2019-01-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, för att fastställa faderskap.

DNA-test på sig själv och sitt eget barn får man ta.

Sitt eget barn? Du inser att ett barn som man inte är far till på papper inte är sitt eget barn judiriskt och saknar rätt att begära några prover alls.
Citera
2019-01-20, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Sitt eget barn? Du inser att ett barn som man inte är far till på papper inte är sitt eget barn judiriskt och saknar rätt att begära några prover alls.
Nä, jag pratar om sitt eget juridiska barn.

Andra mäns juridiska barn får man inte ta några prover på.
Citera
2019-01-20, 20:23
Medlem
Citat:
Nä, jag pratar om sitt eget juridiska barn.

Andra mäns juridiska barn får man inte ta några prover på.

Hur trög är du egentligen? Förklara juridiskt barn.

När du gjort det, läs den här. Försök pressa in den genom den ideologiska muren som utgör 99% av din person.

https://svjt.se/svjt/1992/549

Har inte vi debatterat om detta för i den eviga rondellen som utgör feministisk retorik? 300 miljoner inlägg på flashback vilket resulterade i att bland annat du ansåg att det var bra att inte män kunde begära faderskapstest eftersom att de då hade gjort det på alla kvinnor för att de hatar kvinnor så mycket? Nej det kanske inte var du, det kanske var en av de andra robotarna som hasplar ur sig saker de inte förstår.

*Beep boop* "4nvänd k0ndom ell3r ta ert 4nsvar!100010001"

NPC
Citera
2019-01-20, 20:27
Avslutad
Citat:
Hur trög är du egentligen? Förklara juridiskt barn.

När du gjort det, läs den här. Försök pressa in den genom den ideologiska muren som utgör 99% av din person.

https://svjt.se/svjt/1992/549

Har inte vi debatterat om detta för i den eviga rondellen som utgör feministisk retorik? 300 miljoner inlägg på flashback vilket resulterade i att bland annat du ansåg att det var bra att inte män kunde begära faderskapstest eftersom att de då hade gjort det på alla kvinnor för att de hatar kvinnor så mycket? Nej det kanske inte var du, det kanske var en av de andra robotarna som hasplar ur sig saker de inte förstår.

*Beep boop* "4nvänd k0ndom ell3r ta ert 4nsvar!100010001"

NPC
Med juridiskt barn avser jag barn som man är registrerad far till. Man har inte rätt att begära prover på andra mäns registrerade barn.
Citera
2019-01-20, 20:30
Medlem
Citat:
Med juridiskt barn avser jag barn som man är registrerad far till. Man har inte rätt att begära prover på andra mäns registrerade barn.

Var det någon som talade om att begära faderskapstester till barn som redan har registrerade fäder?
Citera
2019-01-20, 20:39
Avslutad
Citat:
Var det någon som talade om att begära faderskapstester till barn som redan har registrerade fäder?
Nä, jag påpekade att om man kan antas bara far och barnet inte redan har en registrerad far så får man förmodligen göra ett DNA-test vare sig man vill eller inte.

Om barnet redan har en registrerad far får endast den registrerade fadern och barnet begära faderskapstest.
Citera
2019-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
Nä, jag påpekade att om man kan antas bara far och barnet inte redan har en registrerad far så får man förmodligen göra ett DNA-test vare sig man vill eller inte.

Om barnet redan har en registrerad far får endast den registrerade fadern och barnet begära faderskapstest.

Nej. En man får förmodligen inte alls det.
Citera
2019-01-20, 23:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ja, för att fastställa faderskap.

DNA-test på sig själv och sitt eget barn får man ta.
Som pappa får du inte ta DNA på ett barn för att fastställa faderskap.
Du har ingen rätt att begära det.
Det är bara barnet, modern och socialtjänsten som får begära det.

Här har du föräldrabalken:
https://lagen.nu/1949:381#K3P5S1

Kan du vara snäll och lägga ner spridandet av falsk information?
Trodde du på riktigt att vi sitter här och gnäller för skojs skull?
Att vi bara är gnälliga lättkränkta, privilegierade, vita, heteronormativa cis-män?
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-01-20 kl. 23:12.
Citera
2019-01-21, 05:57
Medlem
Citat:
Vad är det för socialt tryck som får män att ta på sig faderskap som de inte ens är säkra på att barnet är deras? Finns det ett socialt tryck på män att göra osanna intyganden?

Du måste skoja... tror du det är enkelt att anklaga sin fru för otrohet och att barnet är någon annans??

Verkligen??

Vad är problemet med ett automatiskt faderskapstest?? Kan du ange något rimligt skäl mot?
Citera
2019-01-21, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Som pappa får du inte ta DNA på ett barn för att fastställa faderskap.
Du har ingen rätt att begära det.
Det är bara barnet, modern och socialtjänsten som får begära det.

Här har du föräldrabalken:
https://lagen.nu/1949:381#K3P5S1

Kan du vara snäll och lägga ner spridandet av falsk information?
Trodde du på riktigt att vi sitter här och gnäller för skojs skull?
Att vi bara är gnälliga lättkränkta, privilegierade, vita, heteronormativa cis-män?
Men din dumma fan. Ja, jag tror på riktigt att ni sitter här och gnäller för skojs skull. Ni har nämligen ingen aning om vad det är ni gnäller om.

Varken jag eller du har rätt att gå runt och kräva andra på DNA-prov. Bara myndigheter får begära tester av andra.
DNA-prov på dig själv och ditt eget barn får du dock göra.

Är barnet inte fastställt som ditt och inget annat faderskap är fastställt får du alltså gå till socialnämnden och be dem utreda.

Har barnet redan en fastställd far får du fråga farsan. Bara han och barnet kan få faderskapet upphävt. Sen får du hoppas att barnet vill ha dej som sin nya farsa. Det är barnets sak att avgöra.
Senast redigerad av Ipsi 2019-01-21 kl. 07:30.
Citera
2019-01-21, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du måste skoja... tror du det är enkelt att anklaga sin fru för otrohet och att barnet är någon annans??

Verkligen??

Vad är problemet med ett automatiskt faderskapstest?? Kan du ange något rimligt skäl mot?
Han får väl ta testet utan att hans fru vet om det.

Men bara för att han har problem så behöver ju inte alla tvångstestas.

Skälet mot är att man naturligtvis ska få bilda familj utan att behöva uppvisa blodprov för att få myndighetens godkännande.

Men vad menade du är det sociala trycket? Det är fullt socialt accepterat att prata om att man tror att nån är otrogen.
Senast redigerad av Ipsi 2019-01-21 kl. 06:56.
Citera
2019-01-21, 08:38
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Men din dumma fan. Ja, jag tror på riktigt att ni sitter här och gnäller för skojs skull. Ni har nämligen ingen aning om vad det är ni gnäller om.

Varken jag eller du har rätt att gå runt och kräva andra på DNA-prov. Bara myndigheter får begära tester av andra.
DNA-prov på dig själv och ditt eget barn får du dock göra.

Är barnet inte fastställt som ditt och inget annat faderskap är fastställt får du alltså gå till socialnämnden och be dem utreda.

Har barnet redan en fastställd far får du fråga farsan. Bara han och barnet kan få faderskapet upphävt. Sen får du hoppas att barnet vill ha dej som sin nya farsa. Det är barnets sak att avgöra.
Nu är det nog femte gången jag säger detta och det blir den sista, jag lovar. I alla fall till dig.
Jag har bifogat den lagtext där det står i klartext att män inte kan begära faderskapstest.
Läs innantill.

Hur tjockt pannben kan man ha utan att tippa över rent fysiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in