2018-08-02, 23:11
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Vette f-n, tror dom klippt han även om han hållt i en tidning eller en liten spade.. dom var nog så uppfuckade av adrenalin och kåthet att detta blev ett logiskt avslut för bruttorna.

Sannolikheten att polisen hade blivit ditringda och kommit fullpumpade med adrenalin om han hållit i en tidning eller en liten spade är nog ganska liten Var det kvinnliga poliser som sköt honom?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Vilket förutsätter att man tar sig tid till att sikta rätt, för att vara säker på att man inte träffar något oavsiktligt. Det innebär t.ex. att man måste titta och sikta uppåt och därigenom släppa målet helt med blicken. Någotsom poliser i en upplevd situation där man behöver skjuta inte tror sig ha tid till.

men nu var det ju tre poliser på plats.
Citera
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Så är det, tror poliser är världsmästare i att kategorisera in "buset". Är nog mellancheferna som sätter detta tänk inom polisen.

-unga stök blattar. - försök bara dämpa alla situationer där dom är fler än fyra personer., annars stick därifrån fort som faan, dom varenda fordon vi har....

-funktionshindrade/psykfallssvenskar och klassiskt svenska pundare - slå dom sönder och samman, ändå ingen politisk kraft i Sverige som står bakom dom. Plus att det är bra i pinnjakten.
Anarkotyranni. Den varan lär svensken få smaka mer av innan skeppet sjunkit.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej. Men jag citerade en användare som menade att det är rimligt att polisen på avstånd ska avgöra om ett vapen är äkta och laddat med hjälp av observatör utrustad med megafon. Som svar på detta menade du att jag var typisk för pangpangpiketen.

Intressant att din puls skulle gått ner om du möte en beväpnad person med downssyndrom. Du tror inte att kulan har samma skadeverkan?
Han skulle satt sig o kramat han, new age skit.

Kudos till svensk polis för väl utfört jobb
Citera
2018-08-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu pratar jag inte om någon åsikt utan om fakta. Varför vi har något som kallas putativt nödvärn är av en anledning.

Nej du har inte tid att tänka om någon riktar ett vapen emot dig, såtillvida inte just det vapnet har någon unik fördröjningsmekanism, och att du VET om det.

Det innebär, i absolut bästa fall , att du har sekunder på dig att agera, gör du inte det kan det vara tack och adjö för dig. Så är läget, oavsett vad du fått för dig. Och det är knappast relevant att det inte är vanligt när du står framför pipan på det som du kanske uppfattar som ett automatvapen.

Hur många poliser dör I eldstrid I Sverige per år? Obs, eldstrid??? Inte att nån drar en kniv och blir skjuten...
Hur många pundare /kriminella siktar och skjuter när de blir trängda av flertalet poliser? Hur många ger upp?
Det har säkert hänt att nån skjutit mot polis men jag gissar på att det är försumbara siffror.

Hade du stått I en NoGo-zon och haft en 15årig snubbe som försöker bli invald I OG så hade jag förstått ditt tankesätt.

Men I den här situationen,vad fan snackar du om?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Ja det låter logiskt, men att ha den tillgänglig för honom när han är rymningsbenägen känns inte som den mest klipska idén direkt. En vuxen människa med eller utan downs som viftar med ett vapen är oberäknelig ur polisens synpunkt och på avstånd kan det vara svårt att avgöra äktheten.

Ja, och jag tror ju att det kan vara så att han viftat och "hotat" med den för exempelvis någon förbipasserande som kanske inte var så nära att hen såg att det var en med Downs. Han tog väl med leksakspistolen för att han "vet" att det kan vara farligt att gå ut själv på natten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns det beskrivet hur det gick till? Jag har läst att poliserna backade på sig och sedan sköt han i magen. Hur stor är gården? Sköt de han i magen måste de ha sett hans ansikte. Och såg de han gå så ser man direkt att det är en downs. De går inte som oss. De ser inte ut som oss.

Om situationen var så farlig varför backade polisen? Han hade ingen kniv på sig.

Varför tror du att fadern varken har kunskap om eller kan beskriva händelsen i sin helhet?

Han ska ju ha varit helt aningslös om skjutningen när han gick förbi avspärrningen vid den samma.

Vet nån NÄR den skjutne rymde hemifrån?
Citera
2018-08-02, 23:15
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
En polis borde veta att man inte träffar med en kpist på automateld. Inte ens från 5meter...

Det vet ALLA som gjort lumpen iallafall.

Vill du vara testobjekt? Polisen som vill hem till sin familj efter dagens pass vill icke det.
Citera
2018-08-02, 23:16
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
Du, Mr Samhall.

Jag vet tillräckligt mycket för att konstatera att poliserna gjort bort sig.

Du däremot verkar pendla mellan tangentbordskrig och lokalstädning.

Ta nu medicinen och kryp ner bakom mamma igen innan hon kommer på att du är uppe såhär sent. Du vet ju hur otäckt det är när hon låter styvpappan lägga sina händer på dig.
Berätta vad du vet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag tror aldrig jag skulle få för mig att ställa någon fråga till dig? Gör man en ordentlig utredning så kommer vi få se om det även är droger som ligger bakom detta också. En inte helt otippad gissning är att minst någon av dina polare har en ganska otrevlig avtändning just nu.

Nej det är klart du inte skulle få för dig det, jag ger ju inte dom svar som en traditionell, fullfjädrad rättshaverist och polishatare vill ha. Fakta är ju sällan så intressant för sådana.

Att man skjutit i nödvärn tyder inte per automatik att man är påtänd, snarare tvärtom faktiskt. Är fortfarande mycket ovanligt med poliser som missbrukar droger så jag skulle bli mkt förvånad om något ev urinprov visade på det.

Att du däremot inte fattar skillnaden på enskilt fall och helheten är jag inte ett dugg förvånad över.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-08-02 kl. 23:22.
Citera
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Tysk/rysk polis hade gjort det bättre? Ryssarna låter en kriminell brottsling leda landet

Hade den ryska polisen haft någon form av självrespekt och integritet hade de knäppt den ryska dvärgen för länge sedan. På 2020-talet kommer svenska barn att leka ryska polisen istället för ryska posten.

Återigen, du kan dö av ett benskott.

Politik ock kriminalfall spelar i olika ligor.
Citera
2018-08-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Givetvis tycker alla ungar att guns är häftigt oavsett diagnos eller funktionsnedsättning, hans mentala ålder var 3 år enligt hans mamma och som förälder kan jag lugnt säga att min 3-åring aldrig skulle få äga en leksakspistol av den enkla anledningen att barn och vapen inte hör ihop. Grabben saknade dessutom tal och har viftat med en leksakspistol för att han inte förstår bättre och saknar konsekvenstänk. Tror du inte att det här hade kunnat förhindras om han inte hade ägt den?
Självklart skulle detta aldrig hänt om hans föräldrar slängt hans leksakspistol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in