2018-08-05, 04:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Skämt å sido, förlåt att jag gjort narr av dig.

I ditt resonemang kan jag urskilja en röd tråd. Du pratar mycket om "eliten", hur farlig den är och hur vi (massan?) är lurade.

Är du höger eller vänster? Är det överklass och underklass du pratar om? Eller män och kvinnor?

Andra världskriget behöver vi inte prata om, det är jag väldigt bra påläst om.

Det har alltid handlat om aristokratin de lämnade aldrig något och är väl belästa i det ockulta. Precis samma sak som nazisterna och deras top dogs utav Aristokratins män på top positioner inom SS. Du tror att ditt liv är ett liv i frihet fel, de äger och manipulerar befolkningar via ideologier för att just hålla ordningen intakt. Det finns i egentlig mening bara en överklass och den får du via blod dvs gener inget annat. Så på det högsta planet tusentals år tillbaka så har inget förändrats, vi emot dom. Eller som jag någonstans där emellan, och det är absolut inte kristendom de praktiserar snarare svart magi/Luciferanism. Visst låter detta löjligt! jag vet men det är sanningen tyvärr. Om du skrapar lite på ytan i ex England så äger Aristokratin över 30% utav landytan. Tar du till drottningen där och ingen gör något utan hennes tillåtelse. Du kan följa spåren utav Aleister Crowley, Madame Blawatsky, Manly P Hall, Albert Pike de är alla Luciferians med ett stort inflytande utöver Aristokratin och ex Hitler med tron om Aryans. Du kan följa Rockefeller världens rikaste via dess väg utav IG Farben och nazistiska förbindelser. Du kan gå till Bilderbergs grundare Prince Bernhard (Nazi) och IG Farben. Du kan gå till Duke of Edinburgh (Nazi) de är alla samma skrot och korn varför? För att behålla aristokratins makt så i tid spelas ni, och vad ser du? snart har vi ett nazistiskt parti som det största partiet i Sverige. Dessa människor kan självfallet inte verka inom er triviala våglängd dvs demokrati utan alla beslut mm tas via alla deras små klubbar runt om i världen. Typ Club of Rome, Knights of Malta, Frimmureriet, Rosecruzians, Order of the Garter, Bilderberg, CFR och vårt kära Illuminati med hundratals andra. De är alla ägda och spelade precis som Vatikanen är ett verktyg. Så ja du lever i Lucifers rike och Bernadotte ingår i detta var så säker. Du trodde väl inte dina rikedomar emot andra länder kom gratis? allt är styrt med järnhand ner till det minsta silverbesticket. Så nej invandrare är inte dina fiender.....om man inte släpper in allt världens avskum på en gång utan krav. Här kan du gå tillbaka ca 6 mån innan Bildt gjorde sitt cyniska tal om öppna ert hjärta. Då Peter Sutherland sa under Bilderberg mötet att ni ska ta dessa folk och ni ska ta dessa. Är det inte märkligt hur separeringen har skett Pakistanier dit, Afghaner dit, Syrier dit Turkar dit....självfallet allt är orkestrerat och manipulerat och du är inte med i klubben. Och varför händer detta nu? det är internet som är boven i dramat alla tomtar börjar vakna därutav ser du deras försök att censurera allt mer. Sen är trenden globalism i den aspekten att människor rör sig fortare och mer emellan länder...så Aristokratin försöker självfallet behålla sin makt i en föränderlig värld tillsammans inte som tidigare då de slogs sinsemellan.
Senast redigerad av Bern666 2018-08-05 kl. 04:46.
Citera
2018-08-05, 04:54
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
När man läser såna här trådar och liknande så får man en viss förståelse för sakernas utveckling.

