände varandra?

Just därför får jag inte heller in att PK skulle stå nära Helena,som gm gör enl polis eller om bara GW påstår det.
Jag tror inte Jens är Mariestadsbo från början. Sandra tog hit honom från västkusten på 90-talet nångång. Det är vad jag hört iaf.
Tillägg om ugglans kommentar:
Ganska lustigt att ugglan försvarar och köper allt från mariestads meste mytoman. Med näbbar och klor försöker han övertya om att pk är trovärdig. Alla säger likadant om pk. "Han ljuger mer än talar sanning"..
Citera
2018-08-05, 14:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Just därför får jag inte heller in att PK skulle stå nära Helena,som gm gör enl polis eller om bara GW påstår det.
Jag tror inte Jens är Mariestadsbo från början. Sandra tog hit honom från västkusten på 90-talet nångång. Det är vad jag hört iaf.
Ganska lustigt att ugglan försvarar och köper allt från mariestads meste mytoman. Med näbbar och klor försöker han övertya om att pk är trovärdig. Alla säger likadant om pk. "Han ljuger mer än talar sanning"..

Och hur ställer du dig till att J*ns L*ndell har hävdat att PU sökte alibi hos andra än PK? Två personer säger samma sak, varav J*ns lämnade sin utsaga långt innan PK och PU rök ihop i tråden 2012. Så vilken är din kommentar?

För övrigt märks det att ett par, tre användare teamar upp med PU.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-05 kl. 14:59.
Citera
2018-08-05, 15:09
Medlem
[quote=Darkwind
Ganska lustigt att ugglan försvarar och köper allt från mariestads meste mytoman. Med näbbar och klor försöker han övertya om att pk är trovärdig. Alla säger likadant om pk. "Han ljuger mer än talar sanning"..[/QUOTE]

Ja, ”han ljuger som en häst travar”. Dessutom, hände det att han var såpass klar i skallen under en lördagsnatt så han visste vilket datum det var?

Själv blir jag inte förvånad om han blandat ihop vilken helg det var. Att PU höll på med småfuffens är ingen nyhet, men att gå så långt som att beröva en annan människa livet....?!
Citera
2018-08-05, 15:27
Medlem
Citat:

JL är från Lugnåstrakten, gick i alla fall i den klassen på tunaholmsskolan.
Citera
2018-08-05, 15:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vem är källan till att JL och Helena kände varandra? Nåt skaver där känner jag. Helena växte ju upp på Ekudden. På den tiden var det lite så att det var "fint folk" som bodde där. Det var många där som golfade, seglade, åkte utförsåkning, osv - så JL och HA torde inte haft samma fritidsintresse. JL, HA, PK, PU mfl var från en helt annan bakgrund. JL och HA var tuffa "rockers" med nitbälten osv som man knappt vågade titta på.PK och PU gick på andra skolor. Vad jag kommer ihåg från Tunaholmsskolan, så brukade inte det inte vara så vanligt att folk från de olika grupperingarna umgicks. Så jag är i så fall nyfiken på hur JL och HA kände varandra?

Källan är/var JL själv. Tror de gick i skolan tillsammans. (Har för mig att han berättade det.)
Citera
2018-08-05, 16:26
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
JL är från Lugnåstrakten, gick i alla fall i den klassen på tunaholmsskolan.

Ok. Tack. Då hade jag fel. Blandat ihop kanske med nån ex till henne. Då tillhör han Lundellsläkt från Lugnås mao.
Citera
2018-08-05, 16:32
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och hur ställer du dig till att J*ns L*ndell har hävdat att PU sökte alibi hos andra än PK? Två personer säger samma sak, varav J*ns lämnade sin utsaga långt innan PK och PU rök ihop i tråden 2012. Så vilken är din kommentar?

För övrigt märks det att ett par, tre användare teamar upp med PU.

Till vem har jens hävdat det? "Prinzezzan" kanske.....
"Pk o Pu rök ihop i råden". Visst......Jag tror INTE P.U har skrivit i tråden. Hur har du kollat det?
Hur har du kollat alla uppgifter du och några till lägger ut? Hela denna tråd är svammel och osanningar.
Bara du och dina "gelikar" som "tror" på det. Ni får fortsätta ljuga utan mej.
P.s. Jag tror INTE P.R har skrivit i tråden heller. Någon har utgett sej för dem. Ett skitsnyggt arbete ligger bakom. Jag är imponerad att det hållit i så många år. Bluff o båg alltihop.
Senast redigerad av Darkwind 2018-08-05 kl. 16:40.
Citera
2018-08-05, 16:53
Medlem
Citat:
Till vem har jens hävdat det? "Prinzezzan" kanske.....
"Pk o Pu rök ihop i råden". Visst......Jag tror INTE P.U har skrivit i tråden. Hur har du kollat det?
Hur har du kollat alla uppgifter du och några till lägger ut? Hela denna tråd är svammel och osanningar.
Bara du och dina "gelikar" som "tror" på det. Ni får fortsätta ljuga utan mej.
P.s. Jag tror INTE P.R har skrivit i tråden heller. Någon har utgett sej för dem. Ett skitsnyggt arbete ligger bakom. Jag är imponerad att det hållit i så många år. Bluff o båg alltihop.

Allvarligt hur bara du komma in och skriva i tråden utan att du själv gått igenom historiken. Blir rätt tråkigt när du spyr galla över nåt många har koll på. Skärpning. Skillnaden på det PK och PU - "rök ihop om" var att de INTE skyllt eller anklagat andra.
Citera
2018-08-05, 17:29
Medlem
Kan Jens död ha något med Helenas försvinnande att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in