Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Återigen inget svar på frågan. Precis som jag misstänkte.
Det är svårt för mig att misstolka något som du inte ens klarar av att svara på, tycker du inte?!
Jag håller SD som trolig gärningsman just nu, det har du rätt i. Skulle information framkomma som pekar åt ett annat håll så har jag inga problem att skifta fokus. Har du?
Att jag skulle se det här som en debatttävling är enbart ett påhitt från dig. Som inte stämmer.
Vad det gäller att skapa trådsanningar så har min ambition aldrig varit att skapa sådana. Det står det dig fritt att välja vilka uppgifter som du tror på. Att du inte tror på mina har du gjort tydligt från start. Du tyckte till och med att jag ”kunde gett fan i att skriva” när jag inte ville röja min källa.
Sluta upp med att förklara din ovilja att redogöra för dina argument genom att vända det till något som skulle ligga hos mig. Jävligt lågt. Ta du ansvar för ditt. Så tar jag ansvar för mitt.
2018-07-20, 14:38
Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Mina argument:
• SD är skäligen misstänk. (Jag anser inte att det endast beror på tidigare anmälningar. Det krävs mer än så).
• SD och LW har haft en stormig relation. Två anmälningar har gjorts av LW mot SD. Deras kontakt på sociala medier förändrades stort under förra året. Det har framkommit att LW försökt bryta med SD och tvärtom.
•" SD har enligt uppgift setts i området vid tidpunkten för mordet."
• SD "ljög till en början i polisförhör" ngående digital kontakt med LW hennes sista kväll i livet, enligt Moralensväktare.
• SD har uppenbarligen inget alibi.
• Statistiken talar för att LW mördats av en man som hon känner, där passar SD in.
• Det har framkommit sidor av SD som enligt mig tyder på att han inte är oförmögen att bruka våld.
Du har nog fått din roll om bakfoten om du uppfattat det som att är dom "
som inte anklagat någon är svaret skyldig". Vill nog påstå att det tvärtom är dom som "
hittar på uppgifter för att misstänkliggöra är dom som bör ställas till svars ". . På samma sätt som det är i vårt rättssystem för övrigt.
Följaktligen vore det dig klädsamt om du kunde ta "
ditt ansvar för dom oriktiga uppgifter du spridit?"
Ty tar man bort dom osanna påståendena från din anklagelseakt att "
SD ljugit i förhör samt att ett vittne sett SD I området den aktuella tiden" så blir inte mycket kvar förutom dina önskningar och för utredarnas krympta misstankegrad.
Påminner dig liksom flixa81 att det är ett mord som diskuteras och även om man är anonym här så får man faktiskt ta ansvar för vad man sprider för uppgifter. Det oavsett du och dina väninnor nyttjar tråden till att tramsa och göra er märkvärdiga genom att döpa om skvaller till "
mina källor med insyn i utredningen"
"
1. "Falsk anklagelse är ett rättsbegrepp för handlingen att uppsåtligen falskt anklaga någon, antingen genom anmälan, påhopp eller ryktesspridning."
2. Att komma med falska anklagelser i andra sammanhang än myndigheter är förtal"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsk_anklagelse