2018-08-06, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon gick ju i samma klass med honom. Är väl rimligt att hon bor åtminstone i den kommun där hon studerar.
Ja, procentuellt så är det nog övervägande så - men kan väl vara inneboende under studietid likaväl och vara skriven på hemorten.
Citera
2018-08-06, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men blir det inte lite fan fiction över allt ihop, när man sitter och spånar om färdrutter genom stan? Vi vet ju inte om han följde efter henne 50 meter eller 5 km. Och när vi inte han en aning om *vad* Nella och Johan haft för sig tycker jag det är svårt att spekulera i *var* dom eventuellt skulle ha varit och gjort det. Vi vet ju bara var hon hittades död.
Är det fiction om det nu framkommit i tråden att han förföljt henne sen centralstation? Det är bara drygt 4-500 meter från hans bostad.
Vad gjorde hon där är intressant. Är han ute och spatserar vid den tiden och väljer henne helt random?
Det är givetvis av intresse att veta färdriktning, hur länge han följde efter och vart.

Troligt är att hon heller inte passerat genom tunneln enligt uppgifter eftersom hon troligtvis gått norrut på samma sida som stationen ligger - då det är den vanliga vägen att gå.
Isf kan han ha tvingat in henne i tunneln.

Blir det mer pusselbitar kanske det kan framstå ett sammanhang.
Citera
2018-08-06, 22:21
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Någon mer än jag som läst igenom alla hans recensioner på Google? Skrev han bara för att skriva, eller vad?

Bland annat fick Karl Hedin (en bygghandel för de som inte vet) detta omdöme: "Jävligt trevlig personal, rejält med varor"

Elon: "Allt är bara bra. Trevlig personal, mycket varor, stor parkering och luftig och ljus lokal"

Elgiganten: "Bra med varor, trevlig personal ☺️

Verkar som att han turistade runt i sin nya hemstad bara för att skriva recensioner på allehanda ställen.
Söker man efter platser i appen Google Maps och navigerar sig dit får man i efterhand frågan om man vill recensera dem. Så det säger väl inte så mycket egentligen. Men som "plikttrogen aspergare" med för mycket fritid är det svårt att låta bli att följa uppmaningar.
Citera
2018-08-06, 22:48
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jättetacksam att du försökte, men det låter som 80-tal fast det endast är tillbaka till 2009.
Är vi helt säkra att det är denna TR då? Vad händer om tjejen som anmält bor nån annanstans?

Hahaha 80-talet! Sånna gammla domar finns nog bara hos riksarkivet!
Men ja, 2009 är inte i förrgår direkt. De flesta TR jag pratat med brukar hålla en brottsmålsdom i cirka 5 år sen flyttas den till deras arkiv.
De har förklarat vid tidigare ärende att domar i arkiven bara går att hitta via målnummer eller datum, för de helt enkelt är sorterade så.

Givetvis skrev jag att domen är från 2009 när jag mailade dom och ber då registratorn om mera info för att kunna hitta domen pga de domar från 2009 är i deras arkiv litar jag på det.
Men självklart får ni gärna försöka luska upp denna dom och testa igen!
Jag är mer än nyfiken på vad som står i den!
Citera
2018-08-06, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Hahaha 80-talet! Sånna gammla domar finns nog bara hos riksarkivet!
Men ja, 2009 är inte i förrgår direkt. De flesta TR jag pratat med brukar hålla en brottsmålsdom i cirka 5 år sen flyttas den till deras arkiv.
De har förklarat vid tidigare ärende att domar i arkiven bara går att hitta via målnummer eller datum, för de helt enkelt är sorterade så.

Givetvis skrev jag att domen är från 2009 när jag mailade dom och ber då registratorn om mera info för att kunna hitta domen pga de domar från 2009 är i deras arkiv litar jag på det.
Men självklart får ni gärna försöka luska upp denna dom och testa igen!
Jag är mer än nyfiken på vad som står i den!
Jamen jag hade ju en sorts sökmotor i åtanke. In med personnr och vips!... så går den där riksarkivpersonen och dammar av hylla H32, host host, och skannar in den till dig.
Låter inte direkt i klass med FBI's VICAP om farbror polisen vill åt nåt.
Lite mer retro som Miami Vice på 80-talet. Hahahaha.
Citera
2018-08-06, 22:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Har du fått intrycket av att han mognat via den fakta som framkommit i tråden? Spelar boll med 13-åringar och får fortsätta med samma sorgliga beteende som 28-åring?

Förvånad ÅK kan likaväl stå i relation till brottets grovhet, vad han sagt i förhör och vad de hittat i hans hem. Skenet kan bedra, en del ser timida och ofarliga ut..

