Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 18:24
Medlem
InnesIs avatar
Har AfS tagit ställning i abortfrågan?
Citera
2018-08-07, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Jimmie är i nuläget en något (inte mycket) bättre retoriker, men han har också mycket mer erfarenhet av debatter. Fördel Kasselstrand ligger i att han helt enkelt har rätt i att det behövs återvandring och att ganska många SD-väljare förstår detta.

Kasselstrand som talare tilltalar mig oerhört mycket mer än Åkesson. De är båda bra men tilltalar nog väldigt olika segment. Fega, försiktiga och simplare människor tilltalas nog mer av Åkesson.
Citera
2018-08-07, 18:34
Medlem
Citat:
Jimmie är i nuläget en något (inte mycket) bättre retoriker, men han har också mycket mer erfarenhet av debatter. Fördel Kasselstrand ligger i att han helt enkelt har rätt i att det behövs återvandring och att ganska många SD-väljare förstår detta.
Jimmie är duktig retoriker, det ska man inte ta ifrån honom, men samtidigt har jag svårt att se honom som statsminister.
Även om jag inte delar deras politiska åsikter, så är både Göran Persson och Fredrik Reinfeldt som personer betydligt mer ledare än vad Jimmie någonsin kommer att bli.
Jimmie är kanske en svärmorsdröm, men inget statsminister material imo.
Däremot tror jag Kasselstrand i framtiden kommer, om han fortsätter inom politiken, vara ett utmärkt statsminister material.
Citera
2018-08-07, 18:38
Medlem
Citat:

Jag tycker Kasselstrand är vassare i debatter/intervjuer, sen tycker jag de är ungefär lika bra talare.
Citera
2018-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Partiets valaffischer har lanserats.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.711727822552819.1073741835.270592853332987& type=3

Vad tycker ni?

Bra. När man ändå lånar från AfD rakt av så kan man ju även låna klassiska affischer från SVP Schweiz och Lega Nord i Italien.

Vita får som sparkar ut ett svart får

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6980766.stm

Bruna händer som sträcker sig efter våra pass

http://www.chdata123.com/eu/ch/kr/criminal-SVP-ENGL/08-minarets-etc-d/001-poster-SVP-2008-democratic-naturalizations-Swiss-passports-w-hands.jpg

Italienaren/svensken sist i kön bakom araber, negrer, kineser och zigenare.

https://globalgraffmag.files.wordpress.com/2011/02/420px-lega_poster.jpg
Citera
2018-08-07, 19:04
Medlem
JustZlatans avatar
Varför skriver dom ett så öppenbart valfläsk som "fri tandvård åt svenskar"? Ingen jävel går väl på det, för det kommer kosta multum. Säkerligen 10-tals miljarder.
Citera
2018-08-07, 19:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
En dynamik som alltså inte uppstår med SD:s politik, eftersom de inte förslår några tvångsåtgärder. Ja bortsett från för kriminella, dvs ungefär som det är idag. AfS vill tvångsutvisa minst 490.000 fler. Och det var liksom detta som var korvi-mannens poäng. Att SD saknar denna politik. Så deras "återvandring" = en tummetott.
vad har du för slags tourettes? som gjorde avdrag på 10000 sådär
Citera
2018-08-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför skriver dom ett så öppenbart valfläsk som "fri tandvård åt svenskar"? Ingen jävel går väl på det, för det kommer kosta multum. Säkerligen 10-tals miljarder.

Därför att det är en del av AfS politik.
Citera
2018-08-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
vad har du för slags tourettes? som gjorde avdrag på 10000 sådär

SD vill ju utvisa grovt kriminella invandrare. Jag vet inte om det var för dom 10 000 som menades där.
Citera
2018-08-07, 19:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Därför att det är en del av AfS politik.

Varför ska jag, som har en ganska god tandhälsa genom att inte äta godis och socker, betala för människor som vräker i sig socker, läsk och godis och på så sätt få dåliga tänder och karies? Jag vill inte betala för deras dåliga matvanor.
Citera
2018-08-07, 19:19
Medlem
Citat:
Varför ska jag, som har en ganska god tandhälsa genom att inte äta godis och socker, betala för människor som vräker i sig socker, läsk och godis och på så sätt få dåliga tänder och karies? Jag vill inte betala för deras dåliga matvanor.

Av samma anledning som att sjukvården är "gratis" och tillgänglig för alla svenskar.
Citera
2018-08-07, 19:22
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Tycker du att fri tandvård för illegaler är ett bra koncept? För så ser det ju ut just nu i Sverige. Om du är en svensk fattigpensionär måste du betala många tusen kronor för tandvård i Sverige, men om du är t.ex. en zigenare från Bulgarien så kostar det 50 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in