2018-08-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Under tiden som jag höll på och delade ut flygblad från Alternativ för Sverige i ett bostadsområde idag kom en person cyklandes till mig och var mycket upprörd. Han sade att han inte ville ha flygbladet som jag hade lagt i hans brevlåda. Han lämnade tillbaka det till mig. Han kallade mig "fascist" och "äckel", men jag bryr mig inte. Jag blir inte rädd. Tvärtom blir jag ännu mer laddad att dela ut mer flygblad från Alternativ för Sverige. Jag har hittills delat ut 4500 flygblad. Fortsättning följer.....

Man ska inte ta det för personligt om man blir kallad rasist, fascist, högerextremist, nazist etc. Det är lätt att man gör det, men man kan se det som en seger om man blir kallad för något av ovanstående ord. Politiska motståndare som använder dessa ord gör det när deras argument tryter. Det gäller att hålla sig lugn och inte sjunka till samma låga nivå som meningsmotståndarna.

4500 är faktiskt riktigt bra gjort. Hur gör man med lägenheter, där behövs väl portlås om man ska komma in?
Citera
2018-08-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
4500 är faktiskt riktigt bra gjort. Hur gör man med lägenheter, där behövs väl portlås om man ska komma in?

Jag beställde valsedlar för nästan 3 veckor sedan och har inte fått hem, men mejlade afs och de sa att det var pågång. Till min port har vi bara blipp och ingen kod längre pga skadegörelse och vandalism i portarna. Skickar afs genom posten då om de inte kommer in? Kommer troligtvis förhandsrösta slutet av augusti eller början på september då jag kanske inte är hemma 9 september.
Citera
2018-08-06, 00:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Så jag säger dig, hjälp till att få in AfS i riksdagen, och även om de skulle misslyckas, kan mycket hända efter valet. Ett omval är inte alls otänkbart,....

Det mest optimala för Sveriges framtid borde vara att rösta AfS i riksdag och SD i landsting och kommun.
Citera
2018-08-06, 00:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Mitt förakt för SD är så stort att det inte alls är omöjligt att jag skiter i att rösta över huvud taget. Jag skulle nästan känna mig lite smutsig om jag röstade på dem.

En SD-politiker i kommunfullmäktige måste vara bättre än en sossekärring alla dagar i veckan.
Citera
2018-08-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Jag beställde valsedlar för nästan 3 veckor sedan och har inte fått hem, men mejlade afs och de sa att det var pågång. Till min port har vi bara blipp och ingen kod längre pga skadegörelse och vandalism i portarna. Skickar afs genom posten då om de inte kommer in? Kommer troligtvis förhandsrösta slutet av augusti eller början på september då jag kanske inte är hemma 9 september.

Ja, valsedlarna skickas ut genom posten, det är jag rätt säker på. Tror vi borde få dem denna vecka, sedan tror jag de gör ett till utskick lite senare innan valet.
Citera
2018-08-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det mest optimala för Sveriges framtid borde vara att rösta AfS i riksdag och SD i landsting och kommun.

Visst, jag kan inte tala emot det. Även om jag genuint avskyr SD just nu, så är de bättre än sjuklövern ja. Måste i så fall ha en klädnypa satt på näsan när jag lyfter de illaluktande SD-sedlarna för kommun och landsting.
Citera
2018-08-06, 02:02
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Visst, jag kan inte tala emot det. Även om jag genuint avskyr SD just nu, så är de bättre än sjuklövern ja. Måste i så fall ha en klädnypa satt på näsan när jag lyfter de illaluktande SD-sedlarna för kommun och landsting.

Klart du ska rösta på SD i kommun och landstingsvalet om du har bra företrädare, jag menar det är en stor chans att i nästa val så kommer dom att företräda AfS.

Hade AfS satsat på kommunvalet redan i detta val så hade många lokalavdelningar ifrån SD gått över till AfS redan, nu kommer det bli efter valet istället.

Många Sverigedemokrater i kommunerna är betydligt mer hårdförda än ledningen, och Kasselstrand har ett stort stöd bland sverigedemokrater ute i kommunerna.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2018-08-06 kl. 02:06.
Citera
2018-08-06, 08:48
Medlem
Nu såg jag inte vad "övriga" redovisades som i Inizio, men kanske kan en del av tappet för SD på 1,5% ha gått till AfS?
Citera
2018-08-06, 08:54
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Nu såg jag inte vad "övriga" redovisades som i Inizio, men kanske kan en del av tappet för SD på 1,5% ha gått till AfS?

8 Augusti - "Övriga 1,9%" +0,2%
http://inizio.se/wp-content/uploads/2018/08/va%CC%88ljarbarometer-augusti-2018.pdf
Citera
2018-08-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
8 Augusti - "Övriga 1,9%" +0,2%
http://inizio.se/wp-content/uploads/2018/08/va%CC%88ljarbarometer-augusti-2018.pdf
Att etablissemanget skulle vilja ha en separat redovisning för AfS får nog anses som minimal.
YouGov eller Sentio kanske ev. skulle göra en sån redovisning på begäran av beställaren.
Resten av opinionsundersökningarna är beställda av olika mediala verksamheter, vars främsta agenda är att hålla nere partier som inte är gynnsamma för deras sak
Citera
2018-08-06, 11:04
Medlem
AfS har beställt en opinionsmätning från Sentio som visar att var femte sverigedemokrat och var tionde moderat kan tänka sig en stödröst på AfS.

https://alternativforsverige.se/sentio-var-femte-sverigedemokrat-och-var-tionde-moderat-kan-tänka-sig-att-stödrösta-på-afs/
Citera
2018-08-06, 11:09
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
AfS har beställt en opinionsmätning från Sentio som visar att var femte sverigedemokrat och var tionde moderat kan tänka sig en stödröst på AfS.

https://alternativforsverige.se/sentio-var-femte-sverigedemokrat-och-var-tionde-moderat-kan-tänka-sig-att-stödrösta-på-afs/
Kan något mattesnille härinne räkna på hur många röster detta kan röra sej om , alltså antal röster, tack ( får ju ponera med visst antal röster )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in