Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 18:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Tittade med på den inte en enda gång filmade man publiken. Däremot kan du räkna på de bilder som kommit upp. Det har jag gjort lite fort lite över hundra på Långholmen. kanske runt 150 på plattan.

Då kan du inte räkna, helt klart. Det var garanterat 300 där, så du kan spekulera vidare bäst du vill.
Citera
2018-08-12, 18:17
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Då kan du inte räkna, helt klart. Det var garanterat 300 där, så du kan spekulera vidare bäst du vill.

Räkna själv! Du kan ju markera med rött på en bild.
Citera
2018-08-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Vadå är de närvarande i Södertälje? Eller vad syftar du på?

Nej, de närvarade på Sergels torg. Anser bara att det är infantilt att försöka snylta till sig röster under just AfS torgmöte. Det är inte liksom bra ifall AfS förknippas allt för mycket med NMR, kan vara det som avgör ifall man kommer in eller inte.
Med det sagt menar jag inte att AfS ska hålla på att ta avstånd osv men ifall NMR närvarar allt för mycket kring AfS kommer det sluta dåligt.

Blev faktiskt rejält arg på NMR efter detta.
Som att dem saknar all förmåga till långsiktigt tänkande.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-12 kl. 18:24.
Citera
2018-08-12, 18:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Nej, de närvarade på Sergels torg. Anser bara att det är infantilt att försöka snylta till sig röster under just AfS torgmöte. Det är inte liksom bra ifall AfS förknippas allt för mycket med NMR, kan vara det som avgör ifall man kommer in eller inte.
Med det sagt menar jag inte att AfS ska hålla på att ta avstånd osv men ifall NMR närvarar allt för mycket kring AfS kommer det sluta dåligt.

Blev faktiskt rejält arg på NMR efter detta.
AfS förknippas inte på nåt sätt med NMR, förutom att det är de enda två partierna i Sverige idag som motsätter sig folkmordet ("folkutbytet") på svenskar. Du behöver inte vara orolig. AfS har en helt annan stil än NMR och NMR kommer inte att "sno röster" från AfS. Media kommer inte att kunna nazistsmeta AfS eftersom de själva valt att göra sig oåtkomliga för den typen av attacker (just genom att vägra all gba-skit).

De enda som försöker nazistkoppla AfS pga NMR är påstådda AfS-supportrar i den här tråden.
Citera
2018-08-12, 18:28
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, åldern håller jag med om är lite "fördel AfS". Men storstad? Fan vet. Eller? För mig bara rent spontant så känns MED (och kanske andra "övriga"-partier) mer som ett "storstads"-parti än AfS som känns lite mer jämnt fördelat över stad-landsbygd? Eller är AfS kanske mer av ett "Stockholmsparti" än vad jag tror?
Tidiga SD-väljare i storstad är väl inte ett helt orimligt antagande. Jag har fått för mig att AfS är mycket av ett "storstadsparti". Men jag vet inte, svårt att säga något med så knapphändig data.

Men MED är ju i det närmaste helt stendött (jämfört med AfS) och är ju själva definitionen av låg energi så jag är utifrån det väldigt tveksam till att de skulle stå för någon betydande andel av dessa 4,7%. PP är irrelevanta och tilltalar knappast 35+ män.
Citera
2018-08-12, 18:28
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nu finns det inga belägg för att de samlade 350 men om det var så är det inte särskilt imponerande nej.

Mötet SD höll på Långholmen 2014 uppskattades av SD till mellan 500 och 700 personer.
Jag var på det och på AfS möte 2018. Det var fler på SD:s möte 2014 men absolut inte dubbelt så många. 350 är nog därför en bra uppskattning.

På Sergels Torg rör det sig många och en publiksiffra är därför svårare men det stod förvånansvärt många och lyssnade på avstånd. Många stannade till en stund för att sedan gå vidare.

Energin var dock minst dubbel mot den som var på SD:s möte 2014. Den gick att ta på. Det lockade till sig många nyfikna flanörer.

Något stort är på gång. För första gången på länge kommer det finnas ett parti i RD som öppet säger att Sverige är svenskarnas land. Det är inte en dag för sent, eller hur?
Senast redigerad av StillaHavet 2018-08-12 kl. 18:34.
Citera
2018-08-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, åldern håller jag med om är lite "fördel AfS". Men storstad? Fan vet. Eller? För mig bara rent spontant så känns MED (och kanske andra "övriga"-partier) mer som ett "storstads"-parti än AfS som känns lite mer jämnt fördelat över stad-landsbygd? Eller är AfS kanske mer av ett "Stockholmsparti" än vad jag tror?

