Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Nu pratar jag inte om någon åsikt utan om fakta. Varför vi har något som kallas putativt nödvärn är av en anledning.
Nej du har inte tid att tänka om någon riktar ett vapen emot dig, såtillvida inte just det vapnet har någon unik fördröjningsmekanism, och att du VET om det.
Det innebär, i absolut bästa fall , att du har sekunder på dig att agera, gör du inte det kan det vara tack och adjö för dig. Så är läget, oavsett vad du fått för dig. Och det är knappast relevant att det inte är vanligt när du står framför pipan på det som du kanske uppfattar som ett automatvapen.
Hur många poliser dör I eldstrid I Sverige per år? Obs, eldstrid??? Inte att nån drar en kniv och blir skjuten...
Hur många pundare /kriminella siktar och skjuter när de blir trängda av flertalet poliser? Hur många ger upp?
Det har säkert hänt att nån skjutit mot polis men jag gissar på att det är försumbara siffror.
Hade du stått I en NoGo-zon och haft en 15årig snubbe som försöker bli invald I OG så hade jag förstått ditt tankesätt.
Men I den här situationen,vad fan snackar du om?