2018-08-05, 11:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Kvinnor uppfostrar inget, de leker och kelar med barnen inget annat.
Så kvinnor ammar inte och byter heller inte blöjor på sina barn? Det enda de gör är att kela och leka med sina barn? Okej, den var ny för mig.
Citat:
Du är en produkt dvs slav utav deras helt värdelösa sätt att uppfostra idag. Det är självklart i den yttersta elitens intresse att ni uppfostrar hjon då de aldrig kommer stå upp för något när det krävs lite jävlar anamma. Ni är curlade och lekta med vänd andra kinden till och känn. Så nej kvinnor utav idag ska endast föda barn sen kan de dra.....i en myriad utav att hitta sig själva med telefonen fasttejpade runt huvudet. Nej Liberage kvinnor utav idag i Sverige är inte mer värda än kor....frågor på det?
Fast om kvinnor inte längre ska uppfostra barn, vem ska göra det då? Männen? I så fall måste ju kvinnorna ta över mansrollen som husets försörjare medan mannen springer runt i förkläde och lagar muffins hemma i köket.
Citera
2018-08-05, 11:49
Medlem
absques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Så kvinnor ammar inte och byter heller inte blöjor på sina barn? Det enda de gör är att kela och leka med sina barn? Okej, den var ny för mig.
Fast om kvinnor inte längre ska uppfostra barn, vem ska göra det då? Männen? I så fall måste ju kvinnorna ta över mansrollen som husets försörjare medan mannen springer runt i förkläde och lagar muffins hemma i köket.

På vilket sätt är ammar och byta blöja att uppfostra? tror du inte har koll på ordets innebörd.

Närvarande män är extremt viktigt för ett barns uppfostran. Även andra ansvarstagande vuxna. Kvinnor kan vara för känsliga inför vissa beslut som behövs tas i barnets liv men även till vardags. Barn behöver någon som kan ryta ifrån. Frånvarande fäder gör ofta barnen till ouppfostrade skitungar. Men tydligen vill va ha det så då kärnfamiljen ska bekämpas till varje pris.
Citera
2018-08-05, 11:49
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Just det, just därför ska ni kärringar sluta försöka få oss till era knähundar. Män är mänskliga med maskulina drag och manligt beteende. Du vet, vinnarskalle, uppfinningsrikedom och överlag de som skapat den värld ni kvinnfolk har förmånen att leva i. Så du har rätt, självklart ska barnen få växa upp i en miljö med män som 'role models'. Vänligen fatta detta.
Fast det är ju kvinnorna som har uppfostrat alla dessa män som är vinnarskallar och uppfinnare. Vi borde egentligen tacka kvinnorna för att de har byggt upp samhället genom att uppfostra framtidens uppfinnare och ingenjörer.
Citat:
Fräscht. Du menar införa planekonomi då eller? Medborgarlön? Genusneutrala uniformer?
Men sluta nu, det var inte det Merapi skrev. Det finns något som kallas blandekonomi, och det har vi i Sverige. Staten tar alltså redan idag ett stort ansvar i marknadsekonomin.
Citat:
Nej, vi bidrar mer än vad vi kostar. Kvinnor kostar mer än vad ni bidrar. Vänligen fatta detta.
Lite svårt att bidra i skattepengar när barnuppfostran är ett obetalt arbete.
Citat:
Jamen kör det i samma anda som din utopi av planekonomi. Det blir nog bra denna gången, tror du inte?
Som sagt, blandekonomi.
Citera
2018-08-05, 11:55
Medlem
poxers avatar
Citat:
Så man uppfostrar barn genom att baka muffins, du är rolig du libertyrasmus.
Citera
2018-08-05, 11:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absque
På vilket sätt är ammar och byta blöja att uppfostra? tror du inte har koll på ordets innebörd.
Var i inlägget skrev jag att blöjbyte var att uppfostra? Eller förstår du inte på vilka sätt man uppfostrar barn? Det kan vara allt från att lära de prata, gå och springa till att äta med kniv och gaffel. För att inte tala om uppfostring när det kommer till etik och moral.
Citat:
Närvarande män är extremt viktigt för ett barns uppfostran. Även andra ansvarstagande vuxna.
Ja, där har du helt rätt. Ju fler som är delaktiga i ett barns uppfostran, desto bättre.
Citat:
Kvinnor kan vara för känsliga inför vissa beslut som behövs tas i barnets liv men även till vardags. Barn behöver någon som kan ryta ifrån. Frånvarande fäder gör ofta barnen till ouppfostrade skitungar. Men tydligen vill va ha det så då kärnfamiljen ska bekämpas till varje pris.
Kärnfamiljen ska bekämpas till varje pris? Nej, det tycker jag verkligen inte. Du har rätt att ha den åsikten, men jag delar den verkligen inte.
Citera
2018-08-05, 11:56
Avslutad
Citat:
Fast det är ju kvinnorna som har uppfostrat alla dessa män som är vinnarskallar och uppfinnare. Vi borde egentligen tacka kvinnorna för att de har byggt upp samhället genom att uppfostra framtidens uppfinnare och ingenjörer.