Vilken utveckling menar du? Vet inte om du håller med mig eller är ironisk.
Citera
2018-08-05, 05:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Det har alltid handlat om aristokratin de lämnade aldrig något och är väl belästa i det ockulta. Precis samma sak som nazisterna och deras top dogs utav Aristokratins män på top positioner inom SS. Du tror att ditt liv är ett liv i frihet fel, de äger och manipulerar befolkningar via ideologier för att just hålla ordningen intakt. Det finns i egentlig mening bara en överklass och den får du via blod dvs gener inget annat. Så på det högsta planet tusentals år tillbaka så har inget förändrats, vi emot dom. Eller som jag någonstans där emellan, och det är absolut inte kristendom de praktiserar snarare svart magi/Luciferanism. Visst låter detta löjligt! jag vet men det är sanningen tyvärr. Om du skrapar lite på ytan i ex England så äger Aristokratin över 30% utav landytan. Tar du till drottningen där och ingen gör något utan hennes tillåtelse. Du kan följa spåren utav Aleister Crowley, Madame Blawatsky, Manly P Hall, Albert Pike de är alla Luciferians med ett stort inflytande utöver Aristokratin och ex Hitler med tron om Aryans. Du kan följa Rockefeller världens rikaste via dess väg utav IG Farben och nazistiska förbindelser. Du kan gå till Bilderbergs grundare Prince Bernhard (Nazi) och IG Farben. Du kan gå till Duke of Edinburgh (Nazi) de är alla samma skrot och korn varför? För att behålla aristokratins makt så i tid spelas ni, och vad ser du? snart har vi ett nazistiskt parti som det största partiet i Sverige. Dessa människor kan självfallet inte verka inom er triviala våglängd dvs demokrati utan alla beslut mm tas via alla deras små klubbar runt om i världen. Typ Club of Rome, Knights of Malta, Frimmureriet, Rosecruzians, Order of the Garter, Bilderberg, CFR och vårt kära Illuminati med hundratals andra. De är alla ägda och spelade precis som Vatikanen är ett verktyg. Så ja du lever i Lucifers rike och Bernadotte ingår i detta var så säker. Du trodde väl inte dina rikedomar emot andra länder kom gratis? allt är styrt med järnhand ner till det minsta silverbesticket. Så nej invandrare är inte dina fiender.....om man inte släpper in allt världens avskum på en gång utan krav. Här kan du gå tillbaka ca 6 mån innan Bildt gjorde sitt cyniska tal om öppna ert hjärta. Då Peter Sutherland sa under Bilderberg mötet att ni ska ta dessa folk och ni ska ta dessa. Är det inte märkligt hur separeringen har skett Pakistanier dit, Afghaner dit, Syrier dit Turkar dit....självfallet allt är orkestrerat och manipulerat och du är inte med i klubben. Och varför händer detta nu? det är internet som är boven i dramat alla tomtar börjar vakna därutav ser du deras försök att censurera allt mer. Sen är trenden globalism i den aspekten att människor rör sig fortare och mer emellan länder...så Aristokratin försöker självfallet behålla sin makt i en föränderlig värld tillsammans inte som tidigare då de slogs sinsemellan.

Ahh äntligen, jag förstår dig och håller med 100%.
(en liten rättelse bara, det var väl Reinfeldt och inte Bildt som höll skittalet om öppna era hjärtan)

Som dotter till en undersköterska och svetsare och efter konstaterad fakta, hur ska man leva då? Kanske nöja sig med att kunna säga att man är älskad?
Citera
2018-08-05, 09:12
Avslutad
Citat:
Ahh äntligen, jag förstår dig och håller med 100%.
(en liten rättelse bara, det var väl Reinfeldt och inte Bildt som höll skittalet om öppna era hjärtan)

Som dotter till en undersköterska och svetsare och efter konstaterad fakta, hur ska man leva då? Kanske nöja sig med att kunna säga att man är älskad?

Japp trots det smått svårnavigerade formatet och struktur så har Bern666 många poänger. Jag har vandrat mer än ett halvt århundrade på denna jord och dessutom haft mina prövningar under färden..

..om man inte ser hur [insert dogma] styr våra liv på ett plan över vad vi har rätt att påverka i en demokratisk mening så tillhör man fårskocken helt enkelt.

Nu gillar jag dig men du borde skämmas för dina systrar för de är den allt för villiga kanonmaten och fullständigt jävla bombade rent ut sagt.. Det finns en anledning till att ALL media idag är så absurt gynocentrisk.
Citera
2018-08-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tja vi ligger väl på runt 20%?
Just nu har vi fått in många utländska män och de ligger ju långt efter när det gäller synen på familjelivet, män ska jobba och kvinnor vara hemma.

