2018-07-31, 03:10
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
I så fall är det ett nytt fenomen att så pass unga barn är ute så sent på nätterna. Jag kommer inte ihåg en kotte ifrån mina vänner när jag var i den åldern som var ute efter 00:00-01:00 på sommarloven. Och då höll jag och många av mina vänner på med graffiti osv och suktade efter att få vara ute sent. Snarare vid 14-16 års ålder att man är ute så länge i så fall.

Det har väl krupit ner i åldern så att säga.. om du snackar 80-90tal så kan du ju tänka dig vad som skett på 20-30 år, 12-13åringar ute till småtimmarna är inget konstigt, småstad som storstad. Har inte kids som 10åringar smartphones nuförtiden t.ex? Vem hade det på den tiden.
Citera
2018-07-31, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Det har väl krupit ner i åldern så att säga.. om du snackar 80-90tal så kan du ju tänka dig vad som skett på 20-30 år, 12-13åringar ute till småtimmarna är inget konstigt, småstad som storstad. Har inte kids som 10åringar smartphones nuförtiden t.ex? Vem hade det på den tiden.

Ingen, de var inte uppfunna på "80-90tal".
Citera
2018-07-31, 03:22
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parachutes-
Ingen, de var inte uppfunna på "80-90tal".

Nej såklart vet jag det, det jag menar är att allt hänger ihop med att man är vaken längre, 'ska bara kika medierna lite innan sömn vid 00' sen implementerar man det till det vanliga och så 'ska bara besöka vännerna en sväng innan sömn vid kl02" som sagt inget ovanligt i detta samhället vi har nu, ni som säger annat har inte kids i denna ålder eller tror ni vet men har fel.
Citera
2018-07-31, 03:25
Medlem
Citat:
Saker och ting behöver inte låta logiskt för att stämma dock, är ju trots allt ett mord det handlar om.

Men samtycker även om det du skriver.
Känner dock att man inte kan vara ren i blodet om man kan låta snitta halsen på en person och sedan bara lämna personen döendes (med chans till överlevnad) när personen i fråga har sett ens ansikte(?) samt signalement osv.

Men om jag inte har misstagit mig så plockade väl polisen upp blodiga kläder upp ifrån en sopptunna(?) i närhet till den misstänktes bostad? Lär väl finnas viss dna på insidan utav dem klädesplaggen. Kan även ha läst fel längre bak i tråden angående just detta.
Det där med kläderna försökte jag få veta mera om- det var en spekulation.
Soptunnan har tydligen beslagtagtagits- om det finns blodiga kläder av en gärningsman så kan man ju undra vems kläder, det iså fall är-eller vem är gärningsmannen?
Den nu anhållne mannen- har anhållits för pga en "kamrats" berättelse.
Den där "kamraten" är kanske en ung person- och hans beskrivning av mordet verkar helt galet- vedervärdig,
man får bara hoppas att föräldrar vill att sanningen segrar.
Citera
2018-07-31, 03:55
Medlem
Citat:
''Mannen var i sällskap med en annan person när han, enligt misstankarna, helt plötsligt ska ha knivattackerat kvinnan.''

Detta låter ju helt sinnes, måste ju ha sneat på något rejält alltså. Så personen i fråga promenerar med en kamrat och helt plötsligt så får han syn på en helt främmande kvinna, beslutar sig på att gå och avsluta denna människas liv på det mest vedervärdiga sättet helt sonika? Kan vara det sjukaste jag läst på länge...

Tillochmed konstigare än psykfallet som knivade två pensionärer utanför Hudiksvall två dagar före julafton helt på måfå. Eller perrong-mordet i Umeå. En kille beslutar sig för att låna sin farsar vapen och skjuter en 22-årig kvinna i bröstet när hon ska gå upp i den trappa som leder upp mot perrongen. Helt slumpmässigt. Extremt ovanligt.
Citera
2018-07-31, 05:23
Medlem
Enligt uppgifter ska det ha varit en rejäl kamp mellan BO och GM så dna från GM finns absolut på BO kropp, kanske under naglar osv så har de fel person så lär väl en hel skara människor få bli topsade.

