2018-08-03, 10:51
Medlem
Kulhålen I väggen antyder att polisen först har försökt träffa benen, varefter de har skjutit mot bålen. Det kan även ha förekommit varningsskott.
Citera
2018-08-03, 10:51
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nej, det gör det inte. Massor av folk i tråden hävdar som någon slags "sanning" att vittnen påstår att Polisen skjutit först och ropat åt honom att lägga ned vapnet i efterhand. Att de vittnen som bor i husen omkring vaknat av skottlossningen, betyder bara att de vet vad som hände efter skottlossningen. Alltså kan de bara uttala sig om vad som hände efter skottlossningen. När man vaknar mitt i natten så är man också yrvaken och uppfattar inte situationen. Man kan då inte komma med påståendet att polisen "sköt först och ropade sedan". Du/ni/vi/jag vet inget om detta. Det är helt osannolikt att poliser i Sverige skulle skjuta någon direkt utan att ge chans för personen att ge upp först. Såvida inte Poliserna befinner sig i en skottlossning där personen skjuter mot dem.
Finns ingen anledning att anta saker utan belägg.

Citat:
Alltså kan de bara uttala sig om vad som hände efter skottlossningen.
Ja?
Vad är problemet?

Det som det alltså finns belägg för ie vittnen är 1skott sedan 2rop.
Allt annat är fantasier änsålänge
Citat:
Det är helt osannolikt att poliser i Sverige skulle skjuta någon direkt utan att ge chans för personen att ge upp först.
Belägg källa för det här?
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 10:55.
Citera
2018-08-03, 10:52
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri

Någon som har information om GM? Vad tror ni det blir för straff? 6-8 år?

Detta kommer inte ens gå till åtal och skulle det mot all förmodan göra det så kommer ingen polis få någon nämnvärd påföljd.
Citera
2018-08-03, 10:52
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det har väl ingen betydelse om sonen har ett mentalt förstånd som en treåring, polisen måste ju skjuta ALLA som bär på leksaksvapen, vart de än befinner sig. Nu råkade det ske utomhus, men polisen hade ju precis lika gärna kunnat skjuta honom hemma genom fönstret
Jaha så ungar som leker krig eller cowboys och indianer ska skjutas också?
Citera
2018-08-03, 10:53
Medlem
Jääävlar, vad mycket hat och fördomar dem som skyddar poliserna har
Kan verkligen se framför mig vuxna män i 30-40 års åldern som sitter och grinar av ilska.
Polisen gjorde ju uppenbarligen fel. Ganska logiskt.
Senast redigerad av chaazster 2018-08-03 kl. 10:56.
Citera
2018-08-03, 10:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Lustigt att du kallar dem som utövar sina demokratiska rättigheter för "polishatare". Tyder på att du är lågbegåvad. Såna brukar vara för auktoriteter eftersom ni inte klarar av att själva bestämma vad ni ska göra.
Ja du besswisser. Visst har korkade människor som rätt att tycka vad de vill om polisens agerande.
Givetvis är hela historien tragisk men det finns faktiskt ingenting ännu som tyder på,att polisen agerat felaktigt! Att då börja gasta om mördare och idioter är jävligt svagbegåvat. Vi får vänta på utredningen sen får vi se vad som stämmer....
Citera
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Expressen som sanningskälla, jo jag tackar.

Men skärp dig. Det är en kort artikel med citat från vittnen, utan vinkling och analys.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Pott

Detta kommer inte ens gå till åtal och skulle det mot all förmodan göra det så kommer ingen polis få någon nämnvärd påföljd.

Jag vet, och det är det som är så hemskt. Jag har all respekt för polisen, men vid såpass grava tjänstefel måste något göras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaazster
Jääävlar, vad mycket hat och fördomar dem som skyddar poliserna har haha
Kan verkligen se framför mig vuxna män i 30-40 års åldern som sitter och grinar av ilska.
Polisen gjorde ju uppenbarligen fel. Ganska logiskt.

Vore kul att se hur hjärnorna här tänker om det var poliser av invandrarbakrund.
Citera
2018-08-03, 10:55
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Jaha så ungar som leker krig eller cowboys och indianer ska skjutas också?

Följer de inte polisens order så ska de självfallet avrättas, omöjligt för polisen att tex se skillnad på en leksaks pilbåge och en modern äkta variant. Är det dåligt ljus dessutom kan man inte ens vara säker på att det är ungar, kan vara Gimli och grabbarna som är ute på jakt.
Citera
2018-08-03, 10:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle128
Jag tror att man måste börja från ruta ett för att förstå vad som hänt.
Hur lät larmsamtalet? Bredde man på och påstod att han såg farlig ut, var tungt beväpnad?
I så fall var nog adrenalinnivån rätt så hög för de som ingrep.
Jag ser fram mot utredningen. Ännu finns ju inget som pekar på att nåt fel begåtts
Citera
2018-08-03, 10:56
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det har väl ingen betydelse om sonen har ett mentalt förstånd som en treåring, polisen måste ju skjuta ALLA som bär på leksaksvapen, vart de än befinner sig. Nu råkade det ske utomhus, men polisen hade ju precis lika gärna kunnat skjuta honom hemma genom fönstret

Vilka fattiga argument ni har. Polisen går inte runt och skjuter folk. De använder tvärtom långt mindre våld i Sverige än de borde pga av regeringens agenda med dialogpoliser för att inte kränka kriminella blattar. Sen, visst, det finns dåliga poliser. Det finns poliser med maktfullkomlighet som gillar att trakassera folk. De är ganska få och det hör inte hit. Treåringar ska inte springa runt med vapen eller realistiska leksaksvapen mitt i natten när de inte ens kan kommunicera med folk. Ett normalt treårigt barn hade inte gjort detta, och en normal treåring kan dessutom prata. Föräldrarna och politikerna har ett stort ansvar för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in