1. Där kommer det aldrig bli helt jämt då män och kvinnor helt enkelt är för olika biologiskt.
Män är förprogrammerade att vara försörjare
Kvinnor tycker generellt bättre om att vara hemma med sina barn än vad män gör osv.

Män väljer att jobba mera än kvinnor även om de så är utan familj.
Kvinnor prioriterar annat som de tycker är viktigare som det sociala livet.
Vad många missar att man inte kan räkna kvalite i livet med pengar utan det är mycket annat som är minst lika viktigt som bra relationer till ens familj eller riktiga vänner.
Den psykiska ohälsan är ju högre bland män trotts att vi drar in mera pengar.
Självmordsfrekvensen är nästan 3 gånger så hög.

2. Eftersom det finns både kvinnor och män i typiska ”kvinno yrken” så tycker jag focus istället bör ligga på att höja lönerna eller sänka skatten ännu mera för de som tjänar minst i samhället då det gör mest socioekonomisk nytta.
Överlag så är väl det ”kvinno yrken”.
Helt kommer det dock inte gå eftersom marknaden styr somliga områden även om det så är statliga jobb.

3. Även om män överlag ställer till mera otyg så kostar vi fortfarande samhället mindre än vad kvinnor gör.
Om män var som du beskrev så skulle gapet vara ännu större då vi skulle kosta samhället ännu mindre.

Det ironiska är dock att om män sjukskrev sig mera som kvinnor, tog ut mera ledighet, jobba mindre övertid, jobba mindre överlag, sökte oftare vård, levde lugnare och längre liv så skulle kvinnor missgynnas av detta då de skulle få ut mindre från staten om män började bidra mindre och kosta mera.
Det är inte bara pappaledighet och vab där skon klämmer om jag säger så..

Men det kommer nog ske en förändring där män inser att det kanske inte är så viktigt att jobba och mäta lycka den vägen.
Istället prioriterar man annat som är viktigt i livet och lever längre samtidigt som man nyttjar systemet i högre grad.
Detta kommer dock inte gynna kvinnor om vi snackar rent pengamässigt, men kanske förbättrade relationer till män som har mer tid för sina relationer eller intressen.
Om män börjar må bättre så gynnas ju kvinnor på den biten iaf.

Tar vi våld och trafikolyckor så gynnas vi själva främst och inte kvinnor om detta minskar då män är överlägset flest som offer.

1. Jo det tror jag det kan bli. Speciellt då män fattat lite saker ex. vikten av att de finns där för sina barn. Fäder, är jag övertygad om har en större roll i sina barns utveckling än vad samhället och de själva än så länge fattat. Att de själva får fördelar av att skapa dessa band till sina barn.
Sen det är inte så mycket en fråga över vad man "vill", det är en fråga kring vad som betraktas som normalt i samhället. När värnplikt betraktades som något normalt som alla män bara skulle göra, så gjorde de flest män värnplikt utan att knota speciellt, vare sig de "ville" detta eller inte. De insåg behovet, de kunde också kanske se fördelar för dem själva. kamratskap, skojiga historier, samhörighet, erfarenhet etc.

2. ja men det är fortfarande en majoritet av kvinnor inom trad. kvinnoyrken, Höjer du lönen i dessa så ger det alltså mest utslag på gruppen kvinnor.
Där bör finnas en slags vettig korrelation mellan utbildningslängd, vikt av arbetet för samhället och hur ansvarsbetingat det är.
Med andra ord män som står och svetsar X på något fabriksgolv nånstans med kanske 2 år tekniks gymnasium och någon påbyggnadskurs ska inte tjäna mer än en 3 årig högskoleutbildad sjuksköterska. ( jag säger inte att detta exempel existerar i verkligheten, bara mitt förtydligande)

3. Nej Seriöst nu. Män kostar samhället mer. Gå inte på TS. Värde i samhället är inte enbart papperslappana vi kallar pengar. Du har massa värde där ute som INTE direkt genererar papperslappar, men väl så indirekt.
För ytliga ekonomiska analyser av den sort som TS kör med är det ingen ekonom av kaliber som använder vid större samhällsanalyser, säger sig självt.

