2018-08-07, 01:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Börja här och fortsätt framåt. Det är lite virrvarr för att först förstå vad som menas gällande väderstreck och vägar men handlar om att hon gått från söder och norrut mot Kolarbyn (tror jag det hette), ringt upp en vän och sagt att hon är förföljd från centralstation.
(FB) Stor polisinsats i Fagersta - Kvinna avlider under viadukt 2018-07-27

Bodde han 400-500 meter från centralstationen eller fyndplatse?
Citera
2018-08-07, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bodde han 400-500 meter från centralstationen eller fyndplatse?
Med reservation om jag missförstått (då får nån korrigera).
1. Centralstation
2. Brottsplatsen/gångtunneln
3. MGMs bostad
https://kartor.eniro.se/m/7CF54
Citera
2018-08-07, 01:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Börja här och fortsätt framåt. Det är lite virrvarr för att först förstå vad som menas gällande väderstreck och vägar men handlar om att hon gått från söder och norrut mot Kolarbyn (tror jag det hette), ringt upp en vän och sagt att hon är förföljd från centralstation.

Jo, men alltså...är det någon som hört ett rykte? En vittnessuppgift? Bara att någon påstår något i tråden är väl inte relevant?
Citera
2018-08-07, 01:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jo, men alltså...är det någon som hört ett rykte? En vittnessuppgift? Bara att någon påstår något i tråden är väl inte relevant?
Självklart får väl allt övervägas i en tråd på fb - vederbörande har pratat med personen som jag förstod det.
Jag tar det oavsett i beaktning för jag tycker det låter relevant.
Har du lust att vänta in FUP eller spekulera om annat, go ahead.
Citera
2018-08-07, 02:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Självklart får väl allt övervägas i en tråd på fb - vederbörande har pratat med personen som jag förstod det.
Jag tar det oavsett i beaktning för jag tycker det låter relevant.
Har du lust att vänta in FUP eller spekulera om annat, go ahead.

Men jag hittade bara en post från användaren f0rum som säger typ att ”MGM ska ha gått ända från...” i din länk. Och just den användaren verkar ju vara en av dom är med och gissar vilt här.

Vem är ”personen” som f0rum har pratat med menar du?
Citera
2018-08-07, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Men jag hittade bara en post från användaren f0rum som säger typ att ”MGM ska ha gått ända från...” i din länk. Och just den användaren verkar ju vara en av dom är med och gissar vilt här.

Men jag menade att det startade där. Backar du via inlägget så kommer du in i tråden från start och kan läsa diskussionen. Om inte annat fick du datum och klockslag som vägledning. Klicka på skribentens nick och gå den vägen.

Vem det är vet väl inte jag och det lär knappast komma i tråden heller. Är det relevant lär det hamna i FUP för det är ju isf ett viktigt samtal med BO. Polisen kartlägger väl för fullt nu.
Citera
2018-08-07, 08:55
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
SJÄLVKLART umgås inte en sån med en kändis.

OM en person inbillar sig att ett sketet leende nästintill betyder biljett till Bahamas på honeymoon i framtiden och är störd, så innebär del 2 att denne person kan börja kartlägga den andres liv, följa efter, stalka i smyg och fantisera hej vilt. Jämför med fjollig, omogen förälskelse i ung ålder men som har en komponent av sjuklighet över sig.
Sen kan det övergå i kontaktförsök säg nåt så simpelt som att bjuda på cigg. Han får ett tack och ett leende tillbaka och han är nu tvärsäker på att denna förtjusande blivande fru vill precis lika mycket. När sen ett avvisande sker så kan det då upplevas som en fullständig kränkning. Ju mer inbillningssjuk, ju mer bärande på emotioner och tidigare kränkningar - ju mer kan han explodera.
Det är väl ändå inte så svårt att begripa.
Om nåt sånt skett har jag ingen susning om - det är EN vinkel av flera alternativ möjliga till vad som kan ha hänt med tanke på hans bakgrundshistorik (hotat en tjej) samt ensam, kontaktsökande och omogen.
Nu orkar jag inte dilla mer om det här.

Inte helt otroligt scenario.
Citera
2018-08-07, 09:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har gått igenom lite länkar som postats i tråden som är information av substans:

Artikel Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman

Artikel Fagersta Nyheter:

Referat artikel Fagerstaposten där tidigare hot nämns:

Erkännande, 1 augusti:
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-mannen-erkanner-mordade-smabarnsmamman/

SR, i samband med erkännandet:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7011739

Har letat febrilt i tråden efter källor till påståendet om att MGM skulle ha följt efter BO från centralstationen till mordplatsen. Det förefaller ha blivit en trådsanning som uppkomit efter detta inlägg:

Citera
2018-08-07, 10:11
Medlem
Citat:
Har gått igenom lite länkar som postats i tråden som är information av substans:

Artikel Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman

Artikel Fagersta Nyheter:

Referat artikel Fagerstaposten där tidigare hot nämns:

Erkännande, 1 augusti:
[url]https://www.expressen.se/nyheter/haktade-mannen-erkanner-mordade-smabarnsmamman

SR, i samband med erkännandet:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7011739

Har letat febrilt i tråden efter källor till påståendet om att MGM skulle ha följt efter BO från centralstationen till mordplatsen. Det förefaller ha blivit en trådsanning som uppkomit efter detta inlägg:

Från en medlen va det, denne kunde inte fråga personen mer som BO hade ringt till då hen mådde så dåligt, när denne frågade finns.
f0rum har tydligen pratat med denne person som haft tel kontakt m BO, där hon säger att hon kände sig förföljd ända från centralen, men att det kändes att de inte pratat klart.
Leta efter den så får du fram det.
Senast redigerad av snorpan22 2018-08-07 kl. 10:24. Anledning: Edit.
Citera
2018-08-07, 10:19
Medlem
Konstigt att denna knarkarbrud hyllas så efter dådet. Ingen som kommer i håg att hon själv försökte hugga ihjäl ifs en likasinnad för lite drygt ett år sedan och satt inne för det. Hon var defenetivt ingen duvunge. . Kan mycket väl tänka mig att hon provoserat en labil MGM in på småtimmarna och det var droppen för honom.
Citera
2018-08-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Som det verkade så hade han varit ensam.
Men det kändes inte som att vi pratade klart riktigt, då vännen inte mådde så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Smut85
Konstigt att denna knarkarbrud hyllas så efter dådet. Ingen som kommer i håg att hon själv försökte hugga ihjäl ifs en likasinnad för lite drygt ett år sedan och satt inne för det. Hon var defenetivt ingen duvunge. . Kan mycket väl tänka mig att hon provoserat en labil MGM in på småtimmarna och det var droppen för honom.

Precis det jag tänker oxå.
Ingen skall behöva utsättas för ett mord, men som sagt hon va ingen ängel heller som det framstår.
10 år av pundande sätter sina spår, hon åkte dit varje gång i pundarlivet igen.
Men som sagt ingen skall behöva gå det ödet till mötes.
Citera
2018-08-07, 10:47
Medlem
Citat:

Jag bor i stan, jag känner folk i stan, jag har pratat med personen BO haft telefonkontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in