Citat:
Ursprungligen postat av
Web-Bot
Efter att det första skott avlossats kan det vara svårt att på en sekund avgöra om målet faktiskt skjuter tillbaka så alla kommer att skjuta vid det laget. Antagligen anländer polisen, skriker "släpp vapnet" och downien förstår inte eller får panik. En polis är skraj och börjar skjuta och därmed är det kört för Eric.
Jag antar att insatsstyrkan inte hade några bodycams så vi får väl hoppas på att något vittne filmat eller nåt för att få reda på exakt hur det gick till.
Ja jo jag håller med om att det kan ha gått till så.
Det jag frågar mig är hur den situationen kunde uppstå, vilken information hade de aktuella poliserna osv.
Dom lär ju knappast gått helt i blindo in på gården och till en situation dom inte är kapabla att hantera, eller?
Vill säga med att det vore intressant att veta hur replikan/leksaksvapnet faktiskt ser ut innan man ens går in och diskuterar vad som är troligt eller inte när det kommer till att ha åsikter om hur poliserna borde agerat.
Idag är de flesta leksaksvapen i gälla färger och oftast inte alls verklighetstrogna just pga att liknande missförstånd inte ska ske så det handlar troligen inte om nåt Nerf-gevär tex.
Att föräldrarna säger att det är ett leksaksvapen för en femåring säger ju inte så mycket heller.