Det obetalda arbete/ det sämre avlönade arbetet som kvinnor nu främst står för (men även män ingår ju här) har ett värde, vad det ska översättas med i siffror, för att man ska kunna räkna på det, är en annan femma som inte jag kan svara på. Samma för övrigt med naturreusrser, dessa är inte värda 0. När vattnet dunstar i brunnarna, bönder inte kan odla längre pga klimatförändringar så har detta ett pris. Ett enormt pris, som nog väldigt många inte kan förstå.

Samma "pris", i reda pengar...skulle det kosta samhället om kvinnor la ner sitt arbete.

ekonomer sysslar med detta. Man försöker få in det i sina " kalkyler". Snabb googling gav mig ex. detta:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/beaktande-av-det-obetalda-arbetet-i_GD02Fi417

Detta är TS alldeles för osmart för att fatta, och heller inte hans "intressesfär" vilja diskutera, så ingen poäng.
Han är bara här för att bajsa på kvinnor, hans livsmål.
Citera
2018-08-05, 09:16
Medlem
fskers avatar
Nvm, jag hade fel.
Citera
2018-08-05, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Jo det tror jag det kan bli. Speciellt då män fattat lite saker ex. vikten av att de finns där för sina barn. Fäder, är jag övertygad om har en större roll i sina barns utveckling än vad samhället och de själva än så länge fattat. Att de själva får fördelar av att skapa dessa band till sina barn.
Sen det är inte så mycket en fråga över vad man "vill", det är en fråga kring vad som betraktas som normalt i samhället. När värnplikt betraktades som något normalt som alla män bara skulle göra, så gjorde de flest män värnplikt utan att knota speciellt, vare sig de "ville" detta eller inte. De insåg behovet, de kunde också kanske se fördelar för dem själva. kamratskap, skojiga historier, samhörighet, erfarenhet etc.
Just det, just därför ska ni kärringar sluta försöka få oss till era knähundar. Män är mänskliga med maskulina drag och manligt beteende. Du vet, vinnarskalle, uppfinningsrikedom och överlag de som skapat den värld ni kvinnfolk har förmånen att leva i. Så du har rätt, självklart ska barnen få växa upp i en miljö med män som 'role models'. Vänligen fatta detta.

Citat:
2. ja men det är fortfarande en majoritet av kvinnor inom trad. kvinnoyrken, Höjer du lönen i dessa så ger det alltså mest utslag på gruppen kvinnor.
Där bör finnas en slags vettig korrelation mellan utbildningslängd, vikt av arbetet för samhället och hur ansvarsbetingat det är.
Med andra ord män som står och svetsar X på något fabriksgolv nånstans med kanske 2 år tekniks gymnasium och någon påbyggnadskurs ska inte tjäna mer än en 3 årig högskoleutbildad sjuksköterska. ( jag säger inte att detta exempel existerar i verkligheten, bara mitt förtydligande)
Fräscht. Du menar införa planekonomi då eller? Medborgarlön? Genusneutrala uniformer?

Citat:
3. Nej Seriöst nu. Män kostar samhället mer. Gå inte på TS. Värde i samhället är inte enbart papperslappana vi kallar pengar. Du har massa värde där ute som INTE direkt genererar papperslappar, men väl så indirekt.
För ytliga ekonomiska analyser av den sort som TS kör med är det ingen ekonom av kaliber som använder vid större samhällsanalyser, säger sig självt.
Nej, vi bidrar mer än vad vi kostar. Kvinnor kostar mer än vad ni bidrar. Vänligen fatta detta.