Ja, självklart finns det en kvinna inblandad i uppfostran av dessa fantastiska män. Kudos till dem. Frågan är dock hur många av dessa var singelmödrar när det begav sig? Nu har jag inte data på mina fingertoppar men har en stark känsla av att singelmödrar är underrepresenterade där. Likväl som singelmödrar är överrepresenterade i att fostra fängelsekunder.

Män, maskulinitet och vår sexuella drivkraft är primus motor till samhället. Sedan får feministsvinen säga vad fan de vill.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2018-08-05 kl. 11:58.
Citera
2018-08-05, 11:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Så man uppfostrar barn genom att baka muffins, du är rolig du libertyrasmus.
Nej, men någon måste ju laga mat och städa huset.

Jaha, fast du brukar inte laga mat och städa där du bor. Det gör ju din mamma.
Citera
2018-08-05, 11:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja, självklart finns det en kvinna inblandad i uppfostran av dessa fantastiska män. Kudos till dem. Frågan är dock hur många av dessa var singelmödrar när det begav sig? Nu har jag inte data på mina fingertoppar men har en stark känsla av att singelmödrar är underrepresenterade där. Likväl som singelmödrar är överrepresenterade i att fostra fängelsekunder.
Jo, men det kanske beror på att singelmödrar måste jobba och tjäna pengar samtidigt som de uppfostrar sina barn. Självfallet tar barnuppfostran stryk när mamman måste vara på jobbat varje dag.
Citera
2018-08-05, 12:01
Avslutad
Citat:
Jo, men det kanske beror på att singelmödrar måste jobba och tjäna pengar samtidigt som de uppfostrar sina barn. Självfallet tar barnuppfostran stryk när mamman måste vara på jobbat varje dag.

Att fostra barn är ingen heltidsuppgift eller som att gå till Volvobandet. Det handlar om att instifta värderingar medelst egen handling. Krävs inte många minuter per dag.
Citera
2018-08-05, 12:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
De jobbar dock i större utsträckning med något som gör någon som helst nytta för någon - exempelvis vården.

Men visst, skjut dem/internera dem i arbetsläger/whatever, det blir säkert en skitkul värld.

Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
?

Läs vad jag skriver människa.
Jag läser vad du skriver om vården.

Du kanske kan utrycka lite tydligare vad du anser om vården.
Citera
2018-08-05, 12:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Att fostra barn är ingen heltidsuppgift eller som att gå till Volvobandet. Det handlar om att instifta värderingar medelst egen handling. Krävs inte många minuter per dag.
Och nu vet jag att du inte har en aning om vad du talar om. Kolla upp anknytningsteorin så förstår du nog varför det du skrev är skitsnack. Barn behöver ständig kärlek och närhet för att våga utveckla sin nyfikenhet, vilket i sin tur innebär lärande. Att du på fullaste allvar skriver att barnuppfostran kräver några minuter per dag är häpnadsväckande korkat och någonting som psykologer skulle skratta dig rakt i ansiktet åt. Jösses, vad korkat skrivet, jag har aldrig varit med om maken.
Citera
2018-08-05, 12:09
Avslutad
Citat:
Och nu vet jag att du inte har en aning om vad du talar om. Kolla upp anknytningsteorin så förstår du nog varför det du skrev är skitsnack. Barn behöver ständig kärlek och närhet för att våga utveckla sin nyfikenhet, vilket i sin tur innebär lärande. Att du på fullaste allvar skriver att barnuppfostran kräver några minuter per dag är häpnadsväckande korkat och någonting som psykologer skulle skratta dig rakt i ansiktet åt. Jösses, vad korkat skrivet, jag har aldrig varit med om maken.

Ok, jag var tydligen för otydlig för dig.

Vi pratar gryende män:
Medelst handling menar jag visa vad en man är bara genom att vara.., man. Vilket kvinnor är värdelösa på.
Några minuter per dag är konfrontation/åthutande/upplyftning. Vilket kvinnor är bra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in