Jag har inte intryck av vare sig eller. Det kan vara mognat att välja att på ett personligt bara umgås med sådana som inte irriterar en, även om det betyder att man på fritiden bara pratar med sin chihuahua.
Men eftersom han tidigare verkar blint ha lydit vad för idioti vissa än sa så är det nog bra att vara specifikt uppmärksam.
Citera
2018-08-06, 23:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
"Mekar"?

Mekar holkar och röker på typ rastafaris, meka med bilar eller motorcyklar (motorsport, raggare eller bikers?) eller ett gäng pundare som mekar med diverse elektronikprylar?

Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Enl vad som står i tråden skall hon ha ringt någon o sagt att han förföljde henne från centralen o den ligger i Västanfors.
Han skall även snurrat runt hamnkrogen alltså utaför dagarna efter med.
Och ofta är det samma folk som är ute där med några undantag.
Klubben är en klubb där de mekar o har ibland små fester som är populära o hon va där då o då, efter som hon känner folk där inget märkligt med det.
Och som jag sa byn e inte så stor, så det hörs saker jämt.
O snurrar han runt där så lär man sig snabbt vilka som går rutinmässigt till hamnkrogen, kan ju ha räckt att hon svarat på ett hej ifrån honom någon kväll, o han fått det till något helt annat.
Med tanke på att han misstolkat förut.
Är ju inte heller så stort utbud på uteställen o ännu döare på vintern.
Alternativt att hon bara viljat umgås med vänner o gått till klubben, eller att hon varit hos någon i västanfors.
Citera
2018-08-06, 23:07
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Och ofta är det samma folk som är ute där med några undantag.
Klubben är en klubb där de mekar o har ibland små fester som är populära o hon va där då o då, efter som hon känner folk där inget märkligt med det.
Och som jag sa byn e inte så stor, så det hörs saker jämt.
O snurrar han runt där så lär man sig snabbt vilka som går rutinmässigt till hamnkrogen, kan ju ha räckt att hon svarat på ett hej ifrån honom någon kväll, o han fått det till något helt annat.
Med tanke på att han misstolkat förut.
Är ju inte heller så stort utbud på uteställen o ännu döare på vintern.
Alternativt att hon bara viljat umgås med vänner o gått till klubben, eller att hon varit hos någon i västanfors.

Är det Miners MC? Jag gissar att Brakeless MC ligger för långt bort. Eller finns det fler?
Citera
2018-08-06, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har inte intryck av vare sig eller. Det kan vara mognat att välja att på ett personligt bara umgås med sådana som inte irriterar en, även om det betyder att man på fritiden bara pratar med sin chihuahua.
Men eftersom han tidigare verkar blint ha lydit vad för idioti vissa än sa så är det nog bra att vara specifikt uppmärksam.
Den mailkonversation som en person återgav är inte mogen.
Han har köpt sig vänskap via att langa - det är inget val han gjort för att få spela boll med 13-åringar.
Det är tragiskt värre men nåt är fullständigt galet. Om inte annat ger mordet en fingervisning..
Så nej - han visar inte minsta tecken på mognad. Snarare är det risk att han emotionellt sett är besviken vilket i sig kan övergå från frustration till hat och hämnd.
Citera
2018-08-06, 23:13
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Söker man efter platser i appen Google Maps och navigerar sig dit får man i efterhand frågan om man vill recensera dem. Så det säger väl inte så mycket egentligen. Men som "plikttrogen aspergare" med för mycket fritid är det svårt att låta bli att följa uppmaningar.

Det jag reagerade på är att hans recensioner är så "mekaniska" liksom. Följer samma mönster rätt igenom.
Citera
2018-08-07, 00:38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Är det fiction om det nu framkommit i tråden att han förföljt henne sen centralstation? Det är bara drygt 4-500 meter från hans bostad.
Vad gjorde hon där är intressant. Är han ute och spatserar vid den tiden och väljer henne helt random?
Det är givetvis av intresse att veta färdriktning, hur länge han följde efter och vart.

Troligt är att hon heller inte passerat genom tunneln enligt uppgifter eftersom hon troligtvis gått norrut på samma sida som stationen ligger - då det är den vanliga vägen att gå.
Isf kan han ha tvingat in henne i tunneln.

Blir det mer pusselbitar kanske det kan framstå ett sammanhang.

Jag har sökt och sökt, men hittar ingen källa på att han skulle ha följt efter henne från stationen. Vem är det som sagt det?
Citera
2018-08-07, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag har sökt och sökt, men hittar ingen källa på att han skulle ha följt efter henne från stationen. Vem är det som sagt det?
Börja här och fortsätt framåt. Det är lite virrvarr för att först förstå vad som menas gällande väderstreck och vägar men handlar om att hon gått från söder och norrut mot Kolarbyn (tror jag det hette), ringt upp en vän och sagt att hon är förföljd från centralstation.
(FB) Stor polisinsats i Fagersta - Kvinna avlider under viadukt 2018-07-27
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in