2018-07-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Tjenare,
Vad fattas i min bag för att ha ett så komplett set som möjligt? Tar gärna emot tips och råd.

Putter – Odyssey white hot pro 2.0
S - 56° Spalding nybörjarset (3år på nacken)
P - 45° Cobra XL 17 Stål
9 – 40° Cobra XL 17 Stål
8 – 35° Cobra XL 17 Stål
7 – 30° Cobra XL 17 Stål
6 - 26° Cobra XL 17 Stål
5 - 23° Cobra XL 17 Stål
Hybrid 4 - 24° Spalding nybörjarset (3år på nacken)
Driver - Callaway Fusion FT-5 Driver (mååånga år på nacken)

Tack på förhand.

Jag skulle stoppat in åtminstone en wedge mellan pitchen och 56an, ev två. Men en 52° hade jag garaterat skaffat.
Sedan är det väl gapet mellan hybrid och driver där man har gott om plats för en wood eller lägre loftad hybrid. Jag är inget proffs däremot så någon annan kanske har bättre förslag.
Citera
2018-07-19, 21:37
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Tjenare,
Vad fattas i min bag för att ha ett så komplett set som möjligt? Tar gärna emot tips och råd.

Putter – Odyssey white hot pro 2.0
S - 56° Spalding nybörjarset (3år på nacken)
P - 45° Cobra XL 17 Stål
9 – 40° Cobra XL 17 Stål
8 – 35° Cobra XL 17 Stål
7 – 30° Cobra XL 17 Stål
6 - 26° Cobra XL 17 Stål
5 - 23° Cobra XL 17 Stål
Hybrid 4 - 24° Spalding nybörjarset (3år på nacken)
Driver - Callaway Fusion FT-5 Driver (mååånga år på nacken)

Tack på förhand.

Hade gått på en 50° istället för 52° för att ha jämnare glapp i mellan. Sen en 16-17° fairway wood för transportslag på Par-5or.
Citera
2018-07-22, 19:14
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Hade gått på en 50° istället för 52° för att ha jämnare glapp i mellan. Sen en 16-17° fairway wood för transportslag på Par-5or.

Kan bara tillägga som ett alternativ, jag började förra året och älskar min 20 graders hybrid, går en liten bit över 200 och perfekt på många hål från tee också.

Men håller med om wedgen, sjukt viktigt att ha lite mer klubbor att jobba med där.
Citera
2018-07-30, 15:59
Medlem
Gjorde i år min första runda nånsin under par, en bogey och två birdies! Så jävla gött det kändes att äntligen få spränga den gränsen!
Citera
2018-07-30, 16:45
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippesasfalt
Gjorde i år min första runda nånsin under par, en bogey och två birdies! Så jävla gött det kändes att äntligen få spränga den gränsen!

Ruskigt snyggt!
Jag har själv haft det målet 3 år på rad nu, men fallit på mållinjen alldeles för många gånger.
Värsta gången var efter 15 spelade så var jag -2...men avslutade dubbel, bogey, bogey
Citera
2018-07-31, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Ruskigt snyggt!
Jag har själv haft det målet 3 år på rad nu, men fallit på mållinjen alldeles för många gånger.
Värsta gången var efter 15 spelade så var jag -2...men avslutade dubbel, bogey, bogey

Tack! Jo jag har själv haft många riktigt nära men det är så förbaskat svårt att knyta ihop säcken xD !
Citera
2018-08-01, 10:06
Medlem
BZKs avatar
Tjena!

Har tagit upp golfen igen efter cirka 5 års frånvaro och går i tankarna att införskaffa ett nytt järnset, tänker mig 5-PW. Har i princip noll kunskap om detta så tänkte rådfråga er experter

Jag har 18 i HCP, hög svinghastighet och slår relativt långt med mina järnklubbor ( ca 190 med järn 5 och 160 med järn 7). Min utmaning med järnklubborna, och då främst 5-6 är att jag slicear. Jag förstår att ett nytt järnset inte löser just det problemet, men tänker att det underlättar om ni vet lite bakgrund.

Så: vad rekommenderar ni? Bara hojta om ni behöver mer info, är som sagt novis på området.

Allt gott!
Citera
2018-08-01, 14:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BZK
Tjena!

Har tagit upp golfen igen efter cirka 5 års frånvaro och går i tankarna att införskaffa ett nytt järnset, tänker mig 5-PW. Har i princip noll kunskap om detta så tänkte rådfråga er experter

Jag har 18 i HCP, hög svinghastighet och slår relativt långt med mina järnklubbor ( ca 190 med järn 5 och 160 med järn 7). Min utmaning med järnklubborna, och då främst 5-6 är att jag slicear. Jag förstår att ett nytt järnset inte löser just det problemet, men tänker att det underlättar om ni vet lite bakgrund.

Så: vad rekommenderar ni? Bara hojta om ni behöver mer info, är som sagt novis på området.

Allt gott!
Det jag rekommenderar är att du inte ska lyssna på rekommendationer.

Kör en custom fitting. Det är klart viktigare att ha klubbor som passar än att ha dom "bästa" klubborna. Det kan mycket väl vara så att dom du har nu passar dig bättre än om du skulle gå och köpa ett superset på måfå.
Jag själv kör på ett järnset från 70-talet och när jag gjorde en custom fitting förra våren fick jag rekommendationen att behålla dom. Han hade inget som var bättre för mig trots att han fick plocka ut hur dyra klubbor som helst.
Citera
2018-08-02, 20:44
Medlem
kukflashs avatar
Hur mycket av svingen sitter i musklerna? Jag är inte så vältränad och kan slå en drive på ungefär 200 meter (carry kanske 170-180m...) vilket känns som väldigt kort för en kille i 20-årsåldern. Ser på nätet killar i min ålder som lätt kommer 250m och jag vill såklart inte vara sämre. Ska man träna upp biceps eller?
Citera
2018-08-02, 21:12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur mycket av svingen sitter i musklerna? Jag är inte så vältränad och kan slå en drive på ungefär 200 meter (carry kanske 170-180m...) vilket känns som väldigt kort för en kille i 20-årsåldern. Ser på nätet killar i min ålder som lätt kommer 250m och jag vill såklart inte vara sämre. Ska man träna upp biceps eller?

Magmusklerna + ryggen + att du ska vara flexibel
Sen är det en kombination av styrka och teknik också.

Har du tagit nån lektion..?
Citera
2018-08-02, 21:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Bålen. Kör funktionell träning. biceps har du föga nytta av.
Citera
2018-08-02, 23:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Magmusklerna + ryggen + att du ska vara flexibel
Sen är det en kombination av styrka och teknik också.

Har du tagit nån lektion..?
Tack, ska försöka fokusera på dom grupperna. Ingen privatlektion men har kollat instruktioner på nätet och spelat med andra. Men funderar på att köpa lektion längre fram. Jag kommer hyfsat långt med järnklubborna men just drivern är svårast. Den är ganska gammal (tommy armour silver scot) så kanske det också kan spela in. https://cdn.pji.nu/product/standard/800/404137.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Bålen. Kör funktionell träning. biceps har du föga nytta av.
Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in