Könsfördelningen är ju absolut inget som talar emot AfS om man jämför med de andra någorlunda realistiska alternativ som kan döljas under övriga. MED som ju har en "mjukare" image borde väl rimligtvis kunna ha en något jämnare könsfördelning, samma sak med Piratpartiet (som även om jag ibland blir förvånad över att de fortfarande existerar skulle kunna vara något överskattade i just webmätningar, jag tror t ex knappast att de 1,2% de fick i senaste Sentio har med verkligheten att göra).

Åldern känns väl helt ok för både AfS och MED medan PP i alla fall enligt mina fördomar borde tilldra sig en yngre väljarskara.

Men håller tyvärr med om att storstad känns som den mindre positiva delen. PP vågar jag inte uttala mig om, men MED känns instinktivt som det "mest ofarliga" alternativet av de som inte är 100% för oreglerad massinvandring, vilket skulle kunna leda till att de går bättre i storstad än landsbygd. AfS trodde jag däremot skulle ha ungefär samma tendens som SD, med klart starkare stöd på landsbygd än i storstad.

Man kan ju hoppas att det är något gott som kommit ut av den starka Stockholmsdominansen bland företrädarna, även om det som sagt känns tveksamt. Men å andra sidan, är det mer realistiskt att PP + MED tillsammans skulle skrapa ihop ca 3% i mätningen (om vi leker med tanken att AfS skulle ligga på strax under 2%)?
Citera
2018-08-12, 18:37
Medlem
Citat:
Tittade med på den inte en enda gång filmade man publiken. Däremot kan du räkna på de bilder som kommit upp. Det har jag gjort lite fort lite över hundra på Långholmen. kanske runt 150 på plattan.

Fel! Över 200 på långholmen, vid en snabb räkning.
Citera
2018-08-12, 18:44
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Fel! Över 200 på långholmen, vid en snabb räkning.

Så under 350?
Citera
2018-08-12, 18:57
Medlem
Tjyvass avatar
William Hahne kastar in en skarpladdad granat i SD-lägret:

Citat:
På vilket sätt blir du, @SDTobbe, gladare om svenska partier har utländska barn i sina valfilmer istället för svenska barn? Det är den här typen av PK-retorik som man inte ska ägna sig åt. Samma sak gäller er sossedokumentär. Sluta anpassa er efter PK-etablissemanget. #AfS2018

https://twitter.com/William_Hahne/status/1028659987437027328
Citera
2018-08-12, 18:58
Medlem
Citat:
Så under 350?

Om nästan alla finns med på fotot jag kollade, är det under 350. Ja, under 300.
Citera
2018-08-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Kom igen nu, endast Baggebo1 och Tumidanda kan avgöra om de är "nazister" eller ej. Det är på samma nivå som att Sverigedemokraterna egentligen är rasister, men ej vågar erkänna det (för sig själva). Finns till och med folk som hävdar detta än idag på exempelvis facebook. Det är löjligt. Sedan går det givetvis inte att jämföra med SvP pga en rad faktorer, där ett av de större är att SvP var före detta NSF, och AfS är före detta SDU... ungdomsförbund till dagens troligen största parti i riksdagen, där ordföranden för SDU var omtyckt inom organisationen. Det gör inte saken sämre att han är intelligent, driven och kompetent. Sedan har situationen förvärrats rejält sedan 2014, redan året efter (2015). Den stora poängen här är att SvP hade en rejäl belastning i bagaget (NSF-tiden), och hade inte turen att vara ett ungdomsförbund i ett stort parti.

Och ärligt talat, om du lyssnade till talen igår, så var en hel del uttalanden riktigt radikala, som skulle få en del Sverigedemokrater att skita på sig. AfS är inte bara "ett hårdare SD", de är rent utav nationalister som är motståndare till folkutbytet (något man ofta hör inom "den nationella rörelsen"). Vissa yttringar igår hade lika gärna kunnat komma från en NMRare.

Jag har följt tråden ganska länge och sett vad dom har skrivit och det råder ingen tvekan där. Tumidanda klarar knappt av att skriva en rad utan att blanda in "judar" eller "rasblandare" eller liknande. Men okej, jag ska släppa det. Alla har rätt att tycka vad dom vill. Det var mer ett svar på en kommentar från Baggebo ändå.

Till det mer intressanta. Talet igår så var det helt klart ett ganska stort steg mot tidigare. Jag förstår att vissa i tråden gillade det.
Att tala om ett homogent etniskt Sverige och i samma andemening blonda och blåögda och Bullerbyn. Nu har jag själv blåa ögon så jag klarar mig...Men du förstår kanske problemet!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in