Jag tror dock de har rätt kille o jag tror det kommer, likt Anders Eklund, att nystas upp flera fall bakåt i tiden. Ett överfallsmord på detta viset, men en eventuell bekant med sig, görs nog inte som en första grej. Jag tror det finns nåt gammalt som han ”klarat sig undan” o därmed känner sig stor, stark o trygg med att inte åka fast.
Citera
2018-07-31, 06:28
Medlem
Pernilla i Avesta kanske ligger på hans samvete...
Citera
2018-07-31, 07:10
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsvin
Enligt uppgifter ska det ha varit en rejäl kamp mellan BO och GM så dna från GM finns absolut på BO kropp, kanske under naglar osv så har de fel person så lär väl en hel skara människor få bli topsade.

Jag tror dock de har rätt kille o jag tror det kommer, likt Anders Eklund, att nystas upp flera fall bakåt i tiden. Ett överfallsmord på detta viset, men en eventuell bekant med sig, görs nog inte som en första grej. Jag tror det finns nåt gammalt som han ”klarat sig undan” o därmed känner sig stor, stark o trygg med att inte åka fast.

Citat:
Ursprungligen postat av marsvin
Pernilla i Avesta kanske ligger på hans samvete...

Varifrån har Du fått uppgiften om att det har varit en rejäl kamp mellan BO och GM?
Isåfall kan det ju vara ett tecken på att det är personrelaterat eftersom GM annars förmodligen skulle lagt benen på ryggen...
När det gäller Pernilla så är förvisso saken avgjord i domstol men det råder väl kanske inte så stora tvivel om vem som var GM i det fallet!
Citera
2018-07-31, 07:15
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatAteFish
Den killen det pratades om dom du försvarade sitter anhållen för mord. Det är ju visserligen inte fakta att han är skyldig för det, men hur förändrade det din inställning till mer negativ än innan och inte tvärt om?

Den e inte mer negativ, men jag tror det kan vara vanskligt att vissa verkligen lägger ut namn, lyssnade igår att polisen fått tips om att N*lla och MGM inte hade nån relation, utan att det skulle vara en random, det kunde alltså varit vem som helst som MGM hade valt ut. När man pekar på en trådsanning så tror jag inte att detta är rätt person. Jag kan ju naturligtvis ha fel, men snuten sa oxå att de vänder på varenda sten och står inte för allt som sagts, de har bara fått tips, alltså är de jäkligt osäkra. Och då kanske det är dumt att verkligen namnge någon. Det är nåt skumt med detta.....
Citera
2018-07-31, 07:27
Medlem
Morduzas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman

Detta syftade jag på, visst kan det vara så, men kanske tipsaren har en del att berätta, finns folk som skyller på andra, det år väl inte heller ovanligt.
Citera
2018-07-31, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Varifrån har Du fått uppgiften om att det har varit en rejäl kamp mellan BO och GM?
Isåfall kan det ju vara ett tecken på att det är personrelaterat eftersom GM annars förmodligen skulle lagt benen på ryggen...
När det gäller Pernilla så är förvisso saken avgjord i domstol men det råder väl kanske inte så stora tvivel om vem som var GM i det fallet!

Snacket som pågår är att det troligen varit en rejäl kamp o de som känner BO bekräftar att hon aldrig skulle ge upp. Kan med säkerhet inte bekräfta de uppgifterna såklart då jag inte var där men enligt de uppgifter jag fått från vänner till närstående så har de fått veta att skadorna på hennes kropp påvisar kamp.

Men som sagt, jag vet ej 100 men vem gör det här inne?!

Jag tror tvärtom mot dig, jag tror att om de kände varandra hade han varit mer angelägen om att hon verkligen var död när han lämnade platsen då hon lätt annars kan namnge honom.
Citera
2018-07-31, 07:49
Medlem
Morduzas avatar
Om man vänder på en sten till, så hörde grannen ett jäkla liv vid 04-tiden och tänkte "det va väldigt vad de håller igång" DET låter ju inte som om nån skriker för sitt liv, rädsla hör man väl hur det låter, men hålligång, låter ju som om de har kul!!! Nu vänder jag en annan sten, det kanske var MGM och hans polare som hördes innan de ens träffat N*lla. Vem vet inte jag, men ett öppet sinne är aldrig fel om man behöver få rätt person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in