Citat:
Det obetalda arbete/ det sämre avlönade arbetet som kvinnor nu främst står för (men även män ingår ju här) har ett värde, vad det ska översättas med i siffror, för att man ska kunna räkna på det, är en annan femma som inte jag kan svara på. Samma för övrigt med naturreusrser, dessa är inte värda 0. När vattnet dunstar i brunnarna, bönder inte kan odla längre pga klimatförändringar så har detta ett pris. Ett enormt pris, som nog väldigt många inte kan förstå.
Jamen kör det i samma anda som din utopi av planekonomi. Det blir nog bra denna gången, tror du inte?

Citat:
Detta är TS alldeles för osmart för att fatta, och heller inte hans "intressesfär" vilja diskutera, så ingen poäng.
Han är bara här för att bajsa på kvinnor, hans livsmål.
..och att du hatar män vet vi redan.
Citera
2018-08-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vården, ingen nytta?
Jag har blivit reparerad ett antal gånger, jag tyckte inte det var onödigt att komma tillbaka till arbetslivet och fortsätta betala skatt.
Vad vill du ha i stället, åderlåtning och hemliga örter?

?

Läs vad jag skriver människa.
Citera
2018-08-05, 10:37
Medlem
Citat:
EFTER att han kallade mig kommunistjävel och att jag skulle dra åt helvete.

Jag gillar inte att bli kallad för helt random saker. Jag tror dock inte att jag kallade honom för mördare......?
Haha ok det missade jag!
Citera
2018-08-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, traditionella könsroller innebär att kvinnan har möjlighet att vara hemma med barnen och vara försörjd av sin make. Hur många män har råd att försörja en hemmafru, med tanke på det skyhöga skatteuttaget?

Varför inte bara säga att du vill ha lägre skatter så att du har bättre kontroll över dina pengar?

Kvinnor har möjlighet att vara hemma med barnen idag med om deras man har arbetskapacitet, gärna i kombination med att kvinnan håller hårt i familjens kassa och undviker onödiga utgifter som restaurangbesök, resor, m.m.

Traditionellt så har kvinnor i normala familjer behövt arbeta för att familjen skulle klara sig. Detsamma gällde barnen. Ofta utfördes det arbetet i det egna hemmet och på den jord man hade tillgång till.
Med dagens avancerade verktyg, maskiner och grödor är det lättare än någonsin att bedriva ett litet jordbruk för självförsörjning. Jag misstänker att du helt lagligt kan leva denna traditionella livsstil och generera endast ett minimum av skatt, om du inte kan generera tillräcklig med inkomst på annat sätt.
Citera
2018-08-05, 11:02
Medlem
fskers avatar
Det är intressant att Merapi anser att TS går in för att "bajsa på kvinnor" nät hon gång på gång får fakta som motbevisa sina påståenden och som hon sedan försöker finta bort med att prata runt problemen.

Men det är samma dödsryck som resten av de genus-hjärntvättade håller på med nu när de inser att deras brott mot mänskligheten börjar uppdagas då sådana som hon gått in för att hjärntvätta barn, så att de nu ej kan hantera verkligheten.

Vi får även lägga till i kalkylerna att kvinnor är de som varit de som röstat mest för den totalt ansvarslösa invandringen där det sticker hundratals miljarder varje år. Så 4 miljarder är extremt I underkant.
Citera
2018-08-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Det är intressant att Merapi anser att TS går in för att "bajsa på kvinnor" nät hon gång på gång får fakta som motbevisa sina påståenden och som hon sedan försöker finta bort med att prata runt problemen.

Men det är samma dödsryck som resten av de genus-hjärntvättade håller på med nu när de inser att deras brott mot mänskligheten börjar uppdagas då sådana som hon gått in för att hjärntvätta barn, så att de nu ej kan hantera verkligheten.

Vi får även lägga till i kalkylerna att kvinnor är de som varit de som röstat mest för den totalt ansvarslösa invandringen där det sticker hundratals miljarder varje år. Så 4 miljarder är extremt I underkant.

Verkligen? vilken "fakta"?
Jag ser ytterst lite av den sorten på detta forum, och jag bemöter det mesta av vad jag blir serverad utom ren dynga.
Att TS ofta går all in för att bajsa på kvinnor, dvs är en misogynist av stora mått, bevisas av vad han ständigt skriver på detta forum, denna tråd inkluderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in